2018-05-04, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Hmm. Kan det inte ha något att göra med att dessa länder inte negligerar deras egna samtidigt som de fyller på med andra länders avskrap?

Med tanke på att Sverige överflödas av das moligniani y moslemi skulle jag säga att det är högst relevant.

Handlar ju enbart om att förhålla/screena sin omgivning. Finns väl ingen med fungerande hjärnkontor som umgås med thugs, oavsett om dom heter Billy och är pillertrillare från Bollnäs eller en våldsneger som kommit med Rib-båt över medelhavet.

En skötsam och kulturellt anpassad neger funkar ok för mig alla dagar i veckan, dom andra kommer jag aldrig ens se.

Vårt land är lika segregerat som Sydafrika, trist kanske, men en realitet.
Senast redigerad av victortich 2018-05-04 kl. 21:01.
2018-05-04, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Handlar ju enbart om att förhålla/screena sin omgivning. Finns väl ingen med fungerande hjärnkontor som umgås med thugs, oavsett om dom heter Billy och är pillertrillare från Bollnäs eller en våldsneger som kommit med Rib-båt över medelhavet.

En skötsam och kulturellt anpassad neger funkar ok för mig alla dagar i veckan, dom andra kommer jag aldrig ens se.

No objections there, men hur många kaosare är du villig att acceptera för varje välfungerande?

Även om du inte träffar dem kan du inte neka deras påverkan.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2018-05-04 kl. 21:22.
2018-05-04, 21:30
Bannlyst
Citat:
No objections there, men hur många kaosare är du villig att acceptera för varje välfungerande?

Jävligt bra fråga. Jag tror det hela handlar om EBO, men jag har faan inga bra svar på det. Först och främst måste vi göra det mindre förmånligt för blatte-barnfamiljer, det är prio 1, och det kommer innebära att även många etniskt svenska familjer kommer hamna i kris. Men jag ser ingen annan lösning.

Vi har importerat hit ett trasproletariat, vissa av deras ungar kommer det bli folk av, dock inte många.

Jag tror vi helt enkelt får acceptera att vi har städer (Eskilstuna och Malmö) som är lika körda som ex. Gary, Indiana eller Baltimore
2018-05-04, 21:39
Avslutad
Citat:
Jag tror vi helt enkelt får acceptera att vi har städer (Eskilstuna och Malmö) som är lika körda som ex. Gary, Indiana eller Baltimore

Jag ser det som: A canary in the coal mine.
Jag är rätt övertygad om att det kommer att sprida sig,
då lite till inget görs för att motverka det.
2018-05-04, 21:43
Medlem
Svenska bidragssystemet är väl inte riktigt dimensionerat för att man skaffar 12 barn och ingen jobbar i familjen. När skeppet Moder Svea kantrar hoppas jag att jag är långt borta.
2018-05-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Vad menar du med utländsk majoritet? ÄR "svensken" den folkgrupp som är störst eller inte?

En bättre källa är
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101E/FodelselandArK/table/tableViewLayout1/?rxid=f45f90b6-7345-4877-ba25-9b43e6c6e299

Här ser man vilka födelseland som förekommer.

År 2000 så var de som var födda i Sverige ca 7,9 miljoner (89%), största minoriteten var från Finland (195 tusen, 2,2%) och Jugoslavien (72 tusen, 0,81%)

År 2017 så hade andelen svenskfödda ökat till 8,2 miljoner, men eftersom hela befolkningen hade ökat till 10,1 miljon, så sjönk andelen för svenskfödda till 81,5%. Största minoriteten var nu från Syrien (172 tusen, 1,7%) knappt före Finland (151 tusen, 1,5%) och Irak (141 tusen, 1,4%)

Redan med en gång försöker du luras genom att räkna på svenskfödda vilket vi redan konstaterat är en definition som inte är relevant om man pratar om att bevara den svenska kulturen. Svensk bakgrund är den relevanta termen i detta sammanhang.

På sikt är det tveksamt om ens definitionen svensk bakgrund kommer att räcka för att ringa in kulturförändringen eftersom assimilationen närmast är obefintlig i en del folkgrupper. Inte ens om tre generationer kommer våra mest problematiska befolkningsgrupper att ha påbörjat en acceptabel assimilation. En av huvudorsakerna är att deras diasporor är för stora vilket medför att de kan bilda en slags enklaver och leva i som i det hemland de påstår sig flytt ifrån. S.k. balkanisering.

