Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Men egentligen har väl inte journalister riktigt gottat sig i detta scoop? Är väl inte förrän nu med UG som det verkligen tas upp? Finns väl lite smånotiser, iaf vad jag kan minnas.
Han är tydligen en av de oberörbara...
Citera
2018-04-27, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Har du följt med JJ och gått runt och sett hur han jobbat och undersökt?

Det är klart att man blir förvånat tokig av att vara misstänkt för grova anklagelser och extremt svårt att bevisa din oskuld.
Har du? Han har haft rätt bra med tid att prestera ett bemötande, nu vet vi hur det gick.
Citera
2018-04-27, 19:39
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tror du på allvar att Özz sitter och kollar på allt hans företag betalar ut?
Även om Özz bestämt att de skulle anlita ett specifikt företag för arbete så behöver han inte ha en aning om hur detta företag betalar ut löner öht, än mindre vad företaget betalar ut svart.
Sen kan ju företaget ägas av någon i familjen, men det vet vi väl inte? Vi vet väl inte ens vilket företag det rör sig om?

Nej, jag står inte bakom Özz i detta, men häxjakten har blivit väldigt löjlig.
Varför får inte Pripps en massa kritik? Det var trots allt deras fordon som användes... *foliehatt*
Men pengarna till Akilov betalades ju direkt in till hans konto från systerns/svågerns konto, inte till ett företag. Vissa verkar ha svårt att sätta sig in i vad det handlar om.
Iom utredningen av Akilov så har man stött på ett skattebrott. Det har ingenting terrorbrottet att göra (mer än att dessa svarta pengar möjliggjorde terroristens uppehälle).
Ett skattebrott kan te sig banalt i sammanhanget, men det är lik förbannat ett brott. Och 85000 till grovstädaren Akilov pekar på att utbetalningarna för svartjobb är stora.
Så Özz och hans familj ska självklart utredas.
Något annat vore skandal.
Citera
2018-04-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men pengarna till Akilov betalades ju direkt in till hans konto från systerns/svågerns konto, inte till ett företag. Vissa verkar ha svårt att sätta sig in i vad det handlar om.
Iom utredningen av Akilov så har man stött på ett skattebrott. Det har ingenting terrorbrottet att göra (mer än att dessa svarta pengar möjliggjorde terroristens uppehälle).
Ett skattebrott kan te sig banalt i sammanhanget, men det är lik förbannat ett brott. Och 85000 till grovstädaren Akilov pekar på att utbetalningarna för svartjobb är stora.
Så Özz och hans familj ska självklart utredas.
Något annat vore skandal.

Japp, jag vet, visste det innan jag skrev det där också så jag gör en pudel nu.
Klart de ska utredas för skattebrott, allt annat är galenskap!
Citera
2018-04-27, 19:43
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du? Han har haft rätt bra med tid att prestera ett bemötande, nu vet vi hur det gick.
Han har sagt att han varken har betalat privat eller sitt bolag. Vad har du att komma med för att motbevisa honom?
Citera
2018-04-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Åh, du igen.

Personer som inte håller med kan när som helst regga sig och delta i diskussionerna på exakt samma villkor som redan befintliga medlemmar och debattörer. Det är inte nuvarande medlemsuppsättnings fel att de inte gör det.

Varför gör du det till en Flashback-fråga när det i själva verket är en fråga som ligger utanför Flashback?

Varför vill du bestämma vad som får eller inte får skrivas här? Som vanligt handlar det om att din typ är ledsen i ögat över att era argument inte håller och därför håller ni er undan ställen där era argument skärskådas och får mothugg på ett sätt ni inte är vana vid.

Du gnäller över absolut ingenting. Som vanligt.

