Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 16:21
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Dream on in the gutter för det är där vi hamnar till slut

Till skillnad från random nazistparti så kan SD faktiskt påverka immigrationspolitiken i rätt riktning. Det har högerextremisterna inte lyckats med trots att de hållit på sedan andra världskriget.

Visst, ni högerextremister kan tycka att det inte räcker, men det är i vart fall produktivt. Det är inte er högerextremism. Den är improduktiv. Anledningen är enkel. Svenska folket i gemen ogillar all extremism. Vi är folket lagom.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2018-04-28 kl. 16:27.
Citera
2018-04-28, 16:25
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vi är alla gäster i Sverige, även om jag med många har dubbla medborgarskap. Vi ser alla bekymmrat på det svenska tillståndet.

Utan att du ska få hjärnblödning så är faktiskt problemet svenskt.
Som utomstående så kan man konstatera att stora delar beter sig som om de vore efterblivna.

Med en självbild om att man tillhör de rikaste i Europa. Att man därför har en skyldighet att vara god. De mer infantila brukar citera Bamse. Man intalar dessutom sig själv att alla andra tänker som vi, att det inte är någon skillnad. Att säga att det finns skillnader är att vara rasist.
Är man rasist så är man ond och blir utstött. Här är tolleransen extremt låg.

Så märkligt nog är de som är aktivast i samhällsdebatten att varna för massinvandringens konsekvenser på ekonomin, arbetsmarknaden, brottsligheten, vården och skola är utlänningar.
Några exempel: Iraniern Tino Sanandji, Turken Thomas Gur, Tjeckiskan Katarina Janush, Iraniern Hanif Bali osv.

Främst baserar sig världsfrånvändningen hos etniska svenskar på att man blint litar på staten. Att pengarna till bidrag och service kommer ur ett ymnighetshorn som är oändligt. Statens pengar räcker till allt. Att det finns mat på bordet är en självklarhet.

Men så är det inte för oss med utländska rötter och kontakter.
Andra världskriget var något som har drabbat mina föräldrar. Ond bråd död, sjukdomar, terror och svält.

Har man rest bortom turiststränderna så vet du att stora delar av världens befolkningen saknar utbildning och har närapå inget gemensamt med västvärlden.

Fienderna är de som dansande ger bort det generationer byggt upp. De som låter det ske. De som inte vill ta ställning, de som inte vill veta.

Att stoppa de som missköter sig och inte vill bidra skulle vara enkelt. Men viljan finns inte än hos svensken.

Att Somalier sitter hemma och skrattande äter sig mätta är inte deras fel. De gör det för att de kan. För att än så länge tycker majoriteten att vi har råd, att det är OK, då de tidigare har lidigt.

Och det samma gäller även andra folkgrupper och individer. De kommer fortsätta tills någon sätter ned foten och ställer krav.

Jag förstår inte ditt resonemang. Min poäng var att det inte går att ha ett land där den fungerande och produktiva delen av befolkningen är en minoritet och tro att det håller i längden. Sydafrika verkar vara ett exempel på det med tanke på hur det utvecklas.
Citera
2018-04-28, 16:25
  #75
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är arbetande invandrare som är SD främst gissar jag. Särskilt de som inte är muslimer?
Den icke arbetande delen antar jag är rödgröna.

Ja. Det är den hårt arbetande delen. Religion talar jag aldrig om, förutom när jag hånar mina judiska bekanta för att de äter bacon.

Märkligt nog tycks judarna numera vara KD väljare.

Hursom så kommer problemet söderifrån. Tricket är att se till att INGEN kommer över havet. De som lyckas skickas tillbaka. Första motagarland gäller. De måste kunna legitimera sig. De ska interneras i bevakade läger.

Ingen ska ta sig över öresund och östersjön.
Citera
2018-04-28, 16:34
  #76
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag förstår inte ditt resonemang. Min poäng var att det inte går att ha ett land där den fungerande och produktiva delen av befolkningen är en minoritet och tro att det håller i längden. Sydafrika verkar vara ett exempel på det med tanke på hur det utvecklas.

Piskar du sönder en underklass pga hudfärg i generationer. Förnekar dem utbildning och rättigheter. Förbjuder dem att delta i det fina samhället så blir det problem.

Mer problematiskt blir det när de plågade är i stor majoritet. Och plågoandarna är i en etnisk minoritet.

Största delen invandrare idag är scandinavier. Även de grupper som kom söderifrån (italien, grekland osv) på 50- 60- och 70-talet har integrerat sig väl och hyser föga agg mot sverige och svenskarna.
Citera
2018-04-28, 16:43
  #77
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jo, en av världens minsta religiösa minoriteter har garanterat mycket att vinna på 100 miljoner muslimer i Europa. Tur att ni högerextremister är såpass få så att andra mer realistiska invandringskritiska alternativ som SD får rösterna.

