Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 22:00
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Mekanismen bakom guilty by association är väl inget fel i det, Meningen är ju att man som (del-)ägare ska se till att hålla ett visst moraliskt och ekonomiskt ansvar gentemot samhället
Och se till att sådant inte ska kunna ske

Dummaste jag hört. What if Özz är galet ointresserad av driften av sin investering? Passiv delägare.

Cirkulera vidare
Citera
2018-04-27, 22:04
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vad skulle han ha gjort då? Levererat sprängämnen? Akilov stal en lastbil och försökte detonera en hemmagjord bomb.

Förlåt, jag var otydlig. Jag menar orent påsmjöl när det gäller utfört arbete i hans bostad utan kvitton. Att han stal en lastbil är inte ÖNs business, det håller jag med om.
Citera
2018-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jo precis. Özz är inte den skarpaste kniven i lådan, men han har varit tillräckligt länge i Sverige för att veta att: åka dit för ekonomisk brottslighet, pikant nog med den värsta terrorist vi sett i Sverige, är en klassisk karriärdödare i Sverige. Jag kan redan nu förutspå att hans Gotska teaterföretag alldeles snart kommer att försättas i konkurs. För en sak är säker, det är inte hans klanfränder som går och ser honom, utan diverse vänsterpatrask som knappast ser med fingrarna vad det gäller påkommen svarta ekonomiska transaktioner. Han hade haft ett bättre utgångsläge om han våldfört sig på en blondin (sånt är oftast egalt för vänsterpatrasket).

Han verkar ju ha en skattedom på en miljon sedan 2010. Då är 85 lax ingenting i sammanhanget. Özz målgrupp har nog överseende på 85. Vore han allvarligt bekymrad över det så skulle han aldrig betalat svart eftersom han förefaller ha tjänat bra med pengar under årens lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Efter sett intervjun med Janne så är det tydligt att Özz sätter sig själv i skiten. Om han hade hållit sig lugn och varit mer samarbetsvillig så hade det sett bättre ut. Nu är han nya intervjuturken som talar i mun, upprepar sig och kommer med löjliga påhopp. Hela intervjun får honom att se mer skyldig ut, att han dessutom lägger upp hela intervjun på sin egen kanal och tror att det blir bättre är bara skrattretande.

Frågan är om Özz kunde gjort det värre/sämre på något vis? Börjat veva på JJ kanske, men Özz uppvisning var nog bland de sämsta tänkbara.

Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Nej däremot kan moderator radera rasistiska inlägg. Jaså inte det heller...

Härligt rasistkortet. Lika oväntat som fräscht. Har du dragit Hitlerkortet ännu? Gå nu tillbaka till köket och hångla lite med syrran och mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vill absolut INTE skapa en trådsanning, men..
Om man kollar in Stjärnorna på slottet 2014 del 3 av 5 (Özz Nujens dag), så kan man höra honom berätta om att han lärt sig sprängteknik under sin tid i lumpen i Boden.
Under en övning med de andra deltagarna lägger ÖN ut små sprängladdningar som de andra skall försöka att inte trampa på. Detta skall föreställa det minfält som ÖN påstår att hans KURDISKA mamma förde med sig sina barn igenom när de flydde från Turkiet (bör det ha varit).
Gissar att ÖN idag ångrar att han i programmet var så stöddig och kunnig om sprängämnen. Nu påstår inte jag att ÖN instruerade Akilov hur han skulle bygga sin bomb, den som inte riktigt exploderade, men visst är det ironiskt?

PS En av de kvinnliga deltagarna fick nåt slags splitter på sig när en laddning exploderade. Fast hon var inte kurd, så ÖN brydde sig inte så värst mycket. Som jag minns det.

Det tål kanske att gräva lite i Özz värnpliktsutbildning. Har han dragit en Arnstad eller lärde han sig verkligen hur man tillverkar bomber i det militära. Hur ser då FM/åklagaren på att Özz tillverkar dessa bomber i det civila, i TV dessutom.
Citera
2018-04-27, 22:09
Medlem
AussieRedMans avatar
Tror detta kommer avgöras av vem som har mest förtroende hos det svenska folket. Båda beter sig fel, Janne ger sig på oskyldiga familjemedlemmar tex mamma och barn 👎🏻
Özz skyller ifrån sig och har haft flera månader på sig att som husägare veta vad som hänt men vägrar svara 👎🏻
Sveriges populäraste komiker vs. sveriges populärastes journalist, ska bli intressant att följa.
Citera
2018-04-27, 22:11
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
COLATURKEN

Håller med om ”cola”, hört från flera håll.
Citera
2018-04-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
[..]
Det tål kanske att gräva lite i Özz värnpliktsutbildning. Har han dragit en Arnstad eller lärde han sig verkligen hur man tillverkar bomber i det militära. Hur ser då FM/åklagaren på att Özz tillverkar dessa bomber i det civila, i TV dessutom.

Tror faktiskt inte att det var ÖN som knåpat ihop dem (fast jag vet inte).
Tror mer på att SVT tagit in ett pyroteknikgäng och som sen lämnat över materiel till ÖN.
Det blev lite okoncentrerat och det small och skrämde. En fick på sig nåt "splitter".

Inte bra, Özz. Inte bra nåt du gör för övrigt.
Citera
2018-04-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
JJ var väldigt lugn och sansad, speciellt i kontrast mot Ö.
De med mindre EQ brukar missa subtila härskarknep.

