Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 23:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jasså. Vad behöver göras då?

Det behövs genomgripande förändringar inom alla delar av samhället. Jag rekommenderar dig att läsa det fantastiska partiprogrammet. Det viktigaste är att inrätta ett Återvandringsverk. Inget parti har ett så förnuftig och genomtänkt program för återvandring som AfS. Redan nu har man ett 20-tal skarpa förslag inom området och det kommer bara bli ännu bättre med tiden.

AfS har visserligen ett fantastiskt partiprogram men det viktigaste är trots allt att många svenskar nu äntligen har en tydlig röst som för deras talan. Titta bara på Jeff Ahl vad han redan åstadkommit på några veckor. Tänk dig 20 lika tydliga och rakryggade politiker i riksdagen, vad det skulle sätta blåslampa på SD och alla andra partier.

I riksdagen kan de heller aldrig ignoreras, de får vara med i alla debatter, bjudas in till morgonsofforna, o.s.v. AfS företrädare backar inte i debatter eller ber om ursäkt som SD gör. Tonläget kommer förändras dramatiskt och det betyder mest för att svenska folket ska få upp ögonen för vad som pågår.

När svenska folket på allvar får lära känna Gustav Kasselstrand kommer de gilla vad de ser och hör. Det är bara en tidsfråga innan det sker. Med AfS ser framtiden plötsligt mycket ljusare ut med en tydligt utstakad väg hur vi ska ta oss ur dagens bedrövliga situation.
Citera
2018-05-01, 23:56
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det behövs genomgripande förändringar inom alla delar av samhället. Jag rekommenderar dig att läsa det fantastiska partiprogrammet. Det viktigaste är att inrätta ett Återvandringsverk. Inget parti har ett så förnuftig och genomtänkt program för återvandring som AfS. Redan nu har man ett 20-tal skarpa förslag inom området och det kommer bara bli ännu bättre med tiden.

AfS har visserligen ett fantastiskt partiprogram men det viktigaste är trots allt att många svenskar nu äntligen har en tydlig röst som för deras talan. Titta bara på Jeff Ahl vad han redan åstadkommit på några veckor. Tänk dig 20 lika tydliga och rakryggade politiker i riksdagen, vad det skulle sätta blåslampa på SD och alla andra partier.

I riksdagen kan de heller aldrig ignoreras, de får vara med i alla debatter, bjudas in till morgonsofforna, o.s.v. AfS företrädare backar inte i debatter eller ber om ursäkt som SD gör. Tonläget kommer förändras dramatiskt och det radbetyder mest för att svenska folket ska få upp ögonen för vad som pågår.

När svenska folket på allvar får lära känna Gustav Kasselstrand kommer de gilla vad de ser och hör. Det är bara en tidsfråga innan det sker. Med AfS ser framtiden plötsligt mycket ljusare ut med en tydligt utstakad väg hur vi ska ta oss ur dagens bedrövliga situation.
Jasså. Det fantastiska är att de vill strypa invandringen.
Wow.
Själv är jag mer intresserad av ekonomin typ arbetsmarknad, sjukvård o välfärd.
Citera
2018-05-02, 00:02
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Hur ska det gå till? Herrarna i AfS anser sig väl vara för fina för att delta i demonstrationer...

För fina? Har du sovit under en sten de senaste åren? Det är ju de här personerna som varit aktiva på riktigt under åren. Ett axplock av demos med fd SDU, numera AfS:
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/760969-brak-under-sdus-demonstration-i-stockholm
http://www.unt.se/nyheter/omvarld/stokigt-vid-sdu-demonstration-2439314.aspx
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=4448155
https://www.jnytt.se/article/sdu-demonstration-mottes-av-aggkastare/
http://malmo.lokaltidningen.se/nyheter/2011-10-14/-Hektiskt-f%C3%B6r-polisen-Stor-SDU-demonstration-och-h%C3%B6griskmatch-144260.html
Citera
2018-05-02, 00:10
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Wow.
Bortsett från det faktum att invandringen är den överlägset viktigaste faktorn som påverkar även mer specifika frågor som arbetsmarknad, sjukvård och välfärd, så råkar det också vara den frågan som faktiskt kommer att definiera det framtida politiska landskapet de kommande årtiondena. Det är viktigt vad man tycker i den frågan. Att säga att man är mest intresserad av arbetsmarknad känns lite som att säga att, jaha, har vårt fartyg kört in ett isberg, nej men jag skiter i att täta hålet eller fundera över livbåtar. Den riktigt viktigt frågan är vad vi ska duka med i restaurangen och priset på spriten i baren.

