Citat:
Intressant att höra. Man skulle alltså på sätt och vis kunna jämföra dig med mannen som fredligt trotsade stridsvagnarna på Himmelska fridens torg 1989. Även där rådde ju mediacensur, och det var en ren slump att en västerländsk journalist råkade filma sekvensen från sitt hotellrum.
Jag undrar ändå om polisens kraftfulla utryckning berodde på order från högre ort, som till exempel att SÄPO bedömt att hotbilden mot Özz Nujen är stor på grund av hans roll i hela denna härva.
Jag undrar ändå om polisens kraftfulla utryckning berodde på order från högre ort, som till exempel att SÄPO bedömt att hotbilden mot Özz Nujen är stor på grund av hans roll i hela denna härva.
Rent löjlig och som jag antar det ironisk (men det vet jag faktiskt inte men i mina ögon i alla fall) jämförelse med den där mannen som händelsevis blev överkörd och mos. Jag personligen har lite svårt för sådant att gå i döden frivilligt för en ide och tycker samtidigt att iden om yttrandefrihet och demokrati befinner sig på ett helt annat och högre nivå än min ide på torget. Dubbelt felaktig jämförelse av i synnerhet det senare skälet. En smygande och utvidgad och politisk vänskapskorruption tror jag alla samhällen får brottas med inget undantaget.
Ja men hur som helst skulle man fått veta polisens skäl till utryckning med piketen om det sänts. De visar ju inte bara dramatik, olyckor och spännande jakter utan en del mindre dramatiskt och trevligt som omväxling. Högst troligt hade de pixlat mig om det sänts även om jag inte var i något negativt sammanhang och det hade jag varit tacksam för. De var dock fram till mig efteråt och fick min tillåtelse att sända - de arbetar visst så.