2018-05-04, 15:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är ovanlig då han är så expressiv samt att det ligger en hel del textmassa offentligt. Han väver in vad han egentligen vill prata om. Väljer ett ämne och expanderar via omskrivningar. Hans sätt att skriva får mig att tänka på krimreportern Vlado Tanesk som skrev artiklar om sina mord samt författaren Krystian Bala som skrev en bok i samma anda. Nämnde Bardeleben i ett annat inlägg som undersökte mord på horor som reporter och ägnade sig samtidigt åt seriemord.
Man behöver inte direkt fundera kring hybris där de njuter av sin underfundighet..
Han gillar att röra sig i förbjudna gränstrakter. På det sättet får han (och andra sexualsadister) också möjlighet att i princip dygnet runt ägna sig åt sina favoritfantasier samtidigt som de växer i sina egna ögon när de kan dupera sin omgivning. - I PM:s fall är detta senare särskilt tydligt: Omgivningen uppfattar honom som en av de snällaste och vänligaste personer de någonsin kommit i kontakt med; såväl kvinnor som män älskar den trygghet, entusiasm och positiva energi de uppfattar att han utstrålar: Att vistas ensamma med honom en sen kväll i en mörk och rostig hangar är något de flesta inte ens för en sekund skulle hysa några betänkligheter inför; snarare betrakta som ett privilegium.

Själv säger han sig vara en känslig person som ofta gråter när han ser någon i underläge; han tar alltid ställning för den svagare parten. - Hans förljugenhet är total, och hans ansikte och mimik återger - år för år - hur falskheten allt mer slår rot i hans anletsdrag.
Citat:
Ursprungligen postat av Develi
Han fascineras av filmer som handlar om mord, hämnd och sex. Inte helt otippat. Det som dock är intressant är att det handlar om skumma mord i allihopa.
Kill Bill handlar om yrkesmördare som blir sviken och startar en hämndaktion och börjar mörda hej vilt. Han säger han tänkte på seriemördarfilmen Seven då han paketerar i påsar efter styckningen.
En annan film han nämner är Kubrick's eyes wide shut. Han jämför sina sexuella eskapader på S/M klubbar och Kinky Saloons med denna. En virrig film om en som riskerar hamna i en mordhistoria via ett exlusivt sexparty där han bär mask.
Ja, här verkar han nästan söka sig till mord med (inför sig själv) någon slags rättmätig motivation, typ hämnd, självförsvar, osv; i hans fall kanske mer revanschlystnad. - Han bör tidigt ha känt hur han kommit till korta i förhållande till kvinnor, men har sedan successivt och framför allt driven av begär efter vedergällning skjutit fram sina positioner genom att iaktta vad kvinnor i gemen faller för samt genom att inhämta kunskaper från olika håll inkl. kvinnorna själva och de miljöer han kommit i kontakt med. Allt detta har han sugit i sig som ett läskpapper och sedan sökt anpassa sig efter person och situation för att driva igenom sin vilja.

PM:s förkärlek för olika masker behöver inte bara ha militärhistorisk förankring: Man kan också dölja sitt ansikte bakom en mask och gå in i känslan av att personen iklädd masken inte är jag; det är en annan person jaget känner, eller för länge sedan har stiftat bekantskap med: ett litet och utlämnat jag i absolut underläge och vars blodtörst i takt med upplevda oförrätter växt sig allt större.
Citera
2018-05-04, 16:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är ovanlig då han är så expressiv samt att det ligger en hel del textmassa offentligt. Han väver in vad han egentligen vill prata om. Väljer ett ämne och expanderar via omskrivningar. Hans sätt att skriva får mig att tänka på krimreportern Vlado Tanesk som skrev artiklar om sina mord samt författaren Krystian Bala som skrev en bok i samma anda. Nämnde Bardeleben i ett annat inlägg som undersökte mord på horor som reporter och ägnade sig samtidigt åt seriemord.
Man behöver inte direkt fundera kring hybris där de njuter av sin underfundighet..

Han fascineras av filmer som handlar om mord, hämnd och sex. Inte helt otippat. Det som dock är intressant är att det handlar om skumma mord i allihopa.
Kill Bill handlar om yrkesmördare som blir sviken och startar en hämndaktion och börjar mörda hej vilt. Han säger han tänkte på seriemördarfilmen Seven då han paketerar i påsar efter styckningen.
En annan film han nämner är Kubrick's eyes wide shut. Han jämför sina sexuella eskapader på S/M klubbar och Kinky Saloons med denna. En virrig film om en som riskerar hamna i en mordhistoria via ett exlusivt sexparty där han bär mask.

Det är två saker jag gärna skulle vetat. Det ena är vilka böcker Madsen hadde i sin bokhylla. Det andra är vilka filmer han hadde.( jag tänker inte nu på snuff, men "vanliga" filmer)
Citera
2018-05-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är två saker jag gärna skulle vetat. Det ena är vilka böcker Madsen hadde i sin bokhylla. Det andra är vilka filmer han hadde.( jag tänker inte nu på snuff, men "vanliga" filmer)
Den bok PM läste för tillfället hette " Att jaga en mördare men fånga en människa":
Säkert en psykologisk/filosofisk roman om en mördares bakgrund,motiv samt tankevärld.
Det kanske du redan visste.
Citera
2018-05-04, 16:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Den bok PM läste för tillfället hette " Att jaga en mördare men fånga en människa":
Säkert en psykologisk/filosofisk roman om en mördares bakgrund,motiv samt tankevärld.
Det kanske du redan visste.

