Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 12:44
Medlem
Skvaller från en sajt som haft rätt om mycket tidigare:

”Apparently this foreign born former A+ list performer who was retired was out one night and saw this guy all over a very young teen. Our former performer didn't know it was a child bride situation. He interfered in the pawing and abuse. The next night our performer was dead.”

http://www.crazydaysandnights.net/2018/04/blind-item-2_23.html?m=1
Citera
2018-04-25, 12:52
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Det kostar pengar att läsa. Kan gärna läsa artikeln om någon har en
gratisversion.

Precis allt gör ont i dokumentären ”Avicii: True stories”. Det blir tydligt att ingen av killarna omkring honom vet hur de ska hjälpa den plågade stjärnan.

Det går tolv minuter av Levan Tsikurishvilis dokumentärfilm ”Avicii: True stories” innan man ser en kvinna. Under de resterande åttiofem minuterna ser man kanske två, tre till flimra förbi i utkanten av bilden. Avicii var omgiven av män.

Det är förstås inte helt sant att dokumentären inte innehåller några kvinnor – de finns i publiken på konserterna, på avstånd, avskärmade från stjärnan av ett hårt och kantigt kravallstaket. Men på scen står inga tjejer. I studion hänger inga tjejer. I flygplanen, hotellrummen, taxibilarna sitter inga tjejer. Det finns knappt några tjejer på festerna. Inte en enda kvinnlig kollega, vän eller musiker är intervjuad i dokumentären.

Kajsa Haidl: Det var det musikaliska modet som gjorde Avicii störst

Men efter tolv minuter frågar så en kvinnlig reporter, backstage på den elektroniska musikfestivalen Summerburst där en 21-årig Tim Bergling just genomfört en bejublad spelning: ”Hur kändes det där?”

Jag önskar att någon hade frågat honom oftare.

Allt gör ont i ”Avicii: True stories”. När Tim Berglings manager Arash ”Ash” Pournouri säger, med eftertryck, i samma sekund som han inser exakt hur mycket uppmärksamhet hans stjärna kommer att få för singeln ”Levels”: ”Tim kommer att dö!” När Tim Bergling själv, flera år senare, utmattad och på gränsen till sammanbrott av ett oändligt turnerande, väser: ”Jag har sagt att jag kommer att dö”. När han skriver sitt brev till fansen, för att berätta att det är slut med det oändliga turnerandet, och tackar en vän: ”Jag har en konstig känsla av att jag skulle vara död om det inte vore för dig.”

”Jag deepsnackar alltid med folk”, säger han. Man ser honom aldrig deepsnacka med någon."

I en hjärtskärande scen sitter Avicii och en hjälpreda, en man i klädsam skäggstubb och pilotsolglasögon som verkar fungera som turnémanager, i en bil i Australien. Avicii har legat på sjukhus för problem med gallblåsan och har fortfarande så ont att han måste ta tunga smärtstillande. Han kan knappt hålla ögonen öppna, man ser bara ögonvitorna när de rullar bakåt, han får inte ur sig en hel mening. Hans sällskap frågar om han kan tänka sig att göra en halvtimmes telefonintervju med en lokal radiokanal för att visa att han är ”tillbaka på banan”.

Det är förstås inte säkert att en kvinnlig turnémanager inte hade kunnat fråga exakt samma sak. Avicii hade också mellan 2012 och 2015 en kvinnlig turnémanager, Ciara Davey, som i en intervju talande har kallat sin roll tour mom. Hon medverkar inte i dokumentären. Men killarna omkring honom är så tysta, så outhärdligt tysta, de stirrar tomt ut i luften och röker cigg och vänder bort blicken när Tim Bergling gråter för att han inte orkar mer. Dokumentären ger säkert inte hela bilden men tillräckligt mycket av den för att man ska kunna konstatera att de inte vet hur de ska hjälpa honom. Tim Bergling skriker inför en hotellsvit full av killar: ”Lyssna!” De svarar: Bara några spelningar till. Bara några singlar. Bara några drinkar. Han träffar en personlig tränare som säger några hjälpligt tröstande ord om panikångest, klappar honom på armen, och går därifrån. Tim Bergling tittar länge efter honom. Jag tänker på First Aid Kit.

När jag träffade dem för en intervju, i Manchester tidigare i våras, befann de sig i början av sin Europaturné, som senare skulle bli en Australienturné, som senare skulle bli en tre månader lång festivalturné jorden runt. De var redan så utmattade, de försökte inte ens dölja det, de sa: ”Det tar ju aldrig slut. Det är alltid lika mycket.” Och den ena First Aid Kit-systern, jämngammal med Avicii, sa: ”Det har blivit en så stor cirkus, med så många människor inblandade, att man tappar bort sig själv.” Den andra fyllde i, om sitt sammanbrott mitt under pågående turné: ”Jag förstod inte hur jag kunde känna så, när jag gjorde det jag hade drömt om hela livet.”

