2018-04-27, 09:12
Medlem
Autobahn76s avatar
Är det någon som vet när det tog slut med sista tjejen och vad som hände där?
Av det jag läst mig till, så får jag en känsla av att det kan vara en utlösande faktor. "Droppen" liksom.

Egentligen skit samma då han redan mådde dåligt men man vill ju veta.
Tyckte hur som helst att han gav ett jävligt soft intryck i dokumentären och jag hoppas att han har det bra nu.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-04-27 kl. 09:17.
Citera
2018-04-27, 09:26
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Är det någon som vet när det tog slut med sista tjejen och vad som hände där?
Av det jag läst mig till, så får jag en känsla av att det kan vara en utlösande faktor. "Droppen" liksom.

Egentligen skit samma då han redan mådde dåligt men man vill ju veta.
Tyckte hur som helst att han gav ett jävligt soft intryck i dokumentären och jag hoppas att han har det bra nu.

du syftar på bruden från tjeckien? var inte dom tillsammans? eller gjorde dom slut precis innan? för hon la ju upp en sjuk bibel om hur mycket hon saknade honom på sin instagram.
Citera
2018-04-27, 09:30
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
du syftar på bruden från tjeckien? var inte dom tillsammans? eller gjorde dom slut precis innan? för hon la ju upp en sjuk bibel om hur mycket hon saknade honom på sin instagram.

Ja det snackades tidigare om Tereza Kacerova? Var han tillsammans med henne nyligen?
"Ash" skrev även i sitt "kondoleans-tal" om Tims problem med tjejer.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-04-27 kl. 09:32.
Citera
2018-04-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nu har jag visserligen haft tillräckligt med vett och självrespekt att inte bränna bort några av mina hjärnceller på att faktiskt lyssna på Avicii's "musik", men som jag har förstått det utefter beskrivningar i tråden, så producerade han alltså fjortisdunk, vilket överhuvudtaget inte är musik, utan bara trams rakt av. Och det var just detta jag menade med mainstreamtänkare Skitungarna idag kan helt enkelt inte lyssna på riktig och bra musik nuförtiden, vad ska man förvänta sig av dessa rasligt underlägsna iPhonemänniskor liksom? Vi som är födda på 80-talet hade tillgång till den bästa musiken som komponerades under ett decennium, och trots att det började spåra ur redan under 90-talet med musiken, så var 90-talets fjortisdunk ändå av förhållandevis och relativt hög kvalitet. Ta bara som exempel E-Type, han gjorde ju äkta fjortisdunk, precis som Captain Hollywood's Flying High låt, men de var alltid noga med den tidens fjortisdunk att anlita någon sångerska med operatisk röst som kunde sjunga en refräng rätt bra, medan E-Type eller någon korkad Jamaica-neger som t.ex. Ice MC osv, stod där och rappade något efterblivet snack som ingen fattade vad de sa.

De senaste årens fjortisdunk däremot har bara varit error rakt av. Det är möjligt att jag har hört några av Avicii's låtar via mina yngre arbetskollegor (90-talister) som alltid spelar upp sådant trams på firmafesterna, men det har varit så dåligt att jag aldrig frågat vem som gjort "låten". Trodde ärligt talat inte ens att den här skiten sålde något, men tydligen tjänar dessa fjortisdunkare bra pengar också. Helt efterblivet liksom, folk spenderar inte deras pengar på kvalitet nuförtiden, och iPhone är bästa exemplet på detta iGnoransfenomen.

Ja, bra sammanfattat. Det är viktigt att förstå: mainstreamtänkare har inga egna åsikter; mainstreamtänkare saknar originalitet. Och detta är ett allvarligt samhällsproblem, att dålig smak (aka entartete kunst ) är så inne nuförtiden att man kan hjärntvätta mainstreammänniskor till att tycka precis vad som helst via mainstream media osv. Det är inte konstigt att vi har allvarliga miljöproblem, biosfärens existens är hotad och ett tredje världskrig kan bryta ut när som helst, när mainstreamtänkare är så här lättmanipulerade.

