Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Föräldrarna kan ju omöjligt veta om det var överdos av droger eller om det var självmord. Sedan tycker jag det är konstigt att undra vad "familjen" vet. Hans syskon är ju inte ansvariga på något vis, men föräldrarna borde ha koll på sin son (dvs bra kontakt med sin son).

Ja men självklart är det omöjligt för dem. Menar bara om det görs en obduktion till eller ifrån den information de redan fått så här Dom ju fastställt på vilket sätt han dog och den informationen har ju familjen. Och är det någon som ska släppa den infon om den nu släpps så är det ju dom som gör det.
Och tanken va mer undra om dom kommer berätta så alla få veta

Du varken syskon eller föräldrar har ansvar för en 28 årig vuxen man där har man ansvar för sig själv. Sen kan man tycka att det är tragiskt att det inte fanns någon som hann eller lyckade hjälpa han. Det är inte svart eller vitt.
Citera
2018-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vaddå orten mentalitet, vad vet du om det mer än en massa fördomar? Folk från orten är lika bra människor som andra. De största svinen jag någonsin träffat är från Östermalm och Lidingö. De lär sig sedan dom är små av sina föräldrar att använda vänner som steping stones.

Jag menar deras "idé" om att vara balla förortskillar som håller ihop och håller varandras rygg. Aldrig sagt att dom inte är svin och uppfostrade till att suga ut andra såsom parasiter...

Är själv från förorten så langa inte den grejen på mig...
Citera
2018-04-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Eru dum eller? Såklart Tim inte klarade pressen och hatade artistlivet och turnerandet, det är solklart! Vad du inte verkar fatta var att det var Tim som var klar med Ash för flera år sedan. Sedan måste man ju faktiskt tro på det Tim själv skrev när han brutit med Ash i sitt brev 2016

Det stod .....First and foremost thank you to my brother and partner Ash, its truly been a crazy run and its only been possible through our collaborative efforts, yin and yang, brother to brother manager to artist. I will always appreciate this road with you no matter where it leads from here. I could write so much more but our journey is far from finished......

De älskade varandra och det är den där filmen som får er alla att tänka annorlunda och lägga skulden på den som Tim först och främst kallade sin bror och partner....

Ni borde skämmas om ni brydde er om Tim och hans liv i ett sanningsenligt minne....

Var han klar med Ash för flera år sedan? Nej! Samarbetet avbröts i december 2016. Tim var en snäll person som inte ville stöta sig med andra människor så han skulle aldrig ha skrivit något negativt även om det var befogat.

Edit: Titta på dokumentären själv så kan du se Tim prata om Ash.
Senast redigerad av hoaxgammon 2018-04-27 kl. 22:11.
Citera
2018-04-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Håller med dig, tror dock att hon var för naiv och trodde att han kunde drivas med hela tiden. Jag tror det värsta han visste var offentlighet eller känslan av att inte vara tillräcklig och skulle göra bort sig. Glöm inte att han var en perfektionist och en konstnär!!!

Lite halvjobbigt i huvudet när hennes bästis instagram ohsomaika skriver om deras kärlek och tar cred för att "Going to miss watching you/ helping you make Tim uncomfortable and embarrass him😂" Dom lekte med honom och hans känslor och vem han var inuti...

Allt var en lek och för Tim var livet ett allvar och ett sökande efter mening....

Fy, fan, vilket jävla avskum. När jag läste hennes pinsamma kärleksförklaring fick jag också känslan av att hon någonstans bara förnedrade honom.
Citera
2018-04-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Öh... Terezas sons pappa är alltså hennes bästavän man....? (kvinnan som slickade på tims bröstvårtor enligt hennes avskedsbrev).

Jag är ärrad. WTF

Nu kanske du förstår. Allt är om att leva på gränsen och free love peace and understanding med lite roliga svampar i kroppen...
Citera
2018-04-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Diagnos hade han säkert. Men det är ju inte säkert att man lyckats ställa rätt diagnos. Han jobbade ju så mycket så det fanns ju inte tid för några längre utredningar.

Samtidigt som han hade fysiska problem. Synd att han inte fick den psykiska vård han behövde.
Citera
2018-04-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var han klar med Ash för flera år sedan? Nej! Samarbetet avbröts i december 2016. Tim var en snäll person som inte ville stöta sig med andra människor så han skulle aldrig ha skrivit något negativt även om det var befogat.

Ett avtalskontrakt är en sak. Att ständigt samarbeta är en annan sak. Ash var i Sverige och Tim runt i världen med sina brysches.

Även om han inte ville stöta sig med andra människor så skulle han inte gjort en sådan hyllning om han inte tyckte det.

Jag tror att Tim höll sanningen väldigt högt
Citera
2018-04-27, 22:13
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avali
Ja men självklart är det omöjligt för dem. Menar bara om det görs en obduktion till eller ifrån den information de redan fått så här Dom ju fastställt på vilket sätt han dog och den informationen har ju familjen. Och är det någon som ska släppa den infon om den nu släpps så är det ju dom som gör det.
Och tanken va mer undra om dom kommer berätta så alla få veta

Du varken syskon eller föräldrar har ansvar för en 28 årig vuxen man där har man ansvar för sig själv. Sen kan man tycka att det är tragiskt att det inte fanns någon som hann eller lyckade hjälpa han. Det är inte svart eller vitt.

Även om han obduceras en gång till får man inte svar på om överdosen var avsiktlig eller ej, dvs om det var självmord eller inte.
Citera
2018-04-27, 22:14
Medlem
Citat:
Föräldrarna kan ju omöjligt veta om det var överdos av droger eller om det var självmord. Sedan tycker jag det är konstigt att undra vad "familjen" vet. Hans syskon är ju inte ansvariga på något vis, men föräldrarna borde ha koll på sin son (dvs bra kontakt med sin son).

Jag tror att föräldrarna och Tim hade jättenära kontakt. Fel att langa ansvar på dem, särskilt nu! Hur bra kontakt kan föräldrar ha med en 28årig superstjärna som bor på andra sidan jorden?

Lider med föräldrarna, kan inte finnas en större sorg än att överleva sina egna barn.......
Citera
2018-04-27, 22:14
Medlem
Han dog av förblödning är rykten
Citera
2018-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Fy, fan, vilket jävla avskum. När jag läste hennes pinsamma kärleksförklaring fick jag också känslan av att hon någonstans bara förnedrade honom.

Hursomhelst så valde han att ha en relation med henne.😉 Någonting attraherades eller drogs han till. Så vem är vi att döma😉 Hennes kärleksförklaring får stå för henne. Det är endast hennes syn och tankar.
Citera
2018-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Även om han obduceras en gång till får man inte svar på om överdosen var avsiktlig eller ej, dvs om det var självmord eller inte.

Var fan har du hittat att det är en överdos?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in