Nicholas Ringskog Ferrada-Noli: Avicii var känd som dj – men var främst en känslig kompositör

Det är spöklikt hur det liknar vad Tim Bergling säger i dokumentären: ”Jag har bara hängt med, eftersom jag haft sådan tur som får göra det jag gör. Jag levde länge efter en idé om lycka som inte var min egen.” Och det liknar det hans manager Arash Pournouri säger när Avicii bestämt sig för att sluta turnera: ”Han förstår inte att hans beslut påverkar andra jättenegativt.”

Kanske är skillnaden att First Aid Kit verkar ha ett förhållandevis fungerande skydd omkring sig. Kanske är skillnaden att de har folk att prata med. Kanske är skillnaden att de, som kvinnor, vet hur man pratar om känslor – och att de har kvinnor runtom sig som vet hur man svarar.

Tim Bergling säger i dokumentären att han läst om psykoterapeuten Carl Jungs teorier om introverta och extroverta människor och hittat sig själv i den förstnämnda kategorin. Han gillar inte småprat. ”Jag deepsnackar alltid med folk”, säger han. Man ser honom aldrig deepsnacka med någon. Mannen mittemot honom i turnébussen svarar: ”Det låter skitnajs ju”. Samtalet är slut.

Och nu är det för sent att fråga om Tim Bergling vill deepsnacka.

Källa: https://www.dn.se/kultur-noje/greta-thurfjell-tim-bergling-grater-och-mannen-vander-bort-blicken
Citera
2018-04-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
*instabil

Och ja, min uppfattning är att det inte är de mest stabila själarna i världen, varken känslomässigt eller själsligen, som söker sig till evenemang som BM.

Då har du definitivt inte full förståelse för hur många variabler det finns inblandade i definitionen av "instabil".

Att ranka hur stabil en individ är genom att granska ett besök till en festival ute i öknen är inget mått för något seriöst.
Citera
2018-04-25, 13:35
Medlem
Loquitas avatar
En del tycker det är jobbigt att lyssna på hans låtar nu. Det gör inte jag, jag njuter av dom!
Däremot att se klipp från hans konserter tar emot när man vet att han inte ville stå där..

Känns fan skitjobbigt fortfarande.
Helt sjukt att man kan reagera såhär på någon man inte kände.. någon som har en förklaring till varför? Aldrig mått såhär när någon annan kändis gått bort.
Läser man kommentarer här och på andra ställen märker man att jag inte är den enda som mår dåligt. Flera säger att det känns som en släkting eller kompis gått bort. Otroligt vad han har berört människor från jordens alla hörn!

Alla lyssnade på Avicii, varför lyssnade ingen på Tim? 🖤
Citera
2018-04-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Skvaller från en sajt som haft rätt om mycket tidigare:

”Apparently this foreign born former A+ list performer who was retired was out one night and saw this guy all over a very young teen. Our former performer didn't know it was a child bride situation. He interfered in the pawing and abuse. The next night our performer was dead.”

http://www.crazydaysandnights.net/2018/04/blind-item-2_23.html?m=1

Kan vara så att Tim konfronterat den här personen tidigare under veckan och kanske fått en smäll.. Därav blåtiran? Senare under veckan ser han samma saker hända och då får han nog och konfronterar personen igen. Vilket leder till att personen eller folk i hans närhet mördar Tim. Allting tystas ner pga att personen är hög sultan i Oman eller dyl.

https://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/avicii_samtal_stor3.jpg
Senast redigerad av Felicie 2018-04-25 kl. 13:40.
Citera
2018-04-25, 13:44
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
En del tycker det är jobbigt att lyssna på hans låtar nu. Det gör inte jag, jag njuter av dom!
Däremot att se klipp från hans konserter tar emot när man vet att han inte ville stå där..

Känns fan skitjobbigt fortfarande.
Helt sjukt att man kan reagera såhär på någon man inte kände.. någon som har en förklaring till varför? Aldrig mått såhär när någon annan kändis gått bort.
Läser man kommentarer här och på andra ställen märker man att jag inte är den enda som mår dåligt. Flera säger att det känns som en släkting eller kompis gått bort. Otroligt vad han har berört människor från jordens alla hörn!

Alla lyssnade på Avicii, varför lyssnade ingen på Tim? 🖤

Jag har bokstavligen inte gått ut från mitt rum sen det hände, inte kunnat äta ordentlig och inte kunnat göra något alls. Kollar på löjliga komedi filmer för att minska smärtan men det känns som en mardröm detta. Detta trots att jag aldrig lyssnat på Avicii, förutom "wake me upp" tyckte jag om men ärligt talat visste jag knappt om Avicii var ens svensk.

Efter jag såg dokumentären så har det känts tungt, det kanske låter så konstigt men jag har även skuldkänslor, tänk om man kunde göra något? Han var välrldsstjärna men samtidigt känns nu att han lika gärna kunde varit min kompis. Att jag om skickade honom ett meddelande skulle han svara och vara trevlig och ödmjuk.

