2018-05-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Till en viss del kommer säkerligen de kommande åtstramningar av bidrage ha en effekt.
Gissar på ca 200.000 av 3 miljoner invandrare som flyttar ut.
Men som andra påpekat här i tråden så existerar det redan stora kolonier av iranier, assyrier, kurder, turkar, afghaner, eritreaner, somalier, irakier osv i Sverige, stora nog att ta hand om landsmän som inte går på bidrag.
De får svartjobb eller andra inkomster.

Därför tror jag en verksam metod vore att göra allt som underlättar att leva icke svenskt svårare.

Det handlar om att få en opinion mot t.ex stora moskébyggen, koranskolor, hemspråksundervisning och liknande. Språkkrav och skötsamhet är andra parametrar att jobba med. Om skolsystemet vore kompromisslöst i sina krav på svenska värderingar får nog en del med probelamtiska attityder svårt att acceptera att bo kvar och bilda familj här.

Om bidragen minskar och man erbjuder rejäla återvändarbidrag (jag vet, det känns fel men det är strategiskt smart) kan det även locka folk att lämna.
2018-05-02, 23:18
Medlem
Citat:
De kommande åtstramningar av bidragen kommer ha en viss effekt.
Gissar på ca 200.000 av 3 miljoner invandrare som flyttar ut.
Tänk också på att svenska höginkomstststagare kommer flytta ut.

Men som andra påpekat här i tråden så existerar det redan stora kolonier av iranier, assyrier, kurder, turkar, afghaner, eritreaner, somalier, irakier osv i Sverige, stora nog att ta hand om landsmän som inte går på bidrag eller skall utvisas.
De får svartjobb eller andra inkomster av sina landsmän.
Jag har för mig att 200000 juggar och 300000 finländare har lämnat Sverige. Jag tror att det är lika många utlänningar som svenskar som lämnat.
2018-05-02, 23:20
Avslutad
Citat:
Här har du Finlands nya ingenjörer och läkare som skall föra det finska arvet vidare:
https://youtu.be/Yo36DUdeHqU

Ja men dom sjunger ju på finska. Eller gör dom inte? Och mängder med finska kvinnor kommer att skaffa barn med dessa. Precis som i Sverige. Svårt att se vad AfS kommer att åstadkomma med sina "minst 100 000 repatrieringar" mer än att fördröja "minoritetsdatumet" med några årtionden och provocera personer med invandrarbakgrund under processens gång.
2018-05-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Längre tillbaka, de första människorna som kom till Sverige var mörkhyade.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/de-var-de-forsta-svenskarna

"Negrer" med blå ögon!
Wow!
Du känner inte att det är lite missvisande att med ditt ordval antyda att de var nära släkt med dagens afrikaner?

Men om man skall vara korrekt historiskt är de dessutomtill mycket liten del våra förfäder. Snarare är de en spillra som sedan trängts undan av indoeuropéerna främst. Men det finns visst genetiskt material från dem.

EDIT: Du bytte ut n-ordet till "mörkhyade" din spjuver...
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 23:30.
2018-05-02, 23:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Därför tror jag en verksam metod vore att göra allt som underlättar att leva icke svenskt svårare.

Det handlar om att få en opinion mot t.ex stora moskébyggen, koranskolor, hemspråksundervisning och liknande. Språkkrav och skötsamhet är andra parametrar att jobba med. Om skolsystemet vore kompromisslöst i sina krav på svenska värderingar får nog en del med probelamtiska attityder svårt att acceptera att bo kvar och bilda familj här.

Om bidragen minskar och man erbjuder rejäla återvändarbidrag (jag vet, det känns fel men det är strategiskt smart) kan det även locka folk att lämna.

Frågan är hur allt detta skall genomföras när vi snart är i minoritet?

Ytterst få invandrare=majoriteten av befolkningen i Sverige kommer röstar på att få minskade bidrag, mot Moskébyggen, mot koranskolor och skickas hem.
2018-05-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Kan du föressten visa var han gör det? Jag gillar Paul och tycker att han har goda tankar och idéer om mycket, även om han känns lite naiv ibland.