Din korkade åsna, jag läser inte mainstream media som du gör. Jag kan tänka och jag tänker själv. Afrobladets URL öppnar jag i min webbläsare typ en gång om året eller så.

Picasso var ingen riktig konstnär; han sysslade med entartete kunst, och att Steve Jobs beundrade Picasso så mycket får mig att undra om du använder iPhone?

Kurt Cobain var en skitmusiker han också om du frågar mig, men trots att Cobain var värdelös, så var han rena Mozart när man jämför honom med Avicii, eftersom han faktiskt kunde spela gitarr med en viss skicklighet. Cobain har inte gjort en enda riktigt bra låt han heller. Smells Like Teen Spirit är den enda låten som är typ okej, men den hypades upp som bara helvete därför att den tidens fjortisar tyckte att Cobain var häftig, destruktiv och hade en edgy stil osv. Jag har inte ens Smells Like Teen Spirit i min Spotifylista liksom.

Jag tror inte att du förstår vad jag och goyimcuck säger här. Vi dissar den här Aviciifjollan eftersom han var en talanglös fjortis, inte en riktig musiker, och blev "stor" eftersom skitungarna idag inte lyssnar på riktig musik, de gillar inte bra filmer, spelar inte bra TV-spel osv (allt de spelar nuförtiden är generiska och värdelösa First Person Shooters liksom). DÅLIG SMAK ÄR MAINSTREAM NUFÖRTIDEN. Fattar du inte det så fattar du ingenting av något annat heller, eftersom du saknar kritiskt tänkande och analysförmåga. Sedan behöver man inte vara värsta grymma konpositören för att tycka att någon musiker komponerar bra eller dålig musik, precis som man inte måste vara den snyggaste mannen på planeten för att bedöma om en kvinna är vacker eller ful. Sedan är jag och goyimcuck inte musiker heller; vi sitter inte och hävdar att vi kan göra bättre musik, vi säger bara att han var kass. Precis som jag inte måste vara en skådespelare för att påstå att Keanu Reeves inte kan skådespela. Det jag och andra i tråden försöker få iSheeple som dig att förstå, är att det finns ingen talang bakom det mesta av musiken som produceras idag. Förr i tiden var det riktiga musiker och riktiga band som lyftes upp i topplistorna, alltså begåvade snubbar som satt i flera timmar varje dag och repade i garaget och blev riktigt bra på vsd de gjorde; hur ofta ser vi band som Guns N' Roses, Black Sabbath, Iron Maiden och Metallica idag? Har Madonna gjort en enda bra låt sedan millennieskiftet? Det finns olika anledningar till att musiken suger idag och att alla låtar har hjärndöda texter nuförtiden, men att den här tönten Avicii skulle vara den nya Mozart, det kan hans fanboyskara köra upp i röven.

Precis som chrisemil ovan, får jag utslag på min mainstreamtänkare-radar när jag läser ditt inlägg. Jo, talanglös skit säljer som bara smör nuförtiden. Kolla bara på den hjärndöda och intelligensförnedrande skitfilmen Black Panther som exempel, den har liksom dragit in 1.3 miljarder dollar i box office; betyder det att det är en bra film? Lär dig förstå att pengar/profit inte är en bra indikator för kvalitet. Det finns hur mycket skit som säljer hur mycket som helst nuförtiden. Förr i tiden var det inte så. Visst kunde skräp även då sälja som fan, men rent generellt var det så, att om något blev en stor kassasucce, då var det i regel bra grejer. Det är absolut inte så numera. Någonstans på vägen förstod olika musikproducenter och filmbolagens verkställande direktör osv, att de kunde tjäna lika mycket eller mer pengar, på rent skräp, bara de speccade till det med snygga "artister", skådespelerskor, CGI sekvenser, grafik osv, istället för att köra på det klassiska konceptet, kvalitet, som inte är det lättaste stt få fram, eftersom det kräver att man verkligen hittar talang, och rätt man på rätt plats.

