Citat:
Han kunde alltså inte veta om det var Akilov som arbetat där. Märkligt. Vad var det ÖN sa, jo att han inte betalat några hantverkare, utan att det skötts av....? Vem? Om inte projektansvarige Richard? Jag satte mig just ned för att redigera om texten och lägga ut den själv. Det var alltså jag som åkte dit och det kändes som besök var väntat och att han ville ge sin story till Flashback - möjligtvis var han desförinnan rädd eller låtsats vara rädd och jag gissar att han pratade med polis eller någon vän inne i huset när han gick och vankade utanför fastigheten. Jag kan tro att han lade ned telefonen påslagen när jag gick fram till honom och vi började prata. Skall erkänna att jag inte direkt kopplade vem han var. Ett ganska långt samtal följde och varken han eller jag har något att skämmas för i vårt uppträdande men han kanske trasslat in sig ytterligare med de nya uppgifterna han vill ge.
Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.
Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.
Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.
Ville inte lägga ut Richard Damms namn och vara anonym själv, vi är väl inte officiella personer någon dera, s¨det kändes fel att kalla honom vid namn.
Uppgiften jag fick av honom var att tak och fasader målats om av en firma vilken fakturerats och betalats av honom/företaget. Övriga reparationer hade skötts av honom. Han angav också ett vettigt skäl för att ommålning taken och fasaderna lejts ut. 85.000 för tak och fasader låter inte som ett överpris men det är ju lite svårt att säga för jag vet till exempel inte hur rostigt taket var eller om till exempel ställningar tillhandahölls av firman.
Han sa ju inledningsvis att han mycket väl visste att rykten hade spridits på hatsiter att Akilov arbetat där men att han själv inte visste. Det var möjligt att han arbetat där men det kunde han inte veta.
Om du får möjlighet att titta i ÖN samtalslista kan det visa sig att personen du mötte inte alls talade med polisen utan med den store rikskomikern själv.
Det här blir allt roligare.