2018-04-27, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det där vet du inget om. Sa jag inte åt dig att lägga ned halmgubbarna?
Halmgubbar? Visst kom med bortförklaringar för att slippa ta en diskussion.

Att jag enbart drar slutsatser av det du skriver, att jag är retorisk och för argument utifrån det kan inte jag rå för.
Citera
2018-04-27, 11:30
Medlem
Nu har jag inte orkat läsa alla hjärndöda inlägg i tråden men incels finns i verkligheten.
Det är pojkar/män som skyller sina egna tillkortakommanden på andra. Dom skyller på andra par, på andra män som är för snygga, rika, framgångsrika, elaka, badboys osv och sist men inte minst så skyller dom på alla kvinnor som inte vill vara med dom.

Incels är inskränkta idioter som inte fattar att dom måste ändra på sig för att lyckas, dom inser inte heller att det krävs en hel del övning innan man blir duktig och smidig på det sociala planet.
Det är precis som om man skall hålla ett föredrag inför en stor mängd människor, man blir vare sig bra eller rolig första gången. Om man tycker det är läskigt och svårt så får man utmana sig själv.

Incels skulle bara skylla på publiken, att publiken består av korkade människor som inte förstår dom, att publiken är elak osv.

Incels kan vara farliga för jag tror dom helt klart lider av personlighetsstörningar.
Citera
2018-04-27, 11:48
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Men du vet fortfarande inte hur köttmarknaden ser ut från en mans synvinkel och kan heller inte dra skillnader och slutsatser.

Lyssnar istället på flertalet män som avger samma vittnesbörd. Kvinnor i länder där prostitution är lagligt, i västvärlden, är mindre stroppiga som kvinnor i länder där sexköp är olagligt.

Men din undermedvetna kvinnliga drifter förstår ju inte sånt. Men det kanske du gör till slut när Sverige äntligen importerar 100.000 fertila kvinnor varje år.

Sen har du missförstått det mesta av vad jag skrev.

Den som inte förstår vad som skrivs är du.

Män smörjer, smörar och försöker snärja trots att sexköp inte är kriminaliserat. Dejtingmarknaden är inte mer utjämnad för att tillfälliga sexuella tjänster går att köpa. Kvinnor är i samma position på köttmarknaden i den utvecklade delen av världen. Lagstiftningen kring prostitution oaktad.

Tror du på allvar att kvinnor per automatik är trevligare mot män i länder där sexköp är lagligt för att de annars skulle bli utan samlag och bekräftelse?

Ut och res med dig!

Och hur såg det ut i Sverige innan 1 januari 1999 menar du?
Citera
2018-04-27, 12:33
Medlem
Ogdens avatar
Tänker att dessa killar har haft en jobbig start i livet (exempelvis en dålig/kärlekslös familj, mobbade i skolan etc) som gett dem dålig självkänsla och dåligt självförtroende vilket får dem att hata sig själva enormt, svartmåla allt och tolka hela världen genom dessa glasögon. Ett par som håller hand gör inte det för att de vill hålla hand, de gör det för att de VET att du är ensam och vill HÅNA dig. Sen går de hem och knullar och skrattar åt dig. Irrationellt så att det förslår, men hjärnan kan rationalisera det mesta om man ger det tillräckligt mycket tid och energi. Många kan ju tolka världen lite så efter exempelvis ett uppbrott (ta klassikern "alla kärlekslåtar på radion handlar om oss") men det är ju ingenting som folk generellt fastnar i under flera års tid. Men det är ju skönt att vara ett offer istället för att ta ansvar för sitt liv, särskilt när man hittar likasinnande som ömt klappar dig och säger att det är någon annans fel och någon annans ansvar. Det beteendet är ju incels inte direkt ensamma om.

Mycket av sakerna som de stimmar upp sig över och skriver om på internet är ju för övrigt rena fantasifoster på deras sida. Mycket handlar ju om att random kvinnor/par, som inte ens vet vem incelen är, skrattar åt dem och liknande - det är ju närmast paranoida vanföreställningar.

