2018-05-04, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag förstår inte problemet.. Det är ju inte som att de etiska svenskarna kommer utrotas, vi kommer ju i så fall blandas upp och bli något annat. Knappast något "folkmord".
Och vad spelar det för roll? Jag är väldigt historiskt intresserad, släktforskar och bygdeforskar, men kan inte förstå varför det skulle vara så illa med en fredlig uppblandning. Allas våra gener kommer ju ändå leva vidare så länge man iaf väljer att skaffa barn, om barnbarnen är blonda och blåögda eller mörkhyade spelar väl knappast någon större roll.

Nej just det. Sådana som du ser inte problemet, nej. Och var fan bor du själv då, hycklardjävel?

Förändringen av de europeiska länderna började på 50-talet, för svensk del på 70-talet och folket har inte vetat varför. Däremot har de indoktrinerats i årtionden med de enkla förklaringarna: "det är flyktingar som flyr från krig. Bara att ta emot och hålla käften."

Nuförtiden kan dock folket fritt få spekulera i de verkliga anledningarna till invasioner och det mångetniska. Det är teorier om storföretagens önskemål om billig arbetskraft, det är teorier om kulturmarxism. Kunde inte Europa bli kommunistiskt fick man prova med andra saker. Samhällsdestruktiva människor med onda ideer infiltrerade all massmedia, allt näringsliv, all fackföreningsrörelse, hela skolan med mera. Då öppnades gränserna till tredje världen också. Katastrof.

Det kan sluta i folkmord i framtiden. Det kan börja i Sydafrika men bli likadant här. Den vita minoriteten får det värst i vilka länder de än lever, i värsta fall.
2018-05-04, 19:31
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Nej just det. Sådana som du ser inte problemet, nej. Och var fan bor du själv då, hycklardjävel?

Förändringen av de europeiska länderna började på 50-talet, för svensk del på 70-talet och folket har inte vetat varför. Däremot har de indoktrinerats i årtionden med de enkla förklaringarna: "det är flyktingar som flyr från krig. Bara att ta emot och hålla käften."

Nuförtiden kan dock folket fritt få spekulera i de verkliga anledningarna till invasioner och det mångetniska. Det är teorier om storföretagens önskemål om billig arbetskraft, det är teorier om kulturmarxism. Kunde inte Europa bli kommunistiskt fick man prova med andra saker. Samhällsdestruktiva människor med onda ideer infiltrerade all massmedia, allt näringsliv, all fackföreningsrörelse, hela skolan med mera. Då öppnades gränserna till tredje världen också. Katastrof.

Det kan sluta i folkmord i framtiden. Det kan börja i Sydafrika men bli likadant här. Den vita minoriteten får det värst i vilka länder de än lever, i värsta fall.
Så du är arg på ett folkmord som eventuellt kan komma att ske i en hypotetisk framtid?
2018-05-04, 19:32
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är hart när omöjligt att själv nagelfara en enda källa som någon presenterar. En del av siffrorna är direkta dataslagningar från SCB. Det vill säga oprocessad av Affe, SCB tillåter att man genererar diagram och exceldata direkt från dem efter egna urval.

Du har inte koll på vad du pratar om och fattar inte hur man skall resonera kring statistik. Kom med konkreta invändningar eller ge upp.

Här har du en länk att börja med:
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgGrov/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

Gör samma jobb som Affe och visa att han har fel.

Förresten menar du alltså att Malmö och Botkyrka inte har utländsk bakgrund i majoritet?
Svara gärna ja eller nej.

Vad menar du med utländsk majoritet? ÄR "svensken" den folkgrupp som är störst eller inte?

En bättre källa är
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101E/FodelselandArK/table/tableViewLayout1/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

Här ser man vilka födelseland som förekommer.

År 2000 så var de som var födda i Sverige ca 7,9 miljoner (89%), största minoriteten var från Finland (195 tusen, 2,2%) och Jugoslavien (72 tusen, 0,81%)

År 2017 så hade andelen svenskfödda ökat till 8,2 miljoner, men eftersom hela befolkningen hade ökat till 10,1 miljon, så sjönk andelen för svenskfödda till 81,5%. Största minoriteten var nu från Syrien (172 tusen, 1,7%) knappt före Finland (151 tusen, 1,5%) och Irak (141 tusen, 1,4%)
2018-05-04, 19:50
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jojo, visst, men om jag påstår att med "svensk" menar man någon som
- följer nordeuropeisk kultur med smärre variationer. (Tänk firar midsommar, men kanske äter hummus i stället för sill, eller äter sin sill och dricker sitt brännvin fast på balkongen i stället för i regnet på festplatsen)
- följer svensk lag
- håller på och i bästa fall försvarar grundläggande principer som jämlikhet, demokrati, frihet och yttrandefrihet

Om något annat spelar roll då är man inne på ras och då är det ju en helt annan diskussion.

