Försökte PMa dig men inkorgen är full,
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag har nog ingen källa från BBC däremot en massa andra.
Btw kan npn länka till BBC?
Citat:
Ursprungligen postat av
MuhammedsArsle
Det finns dock en förlaga till samma text med samma resonemang som publicerades på engelska om just resonemanget kring hedersbegreppet. Och skam- och skuld-kulturers olika väsen. Och varför det går åt helvete när man blandar ihop skiten, Tror att den fanns publicerad på BBC
Ja det var fel av mig att använda uttrycket förlaga, Ja jag skrev om BBC och att det fanns ngn artikel om just hederskultur. Där inledningen till tankegångarna är ungefär desamma.
Men det kan ha varit flera år sedan så jag vet ej om den egentligen textmässigt
skulle överensstämma med din. Självklart inte, den måste ju vara skriven på
ett mera allmänt plan om jag nu minns rätt.
Det känns dumt av mig att ha råkat kalla den "förlaga" så jag får sätta ihop en pudel om det,hade inte rätt ord i huvet nä - Så
pudel är det rätta ordet ja
Numera finns det ju 1000-tals artiklar om tex "honour killings" på engelska och i en del så inleds resonemanget ungefär på samma sätt.
En av de bättre artiklarna tror jag fanns i Times of India
Men det är bra skrivet, ditt inlägg, Keep up the good work !
Precis som du skriver så är det här beteendet rotat i många islamiska kulturer, och det är väl därför de är så navelskådat korkade och bakom flötet att de inte får något att fungera alls.
BTW: Tror ni att Mattias Gardell & Arnstad kommer med någon slags relativisering här ? Jan Guillou kommer att köra med att det är farligare att halka i duschen/badkaret än att vistas på Drottninggatan ? Lika bra att köra den artikeln en gång till, folk kan ju ha svårt för att fatta
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gqdpk/framtiden-ar-ratt-ljus--terroristerna-blir-alltid-skjutna-eller-infa
Citat:
För närvarande utgör hala badkar en betydligt större fara för liv och hälsa i Sverige än islamistisk terrorism.