Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-27, 20:45
Bannlyst
Avicii var så jävla smart alltså! Fy fan. Först nu efter hans påstådda död jag verkligen på djupet förstår hans storhet. Amen. Riktigt geni! Musikaliskt geni dvs. Vila i fred Avicii Tim

https://youtu.be/6Cp6mKbRTQY Fin video med Tim på slutet med alla eldflugor i rymden
Senast redigerad av Detevigaaviga 2018-04-27 kl. 20:48.
Citera
2018-04-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Du (riktad till jag2013) verkar otroligt säker på din sak, att de fortfarande skulle varit ett par, fastän du inte verkar ha fog för det. Jag har också läst (tror att det var Ash som skrev det) att han var glad men hade kärleksbekymmer.

Jag kan inte fatta att hon vräker ur sig en massa intima detaljer till allas beskådan, om deras privata liv och första date och saker som Tim sa till henne (uppenbart bara ämnade åt henne) och privata familjefoton. Snacka om att bli ickerespekterad ända in i döden.

Kärleksbekymmer betyder inte att det var slut. Sedan skriver hon ju att de var fortfarande tillsammans samt hade hon hans nyckel.
Senast redigerad av Jag2013 2018-04-27 kl. 20:52.
Citera
2018-04-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Man blir inte vänner med varandra på Instagram, däremot kan man följa personer.

Ja och hans kan man ju följa utan att vara vän? Man behöver inte ngt godkännande.
Hans antal följare har ökat med 2 miljoner sedan han dog.
Varför väljer många att börja följa? Det kontot lär ju aldrig mer uppdateras med bilder...
Citera
2018-04-27, 20:52
Medlem
Tror ni att det kommer komma någon mer förklaring från närstående eller anhöriga?
Citera
2018-04-27, 20:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Jag tycker att hotellet i Oman där han först bodde ser deprimerande ut. Torra, gula palmer, höga berg runtomkring och en smal strandremsa.

Jag tycker det är obehagligt att han var på en så fullständigt främmande plats, när han gjorde det.
Han hade ju repat sig igen (fast det gick väl upp och ner?), men då tänker man att det kanske var en impulshandling, för att han kände sig vilsen?
Citera
2018-04-27, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Ja och hans kan man ju följa utan att vara vän? Man behöver inte ngt godkännande.
Hans antal följare har ökat med 2 miljoner sedan han dog.
Varför väljer många att börja följa? Det kontot lär ju aldrig mer uppdateras med bilder...
För att visa sin condolence tror jag
Citera
2018-04-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Tänkte inte skriva mer, men blir förbannad över hur många skriver om flickvännen. Helvete vad ni analyserar varje mening och får ALLT att låta som något galet. Jag tycker det var ett fantastiskt brev. Otroligt härligt ihop med alla bilder hon la upp.

Fattar inte hur folk kan tycka illa om flickvännen. Jag tycker att hon verkar ha varit en härlig, frisk fläkt i hans liv. Vi har inte en aning om hur Tim är privat. Tycker de verkar ha haft det väldigt härligt och kul ihop.

Och hur fan kan ni vara så omogna att ni reagerar på mens-delen? Tycker det är sjukt härligt och inte visar något annat än hur öppna de var i förhållandet. Förmodligen var det något roligt och internt. Samma med resten hon skrev. Internt, intimt, personligt.

Att hon tar saker som luktar som honom är inget konstigt. Herregud det kan jag göra när min pojkvän bara är bortrest! När mitt ex och jag gjorde slut ville jag inte byta lakan för han hade sovit där i. Är verkligen ingenting konstigt. Fyfan, tycker så synd om henne. Och om er som är så inskränkta och dömande. Usch.

Äsch det handlar mer om att många inte uppfattar henne som en stabil tjej. Hon är ju inte direkt svärmorsdrömmen 😉
Citera
2018-04-27, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Tror ni att det kommer komma någon mer förklaring från närstående eller anhöriga?
man får nog vänta och se. Det är fortfarande väldigt färskt och han var ju såpass ung. Men ändå i sin unga ålder nått sån stor framgång. En själ som Tim/avicii måste onekligen känt sig oerhört utvald. Svårt att inte känna sig så med den historien han har. Jag förstår honom
Citera
2018-04-27, 20:56
Medlem
skorpan102s avatar
Hoppas bara inte alesso hamnar i samma mönster.
Citera
2018-04-27, 21:00
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Tänkte inte skriva mer, men blir förbannad över hur många skriver om flickvännen. Helvete vad ni analyserar varje mening och får ALLT att låta som något galet. Jag tycker det var ett fantastiskt brev. Otroligt härligt ihop med alla bilder hon la upp.

