2018-05-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Hur samhällsutveckling kommer bli är ganska enkel att förutspå, kolla på Sydafrika alternativt Brasilien. Det är dit vi är på väg med stormsteg. Tycker det är väldigt tydligt när man ser yngre generationer, svenskar är redan en minoritet på många platser.

På vilka platser är svenskar minoritet redan tycker du? Jag sitter hemma mycket så jag har inte koll.
2018-05-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jodå, det är givetvis fel, oavsett VEM som gör det. Och bryter mot lagen, som alla måste följa.
Vad har det med frågan att göra?
Jo men lagen bygger på folks värderingar, med import av folk med andra värderingar så blir deras synsätt lagen i framtiden.
De kommer såklart ändra lagen helt lagligt till vad folket har för värderingar.
Så när detta blir lagen så tycker du det är helt ok, för det är lagen.
2018-05-02, 14:51
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Även forskare diskuterar religionens betydelse för Europas framgångar. Inte minst den protestantiska.

Dåligt:
https://fof.se/tidning/2007/8/muslimska-varlden-utvecklas-inte-mot-demokrati

Bra:
https://fof.se/tidning/2015/8/artikel/darfor-fortsatter-lyckan-att-stiga

Men dröm du om att Europa hade varit lyckligare om de europeiska folken hade förlorat slagen mot bl.a. Ottomanska riket.

Vad är det här för usel jävla retorik. Slå upp ordet "strawman". Och svara i stället på frågorna.
2018-05-02, 14:52
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/
"Muslims are projected to increase as a share of Europe’s population – even with no future migration"

Nu har jag tjafsat färdigt med dej för idag. Det handlar om att dra de kurvor vi har i dagsläget framåt. Naturligtvis kan politiska förändringar påverkar dessa siffror.

Just därför måste man diskutera scenarion givet olika grader av immigration, olika religioner, olika kulturer.

Det du gör är att försöka ogiltigförklara alla argument med olika metoder beroende på situation.
- Sifforna är överdrivna inget att oroa sig för. Svenskar är alltid i majoritet.
- Islam har alltid bara varit trevligt för alla inblandade, inget att oroa sig för, även om ....
- Det spelar ingen roll vilken kultur en beslutsfattare (eller ett parlament) har...

o.s.v.

Det blir lite för rörigt i längden för att vara meningsfullt.

Hitta inte på vad andra skriver, är du snäll. Gör bara att man tappar respekten för dej totalt.
2018-05-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Förr kanske det behövdes befolkningsökning, så de yngre kunde försörja de äldre och göra alla jobb som behövdes. Idag med den utveckling vi har så behövs inte någon outbildad underklass att utföra sysslor, då vi har maskiner och robotar. Alltså behövs inte import av lågutbildade som regeringen tror de måste ha för att landet inte ska gå under. Dessutom kan äldre jobba längre då det räcker de sitter i ett kontrollrum och styr maskiner istället för att personligen stå ute och utföra tungt kroppsarbete.

Nej du har rätt, tror inte heller vi behöver öka befolkningen annat än risken att vi dör ut.
Men anställer man kvinnor och ger de lön för att föda och en bonus så ställer de nog upp.

Precis, så.
Tino Sanandaji har förtjänstfullt visat att vår nuvarande immigration enbart är en belastning för vår ekonomi, hjälper ingen i Sverige. Men inte heller utomlands...
Paul Collier har nämligen visat att svaga länder inte blir hjälpta av att dräneras på sina unga män och dessutom har han visat att bästa formen av immigration för emigrationslandet är gästarbete eftersom återvändnande gästarbetare är en av de värdefullaste tillgångarna för svaga länder. Så om vi skall ha lite immigranter så skall de vara gästarbetare.

så det finns inga rationella argument alls att fortsätta med dagens politik. Inte heller några humanistiska. De svagaste i världen kan inte ta sig hit i vilket fall som helst o.s.v.

