2018-05-01, 00:05
Medlem
Celerons avatar
Okej, det handlade alltså om ett norskt fall i Trondheim. Dock lika hemskt för det. Säga vad man vill. En del av dessa flyktingar klassas, i mina ögon, som verklig mänsklig ohyra. B.l.a med en fruktansvärt nervärderande kvinnosyn där nordiska tjejer förmodligen har närmast skräpstatus och bara har värde som någon slags levande sexdockor. Därtill tror jag denna syn är mycket mer utbredd än man vill anta.

Trodde också först att tråden handlade om ett liknande svenskt fall i Västerås för ett år sedan. Som också Fria Tider skrivit om. http://www.friatider.se/13-riga-flic...anna-i-sverige. Vidrigt bortom beskrivning. Inte bara under övergreppet utan även det som hände efteråt. Man kan inte ens kalla förövarna för människor längre, snarare misslyckade genetiska mutationer. Ovan på allt så dömdes dessa till ett icke-straff på åtta månaders ungdomsvård. Medan den stackars flickan förmodligen på ett eller annat sätt får men för en lång tid framöver, om inte för resten av livet. Är det någon som önskar ge ett nackskott på några, så borde dessa ovanstående kvala in som lämpliga kandidater.

Förstå. Det är tjejerna/kvinnorna med ett svensk/nordiskt utseende som i vårt land råkat, och råkar, ut för den stora majoriteten av alla grova sexbrott. Såsom våldtäkt/gruppvåldtäkt. Även om media har en förkärlek för att ofta uppmärksamma fall av lite annat slag, typ ett slöjryckningsförsök av en arabisk kvinna eller att en mörkhyad tjej blivit kallad för bananamama, chokladpralin eller woodoobabe på bussen. Även om sådant här inte heller borde förekomma, så är fall som dessa både få och mycket mildare i jämförelse med det som många fler svenska tjejer får utstå.
Senast redigerad av Celeron 2018-05-01 kl. 00:14.
Citera
2018-05-01, 00:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Föräldrar talar ogärna om sina barns självmord.

Halmgubbe.

Det finns samma slags fall i Norge...

https://www.adressa.no/nyheter/trond...ekt-846455.ece

https://www.document.no/2011/06/16/m...-eva-helgetun/

Föräldrar talar ogärna om sina barns självmord, det stämmer! Men när här fanns en sådan glasklar orsak så behöver ju inte föräldrarna klandra sig själv, eller hur?

Du har fullständigt rätt! Det inträffade ett fall i Norge som det skrevs om i tidningarna där flickans mamma talar ut.

Du inser inte skillnaden mellan ett polisanmält fall där man diskuterar vad som har hänt och denna tråden som fullständigt saknar fakta?

Detta är kanske off-topic men en sak måste jag säga, jag har den djupaste sympati för Jimmie Åkesson. Han arbetar verkligen i motvind, hans anhängare sitter och skriver så mycket skit på flashback att det drar ner hela partiet.

Det räcker med ett fejaninlägg så går de igång! Finns det inga källor så sitter någon på Fria Tider som bevakar flashback och skriver en artikel (som kan vara helt gripen ur luften) då hänvisas det till den artikeln.

På så sätt lever flashback och Fria Tider i symbios och de flesta av oss vet det och bara skrattar när ni tar allt, precis allt på blodigt allvar.
Citera
2018-05-01, 00:43
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Den där norska PeterSweden ska man ta med en nypa salt. Ena tweeten skyller han allt ont på judarna, i nästa prisar han Trump och Israel för deras insatser i omvärlden.

Det har säkerligen hänt att flickor tagit livet av sig pga våldtäkt, men utan underlag för diskussion i detta ämne så undrar jag varför man ens startar en tråd?
Håller helt med dig i sakfrågorna här!
PeterSweden är ingen trovärdig källa med avseende på alla de fake-news han under en längre tid har producerat eller vidarebefordrat.
Det är förvånande att man startar en tråd utan underlag för diskussion, och dessutom gör det i ett delforum som ABOK.

Har man synpunkter på att media mörkar så finns det lämpliga delforum för det, precis som det finns lämpliga delforum för generella diskussioner om alla vidriga brott som är begågna av kriminella invandrare.
Citera
2018-05-01, 00:46
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Föräldrar talar ogärna om sina barns självmord, det stämmer! Men när här fanns en sådan glasklar orsak så behöver ju inte föräldrarna klandra sig själv, eller hur?

Du har fullständigt rätt! Det inträffade ett fall i Norge som det skrevs om i tidningarna där flickans mamma talar ut.

