2018-04-30, 20:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det fetade:
Du är nog en av de bästa/"värsta" här på Flashback på just källkritik, så att "alla talar om det" betyder inte ett smack, om nu enda källan fortfarande är facebookinlägget, och inga andra oberoende källor finns.

Flashback kan verkligen "mangla en" när det gäller påståenden med vaga grunder. -Bättre än universitetet!
Åter till topic: Nog borde väl händelsen ha fler källor än en?
-Exempelvis fler rapporter etc. Är rätt övertygad att en så bedrövlig sak borde både "bells and whistles" orsakat minst tinnitus både här och där.. (=Alltså fler av varandra oberoende källor).

Ett enda facebookinlägg, hur sant inlägget än är, ger ingen högre/större trovärdighet. "Behöver backas upp"..

Alltså: Har det hänt, att det som beskrivs i tråden är sant? (Hade jag varit jurymedlem i Texas, hade jag inte på så vaga grunder satt någon i "stolen", så att säga..)

Men kommer det bli så många fler källor? Om familjen inte vill prata om det. Ingen media kommer heller rapportera om det utifrån det gamla klassiska att självmord är tabu. Sedan givetvis utifrån andra anledningar också då detta inte är bra för att den "rätta värdegrunden" ska bestå i samhället. Du kommer inte få så många fler källor utan mer förlita dig dels på denna enda och sedan även om situationen i sig ter sig sannolik eller ej. Att en svensk flicka blir gruppvåldtagen av utlänningar ja det händer rätt ofta. Att en flicka som blivit utsatt för något sådant mår dåligt efteråt, högst troligt. Så dåligt att hon till slut väljer självmord också det mycket möjligt. Att dessa ensamkommande tar upp mycket av vårdresurser och tom prioriteras det är 100% sanning.
Citera
2018-04-30, 20:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men kommer det bli så många fler källor? Om familjen inte vill prata om det. Ingen media kommer heller rapportera om det utifrån det gamla klassiska att självmord är tabu. Sedan givetvis utifrån andra anledningar också då detta inte är bra för att den "rätta värdegrunden" ska bestå i samhället. Du kommer inte få så många fler källor utan mer förlita dig dels på denna enda och sedan även om situationen i sig ter sig sannolik eller ej. Att en svensk flicka blir gruppvåldtagen av utlänningar ja det händer rätt ofta. Att en flicka som blivit utsatt för något sådant mår dåligt efteråt, högst troligt. Så dåligt att hon till slut väljer självmord också det mycket möjligt. Att dessa ensamkommande tar upp mycket av vårdresurser och tom prioriteras det är 100% sanning.

Du har rätt i att det är ett problem att det kanske inte blir så många fler källor. Men samtidigt är det ett problem (större problem) att detta inte kommer från fler trovärdiga (mer trovärdiga än Facebook och flashback) så brottet kan sopas under mattan, så att säga. "It never happened"..

Jag tycker ändå att det är märkligt att flickans öde inte lyfts upp av andra än vad jag har förstått av tveksamma källor. -Har det hänt, så är det tiopotenser hemskare när det tigs ihjäl.

Men "sorry to say" är jag fortfarande rätt tveksamt om brottet i tråden har ägt rum, och om flickan ens existerar. (Existerade).
-Den enda trösten jag kan komma på nu, är att allt är fake, och ingen liten flicka har tagit livet av sig eller ens blivit våldtagen..
Citera
2018-04-30, 21:04
Medlem
Eroticon6s avatar
Om det skulle stämma och händelsen inte kommit ut i media på grund av att familjen är passiva cucks, så hoppas jag de själva drabas av något riktigt hemskt. Det är tack vare såna familjer som inte börjar göra väsen av sig som ingenting händer. Och att andra unga flickor blir våldtagna pga det.
Citera
2018-04-30, 21:33
Medlem
Kemiske Alis avatar
Artikel finns på Fria tider, tyder på att det är sant och inget rykte. Ligger bakom betalvägg och har inte tagit del av hela artikeln. Sorgligt är det och jag förstår inte hur politikerna har mage att sova om nätterna. Politikerna och msm är vidriga i sitt mörkande. Är det någon som tror att fi eller kvinnorörelsen kommer att ta upp detta, demonstrera och kräva straff och livstidsutvisning för negrerna?
Citera
2018-04-30, 21:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Varför pratar ingen om det här månntro?

