2018-04-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
#inteallaincels hänger på incelforum och "näthatar".

Tänkte lite likadant. Visst finns det säkert folk som stör sig på min ton här, men IRL är jag världens mjukis. Skulle inte heller se mitt FBande som näthat.

Sedan är jag iofs inte riktigt säker på hur incel definieras, sexlösa ensamma och bittra? Alla epitet i den beskrivningen är egentligen samma sak, ofrivillig ensamhet handlar det om.

Jag förstår iofs om män blir hatiska av denna sits, jag har själv låg sexdrift och finner det ändå väldigt frustrerande. Det är egentligen inte så långt till att bli direkt hatisk.

Dock tror jag att riktigt hatiska incels brukar anse att världen (eller kvinnorna som befolkar den) är skyldiga dem något.

Det här med att tro att andra retas med en är ju ren paranoia eller så är man så creepy (stirrar etc) att tjejer känner ett behov att söka sig till sin kille för "skydd". Obegripligt för mig.

Som extremt ful är det nog lättare att förstå varför man blir avvisad. Däremot är mina bekanta som är ensamma normala och de sticker inte ut alls, det gemensamma är att de är introverta och tystlåtna. Den sitsen känns nog mer orättvis än om man sticker ut som extremt ful.
Citera
2018-04-27, 18:55
Medlem
Phailure, du verkar vara en av få ensamma män i det här delforumet som inte är förblindad av sin ilska, dessutom verkar du intelligent. Har du tagit en ordentligt funderare på vad du skulle kunna göra för att förbättra dina chanser till att hitta nån?
Citera
2018-04-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Ingen annan kan förändra hur du ser på dig själv, det måste komma ur dig själv - förändringen. Psykiskt dvs.
Populär floskel det där.
Tror ni på någon slags övernaturlig kraft man kan utvinna för att lyfta sig själv i hälsporrarna bara man önskar nog mycket?
Har man inte förutsättningarna (i hjärnan, gener, tidigare livserfarenheter, osv) för att kunna genomföra en förändring finns det ju ingenting man kan göra, man är körd helt enkelt.
Citera
2018-04-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
Populär floskel det där.
Tror ni på någon slags övernaturlig kraft man kan utvinna för att lyfta sig själv i hälsporrarna bara man önskar nog mycket?
Har man inte förutsättningarna (i hjärnan, gener, tidigare livserfarenheter, osv) för att kunna genomföra en förändring finns det ju ingenting man kan göra, man är körd helt enkelt.
Alla människor är i konstant förändring, vi lär oss nya saker, tankemönster ändras. Kan vara både till det positiva och det negativa. Du har lärt dig gå, lärt dig prata, lärt dig läsa och utbildat dig. Självklart kan du också lära dig prata med tjejer.

Eller menar du att du föddes såhär deprimerad?
Citera
2018-04-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Du har lärt dig gå, lärt dig prata, lärt dig läsa och utbildat dig.

Självklart kan du också lära dig prata med tjejer.

Eller menar du att du föddes såhär deprimerad?
För att jag råkade vara på rätt plats i rätt miljö för att kunnda lära mig det, ja.

Det är ju inte ett fysiskt omöjligt rent generellt såklart, men för just mig? Det lär inte hända.

Så i den meningen att det har ju aldrig funnits något annat jag kunnat göra, så kan man säga att jag föddes så här.
Genom att inse detta har jag faktiskt blivit mindre deprimerad, vilket är skönt på ett sätt.
Citera
2018-04-27, 20:25
Medlem
Citat:
För att jag råkade vara på rätt plats i rätt miljö för att kunnda lära mig det, ja.

Det är ju inte ett fysiskt omöjligt rent generellt såklart, men för just mig? Det lär inte hända.

Så i den meningen att det har ju aldrig funnits något annat jag kunnat göra, så kan man säga att jag föddes så här.
Genom att inse detta har jag faktiskt blivit mindre deprimerad, vilket är skönt på ett sätt.
Skönt att höra att du är mindre deprimerad och inte sitter och ältar, du har rätt i att gjort är gjort och där och då har man gjort vad man kunnat utifrån sina möjligheter.

Men sitter du i fängelse? Eller vad är det för miljö du befinner dig på där du inte kan lära dig prata med tjejer och lära dig bygga din självkänsla?
Citera
2018-04-27, 20:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Populär floskel det där.

Kom igen... Jag har Aspergers, och förutom det är jag även introvert. Jag var jätteinåtvänd förr när jag var i tonåren. Jag var ingen incel (oskuld dock), men jag satt o spelade hela dagarna.

