Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-04, 13:09
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag satte mig just ned för att redigera om texten och lägga ut den själv. Det var alltså jag som åkte dit och det kändes som besök var väntat och att han ville ge sin story till Flashback - möjligtvis var han desförinnan rädd eller låtsats vara rädd och jag gissar att han pratade med polis eller någon vän inne i huset när han gick och vankade utanför fastigheten. Jag kan tro att han lade ned telefonen påslagen när jag gick fram till honom och vi började prata. Skall erkänna att jag inte direkt kopplade vem han var. Ett ganska långt samtal följde och varken han eller jag har något att skämmas för i vårt uppträdande men han kanske trasslat in sig ytterligare med de nya uppgifterna han vill ge.

Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.

Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.

Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.
Han kunde alltså inte veta om det var Akilov som arbetat där. Märkligt. Vad var det ÖN sa, jo att han inte betalat några hantverkare, utan att det skötts av....? Vem? Om inte projektansvarige Richard?

Om du får möjlighet att titta i ÖN samtalslista kan det visa sig att personen du mötte inte alls talade med polisen utan med den store rikskomikern själv.

Det här blir allt roligare.
Citera
2018-04-04, 13:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Han kunde alltså inte veta om det var Akilov som arbetat där. Märkligt. Vad var det ÖN sa, jo att han inte betalat några hantverkare, utan att det skötts av....? Vem? Om inte projektansvarige Richard?

Om du får möjlighet att titta i ÖN samtalslista kan det visa sig att personen du mötte inte alls talade med polisen utan med den store rikskomikern själv.

Detta är jävligt intressant, Özz känner inte till att Akilov har anlitats, istället skyller han på svågern. Men nu säger svågern att han inte heller känner till att Akilov anlitats. Trots att det finns ett antal banköverföringar som bekräftar att han verkligen anlitats. Här ligger det en gravad hund, som Refaat El-Sayed skulle ha sagt. Eller tänker bägge skylla på Debbie?

Också intressant att svågern säger att han själv gjort det mesta av renoveringarna. Han skall ju vara någon hot shot tech-VD, han borde inte ha tid att hålla på med hantverksarbete på Gotland.
Citera
2018-04-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden

Nej jag tror att denne Damm ville ge en bättre och vattentätare historia inför Flashback.

Finns väl ingen anledning att misstro dessa personers rädsla inför situationen? Om det är våld eller social kölhalning de är rädda för låter jag vara osagt men troligast är bådadera. Däremot tror jag de kan känna sig trygga med polis, vanliga massmediers och (ännu så länge) andra myndigheters stöd.

Jag tror faktiskt sådana som har till uppgift att skydda personer som anser sig stå under hot ber dem ringa upp i realtid när en farlig situation är under uppsegling. Den tron bygger dock inte på mina egna erfarenheter. Så min spekulation var inte tagen helt ur luften och inte alls för att framställa honom i dålig dager.
Citera
2018-04-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är jävligt intressant, Özz känner inte till att Akilov har anlitats, istället skyller han på svågern. Men nu säger svågern att han inte heller känner till att Akilov anlitats. Trots att det finns ett antal banköverföringar som bekräftar att han verkligen anlitats. Här ligger det en gravad hund, som Refaat El-Sayed skulle ha sagt. Eller tänker bägge skylla på Debbie?

Också intressant att svågern säger att han själv gjort det mesta av renoveringarna. Han skall ju vara någon hot shot tech-VD, han borde inte ha tid att hålla på med hantverksarbete på Gotland.

Uppgiften att Akilov jobbat på platsen sägs komma från "sanningsvittnet Akilov" personligen, polisen svalde denna förklaring med hull och hår och tycks inte ens bemödat sig om att kolla med Nujens.

Om inte betalningarna till Akilov rör utfört arbete på aktuell plats, vad handlar det då om? Jag anser fortfarande att polisen borde undersöka saken och förslagsvis förhöra Nujens. Svågern borde kanske också fråga Debbie om varför det betalades drygt 75' till Akilov från deras konto.
Citera
2018-04-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

He he... han pratade med mig som oss jobbargubbar emellan. :-) Det finns dock en hel del högdjur som älskar att ta på sig snickarbyxor på fritiden - det fanns fler förr tror jag dock. För att vara jobbargubbe på Telia tyckte jag dock att han var osedvanligt välformulerad men sådana finns ju.
Citera
2018-04-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Uppgiften att Akilov jobbat på platsen sägs komma från "sanningsvittnet Akilov" personligen, polisen svalde denna förklaring med hull och hår och tycks inte ens bemödat sig om att kolla med Nujens.

Om inte betalningarna till Akilov rör utfört arbete på aktuell plats, vad handlar det då om? Jag anser fortfarande att polisen borde undersöka saken och förslagsvis förhöra Nujens. Svågern borde kanske också fråga Debbie om varför det betalades drygt 75' till Akilov från deras konto.

Om bara tre veckor kanske vi från "hästens mun", dvs sanningsvittnet Akilov själv, får höra hur kontakterna med Nujens såg ut och varför de betalade honom en massa pengar.
Då har det blivit dags för Akilov att under rättegången med egna ord få berätta om sin märkliga tid i det märkliga landet Sverige. Där en asyladvokat, Debbie Nujen, betalar ut pengar till en person som senare blir världskänd massmördare.
Citera
2018-04-04, 14:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
Finns det ingen oberoende journalist som fortsätter gräva i det här? Det verkar ju vara stendött i traditionell media.
Citera
2018-04-04, 17:16
Medlem
Nujen spottar på handen som föder honom. Denne obegåvade bergsturk har haft alla dörrar öppna till den lukrativa scen han definitivt inte hör hemma på av rent konstnärliga skäl. Han har ridit på svennebanans feghet inför rasism och sitter nu med full hand. Dessutom bidrar vi skattebetalarna till hans framfart och välfyllda bankkonto genom att stats-tv och stats-radio backar upp honom. Vad har Nujen att skylla svensken för och skälla på svensken för? Han fick ju komma till dukat smörgåsbord, den skrikande kanaljen. Att folk kan vara så korkade så de går och ser hans gapande och skränande så renons på humor och talang som tänkas kan. Stämmer det att sossarna och kommunister och fackförbund köper upp biljett för att dela ut till medlemmar för att fylla salongen, står det riktigt illa till i Sverige.
Om han ändå kunde sluta råskälla på svensken - han skulle ju slicka svenskens fot så som denne skörtat upp honom - men det är geten för dum för.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-04-04 kl. 17:19.
Citera
2018-04-04, 20:50
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Nujen spottar på handen som föder honom. Denne obegåvade bergsturk har haft alla dörrar öppna till den lukrativa scen han definitivt inte hör hemma på av rent konstnärliga skäl. Han har ridit på svennebanans feghet inför rasism och sitter nu med full hand. Dessutom bidrar vi skattebetalarna till hans framfart och välfyllda bankkonto genom att stats-tv och stats-radio backar upp honom. Vad har Nujen att skylla svensken för och skälla på svensken för? Han fick ju komma till dukat smörgåsbord, den skrikande kanaljen. Att folk kan vara så korkade så de går och ser hans gapande och skränande så renons på humor och talang som tänkas kan. Stämmer det att sossarna och kommunister och fackförbund köper upp biljett för att dela ut till medlemmar för att fylla salongen, står det riktigt illa till i Sverige.
Om han ändå kunde sluta råskälla på svensken - han skulle ju slicka svenskens fot så som denne skörtat upp honom - men det är geten för dum för.
Jaja, men skit du i det. Det här är självklarheter avhandlade många sidor tillbaka.

Frågan är; vem betalade Akilov? ÖN eller RD? Vad exakt betalade de för?
Moms, skatt, arbetsgivaravgift?
Hur ser pengaströmmarna ut? Hur ser samtalslistorna ut?
Kan man tolka syster Debbies ögon som utryck för psykisk hälsa?
If not, does it run i the family?
Citera
2018-04-04, 23:17
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
OBS - ALMI ger även rena bidrag - alltså inte bara lån.

De har just något som kallas Innovationscheckar kanske vi har en koppling till Innovationscentret Gazeliegården.

Innovation kanske man just skall kalla en gård för att få Innovationscheckar. Hm....

Har för mig att innovationscheckarna är småpengar dock. Typ 15-20k.

Mikrolånen däremot är upp mot några hundra tusen. Detta är EU säkrade pengar som lånas ut *utan* säkerhet till invandrare i första hand, och i andra hand kvinnor och ungdomar. Aldrig eller väldigt sällan till män som är födda i Sverige. Är osäker på hur det fungerar idag, eftersom dom inte längre skriver öppet att det endast är riktat till invandrare. Istället har man dolt detta en bit in i reglerna (och i bedömningsprocessen). Ska undersöka detaljerna.

Har för övrigt träffat Ulas en gång (länge sen dock) och han verkade vara en supertrevlig kille, vad det nu kan vara värt.
Citera
2018-04-05, 20:36
Medlem
gunnarks avatar
vi kanske skall gå in på expressen och rösta på Özz Nujens mamma som årets bästa mamma!

https://www.expressen.se/om-expressen/nominera-varldens-basta-mamma-hon-kan-fa-stora-mammapriset/
Citera
2018-04-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
vi kanske skall gå in på expressen och rösta på Özz Nujens mamma som årets bästa mamma!

https://www.expressen.se/om-expressen/nominera-varldens-basta-mamma-hon-kan-fa-stora-mammapriset/

Kan inte tänka mig annat än att du är djupt ironisk.

För med vad vi hittills tror oss veta, så har Mamma Nujen, sen hon kom till Sverige, lyckats fostra (1) en dotter till att utbilda sig till jurist med förkärlek till att utnyttja en svartarbetande uzbek med terrorambitioner och (2) en son till att bli en rasistisk nationalist som hånar det folk som välkomnat honom och hans familj.

Såna mammor vill jag inte ha att göra med, än mindre premiera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in