Jag blir också berörd extra mycket eftersom jag kan relatera till det han gått igenom, vem har inte gjort det? ungdom, psykisk ohälsa, stress och press från alla håll, dåliga relationer. Jag tror att vi ser oss själva på något sätt när vi tänker på Tim, att Tim är som vår spegel....
Citera
2018-04-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peteladbroke
oj så viktigt: https://www.dn.se/kultur-noje/greta-thurfjell-tim-bergling-grater-och-mannen-vander-bort-blicken/

finns några män här inne som borde ta till sig innehållet i den artikeln.

/snöflingan

Ingen är intresserad av ert identitetspolitiska feministdravel. För det första, vi vet inte vad han dog av. Två. Vi vet att han hade problem med organ i kroppen och åt en jävla massa mediciner för detta. Tre. Feminister är ett gäng hycklare som just nu försöker plocka billiga poänger av en människas död. Äckligt. Har ni ingen skam i kroppen?

Det blir oftast ett jävla gnäll på feminister när män "mansplainar" om hur det är att vara kvinna. Kanske skulle feminister undvika att göra samma sak? Retorisk fråga.
Senast redigerad av dianna-agron 2018-04-25 kl. 13:52.
Citera
2018-04-25, 13:50
Medlem
MrSimpletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
*instabil

Och ja, min uppfattning är att det inte är de mest stabila själarna i världen, varken känslomässigt eller själsligen, som söker sig till evenemang som BM.

Min uppfattning är att de är tvärtom. Mer upplysta människor på Burning Man än random "stabil" svennebanan som tror att volvo, villa å vovve är facit i vår korta tid på planeten.
Citera
2018-04-25, 13:52
Medlem
SvartaVargens avatar
Ni diskuterar gällande Ash. Efter dokumentärerna måste väl ändå det tyngsta ansvaret ligga på honom , Tim säger ju klart att han inte vill turnera mer. Ash pratar direkt om pengar och om han är villig att förlora detta.

Är ju flera omgångar han får mer och mer bokningar. Tim är ju en typisk svensk grabb, För snäll , naiv och godtrogen. Men när han kom upp i åldern. Sa han promt NEJ me. Kroppen var redan förstörd.

Hade min vän, klient eller som behövt dricka alkohol för att uppträda hade jag redan där reagerat på om man inte skulle sluta med det och enbart sitta hemma och skriva låtar och göra musik.

Självklart har alla pressar honom. Han satt ju knappt alls i lugn och ro. Datorn och resa .
Citera
2018-04-25, 13:54
Medlem
Krickedixans avatar
[quote=ColaKex|63875658]Bianca Ingrossos utspel: Avicii var min brors bästa vän. Börjar bli ganska trött på och se denna människa i alla sammanhang.

[url]https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1geg8/bianca-ingrosso-om-avicii-han-var-min-brors-basta-van[/url

Ja de gick väl i samma klass när de var små och var kompisar då.
Det är helt ok det hon uttalar sig om och har rätt att göra det på samma sätt som du uttalar dig här fast din kritik är inte ok
Citera
2018-04-25, 14:00
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Såg att redan flera uppmärksammat familjen Wahlgren/Ingrosso ännu en gång i media. Denna gången är det Bianca som gråter ut med onlinern : ”Avicii var min brors bästa vän”

Nej och åter nej. Tim var inte på något sätt bästa vän med din bror, Bianca.
Kan inte media bara banna alt svartlista denna familjen från att synas i media för all framtid. Varför ska de synas överallt?!

Nu tog denna parasitfamiljen över topic i denna tråden, vilket inte var meningen, men blir så förbannad. Kan man inte stänga av den där jävla familjen.

On topic:

På forumet 4chan ”avslöjas” i detalj hur Tim miste livet. Enligt flera oberoende av varandra så menar de på att uppgifterna stämmer. Hur vidare det ligger nån som helst sanning i det hela låter jag vara osagt. Bedöm själva. Ni hittar dit och vet hur man söker själva.

Hur vet du att de inte var bästa vänner?
Du skriver något du inte har en aning om bara för att kunna smutskasta en annan människa.
Du som är så insatt vet väl då att de gick i samma klass när de var små och att de faktiskt var kompisar.
Det var ytterligare någon i det gänget mem jag kommer inte ihåg vem men det borde du som vet ha full koll på .., eller inte!
De satt bredvid varandra på ett klassfoton om du har glömt det.
Citera
2018-04-25, 14:05
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hur vet du att de inte var bästa vänner?
Du skriver något du inte har en aning om bara för att kunna smutskasta en annan människa.
Du som är så insatt vet väl då att de gick i samma klass när de var små och att de faktiskt var kompisar.
Det var ytterligare någon i det gänget mem jag kommer inte ihåg vem men det borde du som vet ha full koll på .., eller inte!
De satt bredvid varandra på ett klassfoton om du har glömt det.
Ja och då är man bästa vänner!

Kan bekräfta att nej, de var inte vänner. Bekanta ja, men inte vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in