Med ovanstående definition, plus minus någon detalj, så finns det inte att denna grupp inte skulle dominera Sverige i den framtid som man nu kan överblicka.

Science fiction är intressant, men kanske inte just i den här diskussionen.

Det där är ingen definition av svenskar, det är ett antal godtyckligt upprapade själsligt självsnöpande villakvarterskriterier som du projicerar på enstaka negrer och araber som "bevis" för att dessa är svenskar.

Jag skulle möjligen kunna hålla med om att det finns svenska negrer, precis som det finns svenska gibbonapor och delfiner. Båda de senare har bott i flera generationer på Kolmårdens Djurpark!

Dock hör förstås inte den svenska negern och araben hit, hur raka i ryggen, välekiperade och lena i käften de än var på ditt senaste kitchiga cocktailparty, och det är väl det som de flesta här lyckligtvis är upprörda över.

Ta en titt på den bifogade videon, som ingående förklarar varför araber i allmänhet, och negerer i synnerhet, aldrig kan komma att höra hemma i det nordeuropeiska samhället, vad du än kallar dem.

Jag rekommenderar den starkt som en slags själslig rening ifrån det unkna hyckleri som aldrig upphör att sticka fram sitt illaluktande behov av att skapa själslig resning genom att fantisera om sig själv som Kristus av negrer, araber, homofiler, skadedjur och judar.

Brainstuff - Why Don't Humans Ride Zebras?
https://www.youtube.com/watch?v=RMpMxaX3Kdg
Senast redigerad av hahatamejomnikan 2018-05-04 kl. 19:53.
2018-05-04, 19:52
Medlem
Citat:
Vad menar du med utländsk majoritet? ÄR "svensken" den folkgrupp som är störst eller inte?...

Egentligen börjar det likna trollmatning men nu tar vi det riktigt långsamt så du förstår:
1. Minoritet är under 50%
2. Störst är något som är större än det som är mindre.

Så för att förklara:
Om en kommun har utländsk majoritet betyder det:
a) Det svenska inslaget är i minoritet.
b) Det svenska inslaget är under 50%.
c) Det utländska inslaget är störst.
d) Den svenska folkgruppen är troligen fortfarande den största.

Om du nu tittar uppåt på sidan och läser rubriken, d.v.s. det som diskuteras i tråden vad ser du då?
Samtalsämnet är huruvida svenskar i en viss åldersgrupp kan hamna i minoritet (d.v.s. under 50%) inom en rätt snar framtid.

Det har redan hänt i en del kommuner.

Begrips?

Jag återkommer till din länk och statistik...
2018-05-04, 20:01
Medlem
Det har hävdats av somliga att Affes statistik är ett falsarium ämnat att lura svenskar genom att överdriva immigrationens effekter.
https://affes.wordpress.com/

Att reda ut en sådan sak är ingen enkel uppgift.
Men alla verkar överens om att SCB:s själva statistik (inte prognoserna) är korrekt.

Jag bemödade mig i vart fall att göra en kontroll av en aspekt jag tyckte var intressant.
Här hävdar Affe att befolkningsförändringen för Jönköping (jag bara drog ett län) åren 2002-2010 är följande:
+ 13100 för utländsk bakgrund
- 4215 för svensk bakgrund

Nu går vi till SCB och kollar om Affe ljuger:
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101Q/UtlSvBakgGrov/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

Välj län och sedan Jönköping till vänsterrutan.
Välj båda kategorierna utländsk och svensk bakgrund i nästa ruta.
Välj åren 2002 och 2010 i sista rutan.
Klicka på "Fortsätt" och ni får följande siffror

Utländsk bakgrund:
2002: 42862
2010: 55972

Svensk bakgrund:
2002: 285209
2010: 280894

Ta fram miniräknaren och subtrahera siffrorna för 2002 från de för 2010.
Kolla vad Affe skrivit.
Gör om samma sak för varje län om ni tror att Affe ljuger på de andra länen.
2018-05-04, 20:14
Bannlyst
Citat:
Först - undvik den mästrande tonen, den imponerar inte.

SÅ ett barn till ett Spaniensvenskt par som har fötts i Malaga kommer aldrig att kunna kalla sej för svensk, anser du? Vad räknar du lilla Olle som då? Spansk?

För tusan, du anser man skall ha bott här i många år, så alla som är säg 15 år och yngre räknar du inte heller som svenskar?

