2018-05-01, 09:03
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Angående Inzo, Inzio eller vad dom heter. Ni ska få lite inside om detta.

Hur Sifo och dom andra instituten jobbar/vinklar har jag absolut ingen aning om.
Precis som jag inte vet om exempelvis Sentio och Yougov är till SD:s fördel.

Däremot vet jag av en nära vän som jobbar på Expressen, o ja denna vännen är väldigt nära och väldigt känd Expressenjournalist att Aftonbladet som anlitar Inzio mer eller mindre påtalat för Inzio att man inte är nöjd med siffrorna på SD som dom var innan.

Man har helt sonika sagt att minska SD:s siffror eller kommer vi anlita någon annan. Detta har inte gjorts direkt men det ska ha varit ifrån en "begäran" / ett önskemål ifrån Aftonbladets ledarredaktion där mytomanen Anders lindberg är chef.

LO äger fortfarande 9 procent och har genom avtal med Schibsted fortfarande rätt att bestämma vem som ska vara chefredaktör för ledar-, debatt- och kulturavdelningen. LO behåller därmed även i fortsättningen kontrollen över tidningens politiska inriktning. LO som är samma som Socialdemokraterna tyckte inte det såg bra ut att SD kom för nära S i deras "största" reklamtidning Aftonbladet och kedjereaktionen är denna.

Nu har dock Inzio tröttnat och enligt källor så kommer dom att inom 3 månader åter att ha SD på 20% då dom "bluffar" Aftonbladet och tror att kvällsblaskan inte kommer byta ut dom innan valet.

Intressant om sant!
2018-05-01, 10:05
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Intressant om sant- om Aftonhoran!

Utmärkt balanserande information om en större motståndare till SD, även för Trådens mer iögonfallande och sifferrunkande ordbajsare, som vanligtvis karaktäriserar oss redan insatta, som "brölande psykopater"!
2018-05-01, 11:01
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Angående Inzo, Inzio eller vad dom heter. Ni ska få lite inside om detta.

Hur Sifo och dom andra instituten jobbar/vinklar har jag absolut ingen aning om.
Precis som jag inte vet om exempelvis Sentio och Yougov är till SD:s fördel.

Däremot vet jag av en nära vän som jobbar på Expressen, o ja denna vännen är väldigt nära och väldigt känd Expressenjournalist att Aftonbladet som anlitar Inzio mer eller mindre påtalat för Inzio att man inte är nöjd med siffrorna på SD som dom var innan.

Man har helt sonika sagt att minska SD:s siffror eller kommer vi anlita någon annan. Detta har inte gjorts direkt men det ska ha varit ifrån en "begäran" / ett önskemål ifrån Aftonbladets ledarredaktion där mytomanen Anders lindberg är chef.

Nu har dock Inzio tröttnat och enligt källor så kommer dom att inom 3 månader åter att ha SD på 20% då dom "bluffar" Aftonbladet och tror att kvällsblaskan inte kommer byta ut dom innan valet.

Intressant information och om du har rätt får vi snart se. Men med tanke på att om de ändrar siffrorna för Sd är det som en smäll på käften för beställaren. Som att bli avklädd i sin nakna förljugenhet. I och för sig har Aftonhoran varit ner för räkningen förut utan att ha tagit skada. Det beror ju på alla döskallar som köper deras blaska utan att reflektera över vad det är för skit.

Trodde att Inizio var tidningens egen verksamhet men jag kollade upp det och det är ett eget företag. Grad av självständighet återstår att bevisa.
2018-05-01, 11:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Angående SD så spelar det inte roll om dom får 18 20 eller 22%.
Det viktiga för SD är följande.

*MP åker ut ur riksdagen. Absolut viktigast, då får inte rödgröna majoritet. Inte ens med Centerns hjälp.
*KD åker ut ur riksdagen. Samma som ovan. Då får inte inte alliansen majoritet.

Skulle SD plocka säg 25-26% samtidigt som MP/KD åker ut ur riksdagen (L vore jackpot) då måste alla andra partier i princip vara överens i exakt varenda jävla förslag. Vore katastrof för dom, tänk er M samarbeta med V. En kaossituation hade väntat.
Helst så ska S och M tillsammans ligga under 50% tillsammans vilket dom lär göra, därmed måste dom ha med sig V/C/L på alla beslut.
Sossarna ska helt landa på ca 20% och M på 18%.

Självklart är det bra för Sd om småpartier försvinner. Det blir fler mandat att dela på för dem som blir kvar. Sd får större inflytande.
Kd åker ut helt säkert! Mp hoppas vi på åker ut det gör S mycket mer medgörliga i integrationsfrågor.

L ut gör alliansen mindre och bara bestående av C och M som inte är ett harmoniskt par. Då får vi en vänsterregering i 4 år till. Och det får stöd av C i alla frågor som rör invandring men det blir betydligt måttligare tokerier utan Mp.

