2018-05-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag kan nog inte ta ansvar för att förklara för dej vad han menar, du lär inte förstå det ändå.

Det räcker att säga att han inte på något sätt berättar att Sverige i någon framtid skulle ha någon folkgrupp annan än "svenskar" som den störta och dominerande folkgruppen.

Det är ju bara du som påstått det. Att en annan folkgrupp skall komma i majoritet.

Det som andra och jag påstått är att det finns en reell risk att svenskar kommer i minoritet.
Minoritet här i betydelsen färre än 50%.

För övrigt var frågan här inte den siffran utan att du påstod att folk automatiskt assimileras och till det anförde du anekdotiskt evidens varför jag anförde Paul Collier som visar att assimilation inte per automatik kan förutsättas vid immigration.
2018-05-02, 15:10
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du menar att den lilla parentesen?

Titta tillbaka i tråden så ser du att du använt dessa olika debattekniker.
Du byter argumentationstaktik. Precis som mainstreammedia.
Först är siffrorna snedvridna, sedan när siffrorna stämmer så är farhågorna överdrivna och sedan när även detta motbevisats kommer ilskan och de korta avsnoppande svaren.

Bara en observation. Inte någon viktig fråga.

Och jag som inte trodde du kunde bli sämre ...

1. Siffrorna är oförklarade, man blandar äpplen ("Svenskar") och päron ("muslimer") - så nej, jag har aldrig någonsin sagt att siffrorna stämmer. Jag har begärt att ni som tror på dem skulle förklara, detta kommer aldrig, i stället kommer svammel om historiska skeenden som inte har mycket med dagens läge att göra.

2. Ingen har lyckats bevisa att "svenskar" någonsin kommer att bli annat än den största och dominerande folkgruppen i Sverige.

3. Ilskan kommer när du påstår att jag skrivit saker som jag inte har skrivit. Detta är fult och en usel debattteknik.
2018-05-02, 15:11
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ja, det är ju den infon som finns.
Den information som finns visar att <70% av Sveriges befolkning är etniska svenskar.
Citat:
Alla andra underliga beteckningar och jämförandet mellan äpplen och päron är ju enbart till för att öka förvirringen och troligen skrämma lågbegåvade.
Det är väl snarare du och dina gelikar som försöker förvirra allmänheten genom att likställa inrikes född med svensk.
Citat:
Nej, jag ser ingen som helst anledning till att vara orolig över att någon har anfäder födda i andra länder, det enda som jag kräver av en person bosatt i landet är att den följer landets lagar. Allt annat är totalt oviktigt.
Landets lagar går ju att ändra genom demokratiska beslut,och demokratiska beslut bör (i princip) utgå från folkviljan.

Vad händer när när ett folk byts ut mot ett annat vars vilja skiljer sig radikalt från det utbytta folkets?
2018-05-02, 15:12
Medlem
Citat:
Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.

Återigen - se på finländarna som kommit hit. Kan du skilja de från infödda?
Eller jugoslaver? Eller chilenare? Eller iranierna som kom på 80-talet?

I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.
Jo för vi har alltid haft gruppvåldtäkter, våldtäkt på män, barngiftermål, skjutningar, khattuggande, tarush osv
2018-05-02, 15:13
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är ju bara du som påstått det. Att en annan folkgrupp skall komma i majoritet.

Det som andra och jag påstått är att det finns en reell risk att svenskar kommer i minoritet.
Minoritet här i betydelsen färre än 50%.

För övrigt var frågan här inte den siffran utan att du påstod att folk automatiskt assimileras och till det anförde du anekdotiskt evidens varför jag anförde Paul Collier som visar att assimilation inte per automatik kan förutsättas vid immigration.

Snälla du, det är ju modus operandi 1A för demagoger, att påstå något som skrämmer de som inte orkar tänka själv.

Man använder ordet "minoritet" för att man vill att man skall tänka att "de andra" skulle bli en majoritet. Sanningen är att ingen annan folkgrupp någonsin kommer att bli större än "svenskar".

