2018-05-02, 22:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vad kul att ni börjar fatta läget.

Fast det är faktiskt betydligt värre än så (alltså än vad Hubbe lille skrev).

Om du bemödar dig om att titta i min posthistorik kan du se att jag tjatat om detta i vad som känns åratal.
Problemet är att vänstern hela tiden tjatar om ras, och i gott sällskap av exempelvis nazister driver iden om att gener på något sätt skulle vaccinera oss mot idioti, vilket helt enkelt saknar stöd (även om man med viss framgång kan hävda att detta påverkar egenskaper som i sin tur har viss påverkan).
2018-05-02, 22:58
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Politiskt inflytande d.v.s. stolar i Riksdagen är så oändligt mycket mer värt än allt annat därför är det SD man skall rösta på om man vill göra något åt migrationskaoset. Se på våra Nordiska grannländer, inte fasen var det för de hade en massa olika invandringskritiska partier som de fick tummen ur tio tjugo år innan Sverige? De hade ett tydligt alternativ och folk röstade på detta. Det gav effekt. Sverige hade en chans med Ny Demokrati men de klarade inte själva av framgången plus att de började tjafsa innebördes, vilket lite förenklat kan sägas vara vad AFS också gör med SD, vilket kostat oss flera decennier av utebliven uppstyrning. Inte skall vi upprepa det misstaget en gång till. Sympatisera gärna med AFS eller vad ni vill men rösta strategiskt till dess det blir realistiskt med alternativ.

Kasselstrand kommer inte att stå i någon officiell talarstol till hösten. Var så säker.

Vad har egentligen våra politiker i våra grannländer åstadkommit?
De har inte tagit emot lika många som Sverige, men det är ingen svår bedrift.

Det är i stor sett lika i illa i hela Skandinavien förutom Finland och den danska landsbyggden.
Danmark ligger väl som sagt hyfsat ok till om man jämför med Sverige och Tyskland men det säger inte mycket.
Köpenhamn är hur mörkt som helst.
Norge slår sig för bröstet med konservativa politiker.
Hela Oslo är ett enda stort innerstadsghetto med pakis och pundare.

Några snobbiga norrmän trycker ihop sig runt kvarteren i Västra Oslo och sitter på ett utomhuscafe och äter mikrotinad pan pizza som serveras av en 20-årig exiksvensk.
Det populäraste namnet i Oslo är Muhammed.

Sannfinländarna vann stort för några år sedan. Vad hände därefter?
Finland hade sin största massinvavdringsvåg någonsin.
Helsingfors börjar mer och mer likna Oslo, Stockholm och Malmö.
Här har du Finlands nya ingenjörer och läkare som skall föra det finska arvet vidare:
https://youtu.be/Yo36DUdeHqU

I Italien sitter nu flera invandringspartier i parlamentet.
Samma sak gäller i Österrike, Ungern m m.
Varför skulle inte det gå i Sverige.

Du tar upp Ny Demokrati.
De tog sig in i Riksdagen på 7 månader.

Du skriver om interna stridigheter.
SD om något parti har haft interna stridigheter.

AFS 2018 - Make Sweden Great Again
https://youtu.be/nszanHoYMDc
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-02 kl. 23:08.
2018-05-02, 22:58
Medlem
Citat:
Om du med särart menar behålla sin religion/shamanism så nej. Araber hade inte accepterat indianerna som de är. Varför tror du arabvärlden ser ut som den gör? Att du kan hitta andra folk som tagit till sig arabernas religion är ju knappast ett övertygande argument i sammanhanget.

Det hade väl bara blivit någon Sufi-variant.
2018-05-02, 23:02
Medlem
eftersom majoriteten av våra nya vänner verkar ha kommit hit för välfärden och bidragen så tror jag att vi måste vänta på att bidragen tar slut och välfärden blir körd i botten

då tror jag många av våra nya vänner kommer att fly till något annat land då det kommer att bli mycket stökigt i sverige och motivationen att stanna upphör då pengarna är slut

då blir endast riktiga svenskar kvar som får börja från början och bygga upp landet igen

uppriktigt sagt så tror jag det bästa vore att det händer så snart som möjligt så fyll på bara tills vänstern spyr då först börjar vi närma oss climax
2018-05-02, 23:09
Medlem
...dubblett...
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 23:13.
2018-05-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad har egentligen våra politiker i våra grannländer åstadkommit?
De har inte tagit emot lika många som Sverige, men det är ingen svår bedrift.

