Citat:
Ursprungligen postat av
husvagnen64
Om vi lägger åt sidan allt hat och vilja till att ondgöra sig.
- 80 000 kr kostar en vit lön för en månad, finns inget att vinna för svågern
- Pengarna går via insättning vilket talar för att svågern kan tala sant men dumt!
- Inte vanligt men det förekommer att pengarna går först och fakturan sen.
- 1. Det finns en humanistisk ådra hos svågern enligt uppgift en annan är att 2. inte Akilov fick ta emot lön på vanligt vis. Det mest troliga är att det gjorts rätt betalning i prismässigt etiskt men i strid mot lagen. Att det även då stärkt en tänk human insats. 3. Scenariot blir då att göt etiskt rätt för en utsatt person i strid mot lagen. 4. Gänget på Gotland står inte högt i kurs hos militanta muslimer. Snarare så att åtminstone Özz riskerar att bli knäppt av IS eller likasinnade såsom han uttryckt sig på scen.
Mina numreringar och fetningar.
1. "Enligt uppgift" är så urvattnat och fattigt, samma obekräftade smörja som mainstream media gör bruk av. Precisera gärna, har svågern skänkt en massa pengar till barncancerfonden eller liknande? Att bruka en "humanistisk ådra" med Özz pengar, inser du inte hur löjlig din förklaring är?
2. Att ursäkta lagbrott med humanism, du får mig att må dåligt. Hur fasen kan du ursäkta tvättäkta skattefiffel med humanism. Lagarna är kristallklara, fastighetsägaren har sina skyldigheter och i.o.m. att man struntade TOTALT i detta så bröt man mot Svensk lagstiftning.
3. Özzbeken var inte en "utsatt person", han hade inte rätt att vare sig arbeta eller vistas i landet. Özzbeken, som uppgav falskt namn till myndigheterna, var redan i.o.m. sin olovliga vistelse ett säkerhetshot.
Enbart de som motarbetar den demokratiska processen kan kalla en person som har gått igenom migrationsverkets process och som har nekats tillstånd att vistas i Sverige som "utsatt".
4. Du har fått det hela om bakfoten. Det är den militanta muslimen från Özzbekistan som står högt i kurs hos Özz, systern och svågern. IS-terroristen levde ju på "Gotlandsgänget", utan Özz, systern och svågern så kanske det inte hade blivit något terroristattentat på Drottninggaten?
Att förakta snuskig dubbelmoral är inte likvärdigt med hat. Det förakt som jag känner för Özz, systern och svåger har inte några gränser.