Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 11:04
Medlem
Nu i deklarationstider är det viktigt att ni kontaktar skatteverket och frågar om det är okej att betala ut 85 000kr i svarta löner? lex Nujens.
Citera
2018-05-03, 11:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Filmen: "Inte utan min svåger"

https://twitter.com/RolandXSweden/status/991602363696926721
Hela Özz-affären blir nog det som på allvar sätter fart på den svenska meme-kulturen.
Citera
2018-05-03, 11:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kanske lite foliehatt.

Så sjukt galet, förvirrat och märkligt självsäkert som Özz uppträdde mot Janne J i Uppdrag Granskning, då borde det finnas en förklaring.

Annars är det sinnesjukt. Helt sinnesjukt!

Kan det var på det viset att Özz ändå hjälpt polisen med uppgifter om dom här svartjobbande uzbekerna, och att resultatet är de nu gripna i valborgsräden?

Özz och klanen har fått extra storhetsvansinne och anser sig ha frikort mot skattefiffel och svartjobb med illegala
Invandrare?

Medias märkliga tystnad måste bero på att Säpo ber dom ligga lågt med rapporter mot klanen Özz för Rikets säkerhet.

Annars har även media ballat ur fullständigt.

Janne Josefsson är också märkligt tyst.

Bert Karlsson får man följa närmare. Tänk att den figuren tagit över dagens mer seriösa journalistiska granskning😷

Jag tror att tystnaden har berott på att polisen har lagt locket på i kombination med att Özz sedan länge har varit mainstreammedias, präktiga politikers och ännu batikhäxors lilla kelgris.
Citera
2018-05-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror att tystnaden har berott på att polisen har lagt locket på i kombination med att Özz sedan länge har varit mainstreammedias, präktiga politikers och ännu batikhäxors lilla kelgris.

Om vi lägger åt sidan allt hat och vilja till att ondgöra sig.

- 80 000 kr kostar en vit lön för en månad, finns inget att vinna för svågern
- Pengarna går via insättning vilket talar för att svågern kan tala sant men dumt!
- Inte vanligt men det förekommer att pengarna går först och fakturan sen.

- Det finns en humanistisk ådra hos svågern enligt uppgift en annan är att inte Akilov fick ta emot lön på vanligt vis. Det mest troliga är att det gjorts rätt betalning i prismässigt etiskt men i strid mot lagen. Att det även då stärkt en tänk human insats. Scenariot blir då att göt etiskt rätt för en utsatt person i strid mot lagen. Gänget på Gotland står inte högt i kurs hos militanta muslimer. Snarare så att åtminstone Özz riskerar att bli knäppt av IS eller likasinnade såsom han uttryckt sig på scen.
Citera
2018-05-03, 11:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64

- Pengarna går via insättning vilket talar för att svågern kan tala sant men dumt!

- Det finns en humanistisk ådra hos svågern enligt uppgift en annan är att inte Akilov fick ta emot lön på vanligt vis. Det mest troliga är att det gjorts rätt betalning i prismässigt etiskt men i strid mot lagen. Att det även då stärkt en tänk human insats. Scenariot blir då att göt etiskt rätt för en utsatt person i strid mot lagen. Gänget på Gotland står inte högt i kurs hos militanta muslimer. Snarare så att åtminstone Özz riskerar att bli knäppt av IS eller likasinnade såsom han uttryckt sig på scen.
Som damage control betraktat var detta bland det sämsta någonsin.
En "humanistisk ådra"
Citera
2018-05-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

Jag använder inte gärna det ordet, men att Özz Nujen tycks vara Malou von Sivers lilla kelgris kan vi nog enas om. Om detta gör henne till en "batikhäxa" låter jag vara osagt. Men i en intervju från 2015, så säger MvS: "Jag har bjudit in en favoritgäst, faktiskt" -och det är förstås Özz Nujen.
Här avsnittet (ca 16 min): https://www.youtube.com/watch?v=_Wgk3f58PyY

I den intervjun och där vår lille komiker inte en enda gång går till attack mot MvS, för hos henne känner han sig trygg, så framkommer intressant info om hur ÖN låter Måns Möller dra det tyngsta lasset när det kommer till att få ihop manus till Sveriges Historia -den nakna sanningen. Jag tycker synd om Måns Möller. En lättlurad svenne som utnyttjas av ÖN och som underlättar bokningarna.
Gissar att MM idag håller sig för skratt och kanske också förbannar sin naivitet. Jag skulle vilja uppmana MM att asap hoppa av allt samarbete med Özz Nujen. Den mannen kommer annars att dra med sig MM ner i fördärvet. Bert Karlsson är på krigsstigen och han vet hur de mediala slipstenarna skall dras. MSM kommer att tvingas börja skärskåda vår lille komiker. Det är på tiden!
Citera
2018-05-03, 12:23
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64

Kan du förklara vad det fetade ovan betyder, jag fattar ingenting?
Om allt hade gått etiskt till, varför visade Özz inte upp fakturan under JJ intervjun?
"prismässigt etiskt men i strid mot lagen" är ju bara ett annat sätt att säga svarta pengar.
Har svårt att förstå hur man kan göra något i strid mot lagen, och få in ordet etiskt i samma mening.
Senast redigerad av dobbelina 2018-05-03 kl. 12:48.
Citera
2018-05-03, 12:32
Medlem
De 85000 som förts över på Akillovs konto utgör knappast betalning till enbart honom. Han har sannolikt fördelat dessa pengar till andra svartjobbande uzbeker. Kanske var han rentav ngn sorts arbetsledare. Polisen har givetvis koll på A:s kontoutbetalningar. Det kan tänkas att Säpo i ett tidigt skede varit i kontakt med Özzklanen, förhört sig och krävt tystnad innan avslutad utredning. Spåren kan ha lett till de nu häktade uzbekerna. Özz hysteri är såklart kultuellt betingad kopplad med en vanföreställning om att han såg sig som en kommande hjälte som samarbetat med Säpo mot terrorism där lite svartjobb inte har med saken att göra. Vilket det hade.
Citera
2018-05-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariztotelez
De 85000 som förts över på Akillovs konto utgör knappast betalning till enbart honom. Han har sannolikt fördelat dessa pengar till andra svartjobbande uzbeker. Kanske var han rentav ngn sorts arbetsledare. Polisen har givetvis koll på A:s kontoutbetalningar. Det kan tänkas att Säpo i ett tidigt skede varit i kontakt med Özzklanen, förhört sig och krävt tystnad innan avslutad utredning. Spåren kan ha lett till de nu häktade uzbekerna. Özz hysteri är såklart kultuellt betingad kopplad med en vanföreställning om att han såg sig som en kommande hjälte som samarbetat med Säpo mot terrorism där lite svartjobb inte har med saken att göra. Vilket det hade.

(det fetade)
Detta förnekas bestämt av Özz Nujen!
Han har mer än en gång hävdat att ingen myndighet har kontaktat någon av The Nujens!
Men vi vet ju numera att Özz Nujen är en lögnare, så det är svårt att värdera sanningshalten när han öppnar sin mun.
Hade varit bättre om familjen Nujen inte kommit till Sverige. Håller du med om det?
Citera
2018-05-03, 12:52
Medlem
secretcinemas avatar
Varför skulle Özz (en kurd) stödja någon som tror/säger sig vara med i IS och stödjer dem? De är inte direkt superbästisar med kurder
Citera
2018-05-03, 12:59
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Hade Özz sluppit allt detta om han anställde Akilov vitt?
Ja. Kolla Uppdrag granskning, där intervjuas en man som anställde Akilov vitt. Ingen kritiserar honom för något och han redogör föredömligt och samvetsgrant för sitt professionella förhållande till Akilov.

Özz har profilerat sig som S-märkt debattör mot skattefiffel, utnyttjande av samhällets svagare, och så vidare. Men HAN låter svartarbete föregå i sin fastighet. Och vägrar svara på frågor kring det.
Citera
2018-05-03, 13:01
Medlem
"Förstår inte vad grejen är här, om jag anlitar någon och personen senare begår ett brott, ska jag stå till svars för det? Om problemet är att det var svartarbete, vad har det att göra med terrorattentatet? Hade Özz sluppit allt detta om han anställde Akilov vitt?"

Naturligtvis hade han det. Dock, har du fått avslag så får du inte jobba. Svartjobb eller annan olaglighet som att syssla med droger göder mörka kafter som drar med sig mycket elände. Finns det uppgifter om Özz sysslat, brukat droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in