Citat:
Ursprungligen postat av
FFL96
Nu har jag inte orkat läsa alla hjärndöda inlägg i tråden men incels finns i verkligheten.
Det är pojkar/män som skyller sina egna tillkortakommanden på andra. Dom skyller på andra par, på andra män som är för snygga, rika, framgångsrika, elaka, badboys osv och sist men inte minst så skyller dom på alla kvinnor som inte vill vara med dom.
Incels är inskränkta idioter som inte fattar att dom måste ändra på sig för att lyckas, dom inser inte heller att det krävs en hel del övning innan man blir duktig och smidig på det sociala planet.
Det är precis som om man skall hålla ett föredrag inför en stor mängd människor, man blir vare sig bra eller rolig första gången. Om man tycker det är läskigt och svårt så får man utmana sig själv.
Incels skulle bara skylla på publiken, att publiken består av korkade människor som inte förstår dom, att publiken är elak osv.
Incels kan vara farliga för jag tror dom helt klart lider av personlighetsstörningar.
Personlighetsstörningar?
Det tror jag inte alls på gäller för majoriteten av Incels.
Att merparten av brott begångna av Incels skulle bero på mental otillräcklighet är inget jag alls är övertygad om.
Att börja klandra människors brott på mentala störningar är att ursäkta deras brott. Denna metod använder sig gärna förövare inför domare för att få vård istället för fängelse.
Människor vet oftast vad de gör och säger och de beslut de tar är medvetna och avsiktliga.
Istället ska man fokusera på motiv. När det gäller ex. serie- och massmördare är motivet uteslutande kopplat till barndomen och det är mycket vanligt med att ha utsatts för någon form av övergrepp, vilket har skapat skam och raseri. I denna situation är det utan större tvekan mentala störningar, då
moral, medlidande och sympati har förträngts och ej längre uppfattas. Här kan vi bokstavligen tala om blint raseri.
Incels är män som känner sig uteslutna...som ett mobbingoffer. Också här är det inte ovanligt i alla fall i USA med skolungdomar som mobbningsoffer som utför skolskjutningar. Återigen är det kopplat till känslor.....alla beslut en människa tar utgår FÖRST ifrån ens känslor. Utan känslor kan man inte ta ett specifikt beslut. Incels och mobbningsoffer utgår främst utifrån hämnd och det är medvetet.
Hämnd är inte detsamma som vid maktbehov och upprymdhet från att lustmörda.
Förtryckta känslor är inte detsamma som blint raseri. Brukar man höra att seriemördare är deprimerade och begår självmord då de mördar eller tar risker att bli avslöjade? I så fall borde ju ex. USA nyligen inte fått tag på en seriemördare, 12 mord och ca. 50 våldtäkter, utav slump efter 40 års efterlysning och då seriemördaren var +70 år gammal och livs levande?
Detta samhällsproblem kommer att fortgå tills det finns ett tydligt överskott på kvinnor, så män inte behöver anstränga sig nämnvärt alls för att få en kvinna. Mer offer kommer det bli tills den dagen på jorden eller i respektive land.