Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 21:45
Medlem
Tror ni att vi kommer få veta hur han dog. Alltså jag menar om han dog via överdos eller något annat och varför han va där.

Verkligen bekräftat av familj eller dylikt?
Jag tycker inte man kan säga att det inte spelar roll hur han dog klart det gör det.
Citera
2018-04-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Att lida av så mycket ångest som han gjorde borde ju ha gått att bearbeta med hjälp. Fastställa diagnos och få hjälp, för någon diagnos måste han väl ha haft?
Håller med..man behandlar alla andra sjukdomar med medecin..cancer diabetes mm.
Citera
2018-04-27, 21:49
Medlem
Citat:
Att lida av så mycket ångest som han gjorde borde ju ha gått att bearbeta med hjälp. Fastställa diagnos och få hjälp, för någon diagnos måste han väl ha haft?

Jo förmodligen.
Citera
2018-04-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Samtidigt undrar man ju varför de inte hade träffats på typ 1 månad innan han dog. Såg kommentarer på IG att de gjorde slut redan i februari/mars efter bara några månaders dejtande. Enligt vad nån skrev så hade hon åkt hem till Tjeckien och hängde med sitt ex. Hon har fått massor av publicitet och följare pga sina inlägg om honom nu, och det skrivs att de skulle skaffa barn osv, trots att det mesta talade för att de gjort slut.

Klart man får dåliga vibbar av henne då. Men svårt att döma ut henne ändå när bara de vet till 100% hur allt var mellan dem.

Håller med dig, tror dock att hon var för naiv och trodde att han kunde drivas med hela tiden. Jag tror det värsta han visste var offentlighet eller känslan av att inte vara tillräcklig och skulle göra bort sig. Glöm inte att han var en perfektionist och en konstnär!!!

Lite halvjobbigt i huvudet när hennes bästis instagram ohsomaika skriver om deras kärlek och tar cred för att "Going to miss watching you/ helping you make Tim uncomfortable and embarrass him😂" Dom lekte med honom och hans känslor och vem han var inuti...

Allt var en lek och för Tim var livet ett allvar och ett sökande efter mening....
Citera
2018-04-27, 21:52
Medlem
Citat:

Håller med till 100%. Detta skulle gjorts redan i hans tidiga tonår, så han kunde fått stöd.

Men då är jag rädd för att den musikskatt som han står för aldrig nått oss som älskar hans musik.....
Citera
2018-04-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Du är helt ute och cyklar. De är bostadslösa och/eller bor i andra hand hela bunten. Många är helt outbildade och har aldrig haft ett vanligt jobb. Inga överklasskillar bara för att de gått i samma skolor, snarare tvärtom därav mentalitet från orten och viljan att glassa no-matter-what
Vaddå orten mentalitet, vad vet du om det mer än en massa fördomar? Folk från orten är lika bra människor som andra. De största svinen jag någonsin träffat är från Östermalm och Lidingö. De lär sig sedan dom är små av sina föräldrar att använda vänner som steping stones.
Citera
2018-04-27, 21:57
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jamen herregud, so what?
Tror inte det är sant. Tror snarare att de var starka nog att klara av att vara i sär. Det hade de ju varit innan. Att träffa sin sons pappa och ha en bra relation med honom är inte heller särskilt konstigt. Dessutom är det ju helt självklart att Tim även hade ett privat konto på insta/fb osv. Avicii är ett varumärke, Tim är en människa. En privat sådan. Att inte Avicii-instan följer henne osv är ju inget konstigt what so ever, särskilt inte om de ville hålla förhållandet hyfsat privat.

Men återigen: låt säga att de gjorde slut för tjugo dagar sen. Har hon då inte rätt att skriva ett inlägg om honom? Uppenbarligen har hon nycklar dit, det sista han sa var att han älskade henne osv osv osv. Att tro på något ett fan hittat på om att hon, eftersom hon åkt till sitt hemland och träffat sin sons pappa, inte är ihop med honom längre är ju bara absurt.

En vuxen relation funkar inte så. Människor behöver grow up. Tim var snart trettio, pretty sure era tonårs-teorier är så fel en kan komma.