Ditt krav på riksarkivet gör ju att "svensken " redan i dag är en ganska liten minoritet i landet.

Och hav hopp, om du väljer att bosätta dej i Somalia, så kan nog dina barn som du får där möjligheten att kalla sej för somalier. Och svensk.
På samma sätt som somaliernas barn som fötts här kan kalla sej svenskar. Och somalier.

1. Roligt att moderatorer är med och boxas, sånt behöver vi mer av, alltid roligt med domare som surrar med spelarna. Blir bättre flow då.

2. tycker du tjorvar lite granda kring dessa begrepp, fkn kom igen nu, antingen är vi etniska svenskar eller så är det blattar, dina teorier hade haft bäring om vi historiskt sett vart en stor invandringsnation, och svar nej 900 st belgiska ingenjörer från hedenhös är ej stor invandring.

3. Vårt land var tillmsammans med Polen så sent som -77 istort sett helt homogent. Siffran 99.6 procent är validerad här redan för 15 år sen. Jag växte upp i en + 100 000 pers stad och första negern syntes just innan berlinmuren föll.
Senast redigerad av victortich 2018-05-04 kl. 20:39.
2018-05-04, 20:19
Avslutad
Skitbra, den svenka mannen är en cuck och den svenska kvinnan är en hora, båda är lika lata som degenererade och har noll överlevnadsinstinkt.

Att världen blir av med den svaga svenskens vekling-gener är något vi borde fira inte beklaga.
Tack för dem goda nyheterna, kläcker en skumpa ikväll på den!
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-05-04 kl. 20:22.
2018-05-04, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Skitbra, den svenka mannen är en cuck och den svenska kvinnan är en hora, båda är lika lata som degenererade och har noll överlevnadsinstinkt.

Att världen blir av med den svaga svenskens vekling-gener är något vi borde fira inte beklaga.
Tack för dem goda nyheterna, kläcker en skumpa ikväll på den!

Undrar lite här vid min stationära dator hur faan det kunde komma sig att vi låg etta eller tvåa varje år från efterkrigstiden fram till typ milleniet vid Pisatesterna....

..nä nä nu kom jag mittiallt fram med svaret, vi hade tur såklart under dessa 60 år.... och så har vi såklart haft en jävla otur att vi halkat ner till typ 17:e plats varje år efter 9/11.

Sjukt jävla tråkig ton du har.
Senast redigerad av victortich 2018-05-04 kl. 20:40.
2018-05-04, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Undrar lite här vid min stationära dator hur faan det kunde komma sig att vi låg etta eller tvåa varje år från efterkrigstiden fram till typ milleniet vid Pisatesterna....

nä nu kom jag mittiallt fram med svaret, vi hade tur såklart....

Sjukt jävla tråkig ton du har.

Ja, för pisatester är sjukt relevanta för en människas anpassningsbarhet och överlevnadsförmåga.
Samtliga das korkade africanern och inavlade sandapor kommer att överleva den veke svensken,
so, so much for those pisa-tests!
2018-05-04, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Ja, för pisatester är sjukt relevanta för en människas anpassningsbarhet och överlevnadsförmåga.
Samtliga das korkade africanern och inavlade sandapor kommer att överleva den veke svensken,
so, so much for those pisa-tests!

Jo exakt, skola och utbildning är tjockt overrated, se bara hur Sydkorea och Singapore har skjunkit ner i dystopi och gängkriminalitet, och meth/mdma missbruk.

Varför använder du afrikaner och etniska svenskar i samma mening? Vi har inget med varandra att göra. Jag har inget med afrikaner att göra, den enda afrikan jag på nåt sätt haft ett samband med är George Whea när han spelade i Milan på nittiotalet, han var min store idol när jag var kass pojklagsspelare.
Senast redigerad av victortich 2018-05-04 kl. 20:50.
2018-05-04, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Jo exakt, skola och utbildning är tjockt overrated, se bara hur Sydkorea och Singapore har skjunkit ner i dystopi och gängkriminalitet, och methmissbruk.

Varför använder du afrikaner och etniska svenskar i samma mening? Vi har inget med varandra att göra. Jag har inget med afrikaner att göra, den enda afrikan jag på nåt sätt haft ett samband med är George Whea när han spelade i Milan i nittiotalet och han var min store idol när jag var kass pojklagsspelare.

Hmm. Kan det inte ha något att göra med att dessa länder inte negligerar deras egna samtidigt som de fyller på med andra länders avskrap?

Med tanke på att Sverige överflödas av das moligniani y moslemi skulle jag säga att det är högst relevant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in