Jag är mindre intressad av vad du (van)tolkar en text än vad jag kan själv se med egna ögon. Viktigare - något som ALLA kan se med egna ögon.
2018-05-02, 15:15
Medlem
Citat:
Och jag som inte trodde du kunde bli sämre ...

1. Siffrorna är oförklarade, man blandar äpplen ("Svenskar") och päron ("muslimer") - så nej, jag har aldrig någonsin sagt att siffrorna stämmer. Jag har begärt att ni som tror på dem skulle förklara, detta kommer aldrig, i stället kommer svammel om historiska skeenden som inte har mycket med dagens läge att göra.

2. Ingen har lyckats bevisa att "svenskar" någonsin kommer att bli annat än den största och dominerande folkgruppen i Sverige.

3. Ilskan kommer när du påstår att jag skrivit saker som jag inte har skrivit. Detta är fult och en usel debattteknik.

Punkt 3 är ointressant och det får du ta med din psykolog.

Som du mycket riktigt skriver kan inte framtiden bevisas. Men vi (i vart fall jag) har nu postat ett antal källor som gör troligt att de saker jag påstår inte är gripna ur luften. Jag kan inte se att jag kan göra mycket mer åt saken.

Jag vet inte om jag tycker 2028 är en riktigt trovärdig siffra men de generella ramarna för att påstå att svenskar kan hamna i minoritet, att islamiskt influerat styre och rättstänkande kan komma att vinna terräng och att det inte kommer att vara gynnsamt vare sig ekonomiskt eller mentalt (läs artikeln från Forskning och Framsteg jag länkade som visade sambandet mellan protestantisk nationalstat och lycka) tycker jag föreligger och troliggjorts.
2018-05-02, 15:15
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jo för vi har alltid haft gruppvåldtäkter, våldtäkt på män, barngiftermål, skjutningar, khattuggande, tarush osv

Ja, om du tror att våldtäkter inte skett förut, så vet jag inte i vilken skyddad miljö du bott.

Återigen - allt detta är saker som vår lag är till för.

Vad detta har med trådens frågeställning är fortfarande oklart.
2018-05-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Den information som finns visar att <70% av Sveriges befolkning är etniska svenskar.

Det är väl snarare du och dina gelikar som försöker förvirra allmänheten genom att likställa inrikes född med svensk.

Landets lagar går ju att ändra genom demokratiska beslut,och demokratiska beslut bör (i princip) utgå från folkviljan.

Vad händer när när ett folk byts ut mot ett annat vars vilja skiljer sig radikalt från det utbytta folkets?

Precis. Ingen har ju problem att kalla en palestinier född i Israel för palestinier t.ex.
2018-05-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Där har du fel. AFS är det enda parti som har en välutvecklad repatrieringsplan. Och den skulle fungera OM folk röstade på dem. Men nu är svensken korkar och lättlurad.

Så hur tror du att de skulle skicka ut de 3 miljoner invandrare finns i landet? De har redan sagt att de bara vill skicka ut några hundra tusen. 10% alltså.
2018-05-02, 15:19
Medlem
Citat:
Snälla du, det är ju modus operandi 1A för demagoger, att påstå något som skrämmer de som inte orkar tänka själv.

Man använder ordet "minoritet" för att man vill att man skall tänka att "de andra" skulle bli en majoritet. Sanningen är att ingen annan folkgrupp någonsin kommer att bli större än "svenskar".

Jag är mindre intressad av vad du (van)tolkar en text än vad jag kan själv se med egna ögon. Viktigare - något som ALLA kan se med egna ögon.

Ja, du har sagt det några gånger nu men det är inte det som är avgörande i första hand. Redan när svenskar är i minoritet kommer vi att ha ett helt annat land.
Och att du kan ta med ordet "någonsin" tyder på att dina matematiska och historiska insikter är begränsade.
2018-05-02, 15:21
Medlem
Syrierna gick om finländare på bara några år. Snart går de om svenskarna.
2018-05-02, 15:22
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför är det här ett problem annat än ur en rent rasistisk synvinkel? Då om inte förr kommer svenskarna att tvingas sluta göra skillnad på människor utifrån religion och hudfärg.

I Jugoslavien blev det tillslut ett problem...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in