Det fantastiska är inte bara exakt vad man tycker, utan inställningen att man vågar säga saker med självförtroende vilket kommer i sig att normalisera många ståndpunkter. T.ex. hårdare tag med utvisning. Vänd på frågan om du får kritik istället för att försöka mildra allt in absurdum (och se skyldig ut som fan under processsen). Om man inte vill att de fått avslag ska utvisas, ja då är man ju uppenbarligen för att de ska stanna. Vill du då att 80000 utan skäl att stanna i landet ändå ska stanna till stora kostnader, förstår jag dig rätt? Har svenska folket förstått er ståndpunkt rätt att ni tycker så? Kan vi få det på video att ni tycker så, så får folket själva avgöra vad de föredrar?

SD lyckas ofta få saker som borde varar helt okontroversiella hos folket att bli kontroversiella genom att man inte vågar presentera det och stå för det på riktigt. Om du inte fattar poängen, ja då finns det andra partier att rösta på, vilket också är en av poängerna med AFS, att de inser att det är komplett meningslöst att bli accepterad av hela väljarkåren. Tvärtom är det ett misslyckande om miljöpartisterna gillar dig, då ligger man inte tillräckligt långt åt höger.
Citera
2018-05-02, 00:25
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Wow.

Samhällets olika delar hänger ihop. Sjukvården och välfärden står och faller med om vi får till en återvandringspolitik eller inte. Utan en sådan blir det varken sjukvård eller välfärd. Du hittar en fin avvägning mellan samhällets alla delar i partiprogrammet.
Citera
2018-05-02, 00:28
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Bortsett från det faktum att invandringen är den överlägset viktigaste faktorn som påverkar även mer specifika frågor som arbetsmarknad, sjukvård och välfärd, så råkar det också vara den frågan som faktiskt kommer att definiera det framtida politiska landskapet de kommande årtiondena. Det är viktigt vad man tycker i den frågan. Att säga att man är mest intresserad av arbetsmarknad känns lite som att säga att, jaha, har vårt fartyg kört in ett isberg, nej men jag skiter i att täta hålet eller fundera över livbåtar. Den riktigt viktigt frågan är vad vi ska duka med i restaurangen och priset på spriten i baren.

Det fantastiska är inte bara exakt vad man tycker, utan inställningen att man vågar säga saker med självförtroende vilket kommer i sig att normalisera många ståndpunkter. T.ex. hårdare tag med utvisning. Vänd på frågan om du får kritik istället för att försöka mildra allt in absurdum (och se skyldig ut som fan under processsen). Om man inte vill att de fått avslag ska utvisas, ja då är man ju uppenbarligen för att de ska stanna. Vill du då att 80000 utan skäl att stanna i landet ändå ska stanna till stora kostnader, förstår jag dig rätt? Har svenska folket förstått er ståndpunkt rätt att ni tycker så? Kan vi få det på video att ni tycker så, så får folket själva avgöra vad de föredrar?

SD lyckas ofta få saker som borde varar helt okontroversiella hos folket att bli kontroversiella genom att man inte vågar presentera det och stå för det på riktigt. Om du inte fattar poängen, ja då finns det andra partier att rösta på, vilket också är en av poängerna med AFS, att de inser att det är komplett meningslöst att bli accepterad av hela väljarkåren. Tvärtom är det ett misslyckande om miljöpartisterna gillar dig, då ligger man inte tillräckligt långt åt höger.
Om 80 000 konsumenter försvinner så försvinner även många yrken inom den branschen vilket tar bort ännu fler konsumenter.
Då minskar efterfrågan vilket gör att företag måste friställa. Dett gör att antalet konsumenter försvinner o företagen går sämre.
I slutänden har vi förlorat mer i skatte o momsintäkter än vad de där kostade.
Men på det örat vill ingen som är maniskt emot invandringen höra.
Citat:
Samhällets olika delar hänger ihop. Sjukvården och välfärden står och faller med om vi får till en återvandringspolitik eller inte. Utan en sådan blir det varken sjukvård eller välfärd. Du hittar en fin avvägning mellan samhällets alla delar i partiprogrammet.
Läs det jag skrev ovan. Eller har de räknat på det med?
Har de räknat på alla skatteintäkter som invandrarna ger? Har det räknat med att det är mest invandrare som skapar nya företag?
För just den biten har SD totalt glömt bort när de visar på kostnaderna.
Jag minns inte vart. Men jag läste att 3/4-delar av invandringens kostnader täcks med vad invandrare betalar i skatt, arbetsavgifter o moms.
Schhhhh
Senast redigerad av Provocative2.0 2018-05-02 kl. 00:32.
Citera
2018-05-02, 00:38
Medlem
Citat:

I riksdagen kan de heller aldrig ignoreras, de får vara med i alla debatter, bjudas in till morgonsofforna, o.s.v. AfS företrädare backar inte i debatter eller ber om ursäkt som SD gör. Tonläget kommer förändras dramatiskt och det betyder mest för att svenska folket ska få upp ögonen för vad som pågår.