https://twitter.com/hashtag/NeverFor...c=hash&lang=en

Källa som en polisanmälan eller hänvisning till ett brott blir bra här då du länkar till en ökänd haverist med kopplingar till bolag som är skyldig svenska staten enormt mycket pengar och har en agenda då det gäller just Sverige. Ökänd sedan innan och säkerligen kopplad just till Fria tider, så fram med trovärdigt underlag.
Citera
2018-04-30, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
För oss som vägrar spionprogrammet Facebook, kan du vänligen citera?

Folk som tror "rakt upp och ner" på obekräftade rykten och hörsägen är precis som du säger: "Jävla idioter".

Allvarligt talat spelar det någon roll om någon valt och ta sitt liv eller inte. Ägna en stund åt de stackars medmänniskor som drabbats av denna vidriga upplevelse.
De händer. De har stigit kraftigt senaste åren.
Det händer. Folk råkar ut för det. Istället för peka finger kan ni visa hänsyn och en tanke åt dessa stackare.
Era jävla idioter.
Citera
2018-04-30, 22:06
Medlem
Har det med denna artikel att göra?
http://www.friatider.se/eva-14-orkad...-gruppv-ldt-kt

Det är så många som våldtas och får sina liv förstörda att det inte går att hålla reda på.
I detta fall var det tre negrer som våldtog en 14-åring som tog sitt liv, negrerma försattes på fri fot så att de kan fortsätta våldta och parasitera.
Citera
2018-04-30, 22:11
Medlem
randomdues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Har det med denna artikel att göra?
http://www.friatider.se/eva-14-orkad...-gruppv-ldt-kt

Det är så många som våldtas och får sina liv förstörda att det inte går att hålla reda på.
I detta fall var det tre negrer som våldtog en 14-åring som tog sitt liv, negrerma försattes på fri fot så att de kan fortsätta våldta och parasitera.

Eftersom att Friatider har låst denna artikeln för de som inte har prenumerant på deras tidning så är det svårt att avgöra om denna historia är sann eller falsk. Finns det någon annan tidning än Friatider som har skrivit om detta? Om det finns någon här på FB som har prenumerant på Friatider så får ni gärna redovisa vilka källor som använts vid deras artikel.
Citera
2018-04-30, 22:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Allvarligt talat spelar det någon roll om någon valt och ta sitt liv eller inte. Ägna en stund åt de stackars medmänniskor som drabbats av denna vidriga upplevelse.
De händer. De har stigit kraftigt senaste åren.
Det händer. Folk råkar ut för det. Istället för peka finger kan ni visa hänsyn och en tanke åt dessa stackare.
Era jävla idioter.

Det var rejäla klipp i citaten du gjorde, men förstår vad du menar helt och hållet. Även om jag inte skulle uttrycka mig som du gör, exakt precis så:

Måste kännas totalt rättslöst om man blir både våldtagen och mördad när också detta ifrågasätts? -Därför skrev jag som jag skrev.

(Inte för att den tyvärr kanske döda flickan förstår något, om hon ens existerat i sinnevärlden, men ändå).

Åter till rättsfallet/brottet i tråden:
Sannolikt borde fler än en (kanske två) källor reagerat på den bedrövliga händelsen?
-Finns det endast en källa (och övriga "imaginära källor" är baserade på denna enda källa) känns det som hyfsat osannolikt att händelsen/brottet ens ägt rum. (Som GW skulle ha sagt).