Om vi försöker bortse från att du inte ens förstod vad du citerade.
Trots att alla kan regga sig och delta i diskussionerna på "precis lika villkor", så lyckas jag inte bemöta ditt inlägg genom att svara på exakt det du hittar på att jag tycker eller ljuger om vad jag vill bestämma.
Det har ju självklart inget med flashback eller dess nuvarande medlemmar att göra, utan ligger utanför.
Skärskådning= ljuga om vad folk vill bestämma.
Ledsen i läppen= milt road.
Där ser man...

När det gäller Özz så tycks det ganska tunnsått med tydliga bevis, även om man kan tycka att man har ett visst ansvar att ha koll på vad som försiggår på/i ett hus man är delägare i.
Framkommer det bevis att han som person gjort något olagligt hoppas jag han åker dit så som sig bör.
Fram tills dess kan ni spekulera vidare, jag vet att det brinner extra av iver när det är någon "älskad" person som Özz det gäller.
Senast redigerad av hex27 2018-04-27 kl. 20:02.
Citera
2018-04-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Damm/Nujens bolag täcker in väldigt många olika områden. Kombinationen asylindustri och fastigheter är lönsam, men hur många privata företag inom asylindustrin har ett lika brett upplägg som Damm/Nujen? LSS, hemtjänst och hushållsnära tjänster, är det vanligt?

R Damm invest (bildas 2006, avfört 2017-07-17):

Othem omsorg AB (bildat under samma tid som transaktionerna till Akilov skedde, oktober 2015):

Juristbyrån Nujen (verksam vid tiden för utbetalningarna till Akilov). Avförd i november 2015.

HyrFrid AB (bildat 2011, aktivt)

Bra sammanfattning om visar hur klanen Nujen tagit skamgrepp på Sveriges skattebetalare. De har hela kedjan i asylindustrin under kontroll.

Det suger att betala skatt, och ännu mer när Özz och hans klan inte betalar skatt.
Citera
2018-04-27, 19:47
Medlem
SkepticalHippos avatar
Massor med trams och off topic borttaget.

/Moderator
Citera
2018-04-27, 19:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han har sagt att han varken har betalat privat eller sitt bolag. Vad har du att komma med för att motbevisa honom?
Överföringar till Akilovs privata konto. För jobb utförda på hans fastighet. Som ägs av hans bolag. I vilket han är styrelseledamot. Men det kanske var the tooth fairy som betalade Bygg-AkiLov (förlåt Jens) bara därför att... kurden har alltid rätt? Han är alltså ansvarig hur fan du än försöker vrida på det.

Du är faktiskt en rätt undermålig shill men jag undrar, betalar det sig bra? Jag är öppen för lite konsulting.
Citera
2018-04-27, 19:50
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Överföringar till Akilovs privata konto. För jobb utförda på hans fastighet. Som ägs av hans bolag. I vilket han är styrelseledamot. Men det kanske var the tooth fairy som betalade Bygg-AkiLov (förlåt Jens) bara därför att... kurden har alltid rätt? Han är alltså ansvarig hur fan du än försöker vrida på det.

Du är faktiskt en rätt undermålig shill men jag undrar, betalar det sig bra? Jag är öppen för lite konsulting.
Han är delägare så där faller dina påståenden på plats. Hur kan du vara så säker på han är skyldig?

Özz klev fram och nu ska svågern kliva fram. Men han är för macho för det.
Citera
2018-04-27, 19:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Har du följt med JJ och gått runt och sett hur han jobbat och undersökt?

Det är klart att man blir förbannat tokig av att vara misstänkt för grova anklagelser och extremt svårt att bevisa din oskuld.
När det gäller skattemyndigheten gäller omvänd bevisbörda. Pajas!
Citera
2018-04-27, 19:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han är delägare så där faller dina påståenden på plats. Hur kan du vara så säker på han är skyldig?

Özz klev fram och nu ska svågern kliva fram. Men han är för macho för det.
Han är styrelseledamot och firmatecknare så han är ansvarig. Hur tror du annars det skulle vara? Att han inte hade en aaaaning om att det svartbyggdes på hans egendom? Get real...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in