2018-05-02, 15:23
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Punkt 3 är ointressant och det får du ta med din psykolog.

Som du mycket riktigt skriver kan inte framtiden bevisas. Men vi (i vart fall jag) har nu postat ett antal källor som gör troligt att de saker jag påstår inte är gripna ur luften. Jag kan inte se att jag kan göra mycket mer åt saken.

Jag vet inte om jag tycker 2028 är en riktigt trovärdig siffra men de generella ramarna för att påstå att svenskar kan hamna i minoritet, att islamiskt influerat styre och rättstänkande kan komma att vinna terräng och att det inte kommer att vara gynnsamt vare sig ekonomiskt eller mentalt (läs artikeln från Forskning och Framsteg jag länkade som visade sambandet mellan protestantisk nationalstat och lycka) tycker jag föreligger och troliggjorts.

Varför skulle jag ta DIN (frånvaro av) debatteknik med någon psykolog? Det vore väl rimligare att du tar det med någon som kan lära dej att diskutera i stället?

Du har postat källor som du TROR bevisar vad du tror. Känns ganska osäkert.

Jodå, allt är möjligt, men vad vi diskuterar är vad som är rimligt och troligt, och vad du gissar religionen haft för betydelse är inte riktigt ämnet för tråden. Eftersom det inte förekommer någon källa som ens påstått att andelen som tror på islam skulle överstiga 15% i de mest överdrivna prognoserna, så tycker jag det är både osmakligt och löjeväckande att försöka skrämmas med det "muslimska spöket".

Sanningen är alltså.

1. Sveriges befolkning kommer i all förutsägbar framtid alltid att ha som dominerande folkgrupp de som kallas som "svenskar" (nordeuropeiska vita kristna med ursprung huvudsakligen från skandinavien)

2. Muslimer kommer aldrig i all förutsägbar framtid att bli någon dominerande folkgrupp i Sverige.

Sånt.
Medlem
Undrar hur prognosen för Danmark ser ut.

Tydligen är den "sämre" eftersom vänstern där går ut med att de tar emot för få...

Citat:
Dansk Folkepartis udlændingeordfører, Martin Henriksen;
Det er en stærkt kritisabel udvikling for Venstre, at den nye uddannelses- og forskningsminister, Tommy Ahlers, mener at flygtningestrømmen mod Danmark er et 'marginalt' problem, og at Danmark ikke har for mange, men snarere for få flygtninge.

När kan vi i Sverige får diskutera vad vi tycker om mottagandet till Sverige på danska Ekstrabladets motsvarighet Aftonbladet eller Expressen?

Jo då, de låter sina läsare komma till tals och har också en poll på sidan.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/df-i-benhaardt-angreb-ny-minister-er-halalhippie/7140756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Syrierna gick om finländare på bara några år. Snart går de om svenskarna.

Bra observation som visar vad det handlar om.
Att det kan gå snabbt.

Till saken hör att syrierna, såsom araber, dessutom ingår i en större gemenskap. Den språkliga arabiska gemenskapen och islam är de två största gemansamhetsskapande företeelserna för många av de folkgrupper som kommit till Sverige. Visserligen finns även konflikter i detta men på vissa sätt gör det att det svenska inflytandet kommer att minska snabbare än om alla folkgrupper var splittrade sinsemellan.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-02 kl. 15:29.
2018-05-02, 15:26
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om du eller någon annan blir skrämd kan inte jag göra något åt.

För mig är detta en tankeväckare, en klar indikator på hur det ser ut om xx år.
En trend om man så vill. Och kikar man närmare på hur det har utvecklats de senaste åren så finns det INGET som talar för att det nu helt plötsligt har peakat utan kommer fortsätta att öka.
Comprendo?

Varför skriver du inte helt ärligt att du välkommnar detta? Det är juu din åsikt och den kan ingen ta ifrån dig eller hur? Men att med näbbar och klor försöka släta över dessa siffror är inte hederligt.