Det är i stor sett lika i illa i hela Skandinavien förutom Finland och den danska landsbyggden.
Danmark ligger väl som sagt hyfsat ok till om man jämför med Sverige och Tyskland men det säger inte mycket.
Köpenhamn är hur mörkt som helst.
Norge slår sig för bröstet med konservativa politiker.
Hela Oslo är ett enda stort innerstadsghetto med pakis och pundare.

Några snobbiga norrmän trycker ihop sig runt kvarteren i Västra Oslo och sitter på ett utomhuscafe och äter mikrotinad pan pizza som serveras av en 20-årig exiksvensk.
Det populäraste namnet i Oslo är Muhammed.

Sannfinländarna vann stort för några år sedan. Vad hände därefter?
Finland hade sin största massinvavdringsvåg någonsin.
Helsingfors börjar mer och mer likna Oslo, Stockholm och Malmö.
Här har du Finlands nya ingenjörer och läkare som skall föra det finska arvet vidare:

I Italien sitter nu flera invandringspartoet i parlamentet.
Samma sak gäller i Österrike, Ungern m m.
Varför skulle inte det gå i Sverige.

Du tar upp Ny Demokrati.
De tog sig in i Riksdagen på 7 månader.

Du skriver om interna stridigheter.
SD om något parti har haft interna stridigheter.

AFS 2018 - Make Sweden Great Again

Med tanke på vad du skriver förstår jag inte hur du kan tro att ett parti som är mer extremt än SD (jaja, du tycker inte de är extrema men det tycker fortfarande kanske 3/4 av befolkningen) skall kunna åstadkomma något av vikt i detta läge. Svavelosande tal i Riksdagen (som inte ens kommer inträffa) kommer inte att locka särskilt många i nuläget. Det är som att du föreställer dig situationen om 20 år och tror att det går att få majoriteten (87% senaste valet) att se samma sak och bli oerhört radikal på kort tid.

Va gäller våra grannländer så byter jag gärna immigrationspolitik med samtliga även om den inte är vad du drömmer om.

Men vi skiter i det här nu, du kommer rösta på AFS, inte jag, jag tror inte det kommer att vara produktivt.
2018-05-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det hade väl bara blivit någon Sufi-variant.

Inte om araber får bestämma. Då blir det inget sufi inte.
2018-05-02, 23:13
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
eftersom majoriteten av våra nya vänner verkar ha kommit hit för välfärden och bidragen så tror jag att vi måste vänta på att bidragen tar slut och välfärden blir körd i botten

då tror jag många av våra nya vänner kommer att fly till något annat land då det kommer att bli mycket stökigt i sverige och motivationen att stanna upphör då pengarna är slut

då blir endast riktiga svenskar kvar som får börja från början och bygga upp landet igen

uppriktigt sagt så tror jag det bästa vore att det händer så snart som möjligt så fyll på bara tills vänstern spyr då först börjar vi närma oss climax

De kommande åtstramningar av bidragen kommer ha en viss effekt.
Gissar på ca 200.000 av 3 miljoner invandrare som flyttar ut.
Tänk också på att svenska höginkomstststagare kommer flytta ut.

Men som andra påpekat här i tråden så existerar det redan stora kolonier av iranier, assyrier, kurder, turkar, afghaner, eritreaner, somalier, irakier osv i Sverige, stora nog att ta hand om landsmän som inte går på bidrag eller skall utvisas.
De får svartjobb eller andra inkomster av sina landsmän.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-02 kl. 23:17.
2018-05-02, 23:14
Medlem
Ge inte upp. Snart är det val. SD 2018.
2018-05-02, 23:15
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Paul Collier beg to differ.

Kan du föressten visa var han gör det? Jag gillar Paul och tycker att han har goda tankar och idéer om mycket, även om han känns lite naiv ibland.
2018-05-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Låt mig se. Är det Gustav Wasa du kallar mörkhyad, eller syftar du på Svearna?

Längre tillbaka, de första människorna som kom till Sverige var mörkhyade.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...sta-svenskarna
2018-05-02, 23:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nja, svenskar består av skåningar, smålänningar, göteborgare, stockholmare, dalmasar, västerbottningar etc.

På bondesamhällets tid så var det folk från grannbyn som var annorlunda och därför hade vi anledning att slåss med drängarna därifrån när vi möttes på en marknad. Senare blev det konflikter mellan folk från olika landskap. En stockholmare i Göteborg råkar väl fortfarande ut för vissa "jätteroliga" skämt.
.

Samtliga ovan är dock etniska svenskar.
Diskussionen handlar om att invandrare i vissa städer håller på att bli FLER än antalet svenskar.
Och utvecklingen går rasande fort.
Invandringen tog fart så sent som på 1980-talet. Det ger en fingervisning om vart Sverige är på väg om inget görs.
Vi pratar om endast 30-40 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in