Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 23:53
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anita.Nilsdotter
Vad handlar länken om, är det något som har med ämnet "Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov [utbrutet]" att göra?

Berätta gärna vad länken innehåller.

Det är en paroditext ang Özz och hans intervju med JJ.
Citera
2018-04-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
http://www.helagotland.se/kulturnoje/kand-komiker-bygger-teaterscen-i-tingstade-13946120.aspx
Komikern och skådespelaren Özz Nûjen köpte för några år sedan Gazeliegården och den gamla skolan i Tingstäde tillsammans med sin storasyster. Han har under en längre tid renoverat gården för att få till en verksamhet i fastigheten. Tanken är att det framöver ska gå att spela teater där.

– Min förhoppning är att det ska bli en teater som får namnet Tingstäde teater. Jag och min storasyster har tillsammans renoverat den under en längre tid, säger Özz Nûjen.
...
Özz sa i UG att han inte var involverad alls i renoveringen, svågern var ansvarig. Özz ljuger.
Ju mer folk ljuger desto mer trasslar de in sig. Först håller han på och renoverar, sen när det börjar hetta till är det en "förskottsbetalning" på en faktura innan de ens fått den. Sen ska han klistra hela skumraskaffären på den svenske svågern. Undrar om de ens kommit överens om detta eller det är ett eget påhitt av Özz. Svågern är VD på ett dotterbolag till Telia, han torde ha ett rykte att tänka på, varför skulle han vilja ta hela skiten?
Citera
2018-04-28, 00:07
Medlem
Hojdens avatar
Äckligt att Göteborgs Stadsteater låtsas som det regnar!

https://www.facebook.com/goteborgs.stadsteater
Citera
2018-04-28, 00:29
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
50:-/tim för en illegal är inte dåligt.
Men storyn har sina svagheter, Akilov säger att han anlitades av landsmän, målarna. Om han får 85k för 1,5-2 månaders städjobb vad får då målarna?

Men det verkar närmast avsiktligt av åklagaren att inte vilja blanda in potentiella medskyldiga som kan ha bistått Akilov. Narrativt ska vara den ensamme galningen.

Varför skulle Nujens betala till Akilovs privata konto? Det finns ingen rimlig anledning. Har skummat lite i FUP del 7:2. På sid. 323 diskuteras A.s banktransaktioner, visserligen för 2017, men ändå. Han får inte tillnärmelsevis så höga summor som från Nujens. Bl.a har han fått 700:- insatt som han säger måste vara ett jobb. Jag vet att det var över en längre period som A. jobbade för Nujens, men summan är inte försvarlig för ett två månaders enklare svartjobb (som flera påpekat i tråden). Vilka alternativ finns till transaktionen?

1. Den firma Nujens anlitade, som de har haft samröre med flera gånger, lade ut jobbet på A. + landsmän. A. & Co ville ha direkt betalning, rätt stora summor, som Nujens inte ville ta ut i kontanter. Arbetet var igång, A. hade ett konto och krävde (tillsammans med landsmän) omedelbar betalning allteftersom arbetet fortskred.

2. A. fick pengar för något helt annat än en sketen renovering.

3. ?

FUP 7:2, s.384
Citat:
RA: Många av mina svar på, på era frågor var ju uttryck för mina personliga åsikter som, det kom frågor som hade att göra med sexuell läggning och liknande och det här är mina personliga åsikter som sagt och jag som en soldat i Islamiska Statens tjänst ska inte så att säga behöva förklara mig när det gäller frågor som inte är relevanta som har att göra med som sagt sexuell läggning eller allmänna bilder från Stockholm eller bilder på Stockholms invånare utan det här är liksom, ja det som jag tycker personligen har ingenting att göra med det som jag tycker som soldat i den Islamska staten.

FL1: Mm, vi har tagit med det, är det någonting mer du vill tillägga?