Att förändra invandrings och integrationspolitik är ett långsiktigt arbete så vi får räkna med att kämpa på i många år ännu. Hjälpen kan komma från andra länder i Europa när den kristdemokratiska och liberala majoriteten i EU brutits.
2018-05-01, 11:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Utmärkt balanserande information om en större motståndare till SD, även för Trådens mer iögonfallande och sifferrunkande ordbajsare, som vanligtvis karaktäriserar oss redan insatta, som "brölande psykopater"!

Trollets bäst före datum går ut den 9 september, så håll ut tills dess!
2018-05-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Hur Aftonhoran motarbetar SD efter sin förmåga, verkar mycket trovärdigt och helt förväntat!

Men ändå egendomligt - om inte SD landar som största parti...

Framförallt så kommer du och ni andra kunna se att det jag skriver/skrev är sant då dom redan vid nästa mätning kommer att börja höja upp SD.
2018-05-01, 11:28
Medlem
snigel1s avatar
En sak är säker. Vi behöver inte fler stollepartier än det vi redan har. Afs med dess ”Ledande” namn, flyttar bara bort kraft och fokus från de viktiga frågorna. Bättre att de stora får lära sig att hantera det parlamentariska läget. Om det i slutändan blir bättre eller inte återstår att se. Kan det inte bli september någon gång.
2018-05-01, 12:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Framförallt så kommer du och ni andra kunna se att det jag skriver/skrev är sant då dom redan vid nästa mätning kommer att börja höja upp SD.

Men är det inte en risk att deras beslut påverkas av att du skriver här? Nu kanske de måste vara försiktiga gentemot AB.

Om någon på OI skulle bli visselblåsare så skulle det vara mycket pinsamt för AB att ha betalat ett företag för att manipulera den politiska opinionen.
2018-05-01, 12:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
En sak är säker. Vi behöver inte fler stollepartier än det vi redan har. Afs med dess ”Ledande” namn, flyttar bara bort kraft och fokus från de viktiga frågorna. Bättre att de stora får lära sig att hantera det parlamentariska läget. Om det i slutändan blir bättre eller inte återstår att se. Kan det inte bli september någon gång.

SD kommer få fler röster i September än de skulle fått i dag. Tiden är på SDs sida. Och denna sommars överfallsvåldtäkter, personrån, böneutrop etc. kommer ge SD ytterligare några procent. Varje månad som går får SD några tusen till trogna kärnväljare och några tiotusen till proteströstare.
2018-05-01, 12:17
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Kommer att följa detta med intresse. För övrigt har jag dock inga illusioner kvar när det gäller Inizio. Det är långtifrån bara mätningarna av SD som spökar hos dem. För mig är detta ett "icke-institut" som numera gjort sig helt irrelevant när det gäller opinionsmätningar. Detta institut körde in i bergväggen i 200 km/h redan för åtskilliga månader sedan. Nu senast t ex hade de KD på 5,1%, de andra instituten låg på 2,4-3,5%...??? Vänsterpartiet fick hos Inizio drygt 6% samtidigt som de andra hade V kring 8% eller strax över...? Att SD har tryckts ned till botten - från att tidigare ha legat bland de bästa - är inte deras enda och största problem. Karin Nelssons olika förklaringar till deras mätresultat känns också alltmer skrattretande och krystade. Känns som om hela Inizio håller på att implodera.
Senast redigerad av Smoothman 2018-05-01 kl. 12:25. Anledning: Tillägg
2018-05-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning med understrykning)

Kunde inte dela din uppfattning mer. Mörkertalet - och då i synnerhet den del som kommit till efter 2014 - kommer att ge stort eko på valvakan i höst. Att underskattningen av SD kommer att slå alla rekord är i högsta grad sannolikt.

Jag går med liknande tankegångar. Jag tror att många som för första gången tänker ta steget att lägga sin röst på SD i höst fortsatt drar sig för att medge det utåt. Det är fortfarande lite för mycket stigma kring SD. Det är min bild iallafall i de kretsar jag oftast rör mig i.
2018-05-01, 12:43
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1

Vi behöver inte fler stollar här heller men vi behöver flera partier med invandringskritisk agenda 1-7 Sd -övriga är exempel på dåligt fungerande demokrati. En majoritet vill inte ha mer invandring utan mindre.
Men det är en nackdel att partier tar Sd procent men sedan hamnar utanför. Påverkar de Sd blir det färre procent eller tar man moderatprocent och kanske vänsterprocent eller liberala procent?
Vi får se varje ny månad blir spännande även om vi vet att instituten ljuger på grund av alla stolliga chefer som jobbar där och alla stolliga beställare . Sd får 28% i valet allt annat är stolligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in