Citat:
Ursprungligen postat av
WorthlessMan
Min kompis Svenne gapar stort och ut kommer orden:
Jag skyllde aldrig ifrån mig, det var jag som klantade mig. Men dom fick iaf sin betalning och jag försökte inte lura dom på något vis. Så varför behöver man ge en kund ett sånt dåligt betyg?
Hörde till och med av mig och bad om ursäkt och förklarade varför och det var innan "ändringstiden" hade gått ut så dom kunde fortfarande ändra betyget. Det var inget jag nämnde men iaf.
Nu förlorade dom en kund vilket var trist eftersom dom hade bra produkter, men man kan ju inte acceptera vad som helst.
Dessutom ser jag mobilen som en av de största chanserna för att säkerheten brister. Dom flesta har väl installerat appar från både Google Play och Apples motsvarighet. Vem vet vad som ligger i den koden?
Många OS är osäkra i sig och "ringer hem", kolla igenom din standby-trafik så får du se.
Vad jag förstått kan inte säljare ändra omdömet dem gett när dem väl har gett ett, det är bara vi köpare som kan ändra i 7 dagar efter vi fått våra produkter. Jag kommer ihåg att jag frågade om just detta när jag var ny köpare och bad de första 2-3 säljarna att istället för att bara ge mig en 5:a skriva en snabb rad om att jag var snabb på att släppa deponin, men de jag frågade iallafall sa att när dem satt betyg så kan dem inte ändra det, men detta var ju ett bra tag sedan jag var ny köpare
Jag vet att vissa säljare har ju svartlistningar om du låter det gå till Auto-släpp, eller iallafall skriver dem det på sin säljarsida klistrat från en säljare på FS "#Släpp deponin direkt du mottagit varan! Autosläpp = Risk för svartlistning."
Jag kan förstå säljare som irriterar sig på att de skall vänta 7 dygn på att få sina pengar, sen ibland så ställer livet till det med bekymmer så att man har svårt att släppa direkt. Jag har bara genuint svårt att se framför mig att du är helt avklippt från en dator med internetuppkoppling som gör det omöjligt att logga in och släppa pengarna för din produkt du har fått. Tänk dig själv om du säljer saker, och vi säger 4/10 kunder låter det gå till Auto-släpp, då behöver du ligga ute med en hel del pengar i deponi osv. men ändå fortsätta att ha lagersaldo osv, kan ju hindra folk från att faktiskt köpa in osv.
Men sen kan jag hålla med dig också, kontaktar man försäljaren och förklarar läget tycker jag att man kan ha överseende, men om det stämmer att dem inte kan ändra betyget så förklara det ju en del. Sen tvivlar jag på att en säljare börjar neka din order för att man har 4.8/5 istället för 5/5, då kollar dem väl igenom dina omdömen, ser att man råkat låta någon beställning gå till auto-släpp och accepterar den ändå. Eller har din kompis haft problem med att få beställningar accepterade?