Och om våra länder dessutom riskerar att utvecklas ogynnsamt (se på Malmö, Botkyrka, Södertäljer och interpolera framåt) kommer våra möjligheter att hjälpa till utomlands att minska.

Inget talar för fortsatt immigration av det slag vi har idag.
2018-05-02, 14:54
Medlem
Citat:
Förlåt, men ditt påstående att du vet bättre inte är särskilt trovärdigt.

Bevisbördan ligger alltid på den som frågasätter den gängse sanningen. Och påståendet att svenskar kommer att tillhöra något annat än den dominerande folkgruppen är något som måste bevisar med bättre argument än att du "vet".

När det gäller andelen "svenskar", så hänvisar jag återigen till SCB som du hittar i ett av mina tidigare inlägg.

Observera ordet gängse sanningen.
Det är ju den som är ifrågasatt på fler ställen än Flashback vet du...
2018-05-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
På vilka platser är svenskar minoritet redan tycker du? Jag sitter hemma mycket så jag har inte koll.

Rinkeby.
90% utrikes födda:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rinkeby

Det finns säkert någon som satt samman en lista.
2018-05-02, 14:56
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jo men lagen bygger på folks värderingar, med import av folk med andra värderingar så blir deras synsätt lagen i framtiden.
De kommer såklart ändra lagen helt lagligt till vad folket har för värderingar.
Så när detta blir lagen så tycker du det är helt ok, för det är lagen.

Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.

Återigen - se på finländarna som kommit hit. Kan du skilja de från infödda?
Eller jugoslaver? Eller chilenare? Eller iranierna som kom på 80-talet?

I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Varför ska jag bry mig om detta? Förstår inte riktigt vad det spelar för roll. I alla fall som jag tolkar texten där "svenskar" betyder "vita".

Hur kan det inte spela roll att svenskar är minoritet i sitt eget land?
Medlem
Citat:
Vad är det här för usel jävla retorik. Slå upp ordet "strawman". Och svara i stället på frågorna.

Blev det jobbigt nu när du fick lite källor som du bad om?
Artiklarna visar religionens betydelse och du försökte dig på att lura i oss att muslimsk överhöghet t.ex. i Spanien hade varit av godo.
2018-05-02, 14:58
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Blev det jobbigt nu när du fick lite källor?
Artiklarna visar religionens betydelse och du försökte dig på att lura i oss att muslimsk överhöghet t.ex. i Spanien hade varit av godo.

Vilka jävla källor? DU påstår att jag skriver något jag inte skrivit. Värdelös retorik.
2018-05-02, 14:58
Medlem
Citat:
Precis, så.
Tino Sanandaji har förtjänstfullt visat att vår nuvarande immigration enbart är en belastning för vår ekonomi, hjälper ingen i Sverige. Men inte heller utomlands...
Paul Collier har nämligen visat att svaga länder inte blir hjälpta av att dräneras på sina unga män och dessutom har han visat att bästa formen av immigration för emigrationslandet är gästarbete eftersom återvändnande gästarbetare är en av de värdefullaste tillgångarna för svaga länder. Så om vi skall ha lite immigranter så skall de vara gästarbetare.

så det finns inga rationella argument alls att fortsätta med dagens politik. Inte heller några humanistiska. De svagaste i världen kan inte ta sig hit i vilket fall som helst o.s.v.

Och om våra länder dessutom riskerar att utvecklas ogynnsamt (se på Malmö, Botkyrka, Södertäljer och interpolera framåt) kommer våra möjligheter att hjälpa till utomlands att minska.

Inget talar för fortsatt immigration av det slag vi har idag.
Ja och ta hit män i sin bästa ålder och läkare är förödande för de fattiga länderna, de behövs där för att bygga upp sina länder. Vi gör dem en björntjänst att locka hit dem med bidrag.
Jag har arbetat utomlands, i ett vitt land, men man kände sig inte bra psykiskt då man ändå var en främling. Jag tror invandrarna och adoptivbarnen faktiskt skulle må mycket bättre psykiskt att vara i sina förfäders land, även om de lever fattigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in