En dag blev jag trött på det och ville ha ett normalt socialt liv. Det jag gjorde var att jag började umgås mer med mina få kompisar.
På två år körde jag mig mer socialt samspel, fick fler vänner och flickvänner än jag någonsin haft.

Alla kan såklart inte, men du överskattar hur stor del av den del människor folk är i. Jag tvekar även grovt på att du är en av dem då man verkligen måste ligga i den absoluta botten för att nå dit, och det är inte många människor som ligger där.

Likt många andra, mig inklusive, så kan jag looooova att det enbart sitter i ditt huvud och om du gör en ordentlig anstränging, och inte bara en halvdan, så kommer ditt sociala liv förbättras, och med det även kärlekslivet.

Släpp defeatismen.
Citera
2018-04-27, 20:41
Citat:
Populär floskel det där.

Menade inte så djupt.

Det var mest något som jag fick höra mycket som deprimerad och satt inne på psyk för. Då hjälpte det.
Att sedan applicera på andra (som på mig) hjälper också.

Är man så intensivt insatt på att man är ful och det är därför man inte får brudar - då är det ju literally den synen man har på sig själv som påverkar.
Citera
2018-04-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kom igen... Jag har Aspergers, och förutom det är jag även introvert. Jag var jätteinåtvänd förr när jag var i tonåren. Jag var ingen incel (oskuld dock), men jag satt o spelade hela dagarna.

En dag blev jag trött på det och ville ha ett normalt socialt liv. Det jag gjorde var att jag började umgås mer med mina få kompisar.
På två år körde jag mig mer socialt samspel, fick fler vänner och flickvänner än jag någonsin haft.

Alla kan såklart inte, men du överskattar hur stor del av den del människor folk är i. Jag tvekar även grovt på att du är en av dem då man verkligen måste ligga i den absoluta botten för att nå dit, och det är inte många människor som ligger där.

Likt många andra, mig inklusive, så kan jag looooova att det enbart sitter i ditt huvud och om du gör en ordentlig anstränging, och inte bara en halvdan, så kommer ditt sociala liv förbättras, och med det även kärlekslivet.

Släpp defeatismen.
Jag har i stort sett varit helt social isolerad de senaste 15 åren, har inte umgåtts eller snackat med någon utanför jobbet sen jag gick på gymnasiet, jag har alltså snart sumpat bort all min 'prime time' (20-40), känns knappt lönt att ens påbörja någon förändring nu.
Skulle gissa på att jag har någon form av social fobi (aldrig diagnositerad), men den är ganska specific, inga problem på jobbet, prata med kunder eller t om prat inför publik, men sätt mig i ett rum med en person i ett mer intim samanhang (och speciellt med en tjej då, men nära vänner har jag heller aldrig haft) och jag får typ fysiska symton som hjärtklappning, svettas, darrig röst, m.m. Även problem med att gå in i serviceorienterade butiker som klädbutiker, frisör (kanske för att det ofta jobbar snygga tjejer i sådana butiker, vafan har de i manliga klädbutiker att göra, begone, hah!), etc.

Men samtidigt har jag ju haft ttn extremt soft liv (kanske för soft?), bra jobb, tjänar bra, sparande som skulle se mig igenom nästan vilken katastrof som helst, inga fysiska åkommor, bra uppväxt.
Någon gång har jag nästan önskat jag hade ett mer synligt och påtagligt problem, typ kriminell eller drogmissbruk eller att man skulle haft en sketen uppväxt, nu har man haft värsta toppenlivet egentligen men ändå misslyckats totalt med det sociala. Känns ju nästan oforskämt att ens klaga när det finns människor som lever i total misär, men den insikten gör det nästan ännu mer hopplöst - har man sumpat allt med de bästa förutsättningarna så finns det ju bara en slutsats att dra, det var alltid menat att bli så här, något fel i hjärnan typ.
Senast redigerad av ccbyme 2018-04-27 kl. 21:13.
Citera
2018-04-27, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har i stort sett varit helt social isolerad de senaste 15 åren, har inte umgåtts eller snackat med någon utanför jobbet sen jag gick på gymnasiet, jag har alltså snart sumpat bort all min 'prime time' (20-40), känns knappt lönt att ens påbörja någon förändring nu.
Skulle gissa på att jag har någon form av social fobi (aldrig diagnositerad), men den är ganska specific, inga problem på jobbet, prata med kunder eller t om prat inför publik, men sätt mig i ett rum med en person i ett mer intim samanhang (och speciellt med en tjej då, men nära vänner har jag heller aldrig haft) och jag får typ fysiska symton som hjärtklappning, svettas, darrig röst, m.m. Även problem med att gå in i serviceorienterade butiker som klädbutiker, frisör, etc.

