2018-05-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Blödningen säger att Kim var vid liv. Oavsett att hon dog därefter.
Blödningen säger att blodet fortfarande var i cirkulation. Blodet cirkulerar efter döden. Avtar i hjärnan först sedan hela kroppen. Så det kan ha varit efter upp till en kvart ca efteråt. Men det tror vi inte.
Citera
2018-05-02, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Blödningen säger att blodet fortfarande var i cirkulation. Blodet cirkulerar efter döden. Avtar i hjärnan först sedan hela kroppen. Så det kan ha varit efter upp till en kvart ca efteråt. Men det tror vi inte.

Nej.
Citera
2018-05-02, 02:10
Medlem
Citat:
Nej.
Det får du gärna utveckla så jag förstår vad du menar med,-nej?
Citera
2018-05-02, 02:26
Medlem
Citat:
Det får du gärna utveckla så jag förstår vad du menar med,-nej?

Jag ansluter mig helt till vad rättsläkaren säger.
Citera
2018-05-02, 02:30
Medlem
develis avatar
Citat:
"Jag har väldigt svårt att tro att PM skulle våga sig på ett sexualsadistiskt mord i ytläge. Gå in i det och koncentrera sig till 100% och njuta. Samtidigt som kustbevakningen kan komma och ta honom på bar gärning vilken minut som helst. "

"Det verkar som ni inte tror att PM alls var medveten om att KiM självklart skulle bli eftersökt efter kl 22. någon gång. Klart han visste det. Bara inte när. Så han visste ju inte hur mycket tid han hade på sig efter kl 22. Därför tror jag mordet kom så fort som möjligt. Redan under första dyket.
Men du får väl ändå utgå från när räddningsinsatserna startade?
Larmet inkommer väl inte förrän vid två-tiden och hur snabbt de sen är det väl frågan hur snabbt de var ute med en helikopter. Först ringer han polis, en halvtimme senare sjöräddningen.
Citera
2018-05-02, 02:33
Medlem
Citat:
Nej.
Blodcirkulationen upphör först i hjärnan. Efter ett par minuter är man hjärndöd.
Blodcirkulationen upphör sedan i benen och armarna, de perifera kroppsdelarna och så i hela kroppen.
Efter ca 10 minuter ( i bland längre) har blodcirkulationen helt upphört.
När det inte finns någon alls blodcirkulation kan det inte bli blodsutgjutelser vid sår.

Att det kan ta lite olika tid beror på ålder,sjukdom, plötslig död (mord) osv

Sticken kan ha kommit i livet,vid dödsögonblicket och efter döden upp till ca 5 minuter (för att vara på säkra sidan).
Så det kunde inte rättsmedicin säkert säga. Bara att blodet fortfarande cirkulerade då.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-02 kl. 03:26.
Citera
2018-05-02, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men du får väl ändå utgå från när räddningsinsatserna startade?
Larmet inkommer väl inte förrän vid två-tiden och hur snabbt de sen är det väl frågan hur snabbt de var ute med en helikopter. Först ringer han polis, en halvtimme senare sjöräddningen.
Det räcker att han ringer polis. Sedan skickar de ut sjöräddningen. Men det stämmer att han ringde två ggr till polisen. Jag vill minnas att de var vid Köge bukt 5 minuter efter larmet. Eller mindre. Fråga trngw.
Citera
2018-05-02, 02:37
Medlem
Citat:
Jag ansluter mig helt till vad rättsläkaren säger.
Och vad säger rättsläkaren?
Citera
2018-05-02, 02:38
Medlem
develis avatar
Citat:
PS. Jag hade tyckt det var en givande diskussion om du svarade på vad jag skriver, istället för med helt andra saker.
Jag anstränger mig för att svara på det du skriver 1,2,3,4..... osv. Det är ju bortkastad energi då.
Varje del tycks kräva betydligt mer än att svara på alla dina numreringar.
Därav specifika svar.

Du har nyss skrivit att du absolut inte får det att gå ihop med tortyr i ytläge och tycks jämföra med normala reaktioner hos en normal person som är rädd för att upptäckas.
Hoppar du över vad personlighetsstörningen de facto innebär så lär det bli svårbegripligt.
Han söker ständigt kickar och han är orädd. Varför skulle han ens bry sig om det du skriver?

