Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-10, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Israel och USA verkar inte få några som helst problem när dom drar tillbaka medborgarskapet från folk.

USA knäcker medborgarskapet för tusentals latinamerikaner varje månad.

Det är alltså bara trams att länder skulle agera mot Sverige om vi gjorde likadant.

Tror du menar arbets och uppehållstillstånd? USA är det land där just ett upphävande av medborgarskap verkar vara svårast. Rent historiskt kan jag inte ens minnas ett enda fall faktiskt. Vet att de kan göra det på grund av sjuka terroristlager.

Finns en del historier jag inte riktigt minns vad som hände med, men de flesta revs upp och trädde aldrig i kraft.

https://www.teenvogue.com/story/naturalized-citizenship-revoked
https://www.nbcnews.com/news/asian-america/citizenship-revoked-first-operation-targeting-those-accused-naturalizing-illegally-n836521
Citera
2018-04-10, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
https://mobile.twitter.com/sr_ekot/status/983570828108419072

Gustav Kasselstrand (AfS), Twitter:
https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/983721851036762112?p=v

Fint svar. Den tragiska dokumentären har etsat sig fast i minnet hos alla som sett den. Alla förstår att skit blir skit oavsett om de bor i Mogadishu eller Trelleborg.
Citera
2018-04-10, 20:19
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
De säger ju gång på gång att de vill, senast idag såg jag Jeff Ahl nämna det på Twitter. Karlsson verkar inte alls lika sugen om du läser artikeln några poster tidigare

Ja, frågan är väl snarare om SD kommer samarbeta med AFS.

Är det värt att stödrösta på AFS eller är det en bortkastad röst? Skulle vara kul om de kom in och rörde om i grytan.
Citera
2018-04-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kasselstrands poäng (som gått dig över huvudet) är att det inte är miljön som är problemet, utan arvet. Kasselstrands poäng är att om vi ska bli av med problemet får vi göra oss av med orsaken.

Nu har du troligen förstått vad du inte förstod innan, och därför vinklar du det genom att påstå att Kasselstrand har sagt något som han inte har sagt.
Citera
2018-04-10, 20:36
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Nu har du troligen förstått vad du inte förstod innan, och därför vinklar du det genom att påstå att Kasselstrand har sagt något som han inte har sagt.

Nej, det är du som inte förstår Kasselstrand trots att han till och med hänvisar till dokumentären "Hotell Paradiset". Se den om du inte redan har gjort det.
Citera
2018-04-10, 20:38
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Ja, frågan är väl snarare om SD kommer samarbeta med AFS.

Är det värt att stödrösta på AFS eller är det en bortkastad röst? Skulle vara kul om de kom in och rörde om i grytan.

Ursäkta mig, och det är inte personligt, men det finns inga bortkastade röster och jag börjar tröttna på att upprepa det. Det är ett SD-narrativ som naiva människor verkar sprida vidare utan eftertanke. Att SD marknadsför detta är för att man är rädda för AfS tillväxt, helt enkelt.

Får AfS 0,01 % av rösterna så hade de rösterna inte spelat någon som helst roll någon annanstans heller. Men får de 1 % blir det utdelning i form av betalda valsedlar i två påföljande val. Får de 2,5 % blir det partistöd och vid 4 % vet vi alla vad som händer.
Citera
2018-04-10, 20:52
Medlem
Mycatisonfires avatar
Haha tänk om AfS klarar riksdagen samtidigt som Fi missar och MP får lämna
Citera
2018-04-10, 20:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Ursäkta mig, och det är inte personligt, men det finns inga bortkastade röster och jag börjar tröttna på att upprepa det. Det är ett SD-narrativ som naiva människor verkar sprida vidare utan eftertanke. Att SD marknadsför detta är för att man är rädda för AfS tillväxt, helt enkelt.

Får AfS 0,01 % av rösterna så hade de rösterna inte spelat någon som helst roll någon annanstans heller. Men får de 1 % blir det utdelning i form av betalda valsedlar i två påföljande val. Får de 2,5 % blir det partistöd och vid 4 % vet vi alla vad som händer.
Vi får helt enkelt vara uppmärksamma på "övriga" i nästkommande OU.
Citera
2018-04-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Vad händer när man sätter ihop en riksdagslista där de flesta inte känner varandra sedan lång tid? Jo, sammanbrott och avhopp om man väl kommer in i riksdagen.

Oavsett detta så hoppas jag på AfS och kommer rösta på dem.

Jaså, det var nytt för mig. Tror du alla sossarna och Moderaternas 100+ ledamöter känner varandra?

En sund och stabil partiorganisation klarar av att det skakar i riksdagsgruppen. Eftersom SD saknar en sund organisation handlar allt istället om trojkans micro managment och då behöver man inkompetena hjon i RD-gruppen för att inte någon ska få för sig att tänka fritt.

Tror du Skalin, Weichel eller Bengtsson, för att ta tre exempel helt på måfå, någonsin kommer göra någonting annat än att jakande nicka med till ledningens fasoner?
Citera
2018-04-10, 21:05
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling

Sant, fast det skulle kännas surt om man röstade på dem och de fick ~1% eller mindre.
Citera
2018-04-10, 21:11
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Sant, fast det skulle kännas surt om man röstade på dem och de fick ~1% eller mindre.

Och hur menar du att din röst bättre skulle komma till nytta? En ytterligare röst till de andra 942 762 rösterna på ett etablerat parti? Just för småpartier betyder varje röst faktiskt någonting.
Citera
2018-04-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Här gör Kasselstrand det väldigt enkelt för sig. Man flyttar givetvis inte alla till samma ställe. Integrering/assimilering går ut på att sprida ut dom.

Raljant av Kasselstrand, ungefär som Trump. Troligtvis ingen vinnande väg i Sverige (innan det ändå är försent).

Det spelar ingen roll ifall man sprider ut dem. Invandrare vill bo tillsammans med andra invandrare som talar deras språk och förstår deras kultur. De vill inte lära sig svenska och ta till sig svenska seder och kultur. Dvs invandrarna kommer koncentreras till vissa områden oavsett ifall vi sprider ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in