Fattar inte hur folk kan tycka illa om flickvännen. Jag tycker att hon verkar ha varit en härlig, frisk fläkt i hans liv. Vi har inte en aning om hur Tim är privat. Tycker de verkar ha haft det väldigt härligt och kul ihop.

Och hur fan kan ni vara så omogna att ni reagerar på mens-delen? Tycker det är sjukt härligt och inte visar något annat än hur öppna de var i förhållandet. Förmodligen var det något roligt och internt. Samma med resten hon skrev. Internt, intimt, personligt.

Att hon tar saker som luktar som honom är inget konstigt. Herregud det kan jag göra när min pojkvän bara är bortrest! När mitt ex och jag gjorde slut ville jag inte byta lakan för han hade sovit där i. Är verkligen ingenting konstigt. Fyfan, tycker så synd om henne. Och om er som är så inskränkta och dömande. Usch.

Samtidigt undrar man ju varför de inte hade träffats på typ 1 månad innan han dog. Såg kommentarer på IG att de gjorde slut redan i februari/mars efter bara några månaders dejtande. Enligt vad nån skrev så hade hon åkt hem till Tjeckien och hängde med sitt ex. Hon har fått massor av publicitet och följare pga sina inlägg om honom nu, och det skrivs att de skulle skaffa barn osv, trots att det mesta talade för att de gjort slut.

Klart man får dåliga vibbar av henne då. Men svårt att döma ut henne ändå när bara de vet till 100% hur allt var mellan dem.
Citera
2018-04-27, 21:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Ändå lite sjukt att ni sitter och kastar skit på hans bardomsvänner som "utnyttjar" honom osv?

Dom 4-5 som han alltid umgås med är ju vänner från gymnasietiden dvs flera år innan han blev känd.
Och att han bjuder dom på resor m.m, vadådå? Han var ek oberoende och varför inte dela med sig till sina bästa vänner? Vore ju jävligt "kul" att resa själv,sitta i huset i LA ensam......
Påverkar ju inte hans plånbok ens ju.....

Han gillade väl dom och uppfattade att han kunde lite på dom, kände sig trygg i deras sällskap.
Som sagt: han kände dom sen innan han blev känd.

Människor är avis och de uttalar sig om skit som de egentligen inte vet ett skit om. Man kan ju inte efter 1,5 timmes dokumentär säga något om detta. Men ändå har folk sagt att just detta hans vänner ledde in honom till slut självmord. Idiotiskt minst sagt. De var nog de som försökte förhindra bäst de kunde men det är ju tyvärr om personen bestämt sig för det en omöjlig uppgift. Det är extremt svårt vad göra i en sits som det. Tvångsvård möjligen men det är väl svårt att få till i Oman.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-04-27 kl. 21:03.
Citera
2018-04-27, 21:03
Medlem
Citat:

Jag håller helt med dig!! Dom verkar ha haft något fint! Det betyder inte att man är fullbordad som människa att alla andra bekymmer försvinner bara för att man är lyckligt kär.
Låt hon vara, hon har rätt att uttrycka sina känslor det är en förlust för henne med.

Plus tänker själva om ni var känd och er partner inte ville att andra skulle veta om ert förhållande, det gör det inte mindre verkligen det gör det mer intimt och normalt. Och skulle det då va konstigt om ni hade en nyckel till hemmet kanske bodde där på halvtid. Sen går man bort och alla börjar smutskasta sin partner det är fruktansvärt. Låt hon va för guds skull det är vad Tim skulle ha velat. Ingen här känner han, kan vi bara försöka vara objektiva prata om sånt vi vet. Vi alla här vill veta vad som egentligen hänt, varför han va där hur han dog vilka va med han hade någon kunna räddat han eller va han själv. Jag personligen tycker det skulle vara så bra om familjen kom ut med information så speckulationerna kunde sluta.

Jag hoppas att dom som kommer ta hand om tims pengar grejer och musik kommer vårda allt ömsint och kärleksfullt precis som Tim!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in