Citat:
Det här suveräna debattinlägget borde läsas i sin helhet för att förstå åtminstone en del av Özz beteende. Klanen ska till varje pris skyddas från skam, detta är viktigare än att visa ånger, empati och ödmjukhet.
http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/
http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/
Tack jag blev jätterörd av fina ord, det gör det värt att kämpa tills ögona blör...
Citat:
Jag har massor mer, just det här var bara så enkelt att exemplifiera.
Det som gör mig riktigt förbannad är att ingen har tagit reda på det här före mig. I Sverige så är de enda experterna på kultur två journalister... Den ena har bedrivit etnografiska studier av hur man levde i Sverige förr. Den andre är religionsvetare.
Vad är det här för djävla mediokrati
Nej fel - Sverige är en skyddad verkstad
bllrb bllrup som Kallen Aanka på julafton när han spelar på läpp
Citat:
Always at your service!
Citat:
Irrelevant.
Projektledaren måste, i alla seriösa företag, visa upp en projektbudget för styrelsen/ledningsgruppen/ägaren/what not och få denna godkänd. Dessutom måste fakturor konteras. Det försvinner inte bara tiotusentals eller hundratusentals kronor ifrån en projektbudget på under 5 miljoner, och gör det ändå det, så skulle projektledaren få sparken.
Att Özz inte skulle ha vetat något om att stora summor betalades ut svart till arbetare på en husrenovering, som han dessutom påstått sig vara inblandad i i svensk press, är inte trovärdigt.
It's as simple as that.
Projektledaren måste, i alla seriösa företag, visa upp en projektbudget för styrelsen/ledningsgruppen/ägaren/what not och få denna godkänd. Dessutom måste fakturor konteras. Det försvinner inte bara tiotusentals eller hundratusentals kronor ifrån en projektbudget på under 5 miljoner, och gör det ändå det, så skulle projektledaren få sparken.
Att Özz inte skulle ha vetat något om att stora summor betalades ut svart till arbetare på en husrenovering, som han dessutom påstått sig vara inblandad i i svensk press, är inte trovärdigt.
It's as simple as that.
Sedan jag har börjat gräva i det här har jag blivit mer uppmärksam. Jag har ganska nära insyn i en firma som drivs av kurder.
Människor som är i min generation och äldre vet att det är svenskar som har jobbat ihop till Sveriges rikedomar, vi var tillräckligt smarta för att förvalta våra naturtillgångar och vi har många ingenjörer. Det har gått bra för oss. Enligt Engelau så beror det inte på att vi stod utanför kriget utan vi blev rika för egen maskin. Statskassan var vår gemensamma kassa och man utnyttjade bara bidrag om man absolut behövde. Bidragen var för att människor skulle slippa förnedringen med fattighus osv. Alla vet att det inte är ett godisregn.
Svensk arbetartradition är att ha en hög arbetsmoral, svenskar är ärliga och plikttrogna, eftersom vi är en skuldkultur där vi själva reglerar oss utifrån normerna, så har det krävt minimal övervakning. Det har gått att lita på en svensk.
Genom alla år som man inte ens fick tänka negativa tankar om invandrare har jag noterat deras helt annorlunda förhållningssätt till staten. För dem är alla tillgångar till för att roffa åt sig snabbast och mest av. Klankulturen är en konkurrerande kultur, vår kultur är en samarbetande. De har ingen som helst VI - känsla för de har aldrig levt som medborgare i en gemensam stat. Och kurderna vill det inte ens. Jag har massor om det här,kurderna som vi lärt oss att tycka synd om motsatte sig demokratiseringsprocessen i Turkiet efter Ottomanska riket... De ville ha kvar teokratin.
Nu till saken, den firma jag har insyn i, så har de noll koll, de förstår inte att de borde ha koll, deras hederskodex är inte alls samma som vår hederlighet.
Vi tänker helt olika. De tycker vi är fåniga med alla våra regler. Vad de gör, är att de via sina landsmän får reda på alla bidrag man kan söka här. Den firman jag pratar om, anställer inte utbildad personal, de tar bara in människor på lönebidrag.
De har ingen skuldkänsla för de inte levererar de de har betalt för att leverera, de förstår inte ens att de har något att leva upp till. De delar inte vår kultur, de är inte uppfostrade som vi.
Själva säger de att de måste ge tillbaka nåt till Sverige och skapa jobb. De gör precis som här ovan. De börjar med enkel verksamhet, ger folk dålig lön, struntar i facket, den som klagar får gå. Av överskottet skapar de en till firma till, med människor på lönebidrag, så de slipper betala lön, och så igen och igen. LSS och hemtjänst är bra firmor, kunderna klagar inte. De här människorna har noll koll
Noll koll. Det de har koll på är hur man utnyttjar systemet maximalt.
I Sverige får man anseende för sina prestationer, de här får anseende hos andra klaner om de verkar rika och mäktiga. Det är oerhört omogna människor vi talar om. Låg IQ är bara en del av det.
Nu har jag säkert tappat tråden i diskussionen, jag bara talar om att vi svenskar, oftast är noga med att följa regler, för att de flesta kunder anlitar hellre en seriös än en oseriös firma. Människor från skamkulturer känner inte ens till begreppet att vara seriös. Det är så djupt detta. Man uppfostras inte till självständighet och att vara personligt ansvarig för sina handlingar. Man hindras att vara självständig, för det skulle spräcka klanen om alla gjorde som de ville.
De här människorna är här för att mjölka så mycket pengar som möjligt av svenskarna och skicka hem. Det är vad samtliga Turkar och kurder sagt till mig. En berättade att en landsman var sur för att det inte gick att tjäna tillräckligt. Djävla skitland som det inte går att mjölka grädde ur. Det är vad vi svenskar är för dom, kor att mjölka. Ju mer desto bättre. Starta alla firmor som går och öka förmögenheten - det finns ingen lojalitet.
Det som det här fallet visar så tydligt är just skillnaderna. Om en Svenne banan gjort liknande så skulle han göra det bästa för att skademinimera. De här människorna fattar inte problemet.
De ser inget problem.
Svenskar är fåniga, bara en massa regler.
Allt kommer vända när gemene man fattar hur de utnyttjar oss systematiskt. För så snälla är inte ens de arrogant goda. Nu tror de att det här bara är en miss i protokollet och skyddar en av sina egna.
När de fattar att de inte är tacksamma utan istället föraktar oss för att vi är så godtrogna och svaga som inte försvarar oss, då djävlar.
Men som sagt transaktionerna - de ser inte problemet. De gör bara lite affärer.
Det Özz sade till Janne - du tjänar mer (än kvinnorna)
anseende är att tjäna pengar, då gör man det på alla sätt som går utan att åka fast.
Utan Katerina Janouch så hade det funkat.
Om man börjar undersöka vidden av det här parasiterande levnadssättet och hittar pengarna så kunde alla pensionärer leva gott, mycket gott.