Svenska folket kommer aldrig att höra vad AFS vill och AFS kommer aldrig att bjudas in till TV-debatter, av skälet att de inte har den ”värdegrund” SvT godkänner. Media i övrigt kommer kanske att ge AFS viss plats, då man hoppas att de kan ta några procent av SD, men även det är tveksamt.

Utan internet hade inte SD heller varit mer än ett fåtalprocentsparti. AFS kommer att rikta in sig på nätkampanjer.

Ju bättre Kasselstrand är och ju bättre för svenskarna partiprogrammet är, desto större är hotet mot etablissemanget och ju tystare måste det bli.
Senast redigerad av LBeria 2018-05-02 kl. 00:41.
Citera
2018-05-02, 00:40
Medlem
Citat:
Om 80 000 konsumenter försvinner så försvinner även många yrken inom den branschen vilket tar bort ännu fler konsumenter.
Då minskar efterfrågan vilket gör att företag måste friställa. Dett gör att antalet konsumenter försvinner o företagen går sämre.

Har de räknat på alla skatteintäkter som invandrarna ger? Har det räknat med att det är mest invandrare som skapar nya företag?
Jag minns inte vart. Men jag läste att 3/4-delar av invandringens kostnader täcks med vad invandrare betalar i skatt, arbetsavgifter o moms.
Schhhhh

Du tror 25% i arbetslöshet (säkert 10 PE högre om man tar bort alla låtsasjobb) är lönsamt för staten när dessa ska ha full tillgång till välfärden?
Citera
2018-05-02, 00:48
Medlem
Citat:

Schhhhh

Det där är fel. Invandringen till Sverige är inte lönsam enligt de forskare (nationalekonomer) som seriöst räknat på saken. Detta oavsett om det är borgeliga eller socialdemokratiska ekonomer.

Ett vanligt fel amatörer gör är att räkna invandrares skatt som en nettovinst för Sverige utan att inse att skatterna går till gemensamma angelägenheter (sjuk och hälsovård, infrastruktur, myndighetermm) som även invandrare begagnar sig av och belastar med kostnader.
Citera
2018-05-02, 01:35
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Svenska folket kommer aldrig att höra vad AFS vill och AFS kommer aldrig att bjudas in till TV-debatter, av skälet att de inte har den ”värdegrund” SvT godkänner. Media i övrigt kommer kanske att ge AFS viss plats, då man hoppas att de kan ta några procent av SD, men även det är tveksamt.

Utan internet hade inte SD heller varit mer än ett fåtalprocentsparti. AFS kommer att rikta in sig på nätkampanjer.

Ju bättre Kasselstrand är och ju bättre för svenskarna partiprogrammet är, desto större är hotet mot etablissemanget och ju tystare måste det bli.

Riktigt men när de kommer in kan man inte ignorera dem. Därför så viktigt att de gör det, helst redan i år.

Citat:

Schhhhh

De källor du läser är propaganda och fejk news. Det är tragiskt att svenska folket ska lägga sin röst utan att ha korrekta fakta på bordet. Den invandring som AfS främst vill se återvandring för är asyl- och anhöriga till asylsökanden. Dessa är en enorm belastning på välfärden då de tar skattekronor som annars kunde gått till den. Jag tror inte du behöver läsa på vad gäller denna fråga. Det räcker med sunt förnuft. Redan vad gäller svenskar är det endast 25% som betalar in mer under sin livstid än de får ut av välfärden. Dessa pengar går normalt till de 25% som tjänar mindre än de får ut. Nu går pengarna till asylsökanden och anhöriga till dem istället för mindre bemedlade svenskar. Rätt?
Citera
2018-05-02, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

Jag hoppas verkligen det.

Internet är i princip den enda kanalen och möjligheten man har för att nå ut och göra svenskarna medvetna om att man existerar.

Marknadsföring är allt och syns man inte så finns man inte.
Citera
2018-05-02, 10:06
Medlem
Var står förresten AFS i frågan om HBTQ-vansinnet i Sverige och Västvärlden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in