Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Instagrambilder raderades men länkade bilder på facebook finns kvar.
Kan det inte vara så att det är en studio i sultanpalatset, med tanke på semesterkläderna? Vore en anledning till varför han överhuvudtaget skulle befinna sig hos sultanen (eller anhöriga till).
Ja! På hans Facebook finns hans senaste 3 bilder som blivit raderade från Instagram av någon anledning.
Citera
2018-04-30, 11:13
Medlem
Jag reagerar på en grej här nu. På hans fb finns en bild senast från 19e april i ''studion''. Detta betyder liksom att han ville mörka resan han gjort till Oman? För tex bilder från Peru där de var innan det har visats. Varför ville de få fans att tro att han sitter hemma i LA i hans studio?
Citera
2018-04-30, 11:20
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Kollar man videos från hans storys på yt så är mycket inspelat av han Sean Eriksson...

Står även på S. erikssons instagram "avicii social media" = dvs jobbar med det...
Citera
2018-04-30, 12:17
Medlem
Kan stämma mycket väl att S. Eriksson jobbade som social media-ansvarig för Tim, han verkar varit anställd som fotograf för Avicii.. liksom dem andra vännerna som säkert också hade någon sorts anställning med tanke på att dem verkar bott med honom och varit bosatta i LA. Man måste ju ha antagligen anställning eller vara på studier i USA för att kunna bo där så lång tid (förutsatt att man inte vunnit green card, är amerikansk medborgare eller är där på turistvisum).

Jag tippar på att dem flesta av crewet var anställda genom Avicii, speciellt S.Eriksson med tanke på att han är fotograf och syns på många projekt vid sidan om Tim (t.ex. livestream på youtube, hans photo shoots mm..)
Citera
2018-04-30, 12:24
Medlem
https://www.instagram.com/betsy_pepsi21/

Här kan ni se Tereza på en konsert i onsdags. Folk avslöjar henne i hennes egna kommentarsfält just nu.
Citera
2018-04-30, 12:26
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:

Här kan ni se Tereza på en konsert i onsdags. Folk avslöjar henne i hennes egna kommentarsfält just nu.

Hon skrev ju det i brevet? Att hon skulle på den konserten? Hon är ju med i hennes musikvideo och är nära vän.
Citera
2018-04-30, 12:27
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Ja! På hans Facebook finns hans senaste 3 bilder som blivit raderade från Instagram av någon anledning.

Förmodligen pga att folk spekulerar för mkt kring ayahuascan t ex. Spär bara på massa rykten.
Citera
2018-04-30, 12:48
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efashion
Kan stämma mycket väl att S. Eriksson jobbade som social media-ansvarig för Tim, han verkar varit anställd som fotograf för Avicii.. liksom dem andra vännerna som säkert också hade någon sorts anställning med tanke på att dem verkar bott med honom och varit bosatta i LA. Man måste ju ha antagligen anställning eller vara på studier i USA för att kunna bo där så lång tid (förutsatt att man inte vunnit green card, är amerikansk medborgare eller är där på turistvisum).

Jag tippar på att dem flesta av crewet var anställda genom Avicii, speciellt S.Eriksson med tanke på att han är fotograf och syns på många projekt vid sidan om Tim (t.ex. livestream på youtube, hans photo shoots mm..)

Ja det tror jag stämmer mycket väl. Dock jävligt tragiskt att det enda man såg hans kompis "crew" göra i dokumentären, var att snegla ner på sina mobiltelefoner. Förhoppningsvis skedde inte detta när kameran va avstängd utan dom fanns där för honom som support!
Citera
2018-04-30, 12:57
Medlem
Citat:

Konstigt att Tereza inte har låst sitt insta.
Citera
2018-04-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hon skrev ju det i brevet? Att hon skulle på den konserten? Hon är ju med i hennes musikvideo och är nära vän.

Ja i slutet av sin text skrev Tereza att hon skulle på konsert.
Alla sörjer på olika sätt,en del behöver tanka på lite med positiva saker mitt i sorgeprocessen.

MEN det är jävligt stötande för många människor,inte bara hans fans att Tereza har ett stort behov av att själv lägga upp bilder på Tim på sin instagram.
Hon verkar även ok med att bilder tas på henne o exets nya flickvän i en säng,nakna under ett täcke slafsandes mat ur en kastrull.dom bilderna försvann snabbt från oshomaikas instagram.
Senaste bilderna på Tereza från en konsert var väl också väldigt onödiga att läggas ut på instagram.Hon har ett val,alltså att själv inte lägga ut bilder el be andra som tar bilder att inte lägga ut dom på instagram.som sagt de ser jävligt kallt ut att skratta på bilder efter de som hänt på senaste tiden.
Citera
2018-04-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ja det tror jag stämmer mycket väl. Dock jävligt tragiskt att det enda man såg hans kompis "crew" göra i dokumentären, var att snegla ner på sina mobiltelefoner. Förhoppningsvis skedde inte detta när kameran va avstängd utan dom fanns där för honom som support!

Instämmer :/ Har inte sett dokumentären men läst en del då jag berördes så mycket av hans död och förstått att vännerna s.k. crewet fått mycket kritik för hur dem framstod på dokumentären. Tror att visa delar stämmer in bra, men däremot så kan man inte basera hela deras relation på vad som visas i en dokumentär. Jag tror att dem trots allt fanns mycket för Tim, tittar man på bilder så verkar dem haft bra stunder ihop och man får hopppas att det är dessa bra minnen han har tagit med sig...

Vad som gäller mobil-fenomenet måste jag dessvärre säger att vi lever i en tid där en hel J*vla generation är fastlimmade på sina mobiler, helt sjukt. Nära tonåringar till mig här hemma kan man aldrig föra en konversation med, detsamma gäller personer som hamnat i instagram och snapchat fällan. Det som händer i Iphone skärmen än allt annat.typ.

Jag tror att Tim och hans kompisar tillhörde en sån "krets" där sociala medier spelade stor roll därav ser man att dem varit flitigt aktiva online, och hålla på med sina mobiler jämt.
MEN bara för det så innebär det inte att dem inte brydde sig om honom. Jag tror faktiskt att vänner och familj är förkrossade, dem går säkert och skyller på sig själva vilket fall som. Vet flera självmordsfall där personerna i närheten har gått och brottats med "tänk om jag hade gjort det, och tänk om jag inte sagt det och tänk om vi inte åkte iväg" - tankar. I många av dessa fallen jag själv bevittnat vet jag att personerna som skyller på sig själva faktiskt FÖRSÖKT väldigt mycket trots allt, men man kommer på att det finns alltid något "mer" man kunde gjort. Det är så lätt att vara efterklok..

Hela storyn är en tragedi, en så ung och talangfull person. Han verkar varit så älskad och respekterad av alla som kände honom men även de som inte någon personlig relation till honom.
Citera
2018-04-30, 13:34
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efashion
Instämmer :/ Har inte sett dokumentären men läst en del då jag berördes så mycket av hans död och förstått att vännerna s.k. crewet fått mycket kritik för hur dem framstod på dokumentären. Tror att visa delar stämmer in bra, men däremot så kan man inte basera hela deras relation på vad som visas i en dokumentär. Jag tror att dem trots allt fanns mycket för Tim, tittar man på bilder så verkar dem haft bra stunder ihop och man får hopppas att det är dessa bra minnen han har tagit med sig...

Vad som gäller mobil-fenomenet måste jag dessvärre säger att vi lever i en tid där en hel J*vla generation är fastlimmade på sina mobiler, helt sjukt. Nära tonåringar till mig här hemma kan man aldrig föra en konversation med, detsamma gäller personer som hamnat i instagram och snapchat fällan. Det som händer i Iphone skärmen än allt annat.typ.

Jag tror att Tim och hans kompisar tillhörde en sån "krets" där sociala medier spelade stor roll därav ser man att dem varit flitigt aktiva online, och hålla på med sina mobiler jämt.
MEN bara för det så innebär det inte att dem inte brydde sig om honom. Jag tror faktiskt att vänner och familj är förkrossade, dem går säkert och skyller på sig själva vilket fall som. Vet flera självmordsfall där personerna i närheten har gått och brottats med "tänk om jag hade gjort det, och tänk om jag inte sagt det och tänk om vi inte åkte iväg" - tankar. I många av dessa fallen jag själv bevittnat vet jag att personerna som skyller på sig själva faktiskt FÖRSÖKT väldigt mycket trots allt, men man kommer på att det finns alltid något "mer" man kunde gjort. Det är så lätt att vara efterklok..

Hela storyn är en tragedi, en så ung och talangfull person. Han verkar varit så älskad och respekterad av alla som kände honom men även de som inte någon personlig relation till honom.

Jag tror också att vännerna är djupt ledsna nu, men det ändrar inte det faktum att de inte gjort vad de kan för att hjälpa Tim. Även om det är en dokumentär vi har sett bara men den visar ganska mycket hur relationen har varit mellan dem. De är så nonchalanta och Tim i en scen nästan skriker och säger LYSSNA, DET HÄR GÖR MIG STRESSAD, JAG FÅR PANIK AV DET" och vännerna fortsätter med att pusha på och argumentera att han kommer förlora mycket bla bla. Tim säger själv att alla vet att han mår dåligt, och att han varit öppen med sin psykisk ohälsa.

Jag önskar dem all oro, jag önskar att deras samvete äter upp dem och Tims skrik på hjälp jagar dem.
Vet att det är elakt och inte hjälper ett dugg men jag är så upprörd över att vi har förlorat en sådan fin människa. Det var verkligen onödigt, han kunde få hjälp och stöd, och de närmaste kunde ge honom det

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja &uact=8&ved=2ahUKEwjHhof18eHaAhUL3KQKHcOhBMUQjRx6B AgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fkultur%2Fsta rka-reaktioner-efter-avicii-dokumentaren-ingen-fragade-hu r-han-madde&psig=AOvVaw1fJpxEwl9mUEZRL62ss7Q-&ust=1525173928329926
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in