Varför gissar du vad jag tycker? Jag har ingen åsikt i frågan. Vad folk råkar döpa sina barn till är jag totalt ointresserad av.

Jag slätar inte över några siffror, jag försöker få någon att bevisa dem, vilket ingen klarar av.
De siffror som finns är inte på något sätt skrämmande. Om man är ärlig.
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Syrierna gick om finländare på bara några år. Snart går de om svenskarna.

När kommer det att ske, menar du? Och vad har du för underlag för den prognosen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Varför skulle jag ta DIN (frånvaro av) debatteknik med någon psykolog? Det vore väl rimligare att du tar det med någon som kan lära dej att diskutera i stället?

Du har postat källor som du TROR bevisar vad du tror. Känns ganska osäkert.

Jodå, allt är möjligt, men vad vi diskuterar är vad som är rimligt och troligt, och vad du gissar religionen haft för betydelse är inte riktigt ämnet för tråden. Eftersom det inte förekommer någon källa som ens påstått att andelen som tror på islam skulle överstiga 15% i de mest överdrivna prognoserna, så tycker jag det är både osmakligt och löjeväckande att försöka skrämmas med det "muslimska spöket".

Sanningen är alltså.

1. Sveriges befolkning kommer i all förutsägbar framtid alltid att ha som dominerande folkgrupp de som kallas som "svenskar" (nordeuropeiska vita kristna med ursprung huvudsakligen från skandinavien)

2. Muslimer kommer aldrig i all förutsägbar framtid att bli någon dominerande folkgrupp i Sverige.

Sånt.

Bra då var vi klara.
Alla som läst vad du skrivit känner sig naturligtivs helt övertygade om att detta var sanningen.

Men som du säger, jag har postat källor så vi låter de som är intresserade men ännu inte bildat sig en egen uppfattning läsa dem och så avslutar vi detta nu.
2018-05-02, 15:27
Medlem
Haha, dumma jävlar ni är. Vi hinner alltså ikapp USA i mångfald om 10 år och ni är rädda, för vad exakt? Vilka tror ni styr USA? Vita eller svarta? Spelar ingen roll hur många negrer vi importerar - vita kommer alltid dominera minoriteter. Intellektuellt. Kulturellt. Ekonomiskt. Etc.
2018-05-02, 15:30
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
De var få och integrerades bättre, men jo jag kan skilja på dem, de har kvar sina hemländers traditioner.
Finska män dricker fortfarande mycket, de är dåliga på hushållssysslor.
Har du någonsin gång varit hemma hos en serbisk, kosovoalbansk eller bosnisk familj. Du sitter i soffan hos samtliga och kvinnan springer fram och tillbaka med kaffe, te och städar konstant, männen rör inte ett finger i hemmet.
De är väldigt ojämnställt med svenska mått mätt. Joguslaviska maffia och ledare inom prostitution är vanligt med.

Har du någonsin gång varit hemma hos en zigenare? Har du blivit frågad om giftermål för 14-åringar, har du sett vad diskriminerade flickorna är hos zigenare jämfört med pojkarna?

Har du träffat några syrianer som är gift med sin kusin, för det är "så det ska vara"
Det har jag iallafall.
Jodå, jag träffat de flesta av dessa. I vissa fall har jag bott med någon.

Har du träffat deras barn eller barnbarn? De som gift sej eller sammanbor med någon från en annan folkgrupp, t ex svensk? Är det samma sak där?

Poängen är att när man är ny i ett land så är man otrygg, och när man är otrygg så lutar man sej mot det man är van, se bara svenskarna i Marbella, men ju tryggare och vanare man är, desto mer accepterar man det som gäller där man bor. Allt försvinner inte, men det som är bra, det man sökte när man flyttade dit, det blir allt mer naturligt och vant. (Svenskarna i Spanien äter mycket tapas och tar siesta, t ex)
2018-05-02, 15:32
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Den information som finns visar att <70% av Sveriges befolkning är etniska svenskar.

