Citat:
Punkt 3 är ointressant och det får du ta med din psykolog.
Som du mycket riktigt skriver kan inte framtiden bevisas. Men vi (i vart fall jag) har nu postat ett antal källor som gör troligt att de saker jag påstår inte är gripna ur luften. Jag kan inte se att jag kan göra mycket mer åt saken.
Jag vet inte om jag tycker 2028 är en riktigt trovärdig siffra men de generella ramarna för att påstå att svenskar kan hamna i minoritet, att islamiskt influerat styre och rättstänkande kan komma att vinna terräng och att det inte kommer att vara gynnsamt vare sig ekonomiskt eller mentalt (läs artikeln från Forskning och Framsteg jag länkade som visade sambandet mellan protestantisk nationalstat och lycka) tycker jag föreligger och troliggjorts.
Som du mycket riktigt skriver kan inte framtiden bevisas. Men vi (i vart fall jag) har nu postat ett antal källor som gör troligt att de saker jag påstår inte är gripna ur luften. Jag kan inte se att jag kan göra mycket mer åt saken.
Jag vet inte om jag tycker 2028 är en riktigt trovärdig siffra men de generella ramarna för att påstå att svenskar kan hamna i minoritet, att islamiskt influerat styre och rättstänkande kan komma att vinna terräng och att det inte kommer att vara gynnsamt vare sig ekonomiskt eller mentalt (läs artikeln från Forskning och Framsteg jag länkade som visade sambandet mellan protestantisk nationalstat och lycka) tycker jag föreligger och troliggjorts.
Varför skulle jag ta DIN (frånvaro av) debatteknik med någon psykolog? Det vore väl rimligare att du tar det med någon som kan lära dej att diskutera i stället?
Du har postat källor som du TROR bevisar vad du tror. Känns ganska osäkert.
Jodå, allt är möjligt, men vad vi diskuterar är vad som är rimligt och troligt, och vad du gissar religionen haft för betydelse är inte riktigt ämnet för tråden. Eftersom det inte förekommer någon källa som ens påstått att andelen som tror på islam skulle överstiga 15% i de mest överdrivna prognoserna, så tycker jag det är både osmakligt och löjeväckande att försöka skrämmas med det "muslimska spöket".
Sanningen är alltså.
1. Sveriges befolkning kommer i all förutsägbar framtid alltid att ha som dominerande folkgrupp de som kallas som "svenskar" (nordeuropeiska vita kristna med ursprung huvudsakligen från skandinavien)
2. Muslimer kommer aldrig i all förutsägbar framtid att bli någon dominerande folkgrupp i Sverige.
Sånt.