Men lugna ner dig nu =) Jag försökte bara förklara varför vissa kan få dåliga vibbar av henne.
Citera
2018-04-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Hur sega ska ni va? De har redan brutit allt samarbete sedan flera år tillbaka. Vad är det ni inte fattar. Filmen som Tims brysch står bakom med allt till och med finansiering är en "gammal" produkt och bara 1,5 h av ett 28årigt liv. INGEN TOTAL SANNING (Sedan är det faktiskt Tim som godkänt alla konserter och bokningar, fast Ash inte var närvarande, såklart Ash inte visste precis vilket skick Tim var i då för flera år sedan. Inte heller visste han att han inte fick något stöd eller hjälp, kanske trodde han bryschen tog hand om Tim 24/7 på ett normalt sätt som riktigt vänner borde gjort.

Utan att någonsin träffat Ash så är jag faktiskt riktigt jävla tacksam för att jag fick chans att upptäcka Tims musik och vara på hans konserter. Utan Ash hade ingen vågat satsa. Att Tim senaste åren inte fått den hjälp han behövt är en helt annan sak, men skyll inte på någon som redan var sparkad av Tim eftersom han inte ville fortsätta som artist och ha de kraven på sig längre.

Ash visste vilket skick Tim var i för det säger Tim själv i dokumentären att han visste. Menar du att Tim ljög? Dessutom kan du höra vad Ash säger i dokumentären, han pratar som om han tror att Tim är en bortskämd unge när Tim inte vill göra alla gig. Så antingen är Ash korkad eller så är han empatilös, eller både och. Väl själv det som passar dig bättre. Som manager hade han det övergripande ansvaret över Tim. En stor skada var skedd när Ash var klar med honom. Punkt.
Citera
2018-04-27, 21:59
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avali
Tror ni att vi kommer få veta hur han dog. Alltså jag menar om han dog via överdos eller något annat och varför han va där.

Verkligen bekräftat av familj eller dylikt?
Jag tycker inte man kan säga att det inte spelar roll hur han dog klart det gör det.

Föräldrarna kan ju omöjligt veta om det var överdos av droger eller om det var självmord. Sedan tycker jag det är konstigt att undra vad "familjen" vet. Hans syskon är ju inte ansvariga på något vis, men föräldrarna borde ha koll på sin son (dvs bra kontakt med sin son).
Citera
2018-04-27, 22:00
Medlem
Öh... Terezas sons pappa är alltså hennes bästavän man....? (kvinnan som slickade på tims bröstvårtor enligt hennes avskedsbrev).

Jag är ärrad. WTF
Citera
2018-04-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ash visste vilket skick Tim var i för det säger Tim själv i dokumentären att han visste. Menar du att Tim ljög? Dessutom kan du höra vad Ash säger i dokumentären, han pratar som om han tror att Tim är en bortskämd unge när Tim inte vill göra alla gig. Så antingen är Ash korkad eller så är han empatilös, eller både och. Väl själv det som passar dig bättre. Som manager hade han det övergripande ansvaret över Tim. En stor skada var skedd när Ash var klar med honom. Punkt.

Eru dum eller? Såklart Tim inte klarade pressen och hatade artistlivet och turnerandet, det är solklart! Vad du inte verkar fatta var att det var Tim som var klar med Ash för flera år sedan. Sedan måste man ju faktiskt tro på det Tim själv skrev när han brutit med Ash i sitt brev 2016

Det stod .....First and foremost thank you to my brother and partner Ash, its truly been a crazy run and its only been possible through our collaborative efforts, yin and yang, brother to brother manager to artist. I will always appreciate this road with you no matter where it leads from here. I could write so much more but our journey is far from finished......

De älskade varandra och det är den där filmen som får er alla att tänka annorlunda och lägga skulden på den som Tim först och främst kallade sin bror och partner....

Ni borde skämmas om ni brydde er om Tim och hans liv i ett sanningsenligt minne....
Citera
2018-04-27, 22:05
Medlem
Citat:

Diagnos hade han säkert. Men det är ju inte säkert att man lyckats ställa rätt diagnos. Han jobbade ju så mycket så det fanns ju inte tid för några längre utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in