Det är väl snarare du och dina gelikar som försöker förvirra allmänheten genom att likställa inrikes född med svensk.

Landets lagar går ju att ändra genom demokratiska beslut,och demokratiska beslut bör (i princip) utgå från folkviljan.

Vad händer när när ett folk byts ut mot ett annat vars vilja skiljer sig radikalt från det utbytta folkets?

Men, varför i jisse namn tror du att folket byts ut? Det finns ju inget som tyder på det.

Du behöver inte vara rädd.
2018-05-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, du har sagt det några gånger nu men det är inte det som är avgörande i första hand. Redan när svenskar är i minoritet kommer vi att ha ett helt annat land.
Och att du kan ta med ordet "någonsin" tyder på att dina matematiska och historiska insikter är begränsade.

Men den som är född i Sverige är svensk. Bara om invandringen är större än nativiteten kan antalet invandrare bli större än antalet svenskar.
2018-05-02, 15:34
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Åja, jag har läst både den här tråden, såväl som femtiosjuttioarton liknande trådar genom åren. Lustigt nog är det alltid x antal år i framtiden som den här hemska katastrofen kommer att inträffa.
Om du läst artikeln, varför bemöter du då inte vad som påstås i den istället för något den inte påstår?
Citat:
Vad man VILL få andra att tro genom ordvalet "minoritet" är att "svensken" (vad det nu innebär, definitionen tycks variera) skulle vara den MINSTA folkgruppen i landet, när sanningen är att detta ALDRIG kommer att ske.
Nej, det är inte alls vad som påstås i artikeln och du kan förstås inte annat än fantisera om vad övriga andra egentligen menar eller tycker. Varför du väljer att hellre fantisera ihop en halmgubbe och debattera mot den istället för vad som faktist står skrivet vet rimligen bara du själv.
Citat:
Till detta kommer givetvis att majoriteten av alla invandrade så småningom kommer att bli lika "svenska" som de vars anfäder bott här sedan istiden. Se bara på de allra flesta jugoslaverna eller finländarna som kommit hit. Det enda som avviker från normen är möjligen namnen och någon maträtt.
Ja, om man definerar svensk som den som bor i Sverige eller har svenskt pass kommer förstås svenskar alltid att vara i förkrossande majoritet. Nu är det dock ytterst få svensktalande som omfattar denna extrema, kolonialistiska och minoritetsförnekande uppfattning. De allra flesta skiljer på etnicitet/nationalitet och medborgarskap (vill minnas att det gicks igenom på högstadiet). Men vill du tvunget stå på t ex Erdogans sida och förneka att det finns kurder så får du förstås det. Du kan dock inte räkna med att bli tagen på något större allvar.
2018-05-02, 15:35
Medlem
Citat:
Varför gissar du vad jag tycker? Jag har ingen åsikt i frågan. Vad folk råkar döpa sina barn till är jag totalt ointresserad av.

Jag slätar inte över några siffror, jag försöker få någon att bevisa dem, vilket ingen klarar av.
De siffror som finns är inte på något sätt skrämmande. Om man är ärlig.

Och vilka siffror, statistik ligger bakom din "sanning"? Din BEVISNING?
Det du radar upp här som sanning kan ju ingen veta. Möjligtvis den som kan resa till framtiden och tillbaks igen för att rapportera. Erkänner att jag blir djupt fascinerad om du har de resurserna. Eller är du månne Gud? Om inte så är din "sanning" inte mer värt än någon annan "sanning" tex trådskaparens. (Hoppas du förstår att mina intentioner inte var att bryta mot flashbackregenln som säger att man inte får spåna i medlemmars identitet IRL. Ja, när jag undrade om du kanske är Gud alltså.)

Jag vill gärna tro på dig, inte det. Men är realist och inser att det är mer en önskedröm än fakta.

Citat:
Sanningen är alltså.

Senast redigerad av MrStreamer 2018-05-02 kl. 15:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in