Du inser inte skillnaden mellan ett polisanmält fall där man diskuterar vad som har hänt och denna tråden som fullständigt saknar fakta?

Detta är kanske off-topic men en sak måste jag säga, jag har den djupaste sympati för Jimmie Åkesson. Han arbetar verkligen i motvind, hans anhängare sitter och skriver så mycket skit på flashback att det drar ner hela partiet.

Det räcker med ett fejaninlägg så går de igång! Finns det inga källor så sitter någon på Fria Tider som bevakar flashback och skriver en artikel (som kan vara helt gripen ur luften) då hänvisas det till den artikeln.

På så sätt lever flashback och Fria Tider i symbios och de flesta av oss vet det och bara skrattar när ni tar allt, precis allt på blodigt allvar.
Skratta Pajazzo. De flesta andra ser nog sambandet som blivit allt mer glasklart. Först ett facebook-inlägg som, för all del, inte ger mycket till ledtrådar. Men koppla sedan detta till Fria Tiders artikel samt de senast länkade norska tidningsartiklarna, så borde det inte ta någon större tankeförmåga att komma fram till att det är just det här fallet i Trondheim som det handlar om.

Apropå detta med "symbios". Om man tänker på den mängd politiska inriktningar, både vanliga och "ovanliga" som finns representerade här på flashback. Hela spännvidden från åsikter hos enskilda fb-are till att uppta egna trådar eller till och med ha en egen avdelning. Då kan flashback-forumet i sig självt betraktas närmast som en total symbios.
Senast redigerad av Celeron 2018-05-01 kl. 00:51.
Citera
2018-05-01, 01:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Skratta Pajazzo. De flesta andra ser nog sambandet som blivit allt mer glasklart. Först ett facebook-inlägg som, för all del, inte ger mycket till ledtrådar. Men koppla sedan detta till Fria Tiders artikel samt de senast länkade norska tidningsartiklarna, så borde det inte ta någon större tankeförmåga att komma fram till att det är just det här fallet i Trondheim som det handlar om.

Apropå detta med "symbios". Om man tänker på den mängd politiska inriktningar, både vanliga och "ovanliga" som finns representerade här på flashback. Hela spännvidden från åsikter hos enskilda fb-are till att uppta egna trådar eller till och med ha en egen avdelning. Då kan flashback-forumet närmast betraktas som en symbios i sig självt.

Ja(?) att det var fallet i Norge Fria Tider skrev om fattar väl jag också. Nu skrev jag mer generellt hur Fria Tider hämtar information från flashback och gör artiklar av det som sedan flashbackare hänvisar till!

Det finns olika åsikter på flashback, naturligtvis, men det finns en grupp som skiljer ut sig på ett ytterst obehagligt sätt. Nu påstår jag absolut inte att du tillhör den gruppen. Du måste väl var lika medveten som jag om den grupp som hatar alla invandrare (kriminella eller ej) och svenskar som inte röstar på SD.

Har du inte läst alla dessa inlägg där någon svensk råkat illa ut (blivit mördad t ex) och det skrivs " är det någon av 87% då är det ingen större förlust". Dessa människor som skriver detta hatar alla invandrare och och större delen av den svenska befolkningen. Det är dessa människor som kallar sig Sverigevänner.

Sedan vill de bli respekterade för sina åsikter medan de inte respekterar andras.. Jag tycker det påminner mig om något vad kan det vara...

Denna tråd är så urspårad från första inlägg så det är bara att fortsätta.
Senast redigerad av why123 2018-05-01 kl. 01:10. Anledning: .
Citera
2018-05-01, 01:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Som du kanske såg, så skrev Document, att "norsk media försökte tysta ner händelsen av politiskt korrekta skäl". Men i Norge lyfte den lilla lokaltidningen i Trondheim fallet - i Sverige är medias mörkläggning av dessa fall total.

Jag vet inte vad du åsyftar med: "så sitter någon på Fria Tider som bevakar flashback och skriver en artikel (som kan vara helt gripen ur luften) då hänvisas det till den artikeln".

Två artiklar i Fria Tider om invandrares våldtäkter av 13-åringar har som jämförelse nämnts i tråden, dels en artikel om en norsk flicka, som tog livet av sig en månad efter gruppvåldtäkten, dels en artikel om ett rättsfall i Västerås där tre somalier dömdes för våldtäkt av en 13-åring.

Fria Tider har inte skrivit ngt om det fall, som TS uppmärksammade, där är källan f.n. enbart ett inlägg på Facebook.

