Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
Jasså. Det fantastiska är att de vill strypa invandringen.
Wow.
Själv är jag mer intresserad av ekonomin typ arbetsmarknad, sjukvård o välfärd.
Bortsett från det faktum att invandringen är den överlägset viktigaste faktorn som påverkar även mer specifika frågor som arbetsmarknad, sjukvård och välfärd, så råkar det också vara den frågan som faktiskt kommer att definiera det framtida politiska landskapet de kommande årtiondena. Det är viktigt vad man tycker i den frågan. Att säga att man är mest intresserad av arbetsmarknad känns lite som att säga att, jaha, har vårt fartyg kört in ett isberg, nej men jag skiter i att täta hålet eller fundera över livbåtar. Den riktigt viktigt frågan är vad vi ska duka med i restaurangen och priset på spriten i baren.
Det fantastiska är inte bara exakt vad man tycker, utan inställningen att man vågar säga saker med självförtroende vilket kommer i sig att normalisera många ståndpunkter. T.ex. hårdare tag med utvisning. Vänd på frågan om du får kritik istället för att försöka mildra allt in absurdum (och se skyldig ut som fan under processsen). Om man inte vill att de fått avslag ska utvisas, ja då är man ju uppenbarligen för att de ska stanna. Vill du då att 80000 utan skäl att stanna i landet ändå ska stanna till stora kostnader, förstår jag dig rätt? Har svenska folket förstått er ståndpunkt rätt att ni tycker så? Kan vi få det på video att ni tycker så, så får folket själva avgöra vad de föredrar?
SD lyckas ofta få saker som borde varar helt okontroversiella hos folket att bli kontroversiella genom att man inte vågar presentera det och stå för det på riktigt. Om du inte fattar poängen, ja då finns det andra partier att rösta på, vilket också är en av poängerna med AFS, att de inser att det är komplett meningslöst att bli accepterad av hela väljarkåren. Tvärtom är det ett misslyckande om miljöpartisterna gillar dig, då ligger man inte tillräckligt långt åt höger.