Men men, även om man tar din definition så så har vi ett scenario där den utländska befolkningsandelen och i synnerhet den utomeuropeiska stiger på bekostnad av den svenskfödda.
2018-05-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det här var ju en väldigt underlig tanke - varför skall nu plötsligt somalier vara de som definerar vad som är svensk? Tänkte du verkligen rätt nu?

Ja, det gjorde jag. Jag tänkte rätt.
Invandrare är generellt inte PK så de ser inte med PK-glasögon och använder ofta korrekta nationalitetesbeteckningar. Om du någon gång hört en invandrare prata om grejer i förorten så vet du hur det låter. Som lite helgpyssel kan du få välja om du tror det är alternativ a) eller b):

a) Ey mannen det var en somalier som mucka med serben och då kom hans kompis chilenaren och slog han stenhårt. Somaliern ringde på sina brorsor och sen kom också, ah du vet gänget från Eritrea, deras kompisar och det blev ett djälva bråk. En svennekärring från skolan försökte gå emellan men vi knuffa ut horan.

a) Ey mannen det var en svensk som mucka med svensken och då kom hans kompis svensken och slog han stenhårt. Svensken ringde på sina brorsor och sen kom också, ah du vet gänget från Sverige, deras kompisar och det blev ett djälva bråk. En svensk kärring från skolan försökte gå emellan men vi knuffa ut horan.
2018-05-04, 21:53
Bannlyst
Citat:
Jag ser det som: A canary in the coal mine.
Jag är rätt övertygad om att det kommer att sprida sig,
då lite till inget görs för att motverka det.

Den här högkonjukturen vi haft, som typ drar in på sitt 11:e år har ju vart en fullständig katatsrof för vårt land, det blir bara värre för varje dag. Vi måste först få en konjukturavmattning så våra politiker kan sluta knarka godhet. Sen ev. kan vi styra upp delar av det.

Men låt säga att vi får en nittiotalskris (ggr2) då tror jag vi kan komma tillbaka någorlunda. Men vi kommer ju självklart ha kvar våra Malmoes och eskilstunas för evigt, typ som en fylle-tatuering.

Men om tillväxten och våra radikala liberala politiker fortsatt får fritt manöverutrymme i 8-10 år till, då finns det bara granskog och fältspat kvar i Sverige i mitten av 30-talet.

Sen hänger mycket på hur det går i tyskland/frankrike och USA oxå.
Senast redigerad av victortich 2018-05-04 kl. 21:59.
2018-05-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag förstår inte problemet.. Det är ju inte som att de etiska svenskarna kommer utrotas, vi kommer ju i så fall blandas upp och bli något annat. Knappast något "folkmord".
Och vad spelar det för roll? Jag är väldigt historiskt intresserad, släktforskar och bygdeforskar, men kan inte förstå varför det skulle vara så illa med en fredlig uppblandning. Allas våra gener kommer ju ändå leva vidare så länge man iaf väljer att skaffa barn, om barnbarnen är blonda och blåögda eller mörkhyade spelar väl knappast någon större roll.

Menar du på fullt allvar att det är lika OK om Sverige och Europa befolkas av mörkhyade som av ljushyade???? :O
Är det lika OK om Europa befolkas av troende muslimer också?
2018-05-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Så du är arg på ett folkmord som eventuellt kan komma att ske i en hypotetisk framtid?

Varför skulle man inte uppröras av ett sådant?
2018-05-04, 22:01
Medlem
Citat:

I samhället kan det vara så, men betänk vår genpool. Och kulturen.
2018-05-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussilego
Det blir ju just strunt när man rycker ut endast en del och inte ser helheten.
Skrev jag inte född i Sverige, bosatt i Sverige ?

??
Du skrev att någon som hittar en somalisk ättling kanske tio generationer eller mer bakåt i släkten inte är svensk.

Såhär skrev du:
Känns ju inte så väldigt svensk om man skulle hitta : Invandrad från Somalia år 1739 i någon gammal kyrkbok, eller hur ?

Jag jämförde med amerikaner som är svenskättlignar och sade att de räknar sig som amerikaner numera vilket är fullt rimligt. Vad var det jag missade menar du?

Har du själv koll på varenda anfader tio-tjugo generationer bakåt? Det har inte jag – redan på 1800-talet finns det hål i mitt släktträd vilket är synnerligen vanligt. Med din definition så får du nog räkna bort hälften av svenskarna minst. I vart fall om du drar gränsen vid 1750-talet som du gjorde ovan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in