Samma mekanismer som all extremism, antar jag. Det är ju rätt imponerande att lyckas hjärntvätta sig själv. Confirmation bias kan vara starkt...
Senast redigerad av Ogden 2018-04-27 kl. 12:39.
Citera
2018-04-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Nu har jag inte orkat läsa alla hjärndöda inlägg i tråden men incels finns i verkligheten.
Det är pojkar/män som skyller sina egna tillkortakommanden på andra. Dom skyller på andra par, på andra män som är för snygga, rika, framgångsrika, elaka, badboys osv och sist men inte minst så skyller dom på alla kvinnor som inte vill vara med dom.

Incels är inskränkta idioter som inte fattar att dom måste ändra på sig för att lyckas, dom inser inte heller att det krävs en hel del övning innan man blir duktig och smidig på det sociala planet.
Det är precis som om man skall hålla ett föredrag inför en stor mängd människor, man blir vare sig bra eller rolig första gången. Om man tycker det är läskigt och svårt så får man utmana sig själv.

Incels skulle bara skylla på publiken, att publiken består av korkade människor som inte förstår dom, att publiken är elak osv.

Incels kan vara farliga för jag tror dom helt klart lider av personlighetsstörningar.

Personlighetsstörningar?

Det tror jag inte alls på gäller för majoriteten av Incels.

Att merparten av brott begångna av Incels skulle bero på mental otillräcklighet är inget jag alls är övertygad om.

Att börja klandra människors brott på mentala störningar är att ursäkta deras brott. Denna metod använder sig gärna förövare inför domare för att få vård istället för fängelse.

Människor vet oftast vad de gör och säger och de beslut de tar är medvetna och avsiktliga.

Istället ska man fokusera på motiv. När det gäller ex. serie- och massmördare är motivet uteslutande kopplat till barndomen och det är mycket vanligt med att ha utsatts för någon form av övergrepp, vilket har skapat skam och raseri. I denna situation är det utan större tvekan mentala störningar, då
moral, medlidande och sympati har förträngts och ej längre uppfattas. Här kan vi bokstavligen tala om blint raseri.

Incels är män som känner sig uteslutna...som ett mobbingoffer. Också här är det inte ovanligt i alla fall i USA med skolungdomar som mobbningsoffer som utför skolskjutningar. Återigen är det kopplat till känslor.....alla beslut en människa tar utgår FÖRST ifrån ens känslor. Utan känslor kan man inte ta ett specifikt beslut. Incels och mobbningsoffer utgår främst utifrån hämnd och det är medvetet.

Hämnd är inte detsamma som vid maktbehov och upprymdhet från att lustmörda.

Förtryckta känslor är inte detsamma som blint raseri. Brukar man höra att seriemördare är deprimerade och begår självmord då de mördar eller tar risker att bli avslöjade? I så fall borde ju ex. USA nyligen inte fått tag på en seriemördare, 12 mord och ca. 50 våldtäkter, utav slump efter 40 års efterlysning och då seriemördaren var +70 år gammal och livs levande?

Detta samhällsproblem kommer att fortgå tills det finns ett tydligt överskott på kvinnor, så män inte behöver anstränga sig nämnvärt alls för att få en kvinna. Mer offer kommer det bli tills den dagen på jorden eller i respektive land.
Citera
2018-04-27, 13:33
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Halmgubbar? Visst kom med bortförklaringar för att slippa ta en diskussion.

Att jag enbart drar slutsatser av det du skriver, att jag är retorisk och för argument utifrån det kan inte jag rå för.
Jag diskuterar gärna, men tänker inte delta i ett ställningskrig där användare utgår från att jag tillhör 'motståndarsidan' för att jag har invändningar.

Incelkulturen är ett problem, där är vi överens. Jag har endast hävdat att det inte är norm. Allt annat är hittepå från din sida.
Citera
2018-04-27, 13:44
Medlem
Citat:
Klart män påverkas av känslor, men inte impulsstyrda känslor som får dig att göra eller säga saker utan betänketid.

Vänligen definiera begreppen "impulsstyrda känslor" och "icke-impulsstyrda känslor".
Citera
2018-04-27, 15:30
Medlem
Nihennas avatar
Till er som säger att Incels inte är hatfyllda, utan enbart säger som det är att deras brist på kvinnor beror på de själva enbart, att de drog den genetiska nitlotten: Ta en titt på några trådar på https://incels.me/forums/inceldom-discussion.2/, så ser ni att det inte stämmer.

Detta är ett utkast från en av trådarna;

"im 18 now. im gonna breivik when im like 22 or something. imaging living another 72 years of this "
"Was Breivik an incel?"
"No. He was known to have had a few girlfriends in his lifetime prior to his attack."
"Thanks. I was just curious. So he's a hero, but not a hERo."

Versala ER i "hERo" syftar på, så vitt jag förstår i alla fall, på Elliot Rodger.

Det är helt fyllt till bredden av trådar där de inte enbart gråter för att de är "fula" (vilket jag garanterat att majoriteten av dem inte är utan något som enbart sitter i deras huvud. Det är inte många människor över huvud taget som är såpass fula att de inte kan hitta någon alls). Att påstå att en stor del av incels, i ala fall av dem som hänger på det forumet, inte är hatiska är ren och skär lögn.
Citera
2018-04-27, 15:35
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Till er som säger att Incels inte är hatfyllda, utan enbart säger som det är att deras brist på kvinnor beror på de själva enbart, att de drog den genetiska nitlotten: Ta en titt på några trådar på https://incels.me/forums/inceldom-discussion.2/, så ser ni att det inte stämmer.

"im 18 now. im gonna breivik when im like 22 or something. imaging living another 72 years of this "
"Was Breivik an incel?"
"No. He was known to have had a few girlfriends in his lifetime prior to his attack."

Versala ER i "hERo" syftar på, så vitt jag förstår i alla fall, på Elliot Rodger.

Det är helt fyllt till bredden av trådar där de inte enbart gråter för att de är "fula" (vilket jag garanterat att majoriteten av dem inte är utan något som enbart sitter i deras huvud. Det är inte många människor över huvud taget som är såpass fula att de inte kan hitta någon alls). Att påstå att en stor del av incels, i ala fall av dem som hänger på det forumet, inte är hatiska är ren och skär lögn.
#inteallaincels hänger på incelforum och "näthatar".
Citera
2018-04-27, 15:50
Citat:

"Was Breivik an incel?"

Alltså, av allt skit som jag kan läsa i länken du länkade så kan jag känna igen det på ett annat forum - Flashback.
Det finns sååå många som hela tiden påstår att kvinnor är horor "deep down" och bara går för utseendet. När det kommer till ONS så är det kanske så.
Men annars? Nä. Vill man har ett förhållande och bara går efter utseende så kan man lika gärna skippa det.

Helt efterblivna människor som bara gror in sig ännu mer i att vara deprimerade och må dåligt.

Ingen annan kan förändra hur du ser på dig själv, det måste komma ur dig själv - förändringen. Psykiskt dvs.

Jag tror helt klart på att personligheten spelar mycket mer roll än hur man ser ut. Däremot så skulle jag nog inte haffa en ful jävel, om han har en extremt ful personlighet.
Citera
2018-04-27, 16:07
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Alltså, av allt skit som jag kan läsa i länken du länkade så kan jag känna igen det på ett annat forum - Flashback.
Det finns sååå många som hela tiden påstår att kvinnor är horor "deep down" och bara går för utseendet. När det kommer till ONS så är det kanske så.
Men annars? Nä. Vill man har ett förhållande och bara går efter utseende så kan man lika gärna skippa det.

Helt efterblivna människor som bara gror in sig ännu mer i att vara deprimerade och må dåligt.

Ingen annan kan förändra hur du ser på dig själv, det måste komma ur dig själv - förändringen. Psykiskt dvs.

Jag tror helt klart på att personligheten spelar mycket mer roll än hur man ser ut. Däremot så skulle jag nog inte haffa en ful jävel, om han har en extremt ful personlighet.

Yes. Jag har gnällt rätt mycket på nivån i R&S just pga. att det blivit lite av en ekokammare.

Vågar man ens ifrågasätta lite granna så blir man genast kallad betacuck, samt får en lång utläggning om deras hemmalagade vetenskap om hur enbart män med perfekt markerade käkben och milimeterprecis symmetri i ansiktet får tjejer. Ifrågasätter man även det, då är man inte bars en cuck utan en bluepilled cuck som inte inser hur sanningen™ ligger till.

Man märker dock hur skört deras tankesätt är.
Först säger de att man inte får tjejer om man är under 184 cm, har breda axlar och har lite skevt ansikte.
Visar man då på exempel på motsatsen, då flyttar de målstolpen och säger istället hur det är undantag och att tjejen enbart är med en för pengar eller att hon är otrogen bakom ryggen.
Visar man då på ytterligare exempel där det inte heller stämmer så får de slut på argument och så avslutar enbart med ett klämkäckt "Du ljuger"

På sin höjd drar de upp studien på OkCupid och Tinder om 80/20-regeln, utan att reflektera kring det faktum att på dessa tjänster har du bara ett ansikte att gå på och inte särskilt mycket mer. Sen ser ju vissa, inklusive jag, ut som träsktroll på bild men okej eller t.o.m bra ut i verkligheten, så även det kan man inte dra för många slutsatser av.
Citera
2018-04-27, 16:15
Citat:
Yes. Jag har gnällt rätt mycket på nivån i R&S just pga. att det blivit lite av en ekokammare.

Vågar man ens ifrågasätta lite granna så blir man genast kallad betacuck, samt får en lång utläggning om deras hemmalagade vetenskap om hur enbart män med perfekt markerade käkben och milimeterprecis symmetri i ansiktet får tjejer. Ifrågasätter man även det, då är man inte bars en cuck utan en bluepilled cuck som inte inser hur sanningen™ ligger till.

Man märker dock hur skört deras tankesätt är.
Först säger de att man inte får tjejer om man är under 184 cm, har breda axlar och har lite skevt ansikte.
Visar man då på exempel på motsatsen, då flyttar de målstolpen och säger istället hur det är undantag och att tjejen enbart är med en för pengar eller att hon är otrogen bakom ryggen.
Visar man då på ytterligare exempel där det inte heller stämmer så får de slut på argument och så avslutar enbart med ett klämkäckt "Du ljuger"

På sin höjd drar de upp studien på OkCupid och Tinder om 80/20-regeln, utan att reflektera kring det faktum att på dessa tjänster har du bara ett ansikte att gå på och inte särskilt mycket mer. Sen ser ju vissa, inklusive jag, ut som träsktroll på bild men okej eller t.o.m bra ut i verkligheten, så även det kan man inte dra för många slutsatser av.

Det jag kan dra som slutsats av vad du skrev och hur det ser ut i verkligheten är:
Det är olika för alla.
Såsom i sammanhang och KRING personer.

Jag har stött på killar som ser ut som modeller och väljer mig varav jag blir överraskad och får höra att personligheten spelar mer roll så länge man ser "Okej" ut.
Samma sak gäller tjejer (jag är inte bi).

Jag har blivit ytterst påverkad av normen och hur man alltid måste se bra ut. Idag så håller jag mer på att det gäller att ha en bra insida. Så länge man har en bra insida så påverkar man sin utsida.

Sjukt jobbigt, allt du skrev om.
Få höra att de som får något som ser mindre bra ut bara har tur.
"så länge man har pengar så spelar utseendet ingen roll" ?????

För i helvete, väx upp.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in