Men samtidigt har jag ju haft ttn extremt soft liv (kanske för soft?), bra jobb, tjänar bra, sparande som skulle se mig igenom nästan vilken katastrof som helst, inga fysiska åkommor, bra uppväxt.
Någon gång har jag nästan önskat jag hade ett mer synligt och påtagligt problem, typ kriminell eller drogmissbruk eller att man skulle haft en sketen uppväxt, nu har man haft värsta toppenlivet egentligen men ändå misslyckats totalt med det sociala. Känns ju nästan oforskämt att ens klaga när det finns människor som lever i total misär, men den insikten gör det nästan ännu mer hopplöst - har man sumpat allt med de bästa förutsättningarna så finns det ju bara en slutsats att dra, det var alltid menat att bli så här, något fel i hjärnan typ.

Hemskt att läsa, och jag lider verkligen med dig, men din text får mig att undra följande; har du någon gång gjort ett seriöst försök att ändra på detta eller har du mest gömt dig från problemen?
Citera
2018-04-27, 21:15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Personlighetsstörningar?

Det tror jag inte alls på gäller för majoriteten av Incels.

Att merparten av brott begångna av Incels skulle bero på mental otillräcklighet är inget jag alls är övertygad om.

Att börja klandra människors brott på mentala störningar är att ursäkta deras brott. Denna metod använder sig gärna förövare inför domare för att få vård istället för fängelse.

Människor vet oftast vad de gör och säger och de beslut de tar är medvetna och avsiktliga.

Istället ska man fokusera på motiv. När det gäller ex. serie- och massmördare är motivet uteslutande kopplat till barndomen och det är mycket vanligt med att ha utsatts för någon form av övergrepp, vilket har skapat skam och raseri. I denna situation är det utan större tvekan mentala störningar, då
moral, medlidande och sympati har förträngts och ej längre uppfattas. Här kan vi bokstavligen tala om blint raseri.

Incels är män som känner sig uteslutna...som ett mobbingoffer. Också här är det inte ovanligt i alla fall i USA med skolungdomar som mobbningsoffer som utför skolskjutningar. Återigen är det kopplat till känslor.....alla beslut en människa tar utgår FÖRST ifrån ens känslor. Utan känslor kan man inte ta ett specifikt beslut. Incels och mobbningsoffer utgår främst utifrån hämnd och det är medvetet.

Hämnd är inte detsamma som vid maktbehov och upprymdhet från att lustmörda.

Förtryckta känslor är inte detsamma som blint raseri. Brukar man höra att seriemördare är deprimerade och begår självmord då de mördar eller tar risker att bli avslöjade? I så fall borde ju ex. USA nyligen inte fått tag på en seriemördare, 12 mord och ca. 50 våldtäkter, utav slump efter 40 års efterlysning och då seriemördaren var +70 år gammal och livs levande?

Detta samhällsproblem kommer att fortgå tills det finns ett tydligt överskott på kvinnor, så män inte behöver anstränga sig nämnvärt alls för att få en kvinna. Mer offer kommer det bli tills den dagen på jorden eller i respektive land.

1. Räcker det alltså inte med jämn fördelning av antal kvinnor och män?
2. Hur stort är mansöverskottet i Sverige?
3. Är detta ett samhällsproblem i Sverige? Definiera
4. Är incels överrepresenterade i Kina med tanke på den tidigare ett barn politiken?
Citera
2018-04-27, 21:24
Medlem
Citat:
Skulle gissa på att jag har någon form av social fobi (aldrig diagnositerad), men den är ganska specific, inga problem på jobbet, prata med kunder eller t om prat inför publik, men sätt mig i ett rum med en person i ett mer intim samanhang (och speciellt med en tjej då, men nära vänner har jag heller aldrig haft) och jag får typ fysiska symton som hjärtklappning, svettas, darrig röst, m.m. Även problem med att gå in i serviceorienterade butiker som klädbutiker, frisör (kanske för att det ofta jobbar snygga tjejer i sådana butiker, vafan har de i manliga klädbutiker att göra, begone, hah!), etc.

I den här situationen förstår jag nästan att det verkar hopplöst. Har du testat att resa? Jag har en släng av social fobi men jag känner mig oftast helt bekväm med människor när jag befinner befinner mig i en asiatisk eller sydamerikansk storstad. Det är nånting med anonymiteten och kulturskillnaden, man känner sig inte granskad på samma sätt.

Ett annat vettigt alternativ är ju att gå i terapi.

Hur som helst, har du tid och dessutom gott om pengar är det långt ifrån kört för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in