Citat:
Ursprungligen postat av
Ruskigbuss
Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.
Återigen - se på finländarna som kommit hit. Kan du skilja de från infödda?
Eller jugoslaver? Eller chilenare? Eller iranierna som kom på 80-talet?
I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.
De var få och integrerades bättre, men jo jag kan skilja på dem, de har kvar sina hemländers traditioner.
Finska män dricker fortfarande mycket, de är dåliga på hushållssysslor.
Har du någonsin gång varit hemma hos en serbisk, kosovoalbansk eller bosnisk familj. Du sitter i soffan hos samtliga och kvinnan springer fram och tillbaka med kaffe, te och städar konstant, männen rör inte ett finger i hemmet.
De är väldigt ojämnställt med svenska mått mätt. Joguslaviska maffia och ledare inom prostitution är vanligt med.
Har du någonsin gång varit hemma hos en zigenare? Har du blivit frågad om giftermål för 14-åringar, har du sett vad diskriminerade flickorna är hos zigenare jämfört med pojkarna?
Har du träffat några syrianer som är gift med sin kusin, för det är "så det ska vara"
Det har jag iallafall.