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tror detta kommer avgöras av vem som har mest förtroende hos det svenska folket. Båda beter sig fel, Janne ger sig på oskyldiga familjemedlemmar tex mamma och barn 👎🏻
Özz skyller ifrån sig och har haft flera månader på sig att som husägare veta vad som hänt men vägrar svara 👎🏻
Sveriges populäraste komiker vs. sveriges populärastes journalist, ska bli intressant att följa.

Det verkar vara fullständigt locket på från etablerad media. Läskigt tyst.

Har någon läst en enda artikel i gammelmedia om Özz och Janne?
Citera
2018-04-27, 22:23
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Ger sig på oskyldiga familjemedlemmar? Lögn

Citat:

Sveriges populäraste komiker? Nä, nu får du ge dig.
Citera
2018-04-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464
I FUP om terrordådet framgår att Akilov fått 85000 kr av Özz Nûjens familj hösten 2015. Är detta pengar för ett jobb? I så fall, vilket? Akilovs kontoutdrag visar han var på Gotland då, vad var värt 85 papp på 5-6 veckor?

Ja, vad har Özz familj betalat för?
Vad gör en flykting för jobb som betalar 85 000?
Har betalningarna avsett svartarbete?

Hur ska media förhålla sig till detta, när man annars skriver ut i princip alla detaljer.
En terrorists finanser borde rimligen vara intressant att gräva mer i.

Inlägg utbrutna ur (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) /Mod.

Jag vill ha mitt Sverige tillbaks, oavsett vad det kostar. Vi svenskar har blivit invaderade av drägg som bara är ute efter att snylta på oss skattebetalare. Det tragiska är att hela tjänstemannasektorn motarbetar oss som arbetar och värnar det Svenska Folket.
Vi kommer inte att få rätsida på detta med diskussioner, tro inte det, utan vi sanna svenskar måste ta till vapen.
Senast redigerad av winnertip 2018-04-27 kl. 22:35.
Citera
2018-04-27, 22:35
Medlem
idiamindadas avatar
JJ låter Özz hå på och göra bort sig själv, han behöver inte röra ett finger. Poesi, om än jobbigt att bevittna. Özz är troligen körd. Tack, Jan.
Citera
2018-04-27, 22:35
Medlem
zurfarns avatar
Vi var några som höll liv i tråden, några mycket mer än mig som bara kom in i ibland. Jag bockar, ni vet vilka ni är.

Intresset sjönk, ibland dramatiskt. Skulle UG ta upp det? Skulle JJ våga?

Sen efter UG-programmet på TV så har tråden mer eller mindre exploderat. En hel del med konstiga försvarsmekanismer. En del andra med ytterligare bra, eller dåliga, inlägg.

Skitsamma. Alla personer i den här soppan är kända, hoppas jag. Öxx, syrran och svågern.

Anlitar svart arbetskraft, Akilov samlar ihop de tomma målarburkarna och bär dom till containern som det står miljövänligt avfall på. För det får han, insatt på sitt eget Nordea-konto (Hej Nalle och din idiot till följeslagare) 85 papp. Svart. Utan arbetsgivaravgift (ca 30%) och utan skatt (ca 30%).

Det anser sen Öxx är inte hans problem. Det är svågerns.

Jag är själv företagare. Betalar alltså in skatt och arbetsgivaravgifter varje månad. Och var tredje månad momsen. Jag är född i Sverige, är så svensk man kan vara. Har absolut inget emot människor från andra länder, kulturer, religioner etc etc.

Men det vi har här, för öppen ridå:

1. En hög chef på Telia som på sidan driver ett asylföretag

2. En jurist som på solkiga grunder är föremål för en undersökning om lämplighet

3. En s.k. stå-upp-komiker som på grund av sin "scenvana" skulle konfrontera ett, (det enda) samhällskritiska program som finns.

Ett typiskt fall för Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten och STATEN.

Det enda rätta:

1: RD blir avskedad efter att ha betalat ut svarta pengar, vilket inte ligger inom Telias värdegrund.

2. DN blir entledigad som advokat, eftersom man på goda grunder kan misstänka att hon utnyttjat sin ställning för utnyttjande av asylsökande

3. Öxx Nujen blir som fastighetsägare på en fastighet, och delägare på en annan, skyldig till att ha betalat svarta pengar till en uzbekier, som inte skulle ha befunnit sig i landet. Och skyldig till att för hela svenska folket ha ljugit i TV. (Tyvärr finns det inget straff för det).

Jaja, nu kommer Svarte Petter och andra likasinnade att säga att alla tar väl ett jobb hellre svart än nåt annat. "det är så vanligt". bla bla. Jag har hört den visan förut.

Jo, fortsätt med det då. Och stötta skuggsamhället. Och gnäll då för fan inte om tiggarkärringarna utanför ICA.
Senast redigerad av zurfarn 2018-04-27 kl. 22:38.
Citera
2018-04-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det Özz har att göra är att förklara varför han som fastighetsägare och byggherre anlitar arbetskraft utan att beakta skatter och avgifter. Det handlar också om arbetsskydd för alla dessa skuggvarelser som lever i ett modernt slaveri. Vid olyckor och invaliditet står de utanför sjukvård och trygghetssystem (...)

This. Detta ”glömmer” Lars Ohly och andra vänsterfolk och apologeter. Borde tryckas ner i halsen på dem tills de ev. fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in