Citat:
Det fetade:
Du är nog en av de bästa/"värsta" här på Flashback på just källkritik, så att "alla talar om det" betyder inte ett smack, om nu enda källan fortfarande är facebookinlägget, och inga andra oberoende källor finns.
Flashback kan verkligen "mangla en" när det gäller påståenden med vaga grunder. -Bättre än universitetet!
Åter till topic: Nog borde väl händelsen ha fler källor än en?
-Exempelvis fler rapporter etc. Är rätt övertygad att en så bedrövlig sak borde både "bells and whistles" orsakat minst tinnitus både här och där.. (=Alltså fler av varandra oberoende källor).
Ett enda facebookinlägg, hur sant inlägget än är, ger ingen högre/större trovärdighet. "Behöver backas upp"..
Alltså: Har det hänt, att det som beskrivs i tråden är sant? (Hade jag varit jurymedlem i Texas, hade jag inte på så vaga grunder satt någon i "stolen", så att säga..)
Du är nog en av de bästa/"värsta" här på Flashback på just källkritik, så att "alla talar om det" betyder inte ett smack, om nu enda källan fortfarande är facebookinlägget, och inga andra oberoende källor finns.
Flashback kan verkligen "mangla en" när det gäller påståenden med vaga grunder. -Bättre än universitetet!
Åter till topic: Nog borde väl händelsen ha fler källor än en?
-Exempelvis fler rapporter etc. Är rätt övertygad att en så bedrövlig sak borde både "bells and whistles" orsakat minst tinnitus både här och där.. (=Alltså fler av varandra oberoende källor).
Ett enda facebookinlägg, hur sant inlägget än är, ger ingen högre/större trovärdighet. "Behöver backas upp"..
Alltså: Har det hänt, att det som beskrivs i tråden är sant? (Hade jag varit jurymedlem i Texas, hade jag inte på så vaga grunder satt någon i "stolen", så att säga..)
Men kommer det bli så många fler källor? Om familjen inte vill prata om det. Ingen media kommer heller rapportera om det utifrån det gamla klassiska att självmord är tabu. Sedan givetvis utifrån andra anledningar också då detta inte är bra för att den "rätta värdegrunden" ska bestå i samhället. Du kommer inte få så många fler källor utan mer förlita dig dels på denna enda och sedan även om situationen i sig ter sig sannolik eller ej. Att en svensk flicka blir gruppvåldtagen av utlänningar ja det händer rätt ofta. Att en flicka som blivit utsatt för något sådant mår dåligt efteråt, högst troligt. Så dåligt att hon till slut väljer självmord också det mycket möjligt. Att dessa ensamkommande tar upp mycket av vårdresurser och tom prioriteras det är 100% sanning.