Jo, jag vet om en del böcker och filmer som har blivit nämnda. Men skulle gärna sett den kompletta listan. ( Jag vet att det inte går)
Citera
2018-05-04, 17:42
Medlem
Citat:
Jo, jag vet om en del böcker och filmer som har blivit nämnda. Men skulle gärna sett den kompletta listan. ( Jag vet att det inte går)
Eftersom PM vill vara "intellektuell" så höll han sig nog ajour med all slags litteratur.
Vi vet att han var intresserad av krigshistoria,vetenskap,teknik samt kriminalfall, säkert världen över.
Utifrån hans morbida intressen så kan man föreställa sig hans bokhylla. Den enda sådan bok som polisen nämnt i hans ägo är boken om Amagermannen. Så han kanske lånade böcker på Biblioteket.(?) Eller läste på nätet.
Men det borde polisen känt till i så fall.
Citera
2018-05-04, 19:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Domen är vad rätten kommit fram till men min alternativa teori går ut på att PM blivit rejält upphetsad av att ha en ung snygg kvinna ombord på sin ubåt och att han då försökt våldta henne/utsätta henne för sexuella handlingar som hon ej ville medverka i men det hela slutar istället med att han råkar döda henne i det bråk som följer och resten av händelseförloppet/styckningen sker då i panik eftersom han vill dölja brottet.

Det här låter enligt min mening betydligt mera logiskt än de scenarier som hittills målats upp.

Man kan dessutom ställa sig en högst intressant fråga, om mordet var planerat så betyder ju det i praktiken att PM dessutom planerade att sänka sin ubåt som han lagt ned så oerhört mycket arbete på?

Det finns ingen logik i detta så du kanske märker?

Däremot kan ubåten medvetet ha sänkts i panik just för att PM var desperat att sopa igen spåren efter våldtäktsförsöket/styckningen av KW.

Det var ju naturligtvis de senare omständigheterna som gjorde att PM bestämde sig för stt sänka ubåten. Han trodde inte att han skulle bli eftersökt utan det han planerat var att Kim skulle efterlysas vid ennsenare tidpunkt. Då skulle han berätta att han släppt av henne på rævsehalvön som planerat. Han bör ha planerat att ha hunnit plantera ut diverse föremål som tillhörde Kim för att styrka sitt påstående.

Du får nog läsa på lite bättre.
Citera
2018-05-04, 19:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, det hade varit intressant.
Citera
2018-05-04, 20:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meteormaker
Haha, jag vet att det var ett jättelångt inlägg, men om du orkar läsa till slutet så ser du att det står att han frikändes från en av åtalspunkterna – brott mot sjölagen. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jaha, så nu backar du från detta tvärsäkra påstående.

Å andra sidan så har du fel på den punkten också, han fälldes även för brott mot sjövägsreglerna.
Citera
2018-05-04, 20:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tittar man på det du faktiskt skrev (och som jag citerade) så står det ordagrant "hon saknar skador som tillfogats henne innan döden". Det var det jag undrade om du kunde styrka, för det motsägs av rättsläkaren. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Tittar man på det du faktiskt skrev (och som jag citerade) så står det ordagrant "Tycker han ska vara glad över att han frikändes". Vilket inte är sant, för det motsägs av rättens domare.
Citera
2018-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tittar man på det du faktiskt skrev (och som jag citerade) så står det ordagrant "Tycker han ska vara glad över att han frikändes". Vilket inte är sant, för det motsägs av rättens domare.

Då har nog herr Dålig Förlorare inte läst domen.

Citat:
Retten har lagt vægt på vidnet G´s forklaring om sine observationer fra Ternvag og hans og hans kollegers reaktion herpå, sammenholdt med oplysningerne om den skønnede afstand mellem ubåden og Ternvag, da ubåden var tættest på Ternvag. Retten har på denne baggrund ikke fundet det bevist, at en eller flere personer har været udsat for en så konkret, nærliggende fare for liv eller førlighed, at forholdet er omfattet af straffelovens § 252.

Tiltalte frifindes derfor for tiltalen for overtrædelse af straffelovens § 252.
Citera
2018-05-04, 20:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Då har nog herr Dålig Förlorare inte läst domen.

Så nu talar du om dig själv i tredje person också, precis som PM...

Själv har jag inte läst domen ännu heller, eftersom den inte offentliggjorts öppet, däremot så framkom det redan när domslutet kom att PM fälldes även för brott mot sjövägsreglerna.

"herr Dålig Förlorare" kan t.ex. läsa här, om det, om "herr Dålig Förlorare" är läskunnig, vill säga:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-04-25-her-er-hele-dommen-mod-peter-madsen

Det du nämner, är bara en del av åtalet som handlar om sjövägsreglerna, ditt pucko!
Senast redigerad av trngw 2018-05-04 kl. 20:35.
Citera
2018-05-04, 20:39
Medlem
trngws avatar
Står också i klartext i ingressen på domstolens egen hemsida, kan inte bli tydligare!

"En enig domsmandsret har i dag idømt den tiltalte i Ubådssagen fængsel på livstid for drab, andet seksuelt forhold end samleje af særlig farlig karakter, usømmelig omgang med lig og overtrædelse af reglerne om sikkerhed til søs."

http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domiub%C3%A5dssag.aspx

Du har verkligen NOLL KOLL!
Senast redigerad av trngw 2018-05-04 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in