Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 17:52
  #85
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
För att förtydliga: Man påstår inte att det kommer att komma 500 miljoner flyktingar till europa. Det som sägs är att terrorister planerar att destabilisera ett område där det bor 500 miljoner människor, som kommer leda till en enorm flyktingvåg.

Ur artikeln:


Lite clickbait-rubrik på artikeln om jag får säga det själv och en rubrik jag tycker man borde ändra illa kvickt då det inte är hederlig journalistik, lutar mer åt samma fake news-rubriker tidingar som Aftonhoran kör med. Man ljuger inte i rubriken men formulerar den så folk uppfattar det annorlunda mot vad den egentligen betyder.

Lågt gjort av Fria Tider som annars brukar sköta sig på den fronten.

Jo det kom inte alla 20 miljoner från Syrien. Men med detta kan man säga att om det blir samma sak i detta område så kommer t.ex Sverige ta emot 4 miljoner. 25 ggr fler än 2015. Men det lär ju aldrig hända då gränserna kommer stänga väldigt snabbt vid minsta lilla förhöjd rörelse.
Citera
2018-04-28, 17:56
  #86
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du är naiv.

Lyssna på retoriken från t.ex. Rashid Musa och hela konglomeratet med kopplingar till Muslimska Brödraskapet och liknande, interpolera framåt med inspiration från vad som händer när den styrande klassen hamnar i underläge så får du svaret. Apartheid är naturligtvis en obehaglig rest från kolonialismen men tror du för ett ögonblick att de vita skulle leva i delfinharmoni med den svarta majoriteten i Sydafrika om apartheid hade avskaffats tidigare? Samtidigt som resten av kolonialismen. Glöm det. Du vet väl att även olika svarta etniska grupper mördar varandra i Sydafrika. Etniciteten är central, apartheid var den rasism som var begriplig för oss i uppe i Europa eftersom den var lättast att beskriva. Rwanda är ett annat exempel. De förenklade dikotomierna vit mot svart lurar tanken.

Och vad gäller "skötsamma invandrare", de som har muslimska rötter och inte en gång på riktigt flytt religiöst förtryck utan kommit av ekonomiska skäl kommer till stor del att tycka att det känns bra att de muslimska traditionerna slår rot i Sverige, ge det en generation eller två och sedan kommer "vännerna" du talar om vara hundarna. Precis som det ser ut i resten av den muslimska världen. Ett litet land som Sverige, som dessutom byggt sitt välstånd på tillit och pålitlighet, klarar inte av den invandring vi ser nu utan att det får enorma konsekvenser. Särskilt inte om man betänker den framtida demografiska konsekvensen.

Läs vad jag skriver.
Vi som kommer från andra civiliserade länder ser med oro på det ”svenska tillståndet”.

Ni svenskar är tamefan rubbade.

Kanske en invasion av Norsk, danska och finska styrkor med hjälp av USA är lösningen?

Ni är tyvärr en säkerhetsrisk i det nordiska sammarbetet. Om några år så lär de obevakade gränserna vara ett minne blott.

Men egentligen så ska jag inte bry mig mer, Jag kan lämna landet när jag vill.

Men än finns det hopp!
Citera
2018-04-28, 17:57
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så därför är jag högerextremist. Fan vad löjlig du är.

Man kan ju inte beskylla dig för att vara särskilt tydlig men idéerna om judisk konspiration finns i och för sig bland extrema muslimer och en del vänsterextremister också, om du nu syftade på den judiska konspirationen. Högerextremist var den mest troliga gissningen givet kontexten. Men detta är nu såpass OffT och ointressant så jag skiter i vilket faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2018-04-28 kl. 18:03.
Citera
2018-04-28, 17:59
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det kom inte alla 20 miljoner från Syrien. Men med detta kan man säga att om det blir samma sak i detta område så kommer t.ex Sverige ta emot 4 miljoner. 25 ggr fler än 2015. Men det lär ju aldrig hända då gränserna kommer stänga väldigt snabbt vid minsta lilla förhöjd rörelse.

Var inte så säker på det. Det gick inte särskilt snabbt 2015. Det är väl faktiskt inte ens färdigstängt ännu?
Citera
2018-04-28, 18:02
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Läs vad jag skriver.
Vi som kommer från andra civiliserade länder ser med oro på det ”svenska tillståndet”.

Ni svenskar är tamefan rubbade.

Kanske en invasion av Norsk, danska och finska styrkor med hjälp av USA är lösningen?

Ni är tyvärr en säkerhetsrisk i det nordiska sammarbetet. Om några år så lär de obevakade gränserna vara ett minne blott.

Men egentligen så ska jag inte bry mig mer, Jag kan lämna landet när jag vill.

Men än finns det hopp!

OK, nu när jag ser tillbaka i tråden ser jag att jag svarade på ett påstående från en annan postare som du sedan svarade på på ett sätt som fick mig att tro att du var den förste postaren. För rörigt att reda ut. Vi verkar rätt överens då antar jag?
Citera
2018-04-28, 18:14
  #90
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
OK, nu när jag ser tillbaka i tråden ser jag att jag svarade på ett påstående från en annan postare som du sedan svarade på på ett sätt som fick mig att tro att du var den förste postaren. För rörigt att reda ut. Vi verkar rätt överens då antar jag?

Du kanske borde tala med dina landsmän. Främst kvinnor i medelklassen i storstad utanför de utsatta områdena.

Det är där kommande val avgörs.
Och utfallet kommer avspegla hur Sverige kommer hantera nästa flyktingvåg.

För vågen kommer komma.
Citera
2018-04-28, 18:42
  #91
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du kanske borde tala med dina landsmän. Främst kvinnor i medelklassen i storstad utanför de utsatta områdena.

Det är där kommande val avgörs.
Och utfallet kommer avspegla hur Sverige kommer hantera nästa flyktingvåg.

För vågen kommer komma.

Lyckas vi inte bli av med en stor del av de råttorna vi brottas med idag så kan vi lika gärna låta strömmen vandra in. Varför dra ut på nådastöten.

Det är inte bara vi Svenskar som hatar dem. De hatar varandra lika mycket som de hatar oss. Om inte VI startar inbördeskriget så kommer de att göra det.
Citera
2018-04-28, 19:02
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du kanske borde tala med dina landsmän. Främst kvinnor i medelklassen i storstad utanför de utsatta områdena.

Det är där kommande val avgörs.
Och utfallet kommer avspegla hur Sverige kommer hantera nästa flyktingvåg.

För vågen kommer komma.

Tror tyvärr du har fel, i den gruppen har de nog till stora delar bestämt sig vilket förklarar t.ex. Centerns framgångar med att leka Miljöpartiet.

Ett stort problem nu är att de ansvarslösa partierna verkar beredda att gå precis hur långt som helst för att hindra en ansvarsfull asylpolitik. Det har ju rapporterats om idéer att S, C och L skall bilda regering. Men vi får se. Detta val kommer inte att välta allt över ända, vi kommer att få fyra år till av s.k. "generös" flyktingpolitik tror jag. Men SD kommer i vart fall sätta lite press på den så den kanske kommer ner till nivåer jämförbara med de andra "välkomnande" länderna. Mer än så förväntar jag mig inte. Det kan mycket väl redan vara försent med tanke på demografin.

Sverige kan komma att gå till historien som landet som utplånade sig självt helt i onödan.
Citera
2018-04-28, 19:05
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Lyckas vi inte bli av med en stor del av de råttorna vi brottas med idag så kan vi lika gärna låta strömmen vandra in. Varför dra ut på nådastöten.

Det är inte bara vi Svenskar som hatar dem. De hatar varandra lika mycket som de hatar oss. Om inte VI startar inbördeskriget så kommer de att göra det.

På sikt bör det rimligen bli konflikter. Det finns väl inga regioner i världen där t.ex. shia och sunni lever i harmoni? Eller för den delen t.ex. kurdar/turkar, kristna och muslimska syrier o.s.v.
Citera
2018-04-28, 19:06
  #94
Medlem
PK-befriads avatar
Kan tänka mig att det skulle kunna komma så många om vi låter det ske. Araberna har aldrig tackat nej till att erövra andra länder och den uppkommande negertsunamin lär flöda dit den kan tills någon sätter stopp. Det är alltså inte en fråga om huruvida en demografisk översvämning av Europa kommer ske, utan endast en fråga om huruvida vi är villiga att stoppa det. Sätter vi inte stopp för invandringsvågen/invasionsvågen från tredje världen så blir vi översvämmade och förintade. Sätter vi istället stopp så kan vi existera i många tusen år till. Välj ditt öde väl europé.
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2018-04-28 kl. 19:31.
Citera
2018-04-28, 19:08
  #95
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
På sikt bör det rimligen bli konflikter. Det finns väl inga regioner i världen där t.ex. shia och sunni lever i harmoni? Eller för den delen t.ex. kurdar/turkar, kristna och muslimska syrier o.s.v.

Mångkultur leder liksom alltid till skit och elände. Anledningen till att vi i Sverige inte haft inbördeskrig sedan svearna och gotarna var för att vi var världens näst homogenaste landet (efter Japan). Som det ser ut nu är det bara en tidsfråga innan denna mångkultur leder till inbördeskrig. Det kan vi tacka våra politiker alla från Palme för. De som skapat denna grund för elände kommer givet vilja ta emot dessa ännu fler i nästa våg om inte kriget då redan brutit ut.
Citera
2018-04-28, 19:22
  #96
Medlem
Angående siffrorna: Enligt UNHCR har cirka 1 miljoner syrier sökt asyl i Europa, av en ursprunglig befolkning på 22 miljoner. Om samma andel skulle söka sig hit från det (utvidgade) Sahelområdet, där 500 miljoner uppges bo, så skulle 45 miljoner söka sig till Europa. Det torde dock vara mycket svårare att ta sig från Sahel till Europa än det är att ta sig från Syrien och hit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback