2018-05-01, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
Ja, men jag har inga rullgardiner i alla rummen, som man verkar behöva för att undkomma hans blick.
Måste du byta om i alla rummen då?
Citera
2018-05-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Måste du byta om i alla rummen då?

Nej, men alla rummen har fönster utom badrummet. Jag måste ju kunna vara någonstans utan att han bestämt sig för att glo in. Han är ju creepy för fan.
Citera
2018-05-01, 14:48
Avstängd
XX-Ambars avatar
Fråga honom om han vill betala för att se dig smörja in hela kroppen i hudkräm eller någon slags olja. Det kanske går att göra pengar på det här, det gäller att tänka till vet du.
Citera
2018-05-01, 14:49
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Fönstertittare har blivit dömd för ofredande.
Citera
2018-05-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted

Luften är fri.
Citera
2018-05-01, 14:53
Medlem
Nej, det får han inte. Det du beskriver är ofredande, ring polisen.
Citera
2018-05-01, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
Det har hänt att jag står naken och klär på mig i närheten av fönstret, då kommer jag på grannen med att glo in i min lägenhet från sin balkong (alla rum utom badrummet har fönster i min lägenhet, så jag kan ju inte gömma mig från hans blick direkt). Jag känner mig obekväm (dessutom är jag kvinna, så jag misstänker ju ett och annat).

Jag kommer ständigt på honom med att han tittar in i min lägenhet, som om det vore någon sorts TV-show för honom där han sitter på balkongen.

Så olämpligt. Jag tycker inte att man tittar in i andras lägenheter. Det här är min privata bostad och mitt privata liv!

Borde jag anmäla honom eller hur ska jag gå tillväga med det här?

Som många sagt här kanske du ska testa gardiner eller inte byta om vid fönstret istället för att bitcha när du själv ber om det?
Citera
2018-05-01, 15:01
Medlem
199702042s avatar
Köp krypto valuta, köp en kikare hos någon som erbjuder betalning med krypto, köp den i hans namn så han får den hem som en present. Lägg ett meddelande med ordern ( kan inte få nog, kan du komma närmre? Efterföljt av hjärtan.
När han sedan använder kikaren för att kolla in i din lägenhet så filma han. Polisanmälan för ofredande.
Det här är ända sättet för han att bli dömd.
Det han gör nu är inte olagligt, han har rätt att nyttja sin balkong och kolla in i din lägenhet tyvärr. Har han däremot en kikare/kamera så är det hemfridsbrott.

Givetvis kan du gå över med lite bullar, ta en diskussion hur du upplever det och säga att han får kolla åt ett annat håll.

Annars kan en liten rumsavdelare göra susen om du inte vill ha gardiner eller persienner
Citera
2018-05-01, 15:08
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Nej, det får han inte. Det du beskriver är ofredande, ring polisen.
Att sitta på sin balkong och titta in i lägenheter mittemot är inte ofredande, om något är det väl ofredande att TS står naken i fönstret när grannen är ute och njuter på sin balkong, speciellt om TS är fet.
Citera
2018-05-01, 15:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Det ska VÄLDIGT mycket till för att någon ska bli dömd för att titta från sin egna bostad.
Citera
2018-05-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaderKent
Som många sagt här kanske du ska testa gardiner eller inte byta om vid fönstret istället för att bitcha när du själv ber om det?
Jag är väldigt nyfiken på din förklaring till hur du anser att hon ber om det.
Citera
2018-05-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Att sitta på sin balkong och titta in i lägenheter mittemot är inte ofredande, om något är det väl ofredande att TS står naken i fönstret när grannen är ute och njuter på sin balkong, speciellt om TS är fet.
Kanske bör du kolla upp vad man egentligen har rätt att göra? Att som granne stirra in och dessutom genom flera av lägenhetens fönster är inte tillåtet. Att råka slänga in en blick är däremot okej, men det är ju inte vad denna granne gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in