Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som sagt. Den gratisreklam SD fick efter att tokvänstern attackerade & rev ner anti-tiggeriplakaten i tunnelbanan värderades till över 20 miljoner om SD skulle ha betalt för att få motsvarande täckning. SD fick även en boost i opinionen av detta.

Hemligheten är att väcka vänsterns raseri för något som de flesta ur allmänheten håller med om, då får man maximal utväxling.

Du verkar välinformerad. Jag tror det är riktigt.
Citera
2018-05-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nejnejnej. Alla tycks missförstå vad inflytande innebär. Bara för att AFS inte kan sitta med i regeringsförhandlingar eller dylikt innebär det inte att de inte har inflytande. AFS's blotta existens kommer ge inflytande förr eller senare, för förr eller senare måste SD förhålla sig till dem. Dvs antingen fortsätter SD på nuvarande spåret med kvotflyktingar o bidrag till utlandet osv, och riskerar att förlora väljare till höger, eller så justerar de sin politik så att de inte mister dessa röster. Och justerar de sin politik för att förhålla sig till AFS har ju AFS haft inflytande på politiken ändå.

Nåja...för att kunna få ens det minsta inflytande, måste ju partiet kunna nå ut. Idag är det väl bara en liten minoritet i landet, som ens vet att det AfS existerar. Och undrar om partiledaren kommer att palla trycket, när shitstormen mot partiet sedan startar...
Citera
2018-05-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Man vinner gratis PR och exponering så klart. Det är komplett ineffektivt att tro att man ska nå ut till folket genom att samla in pengar och köpa en TV-reklam eller tro att man blir inbjuden i någon morgonsoffa, bättre att trolla media och vänstern och producera gratis PR för en mindre insats. SD:s tunnelbanereklam var ett ypperligt exempel på detta, så även större delen av Trumps kampanj.

Man kanske ska starta en lagom provocerande kampanj om utvisningar? De som har fått avslag ska ut typ. Spinna lite på Akilov/Ikeamördaren/Valfri brottsling Fria Tider skriver om minst en gång i veckan/Afghanamnestin, och får man kritik är det ju bara att hänvisa till all varmluft som regeringen producerat i frågan och poängtera att frågan egentligen är helt okontroversiell eftersom även regeringen säger samma saker. Samtidigt kan man ju då också invända att regeringen inte levererat i frågan.

Här ger du en del konstruktiva förslag...
Citera
2018-05-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Är det fler än jag som tycker man hör väldigt lite om/från partiet? Enda gångerna dem fått lite uppmärksamhet i media är när någon från SD gått över till partiet, inte annars. Lite tråkigt att dem inte når ut riktigt, tror tyvärr inte att dem når riksdagen i detta valet, tror faktiskt inte att AfS tror på detta själv heller, utan nöjer sig med 1% så de får gratis valsedlar till nästa val. Når dem inte 1% i årets val så har jag svårt att se att partiet finns kvar till 2022 faktiskt!

Den enda tidning som någonsin skrivit om dem är väl Fria Tider....jag tycker de inte verkar vara vidare på alerten, för att vara ett nytt parti med maktambitioner.
Citera
2018-05-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
För fina? Har du sovit under en sten de senaste åren? Det är ju de här personerna som varit aktiva på riktigt under åren. Ett axplock av demos med fd SDU, numera AfS:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/760969-brak-under-sdus-demonstration-i-stockholm
http://www.unt.se/nyheter/omvarld/stokigt-vid-sdu-demonstration-2439314.aspx
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=4448155
https://www.jnytt.se/article/sdu-demonstration-mottes-av-aggkastare/
http://malmo.lokaltidningen.se/nyheter/2011-10-14/-Hektiskt-f%C3%B6r-polisen-Stor-SDU-demonstration-och-h%C3%B6griskmatch-144260.html

OK, du har nog rätt i sak. Men ändå verkar partiet nöja sig med att verka i det "fördolda". Eller kanske de väntar till i sommar med att söka massmedial uppmärksamhet?
Citera
2018-05-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nåja...för att kunna få ens det minsta inflytande, måste ju partiet kunna nå ut. Idag är det väl bara en liten minoritet i landet, som ens vet att det AfS existerar. Och undrar om partiledaren kommer att palla trycket, när shitstormen mot partiet sedan startar...

Jo det förstås, man måste nå ut. Något de kan bli bättre på. Att Gustav Kasselstrand inte skulle palla trycket tror jag inte på för fem öre. Du kan inte känna till honom särskilt väl ifall du tror att han skulle ge vika för att medierna attackerar honom. Kolla upp gamla intervjuer med honom så får du se. Han är inte som Jimmie som räds medierna, nej han känner till deras fulspel och attackerar tillbaka lika hårt.
Citera
2018-05-02, 15:59
Medlem
NoTruces avatar
Hur är det tänkt att omsätta detta med "ingen integrationspolitik" i verkligheten? Ska man skrota SFI och utökad svenskundervisning, samt andra insatser som idag ska göra det möjligt för invandrare att komma in i samhället?