Rätta mig gärna om jag haltar i mitt totalt logiska resonemang.
Citera
2018-04-30, 22:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Artikel finns på Fria tider, tyder på att det är sant och inget rykte. Ligger bakom betalvägg och har inte tagit del av hela artikeln. Sorgligt är det och jag förstår inte hur politikerna har mage att sova om nätterna. Politikerna och msm är vidriga i sitt mörkande. Är det någon som tror att fi eller kvinnorörelsen kommer att ta upp detta, demonstrera och kräva straff och livstidsutvisning för negrerna?

Fria Tiders artikel handlar om ett annat fall.

"Idag är det sju år sedan den 14-åriga norskan Eva blev gruppvåldtagen av tre invandrare i Trondheim. Fyra veckor efter våldtäkten valde den tidigare gladlynta flickan – som hade hela livet framför sig – att begå självmord."

Den norska flickan våldtogs på Valborgsmässoafton 2011. "Polisen grep inledningsvis tre afrikaner för gruppvåldtäkten, men de släpptes senare på fri fot i brist på bevis."

"Trots psykologhjälp och stort stöd från sina trogna vänner valde hon den 28 maj 2011 – fyra veckor efter gruppvåldtäkten – att ta sitt liv.

Självmordet väckte stor uppståndelse i Trondheim. Cirka 1.300 personer gick med i en minnesgrupp tillägnad Eva på Facebook och 245 kom för att ta farväl av flickan under begravningen, skriver Adresseavisen.

Under juni hölls också en manifestation mot "våld och övergrepp i Trondheim", rapporterade Document, som konstaterade att norsk media försökte tysta ner händelsen av politiskt korrekta skäl."
Citera
2018-04-30, 23:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Den där norska PeterSweden ska man ta med en nypa salt. Ena tweeten skyller han allt ont på judarna, i nästa prisar han Trump och Israel för deras insatser i omvärlden.

Det har säkerligen hänt att flickor tagit livet av sig pga våldtäkt, men utan underlag för diskussion i detta ämne så undrar jag varför man ens startar en tråd?

Ja, det är fan helt makalöst att tråden överhuvudtaget är kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Nu vet vi för det första inte om något har hänt. Sedan är självmordsstatistiken hög ö.h.t bland ungdomar. Jag läste i något inlägg tidigare (vet inte om det är kvar) att den påstådda våldtäkten skulle skett för två år sedan. Varför vill inte familjen prata om det, kan det bero på att om det nu inträffat ett självmord så var det p g a helt andra orsaker, men tack och lov (ironi) så kan vi nu även beskylla självmorden på invandrarna. Det är fanimej helt makalöst vad vi svenskar fråntar oss allt ansvar, händer det något så är det invandrarnas fel.

Finns det ett avskedsbrev där tjejen ifråga säger att hon inte orkar leva efter våldtäkten.. Finns det en polisanmälan, finns det journaler från ett sjukhus, finns det någon som helst bekräftelse på detta?

Ni är medvetna om att orsaken till självmord beror på depression och psykisk ohälsa, eller beror samtliga kvinnliga självmord i Sverige nu på gruppvåldtäkter av utlänningar.

Men du tycker detta är högst troligt? Då förutsätter jag att om jag hänvisar till att en tjej blev våldtagen på en fest med SD/högerextremister (ja, via ett fejjaninlägg) så ifrågasätter du inte det?
Citera
2018-04-30, 23:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför vill inte familjen prata om det, kan det bero på att om det nu inträffat ett självmord så var det p g a helt andra orsaker..

Föräldrar talar ogärna om sina barns självmord.

Citat:
... beror samtliga kvinnliga självmord i Sverige nu på gruppvåldtäkter av utlänningar.

Halmgubbe.

Citat:
Men du tycker detta är högst troligt?

Det finns samma slags fall i Norge...

https://www.adressa.no/nyheter/trond...ekt-846455.ece

https://www.document.no/2011/06/16/m...-eva-helgetun/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto