Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 12:44
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid

Nujen ska dock ha credd för att just vilja bekämpa det framväxande klanväldet. Vilket visas här:

https://www.youtube.com/watch?v=vKL1fINKvyg&app=desktop

Då ska han väl också ha kredd för att bekämpa skattesmitning?
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/

Läpparnas bekännelse.
Citera
2018-04-30, 12:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det som oroar mig är polisens resurser och effektivitet, eller snarare BRIST på resurser och effektivitet. Det kan göra att detta aldrig kommer till domstol!

Många utredningar gällande ekonomiska brott blir oerhört utdragna (flera år), liggande på hög tills flera av dem läggs ner på grund av resursbrist och/eller undermåligt förberedande polisarbete. Detta "fall" är ändå så uppmärksammat som gör att strålkastarljuset riktas mot det, så förhoppningsvis finns intresse att åtminstone göra en insats från polis/åklagare.

Vi får hoppas att skatteverket gör som de alltid har gjort......inte släpper en jävel loss från kroken.
Citera
2018-04-30, 13:02
Medlem
Mr.Swedens avatar
VET vi verkligen att JJ kom av sig under intervjuen med ÖN? Det ser ut så, men kan också vara ett medvetet val att låta ÖN gå full banarnas utan motstånd och därmed förgöra sig själv inför kamerorna.

Kanske en tokig tanke. Men så närmar vi oss också 1a maj, de tokiga tankarnas egen julafton.
Citera
2018-04-30, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
VET vi verkligen att JJ kom av sig under intervjuen med ÖN? Det ser ut så, men kan också vara ett medvetet val att låta ÖN gå full banarnas utan motstånd och därmed förgöra sig själv inför kamerorna.

Kanske en tokig tanke. Men så närmar vi oss också 1a maj, de tokiga tankarnas egen julafton.
Det var exakt så jag uppfattade JJ, även om han ser förvånad ut så lär den förvåningen ha uppstått när han insåg att han satt framför ett självspelande piano. Det var bara att hala ut mer rep så hängde Özz villigt sig själv.
Citera
2018-04-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Då ska han väl också ha kredd för att bekämpa skattesmitning?
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/

Läpparnas bekännelse.
Jag nämnde ju den krönikan? Visst är den bra? Det är hyckleriet som som med all rätt fäller honom i allmänhetens ögon.

Om du tror att tillåta en svensk att gifta sig med sin syster är "läpparnas bekännelse" förstår du inte riktigt vad klankultur är. Det skulle inte förvåna mig om han är ateist vilket många väletablerade kurder är, t ex Amine Kakabave och Sakine Madon.

Familjen (inte klanen) har betalat svart, försökt ljuga sig ur det och därefter allmänt försökt blanda bort korten. Klandervärt, och jag hoppas hycklaren fälls för skattebrott.
Citera
2018-04-30, 13:26
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Jag nämnde ju den krönikan? Visst är den bra? Det är hyckleriet som som med all rätt fäller honom i allmänhetens ögon.

Om du tror att tillåta en svensk att gifta sig med sin syster är "läpparnas bekännelse" förstår du inte riktigt vad klankultur är. Det skulle inte förvåna mig om han är ateist vilket många väletablerade kurder är, t ex Amine Kakabave och Sakine Madon.

Familjen (inte klanen) har betalat svart, försökt ljuga sig ur det och därefter allmänt försökt blanda bort korten. Klandervärt, och jag hoppas hycklaren fälls för skattebrott.
Klantänk har inte med religion att göra.

Och klantänk är inte så enkelt som att ingen får gifta sig med en svensk eller inte. DET är mer religiöst tänkande.

Om det anses gynnsamt för klanen och ökar klanens prestige, inflytande eller inkomst, får man gifta sig med någon utomstående. Och de verkar ju ha gjort ett gott val med Damm som är fullständigt solidarisk med sin nya tillhörighet.
Citera
2018-04-30, 13:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Det de flesta menar är att det är en klanmentalitet även om klanen nu är en en svensk hybrid inte en bokstavlig MENA-klan. Familjen har olika hus på samma gata, äger en massa gemensamt i olika konstellationer och bedriver byggnadsarbeten på varandras hus.
Citera
2018-04-30, 13:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det som oroar mig är polisens resurser och effektivitet, eller snarare BRIST på resurser och effektivitet. Det kan göra att detta aldrig kommer till domstol!

Många utredningar gällande ekonomiska brott blir oerhört utdragna (flera år), liggande på hög tills flera av dem läggs ner på grund av resursbrist och/eller undermåligt förberedande polisarbete. Detta "fall" är ändå så uppmärksammat som gör att strålkastarljuset riktas mot det, så förhoppningsvis finns intresse att åtminstone göra en insats från polis/åklagare.

Skatteverket är en mycket effektivare myndighet än polisen och har större befogenhet tex omvänd bevisbörda. Nujens måste bevisa att de betalat arbetsgivaravgift, skatt, moms etc. Skatteverket bara begär in de handlingar de vill ha, får de inga så är Nujens skyldiga. De är också mindre PK. Det är skatteverket som uppmärksammat månggifte, barngifte, multipla identiteter etc på migranter inte polisen, socialtjänsten eller migrationsverket.
Citera
2018-04-30, 13:36
Medlem
Säpo stormade lgh i Akalla med misstänkta terrorister från Uzbekistan enl Expressen. Özz Nujens hantlangare?
Citera
2018-04-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vi får hoppas att skatteverket gör som de alltid har gjort......inte släpper en jävel loss från kroken.

Ja, hoppas på det! Skatteverket är nog mer noggranna och effektiva än polis/åklagare.
Citera
2018-04-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Skatteverket är en mycket effektivare myndighet än polisen och har större befogenhet tex omvänd bevisbörda. Nujens måste bevisa att de betalat arbetsgivaravgift, skatt, moms etc. Skatteverket bara begär in de handlingar de vill ha, får de inga så är Nujens skyldiga. De är också mindre PK. Det är skatteverket som uppmärksammat månggifte, barngifte, multipla identiteter etc på migranter inte polisen, socialtjänsten eller migrationsverket.
Ja, jag tänkte inte på detta med omvänd bevisbörda. Det låter som att det kan bli svårt att klara sig ur detta för Nujens, då Özz i radiointervjun sa att de fortfarande väntar på fakturor.
Citera
2018-04-30, 13:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, jag tänkte inte på detta med omvänd bevisbörda. Det låter som att det kan bli svårt att klara sig ur detta för Nujens, då Özz i radiointervjun sa att de fortfarande väntar på fakturor.
Just detta, att påstå sig ha betalt i förskott flera år innan man fått fakturan, måste vara världsunikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in