Nej ,jag har inte hans bok här men om du läst Exodus på riktigt kan du väl för sjutton inte glömt hans resonemang om immigrationens storlek och assimilation? Det är ju en graf (ganska svårtolkad skall erkännas) som återkommer minst tio gånger i boken.
2018-05-02, 23:22
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför är det här ett problem annat än ur en rent rasistisk synvinkel? Då om inte förr kommer svenskarna att tvingas sluta göra skillnad på människor utifrån religion och hudfärg.
Det är ett problem ur ett folkrättsperspektiv: Varje folks rätt att suveränt bestämma över det territorium som de av hävd bebor och att utvecklas på det sätt som det själv bestämmer, i egen takt och av egen förmåga. Den rätten tillkommer alla folk, eller borde göra det i alla fall, så ock svenskarna. För svenskarna är ett folk som alla andra.

I Sverige har istället en elit i trots mot folkviljan bestämt att samhället skall bli mångkulturellt. Varför är oklart eftersom det saknas mätbara fördelar med den invandring vi haft de senaste decennierna.
2018-05-02, 23:23
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om du bemödar dig om att titta i min posthistorik kan du se att jag tjatat om detta i vad som känns åratal.
Problemet är att vänstern hela tiden tjatar om ras, och i gott sällskap av exempelvis nazister driver iden om att gener på något sätt skulle vaccinera oss mot idioti, vilket helt enkelt saknar stöd (även om man med viss framgång kan hävda att detta påverkar egenskaper som i sin tur har viss påverkan).

Du är tyvärr drabbad av samma olyckliga öde som Jimmie Åkesson. Han är inte heller rasist. Han hade bara oturen att välja att engagera sig i ett rasistiskt parti och är färgad av det ever since.

Hade det inte varit en massa rassar som skrek och gav stöd åt åsikter om migration och krav, så hade nog vänstern kunnat ta en seriösa diskussion betydligt tidigare.

Likaså är det ju här på FB. Sajten är så besudlad av korkade lantisrassar att det inte är så konstigt att även seriösa skribenter smutsas ner av allt stänkande.
2018-05-02, 23:26
Medlem
SeverianTheLames avatar
Svenska staten (sossarna) kan inte uppbära pengar nog till att fortsätta massimporten av valboskap från tredjevärlden. Anledningen till varför det kunde explodera under 1990-talet var att det fanns massor med tomma bostäder iom miljonprogrammet som stod tomma. Det går inte att smälla upp fler kåkar att husera invällarna.

Demografin är problematisk, men det kommer inte forsa in fler tredjevärlden människor i samma takt som tidigare för att det är helt enkelt inte möjligt. Inte ens svenskarna är så korkade och indoktrinerade att de kommer accepterar att 100% av "farvälfärdsstatens" transferreringar går till bidragsproletariatet med nuvarande skattetryck.
2018-05-02, 23:27
Medlem
Citat:
Frågan är hur allt detta skall genomföras när vi snart är i minoritet?

Ytterst få invandrare=majoriteten av befolkningen i Sverige kommer röstar på att få minskade bidrag, mot Moskébyggen, mot koranskolor och skickas hem.

Fast vi är inte i minoritet än så det är bara att jobba på. Det går ju inte att veta om det lyckas, ingen kan se in i framtiden men varenda steg som kan tas i rätt riktning (d.v.s. motsatsen till vad C gjorde nyligen) är bättre än inget.
2018-05-02, 23:27
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
"Negrer" med blå ögon!
Wow!
Du känner inte att det är lite missvisande att med ditt ordval antyda att de var nära släkt med dagens afrikaner?

Men om man skall vara korrekt historiskt är de dessutomtill mycket liten del våra förfäder. Snarare är de en spillra som sedan trängts undan av indoeuropéerna främst. Men det finns visst genetiskt material från dem.

Fel!
http://sciencenordic.com/scandinavians-are-earliest-europeans
Skandinaver är de första européerna.
Vi är den sista spillran av en befolkning som en gång i tiden levde från Ryssland till Spanien.
Visst, vi har vissa indoeuropeiska inslag med de är minst i Skandinavien.
Dessutom var indoeuropéerna inga turkar från Anatolien som många tror.

Svenskar har bott i detta land sedan iblandisen.

Dessutom är vi närmast besläktade med Neanderthalare av alla nu levande folkslag. Så vi har bott i Europa i över 200.000 år.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-02 kl. 23:30.
2018-05-02, 23:28
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Nej ,jag har inte hans bok här men om du läst Exodus på riktigt kan du väl för sjutton inte glömt hans resonemang om immigrationens storlek och assimilation? Det är ju en graf (ganska svårtolkad skall erkännas) som återkommer minst tio gånger i boken.

Inte läst Exodus. Däremot The Bottom Billion. Kan du försöka googla grafen och länka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in