Det är möjligt att frågan ställts tidigare i tråden, men fan att jag läser 500+ sidor.
Citera
2018-05-02, 16:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Den enda tidning som någonsin skrivit om dem är väl Fria Tider....jag tycker de inte verkar vara vidare på alerten, för att vara ett nytt parti med maktambitioner.

Det är samma debatt som om SD, att de är passiva. Det är inte så lätt att slå igenom i det allmänna bruset. Nu kanske AfS kan få lite förståelse för att SD inte alltid syns och hörs.
Citera
2018-05-02, 16:38
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur är det tänkt att omsätta detta med "ingen integrationspolitik" i verkligheten? Ska man skrota SFI och utökad svenskundervisning, samt andra insatser som idag ska göra det möjligt för invandrare att komma in i samhället?

Det är möjligt att frågan ställts tidigare i tråden, men fan att jag läser 500+ sidor.
När en av mina förfäder kom till Sverige under andra världskriget fanns ingen SFI. Tror att svenska ordböcker delades ut av ideella föreningar, eventuellt att man fick köpa. Han lärde sig svenska genom att prata med svenskar, och försöka umgås med svenskar, skaffa svenska vänner etc.

Vet inte hur AfS står i den frågan, men personligen tycker jag att någon form av SFI kan finnas kvar för en viss avgift, eventuellt att man kan få ett lån. Men vi har ju samtidigt flera invandrare här där jag bor från Nederländerna och Tyskland, till exempel, som inte behövt någon integrationspolitik utan har integrerat sig själva.

AfS menar väl egentligen att man ska ut på sikt om man inte offrar sig. Är man inte beredd att integrera sig själv så ska man helt enkelt inte vara här.

---

Tycker att AfS syns för lite. Man har snuddat vid uttalandet att svenskar håller på att bli en minoritet i sitt eget land i den där videon riktad mot Amerikaner. Tycker att AfS borde köra stenhårt på det. Enkelt budskap som fler människor nog känner igen sig i nu, till skillnad från 2010, särskilt på vissa mindre orter. Ut med statistik och slagkraftiga budskap som dessa.
Citera
2018-05-02, 16:47
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

Jag hittar ingenting om att AfS vill lägga ner SFI på hemsidan, så jag utgår ifrån att de vill ha kvar denna undervisning i någon form.

Att det undervisas i svenska som andraspråk är ju i sig inte något problem. Motsvarande undervisning för utlänningar förekommer i alla välutvecklade länder. Däremot kan ju formerna och villkoren för den diskuteras. I dag kan invandrare bli försörjda av skattebetalarna genom att sitta av tiden på SFI i många år, så det borde AfS rimligen vilja ändra på.
Citera
2018-05-02, 16:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
När en av mina förfäder kom till Sverige under andra världskriget fanns ingen SFI. Tror att svenska ordböcker delades ut av ideella föreningar, eventuellt att man fick köpa. Han lärde sig svenska genom att prata med svenskar, och försöka umgås med svenskar, skaffa svenska vänner etc.

Vet inte hur AfS står i den frågan, men personligen tycker jag att någon form av SFI kan finnas kvar för en viss avgift, eventuellt att man kan få ett lån. Men vi har ju samtidigt flera invandrare här där jag bor från Nederländerna och Tyskland, till exempel, som inte behövt någon integrationspolitik utan har integrerat sig själva.

AfS menar väl egentligen att man ska ut på sikt om man inte offrar sig. Är man inte beredd att integrera sig själv så ska man helt enkelt inte vara här.

Först och främst: Mycket hedervärt av din förfader! I det ideala Sverige är det så det ska gå till, men nu är vi ju som sagt ett land med en ibland märklig syn på det här med integration. Anledningen till att jag frågade var för att detta är något AfS garanterat kommer att ställas till svars för. Massmedia kommer att vilja ha konkretisering andra partier slipper och då håller det inte att rycka på axlarna. Jag har botaniserat lite på partiets webbplats och tycker väl att de målar upp sin vision rätt bra, men vissa områden skulle behöva konkretiseras.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Jag hittar ingenting om att AfS vill lägga ner SFI på hemsidan, så jag utgår ifrån att de vill ha kvar denna undervisning i någon form.

Att det undervisas i svenska som andraspråk är ju i sig inte något problem. Motsvarande undervisning för utlänningar förekommer i alla välutvecklade länder. Däremot kan ju formerna och villkoren för den diskuteras. I dag kan invandrare bli försörjda av skattebetalarna genom att sitta av tiden på SFI i många år, så det borde AfS rimligen vilja ändra på.

Medhåll. Ska man överhuvudtaget ta emot människor som på sikt ska inlemmas i samhället måste man kunna erbjuda språkundervisning. Dock kan jag tänka mig, som du skriver, att man måste ta bort ekonomiska incitament för att dra ut på det så långt det är möjligt.
Citera
2018-05-02, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Dom får väl gå på Hermods eller ABFs kvällskurser på egen bekostnad. Klarar dom sen inte språktestet efter ett år så är det marsch tillbaka till långtbortistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in