Vad menar du ens är det SD som släpper in en halv miljard migranter? Och sen när är jag högerextremist kom ner på jorden eller stig åtminstone av din kamel.
Citera
2018-04-28, 16:51
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vad menar du ens är det SD som släpper in en halv miljard migranter? Och sen när är jag högerextremist kom ner på jorden eller stig åtminstone av din kamel.
Din första post lät som en typisk post som antyder men inte rentut säger judisk konspiration. Ganska vanligt på Flashback, vilket du kan se av en del andra kommentarer som följde men du kanske menade något annat? I så fall bättre att skriva rakt och tydligt.
Citera
2018-04-28, 16:52
  #79
Medlem
Zaedrewss avatar
Kommer ja de kan försöka men innan ens en ny våg startat så har Europa likt USA, Australien, Kina, Japan etc stängt så ingen kommer in. Länder som Turkiet, Libyen etc kommer då även stänga sina gränser och folket kommer inte komma någonstans. Utan de får väl ta och ordna upp sina hemländer istället.
Citera
2018-04-28, 16:58
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Piskar du sönder en underklass pga hudfärg i generationer. Förnekar dem utbildning och rättigheter. Förbjuder dem att delta i det fina samhället så blir det problem.

Mer problematiskt blir det när de plågade är i stor majoritet. Och plågoandarna är i en etnisk minoritet.

Största delen invandrare idag är scandinavier. Även de grupper som kom söderifrån (italien, grekland osv) på 50- 60- och 70-talet har integrerat sig väl och hyser föga agg mot sverige och svenskarna.

Du är naiv.

Lyssna på retoriken från t.ex. Rashid Musa och hela konglomeratet med kopplingar till Muslimska Brödraskapet och liknande, interpolera framåt med inspiration från vad som händer när den styrande klassen hamnar i underläge så får du svaret. Apartheid är naturligtvis en obehaglig rest från kolonialismen men tror du för ett ögonblick att de vita skulle leva i delfinharmoni med den svarta majoriteten i Sydafrika om apartheid hade avskaffats tidigare? Samtidigt som resten av kolonialismen. Glöm det. Du vet väl att även olika svarta etniska grupper mördar varandra i Sydafrika. Etniciteten är central, apartheid var den rasism som var begriplig för oss i uppe i Europa eftersom den var lättast att beskriva. Rwanda är ett annat exempel. De förenklade dikotomierna vit mot svart lurar tanken.

Och vad gäller "skötsamma invandrare", de som har muslimska rötter och inte en gång på riktigt flytt religiöst förtryck utan kommit av ekonomiska skäl kommer till stor del att tycka att det känns bra att de muslimska traditionerna slår rot i Sverige, ge det en generation eller två och sedan kommer "vännerna" du talar om vara hundarna. Precis som det ser ut i resten av den muslimska världen. Ett litet land som Sverige, som dessutom byggt sitt välstånd på tillit och pålitlighet, klarar inte av den invandring vi ser nu utan att det får enorma konsekvenser. Särskilt inte om man betänker den framtida demografiska konsekvensen.
Citera
2018-04-28, 17:01
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kommer ja de kan försöka men innan ens en ny våg startat så har Europa likt USA, Australien, Kina, Japan etc stängt så ingen kommer in. Länder som Turkiet, Libyen etc kommer då även stänga sina gränser och folket kommer inte komma någonstans. Utan de får väl ta och ordna upp sina hemländer istället.

Libyen är inte ett fungerande land som kan stänga sina gränser i nuläget.
Citera
2018-04-28, 17:04
  #82
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Libyen är inte ett fungerande land som kan stänga sina gränser i nuläget.

Nej men där spelar det ju inte någon större roll. Man gör som Australien patrullerar just utanför deras sjögräns och sedan förhindrar att de tar sig in på t.ex italiensk vatten. Genom att antingen bara eskortera dom tillbaka eller kanske i början om man är snäll sätta upp något läger i Afrika och åka dit med dom.
Citera
2018-04-28, 17:06
  #83
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Din första post lät som en typisk post som antyder men inte rentut säger judisk konspiration. Ganska vanligt på Flashback, vilket du kan se av en del andra kommentarer som följde men du kanske menade något annat? I så fall bättre att skriva rakt och tydligt.

Så därför är jag högerextremist. Fan vad löjlig du är.
Citera
2018-04-28, 17:39
  #84
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
För att förtydliga: Man påstår inte att det kommer att komma 500 miljoner flyktingar till europa. Det som sägs är att terrorister planerar att destabilisera ett område där det bor 500 miljoner människor, som kommer leda till en enorm flyktingvåg.

Ur artikeln:
Citat:
- Om ni trodde att ni hade problem med en nation som Syrien där det bor 20 miljoner människor, vänta tills den större Sahelregionen med 500 miljoner människor destabiliseras ytterligare, säger han.

Lite clickbait-rubrik på artikeln om jag får säga det själv och en rubrik jag tycker man borde ändra illa kvickt då det inte är hederlig journalistik, lutar mer åt samma fake news-rubriker tidingar som Aftonhoran kör med. Man ljuger inte i rubriken men formulerar den så folk uppfattar det annorlunda mot vad den egentligen betyder.

Lågt gjort av Fria Tider som annars brukar sköta sig på den fronten.
__________________
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-04-28 kl. 17:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback