2018-04-30, 14:19
Medlem
Exisss avatar
Vad tycker ni alla om espranoren? Hur funkar det på era mottagningar? För på våran ska det tydligen endast delas ut den till gamla som nya.
Citera
2018-04-30, 15:50
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exiss
Vad tycker ni alla om espranoren? Hur funkar det på era mottagningar? För på våran ska det tydligen endast delas ut den till gamla som nya.

Jag har den inte själv men på min mottagning delas de ut till dem som blivit påkomna med att smussla och mygla. Vad jag hört så funkar de inte lika bra, räcker inte hela dagen osv.

Men jag har som sagt ingen egen erfarenhet
Citera
2018-04-30, 21:10
Medlem
Jag har fått välja mellan laro eller inte. Jag valde nej.
Är det dömt till misslyckande eller tvärtom? jag ska måste vara helt ren i mitt jobb och när jag är här så käns det som jag gått igenom ett helvete nog.
Med avgigtning så kan jag lika gärna fortsätta vara utan allt.
Jag vet inte hur jag kommer klara när jag är hemma,men vad tror ni? Har jag beslutat fel?
Citera
2018-05-01, 12:37
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Är det dömt till misslyckande eller tvärtom? jag ska måste vara helt ren i mitt jobb och när jag är här så käns det som jag gått igenom ett helvete nog.
Jag vet inte hur jag kommer klara när jag är hemma,men vad tror ni? Har jag beslutat fel?
Klart det absolut bästa är om du kan sluta helt och klara dig utan LARO. Sen om det är rimligt eller inte är det bara du som vet.

Själv tog det mig 7år att förstå att jag verkligen inte kan sluta utan. Tackade nej flera ggr. Så här i efterhand hade jag lika väl kunnat tacka ja direkt. Men jag är glad att jag verkligen försökte helhjärtat utan programmet. Det är ju ett livslångt beslut för de flesta
Citera
2018-05-01, 16:14
Medlem
Citat:
Varför är du avstängd? Iaf tänkte jag säga att du ska hålla ut tills du får rätt hjälp. I helgen var jag nära att dra,fick nästan droger i handen men vände mig till personal och satt länge med dom.
I dag har jag jobbat så jag var blöt i svett,illamåemde och måde piss.
Sen en dusch och snack med vettig människa. Det hjälper.
Har fortfarande ett jävla sug,så jävlit så jag nästan kan spy av ångest.

Men tänk,som nån sktev-hur ser du dig om 10 år? På en toallet i city med en kanyl,eller ett bra liv med välmående.

Hoppas du står ut mannen!

Jag har fått prata med chefen för laro i mitt landsting, egenremiss är skickad och soc står bakom, så nu ska laro i mitt landsting bara kolla på mitt fall liksom och säga ja typ.

Smet ifrån behandlingshemmet mitt i natten i helgen och köpte morfin, och sen tillbaka på morgonen med tåg och låtsas som inget hade hänt. Orka hålla på såhär. Hoppas det går bra för dig med mannen.
Citera
2018-05-02, 14:10
Medlem
Tropexs avatar
Citat:

Måste du vara helt ren? Får du LARO så är det ju en läkare som skriver ut till dig, bara säga till den som övervakar ditt urinprov (din chef?) att du har buprenorfin/metadon utskrivet för ryggvärk (som jag har, på riktigt, plus ett beroende).

Håll tummarna nu allesammans för att jag får byta till metadon imorgon. Hormonskillnaden (sänkt testosteron) av opioder ger blir inte lika påtaglig med metadon som med sub. Så då kan jag slippa dricka alkohol och få återfall på benso p.g.a ångest (skulle säkert varit utkastad nu egentligen, men jag har varit ärlig till 99% och teamet är väldigt bra här - sen att jag fick vänta typ 10 månader och har en bra relation med dom gör säkert sitt).
Citera
2018-05-02, 15:49
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Måste du vara helt ren? Får du LARO så är det ju en läkare som skriver ut till dig, bara säga till den som övervakar ditt urinprov (din chef?) att du har buprenorfin/metadon utskrivet för ryggvärk (som jag har, på riktigt, plus ett beroende).

Håll tummarna nu allesammans för att jag får byta till metadon imorgon. Hormonskillnaden (sänkt testosteron) av opioder ger blir inte lika påtaglig med metadon som med sub. Så då kan jag slippa dricka alkohol och få återfall på benso p.g.a ångest (skulle säkert varit utkastad nu egentligen, men jag har varit ärlig till 99% och teamet är väldigt bra här - sen att jag fick vänta typ 10 månader och har en bra relation med dom gör säkert sitt).

Dock är metadon känt för att påverka testosteron. Bup gör det inte, åtminstone inte i närheten av lika mkt som metat

Men kanske var det du menade och jag missförstod
Citera
2018-05-02, 16:06
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Dock är metadon känt för att påverka testosteron. Bup gör det inte, åtminstone inte i närheten av lika mkt som metat

Men kanske var det du menade och jag missförstod

Du förstod mig rätt, men det där är ju bara på papper - tycker som sagt det extra välmåendet meta ger "väger upp" testosteronbristen (som dock inte är mätt, bara kännbar). Har en ryggskada som värker lite extra när jag joggar/tränar - vilket var mitt huvudargument i förhandlingen. Och kan jag träna = mer testosteron + allmänt bättre välbefinnande av att man gör det rätta. Kommer antagligen kunna fixa ett jobb också där jag kan stå upp i 8 timmar.

Sen känner jag att jag hellre vill ha en mer välbeprövad medicin än sub. Det är något som skrämmer mig mer med bupes verkningsmekanism än metadon...
Citera
2018-05-02, 17:58
Medlem
Grovsnusss avatar
Tjena, ska äntligen få byta till metadon imorgon efter att ha varit med i teamet ca 7månader! Sub är inget för mig om man inte kan blanda med bensodiazepiner, och jag har tack och lov avslutat ett ca 6år långt benzomissbruk och vägrar börja igen. Jag fick till slut chansen efter 7månaders ständigt klagande på dåligt mående och att sub inte var tillräckligt, så tillslut erbjöd dom metta. . Lycka till alla som vill in i programmet och sluta använda heroin/morfin! Mvh.
Citera
2018-05-03, 10:51
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovsnuss
Tjena, ska äntligen få byta till metadon imorgon efter att ha varit med i teamet ca 7månader! Sub är inget för mig om man inte kan blanda med bensodiazepiner, och jag har tack och lov avslutat ett ca 6år långt benzomissbruk och vägrar börja igen. Jag fick till slut chansen efter 7månaders ständigt klagande på dåligt mående och att sub inte var tillräckligt, så tillslut erbjöd dom metta. . Lycka till alla som vill in i programmet och sluta använda heroin/morfin! Mvh.

På vilket sätt mådde du dåligt på suben? Och otillräcklig hur? Sug eller hade du abstinens problem?
Har själv lagt en förfrågan om att få byta, inte fått svar än men de verkar rätt motvilliga
Citera
2018-05-04, 08:29
Medlem
Grovsnusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
På vilket sätt mådde du dåligt på suben? Och otillräcklig hur? Sug eller hade du abstinens problem?
Har själv lagt en förfrågan om att få byta, inte fått svar än men de verkar rätt motvilliga
Jag klagade över att sub inte dämpade mitt sug, upplevde att jag bara blev fysiskt frisk men abstinent i huvudet.. Hade drogsug hela tiden på suben. Den fyllde inte sin funktion helt enkelt.
Citera
2018-05-04, 09:15
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovsnuss
Jag klagade över att sub inte dämpade mitt sug, upplevde att jag bara blev fysiskt frisk men abstinent i huvudet.. Hade drogsug hela tiden på suben. Den fyllde inte sin funktion helt enkelt.

Okej samma som för mig då
Men de verkar tycka att jag skulle haft fysisk abs för att få byta. Men väntar fortfarande på svar. Vill ju egentligen inte ha meta med tanke på jobbiga biverkningar. Suben är ju helt fri från sånt shit. Men funkar det inte går det alltid att byta tillbaks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in