Överlämnar Dåderman, Belfrage, Levander samt Näslund:
Citat:
– Det är ett välkänt faktum och hänger nog ihop med att psykopater i utpräglad grad saknar rädsla, ångest och nedstämdhet, deras viktigaste affekt är aggressivitet. Negativ feedback ska för att fungera aktivera rädsla, skam och skuld vilket de saknar, säger Sten Levander, professor emeritus i psykiatri vid Lunds universitet.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-psykopater-reagerar-inte-pa-bestraffning
Citat:
"– De har helt enkelt det som krävs för att göra brott. De saknar både rädsla och skuldkänslor."
"Ett annat utmärkande drag för psykopater är stresstålighet. I laddade situationer som skulle få de flesta av oss att paralyseras av skräck och anspänning, agerar de lugnt och balanserat."
https://www.svd.se/kanslokyla-ar-psykopatens-signum
Citat:
Psykopati eller antisocial personlighetsstörning innefattar ett betydande drag av impulsivitet, sensation seeking, och aggressivitet.
"Psykopati kännetecknas bland annat av oförmåga såväl att reagera med rädsla som passar till situationen
http://www.lakartidningen.se/OldPdfFiles/1998/17017.pdf
Citat:
"Impulsiv. Söker kickar. Tar risker. Blir snabbt uttråkad. Stressig."
https://www.st.nu/medelpad/sundsvall/personlighetsdrag-som-utmarker-en-psykopat
Citat:
"En fråga många ställer sig är hur denne efterspanade man lugnt kunde sitta och dricka öl bland alla de poliser och medborgare som på tisdagskvällen samlades för att titta på fotboll i Råsunda. En sådan förmåga stämmer mycket väl in på en psykopat: bristen på empati åtföljs också av en oförmåga att känna stress.
http://www.ystadsallehanda.se/new-articles/drag-av-psykopati-hos-den-misstankte/
Citera
2018-05-02, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Det räcker att han ringer polis. Sedan skickar de ut sjöräddningen. Men det stämmer att han ringde två ggr till polisen. Jag vill minnas att de var vid Köge bukt 5 minuter efter larmet. Eller mindre. Fråga trngw.
Om det inte är nån helikopter ute och far, ingenting hörs via nån kustradio - så har han väl inga problem att köra ner till Köge bukt?
För övrigt har han som sagt inga bekymmer som du räknar upp - oro från kl 22 eller rädsla.

02.17 larmas sjövärnet och nån uppgift om att starta i Köge bukt har jag inte sett.
Senast redigerad av develi 2018-05-02 kl. 02:47.
Citera
2018-05-02, 03:08
Medlem
Citat:
Om det inte är nån helikopter ute och far, ingenting hörs via nån kustradio - så har han väl inga problem att köra ner till Köge bukt?
För övrigt har han som sagt inga bekymmer som du räknar upp - oro från kl 22 eller rädsla.

02.17 larmas sjövärnet och nån uppgift om att starta i Köge bukt har jag inte sett.

Nej, det är Middelfortsgrundet(?) där han skulle ha dykt man fokuserar på.

Men allt detta är ju redan klartlagt och PM dömd till livstids fängelse med en så betungande mental erkläring som garanterar att han aldrig släpps ut.

Otto tycks inte tagit till sig detta utan letar förminskningar av brottet vilka är non-existent.
Senast redigerad av Remark 2018-05-02 kl. 03:44.
Citera
2018-05-02, 03:22
Medlem
Citat:

Om du svarat på mina frågor angående PMs agerande under ubåtsrutten istället för att dra hans RPU om och om igen.
Att få ubåtsrutten att stämma med RPUn är mer logiskt för mig. Än att fantisera fritt efter RPUn.

Jag har tiderna bland dokumenten som blivit en faslig röra. Ska försöka kika på det i morgon.

Om du kikar på Kartan så var de nog i Köge bukt på ett par,tre minuter med helikopter,3 st.
Sjöräddningssfartyg skickades också ut.

http://hotellkastrup.se/karta/ Du ser flygplatsen sydväst om bron.
Den nedre länken bevisar bara att de har räddningshelikoptrar på Kastrup om du tvivlar på det.
http://www.skd.se/2016/05/10/flyktingbat-kapsejsade-i-oresund-en-i-koma/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in