RA: Och jag hoppas att det i framtiden så att vi undviker frågor av så att säga personlig privat karaktär för att anledningen till att jag har begått det här terrordådet är inte, det var inte så att säga min personliga önskan eller åsikt utan det här gjorde som en företrädare för den Islamiska Staten. Och tidigare så har det ställts frågor som jag svarat på men det är saker som jag kan komma att vederlägga... alltså typ personliga frågor, eller privata frågor, saker som jag kan komma att vederlägga i framtiden.
Citera
2018-04-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är en snäll person, oftast för snäll för jag höra ofta men nu är jag förbannad. Hur i helvete har bergsturken klarat sig ur detta? Hatar slumpen och här har hans syster en advokatbyrå för asylsökare och samtidigt har hennes man ett företag som jobbar med asylsökare. De här 85k är så garanterat involverade i asylantindustrin och inte enbart svartjobb så det inte ens är spelbart på Bet365.

Du har rätt. Jag hoppas innerligt att Jossefsson följer upp denna freakshow.

Känner inte till denna ståuppkomiker bortsett från slaskmedia. En inkvoterad jycklare utan talang.

Om vi ska vara ärliga så har våra folkvalda blivit bortplockade pga utebliven tv licens mm.

Kurden skriver ägardirektivstyrda krönikor med fokus på att förminska svenskar och Sverige.
Jag utgår från att han blir bortplockad från allmänheten.
Citera
2018-04-28, 01:02
Medlem
powderfuckers avatar
Ajajaj özz lilla tillbakakakavideo mot JJ stjälpte nog mer än den hjälpte.
Hm skattesmitare och terrorfinnansiär.
Enda logiska är ju givetvis jobb som julvärld i svt..... fan rent allmänt har det inte varit kurdkomikens år i år.
2007 ringde o inte ens dom ville ha sin kurdkomik tillbaka.
Citera
2018-04-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
Sveriges populäraste komiker? Nä, nu får du ge dig.
Haha detta var dock roligt!

Sveriges (eller möjligen, Kurdistans) tristaste "komiker" ska det vara.
Citera
2018-04-28, 01:23
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Du, jag är inte dum i huvudet. Du behöver inte försöka förklara islam till mig och grejer.

Läs min fråga igen...

Vilken moske och vilka imamer har denna Rahkmat frekventerat?

Spelar ingen roll, allihopa ska städas bort för alltid, om tio år så kommer islam bara att vara en mardröm som Europa har vaknat upp ur.
Citera
2018-04-28, 01:34
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Men snälla, du kommer på något som stått ungerfär många sidor bak i tråden. Vad tror du att du med detta inlägg tillför något som var känt för mer än en månad sen? Jaja, vi vet.

Vi som redan vet kämpar vidare.

Har försökt med Norge, men inget gensvar. Eller betyder det att de jobbar med det och läser här. ?? Vet inte.

Har haft lite svårt att komma in på danska tidningar för att granska den här skandalen, men det är faktiskt lite svårare.

Jag tror nämligen att danskarna skulle gotta sig. Även finnarna såklart, Vilka skriver man till där?

Tror Daily news brukar vara glada att lyfta fram situationen i Sverige, testa dom.
Citera
2018-04-28, 01:50
Medlem
På vilket företag jobbar Özz nujens syster? Finns det någon adress dit? Är hon med i några andra föreningar eller liknande? Vi borde isf skriva dit och informera dem.
Citera
2018-04-28, 01:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
På vilket företag jobbar Özz nujens syster? Finns det någon adress dit? Är hon med i några andra föreningar eller liknande? Vi borde isf skriva dit och informera dem.
Advokatbyrån Klint

http://www.advokatklint.se/medarbetare

Salmi & Partners
Drottninggatan 71 (terrorgatan!)

http://www.xn--ensamvrdnad-28a.net/debbie
Senast redigerad av Flor-Ida 2018-04-28 kl. 02:02.
Citera
2018-04-28, 02:16
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Även finnarna såklart, Vilka skriver man till där?

Eftersom jag tror det är uteslutande svenskspråkiga finländare som är intresserade av Özz eller ens vet vem han är så tror jag du ska vända dig till den största svenskspråkiga dagstidningen i Finland: Hufvudstadsbladet - www.hbl.fi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in