Citat:
Fick idag reda på att en bekants dotter, som för två år sedan blev våldtagen 14 år gammal av migranter som inte ens straffades, tog sitt liv 16 år gammal i fredags förra veckan.

Jag finner det personligen osannolikt att skribenten på Fejan skulle ha fabulerat, då det finns samma slags fall i Norge och inte minst mängder av fall i Storbritannien - men det kanske du utgår från. Om man, som du säger dig göra, bara skrattar, när folk upprörs över den importerade våldtäktsbrottsligheten... så torde ju brottsutvecklingen i Sverige erbjuda dig dagliga muntrationer.
Citera
2018-05-01, 01:32
Medlem
why123s avatar
Ja, Meiji att du finner det osannolikt att en skribent på fejan har fabulerat, det är din sak.

Personligen har jag inte ett dugg svårt att tänka mig det! Billiga politiska poäng? Varför ingen polisanmälan, ingen sjukhusundersökning alltså ingenting.. Utan bara "en bekants dotter" inget namn, ingenting..
Citera
2018-05-01, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Folk sitter och ställer krav på källa och det ska vara 100% bekräftat osv. De finns fakta på att de begås på tok för många våldtäkter. Det är fakta. Nu kan ni sätta er in i den drabbades tjejens liv och försöka förstå hur den mår.
Så, nu har förhoppnings även den mest empati och största verklighetaförnekaren personen kunnat bortse från källa och 100% bekräftat.

Jävla idioter

Helt rätt.
Vissa fattar inte att en stor del av en dör efter en sådan tragisk händelse.
Citera
2018-05-01, 05:40
Medlem
Citat:
Ja(?) att det var fallet i Norge Fria Tider skrev om fattar väl jag också. Nu skrev jag mer generellt hur Fria Tider hämtar information från flashback och gör artiklar av det som sedan flashbackare hänvisar till!

Det finns olika åsikter på flashback, naturligtvis, men det finns en grupp som skiljer ut sig på ett ytterst obehagligt sätt. Nu påstår jag absolut inte att du tillhör den gruppen. Du måste väl var lika medveten som jag om den grupp som hatar alla invandrare (kriminella eller ej) och svenskar som inte röstar på SD.

Har du inte läst alla dessa inlägg där någon svensk råkat illa ut (blivit mördad t ex) och det skrivs " är det någon av 87% då är det ingen större förlust". Dessa människor som skriver detta hatar alla invandrare och och större delen av den svenska befolkningen. Det är dessa människor som kallar sig Sverigevänner.

Sedan vill de bli respekterade för sina åsikter medan de inte respekterar andras.. Jag tycker det påminner mig om något vad kan det vara...

Denna tråd är så urspårad från första inlägg så det är bara att fortsätta.
Har du exempel där det framgår tydligt att Fria tider gjort artiklar enbart baserat på flashback utan vidare källa?

Medias medvetna mörkning som någon svarade dig om har stor inverkan på vad folk har för verklihetsuppfattning på detta område. Kanske ännu värre än spridande av fake news.
Citera
2018-05-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Länka till en annan källa än nazistpeter?

Kan du läsa? Ts skrev just det. INGEN annan har nämnt händelsen. Antingen väljer man då att tro det är lögn eller så tror man att MSM mörkar. Och de flesta normalt funtade med referens till tidigare händelser vet vad som gäller. Du har en mörk agenda.
Citera
2018-05-01, 10:02
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Lisa 14, våldtogs och tog livet av sig" skulle det väl ha stått i kvällspressen. Tidningarna brukar inte mörka sådant, eftersom sådana rubriker säljer lösnummer. Den där "Peter", är det Peter Birro eller? Bilden är för liten för att se.. Måste hålla med andra här i tråden att det verkar bara vara rykten. Rykten kan iofs. vara sanna.

Jag är ledsen att göra dig besviken, men tidningarna mörkar mer än du tror.
Kanske lite mindre nu än förr. Förr var det i princip tabu att skriva om vissa
gruppvåldtäkter trots domar. Om det var förortsblattar (vilket det handlar om i
99 av 100 fall) Så skrevs det inget eller iallafall väldigt lite.
Citera
2018-05-01, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag är ledsen att göra dig besviken, men tidningarna mörkar mer än du tror.
Kanske lite mindre nu än förr. Förr var det i princip tabu att skriva om vissa
gruppvåldtäkter trots domar. Om det var förortsblattar (vilket det handlar om i
99 av 100 fall) Så skrevs det inget eller iallafall väldigt lite.

Men de skriver ju om det när fallen sker, inte när domen fälls. Eller har du något exempel på motsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in