Så numera har vi en situation där i stort sett bara skräpkultur produceras och säljs. Avicii representerar musikbranschens McDonald's och iPhonisering av dagens musik, och detta är ett allvarligt samhällsproblem!

Här har du en jävligt skön, bra, nostalgisk låt, som minns hur det var bättre förr med musiken:

Sandi Thom - I Wish I Was A Punk Rocker (Official Video):
https://www.youtube.com/watch?v=tLyw7jytykE

^^ Jämför den här härliga one hit wonder låten som blev en instant classic direkt när den släpptes, med den generiska, repetitiva, monotona skräpmusiken med knapp någon text som släpps idag. Musik förr i tiden hade poetiska texter, med både intellektuellt djup och mening, bra melodi, rytm, harmoni, talang helt enkelt. Avicii's representar denna era och hur musiken har förlorat sin själ helt enkelt, inte pga att Avicii dog utan pga att musiken förlorade sin själ medan han levde och pumpade ut skräp som gjorde honom snuskigt rik; förr i tiden kunde inte musiker bli stenrika om de saknade talang. Vi får hoppas på att Avicii's död markerar ett stopp på skräpkulturen.

Att Avicii dog och att typ ingen över 30 kände till vem han var, innebär inte att det är oss det är fel på, eller att vi inte kan göra bättre musik själva, eller att vi inte hänger med i svängarna osv. Det är ni skitungar som har fel i skallen att ni överhuvudtaget lyssnar på sån här skit och spenderar en jävla massa tid på något som inte låter bra, medan om ni hade haft vett i skallen hade lyssnat på en vettig talbok istället för att riskera tinnitus över något som verkligen inte låter bra.

Hahahaaa, underbart älskar att du tar exempel som E-Type och Ice MC Those were the days!
Även om det var fjortisdunk så var det iaf kvalite på fjortisdunken. Man kan inte säga annat än att E-Type kunde skriva melodier, sen satt han ju på samma kontor som Max Martin och Denniz Pop också så Tycker Avicii gjort lite melodier som är bra, men som sagt "Avicii" det är 3-4pers kanske mer ibland som gör hans senaste låtar. Ta tex Waiting for love: Songwriter(s)

Salem Al Fakir Simon Aldred Tim Bergling Martijn Garritsen Vincent Pontare

eller Without You igen: Songwriter(s)

Carl Falk Salem Al Fakir Tim Bergling Vincent Pontare Dhani Lennevald Alessandro Cavazza

Tycker ni fortfarande att Avicii är ett geni? Fatta att det är helt gäng bakom varenda låt!
Då är man inte ett geni, driftig duktig, hårtjobbande absolut men geni? Snälla
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-04-27 kl. 09:43.
Citera
2018-04-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag håller med dig att det inte spelar roll om Tims låtar var kommers. Jag kan förstå att folk lyssnar på hans musik även om jag aldrig gjorde det.

Sedan det du skriver om Tiesto har du fått lite om bakfoten. Han hette för det första inte Dj Tiesto utan endast Tiesto. Han var också som störst i slutet av 90-talet och några år in på millennieskiftet. Dock så producerade han inte sina låtar den tiden han spelade Trance utan andra gjorde det åt honom.

när det gäller tiesto så var poängen att Avicii blev större än denne. Tiesto som du säger samplade andras musik, och är en grym DJ. Avicci gjorde ju även sin egen musik alltså ett steg längre än enbart en DJ.

Tiesto var väldigt imponerad av Tim.

nu kan jag skriva, enda gemensamt Avicii hade med Cobain är ju att båda tog livet av sig, och att det senare kommer ge luft till åtskilliga konspirationsteorier.

cobain blev mördag. tim blev mördad? ritual som gick fel? nä... låt dem båda vila i frid nu, oavsett vem ni spelar på skivspelaren där hemma gå vidare och släpp teorierna som ledde dit de ledde eller inte ledde.

Tim var stor, den störste under åren han turnerade. 813 fullsålda konsertarenor utsålda, inbjuden till alla möjliga galor etc. det är svårtslaget. Per gässle kan sälja ut ullevi några gånger vart tionde år, TIM FYLLDE arenor runt om i världen. svårt att argumentera emot det.

nån jävla tomte skrev att han gick på droger etc och tog mediciner... fan grabben hade fått avlägsna delar av sin kropp samt fått ett eller flera fel på sin bukspottskörtel. vem vet, han hade kanske ont i sin mage sen 2012 och inga mediciner hjälpte? folk tar livet av sig för de har tinitus, tänk om magen inte fungerar på 6 år med ständig smärta? samt lite psykisk ohälsa på det. kanske det ena gav det andra.

oavsett vilket, Tim gjorde något amazing, han blev världens mest spelade DJ. ni som tycker att det är så lätt, sätt igång, gör en tiesto, som inte spelar egen musik och turnera lite och bli kändisar! det är ju så lätt!
Citera
2018-04-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Rättar lite här.
Avicii var inte världens bästa DJ, han ville egentligen inte stå där. Han var den snabbast växande DJ:n däremot, han blev den största ett tag också.
Hans styrka låg i produktionen, melodier, det var där han excellerade!

Det är möjligt, jag raljerade lite där. men om man gör 813 shower på några år, då är man stor, sen om han är tvåa eller tia på den listan spelar ingen roll, han är en av de bästa DJ:s som fanns under den tiden och han var populär.

det kan ingen nånsin ta ifrån honom. oavsett vad hatarna som alltid hatar skriver.
Senast redigerad av Sigge27 2018-04-27 kl. 10:15.
Citera
2018-04-27, 10:06
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ja det snackades tidigare om Tereza Kacerova? Var han tillsammans med henne nyligen?

Jag ser på hennes Instagram att hon hänger med sitt ex, bara dagar innan Tim klippte. Kolla kommentarerna...
Det ligger en hund begraven här.

https://www.instagram.com/p/BhpXQfEAF4H/?taken-by=terezakacerova
Senast redigerad av Autobahn76 2018-04-27 kl. 10:11.
Citera
2018-04-27, 10:14
Medlem
Mintafs avatar
Citat:

Aa, jag tror att det var hans nuvarande flickvän in i döden så att säga.

Vart hittar jag detta om hans problem med tjejerna?
Citera
2018-04-27, 10:16
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Aa, jag tror att det var hans nuvarande flickvän in i döden så att säga.

Vart hittar jag detta om hans problem med tjejerna?

Ash skrev om det på hans Instagram. Men den är privat nu, efter all skit han (med rätta) fick.
Citera
2018-04-27, 10:17
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ash skrev om det på hans Instagram. Men den är privat nu, efter all skit han (med rätta) fick.

ah okej, förståeligt. Kan du inte skriva lite kort om det som du läste? Var det att han hoppade runt i sängen med alla tjejer eller att han hade svårt att hitta någon som inte var ute efter pengar typ? vad handlade det om liksom.
Citera
2018-04-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpodejhej
Ja, man kan jämföra äpplen och bilar också, men det är inte särskilt givande. Talang för vad? All jävla house låter likadant, han är en överhypad artist. Ja, jag förnekar att Avicii hade talang, vad han däremot hade var tur och hårt arbete. Men han var inte en artist som förändrade något i musikhistorien, avicii kommer att glömmas bort ganska snart.
Frågan var ju vad det betyder för dagens generation, inte vad gubbar som minns kurt cobain tycker

Även om jag inte direkt lyssnar på den typen av musik så inser jag ju att killen hade talang och jobbade hårt utifrån det lilla jag hört av musiken

Rip avicii
Citera
2018-04-27, 10:19
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
ah okej, förståeligt. Kan du inte skriva lite kort om det som du läste? Var det att han hoppade runt i sängen med alla tjejer eller att han hade svårt att hitta någon som inte var ute efter pengar typ? vad handlade det om liksom.

var någon annan DJ som sa första gången han träffade Avicii så låg han däckad med 2 tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in