2018-04-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Vart har du läst det? Hade varit intressant att ta del av. Jag uppfattade det som att tiden innan kändisskapet va de lyckliga åren då han i dokumentären säger att när han slutade turnera så kändes det som när han var 18.

Det finns en tråd här på forumet från innan han blev känd, har diskuterats rätt så mycket redan.
Jag ger inte källa då det inte tillåts, men om du söker så kan du säkert finna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Fattar inte att alla puckade människor som får höra att deras största idoler upplevs som dåliga mediokra/upphausade alltid ska köra med "få höra din musik dåå rååå". Ja, för vi leker med tanken att musiken är bra som personen själv gör. Vad hjälper det då dennes credd i argumentationen?. Kan säga av egen erfarenhet. Om jag sågat någon och sen kunnat visa att jag kan göra det dom gör mycket bättre, och dessutom fått medhåll av andra (runtikring som inte känner en.)

Så hjälper det inte ett dugg emot människor som dig. För alla vi som kritiserar Avicii måste själva vara EDM gudar och kunna FL Studio för att ha din respekt, men när sanningen kommer fram så skiter du helt enkelt i dom bakomliggande kunskaperna av kritikerkåren.
Du klarar helt enkelt inte av att folk kritiserar din idol Avicii.
Oavsett vad vi tycker om Avicii så är han död nu, och det är jättesorgligt. Jag blev illaberörd och nästan lika chockad som när Jackson (i mitt tycke en riktig talang/geni, whatever du vill kalla det).

Jag har aldrig påstått att jag varit ett fan av Avicii, jag har om något mest kritiserat honom. Han är yngre än mig men både han och jag har hängt på studio.idg.se.
Jag vet vad det innebär att sitta och nöta i FL och Live, fan jag sitter och nöter fortfarande.
Finns väldigt många där ute som säger att Avicii hade 0 talang... Kan ställa frågan på ett annat sätt då: Vem är ni som kritiserar när stora artister erkänt honom som ett geni?
Chris Martin är en, Wyclef Jean en annan, båda vet vad de snackar om ärligt talat.

Jag personligen respekterar det han gjort; fört en genre till mainstream, finns bara ett fåtal akter som gjort det i historien, Elvis och Beatles.
Det tåls att respektera om inget annat!
Citera
2018-04-27, 00:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varifrån kommer alla töntar i denna tråd som tramsar om att "någon vidare musiker var han ju inte".

Vem är ni att bedöma det, och varför önskar ni så starkt att göra er till totalt åtlöje i tråden, för det är ju vad ni gör. Varför skulle ni vara bättre på att ha "facit" än alla de körer och kyrkklockor runt om i världen som hyllat Aviciis musik senaste veckan?

Det är så tragiskt, för det är så uppenbart hur misslyckade gamla gnällspikar ni är.
Citera
2018-04-27, 00:01
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Varför kan ni bara inte enas om 1 enda sak.

Grabben gjorde musik som gjorde denne till världens bästa DJ, han slog DJ tiesto, han slog alla andra under sin tid. turnerade mest av alla, blev också helt utsliten och dog.

sen om hans musik får leva kvar eller ej spelar väl för fan ingen roll.

jämföra med cobain som dog efter 1 eller 2 plattor är väl helt fel.

som att jämföra usain bolt med Mike Tyson, enda kopplingen är att båda håller på med idrott. eller jämföra mike tyson med sara sjöström, eller patrik sjöberg med en trestegshoppare. alla har för fan talang. och alla blev bäst under sin prime. vad är problemet?

1. Calvin Harris 547 miljoner kronor

2. David Guetta 306 miljoner kronor

3. Tiesto 298 miljoner kronor

4. Skrillex 198 miljoner kronor

4. Steve Aoki 198 miljoner kronor

6. Avicii 132 miljoner kronor

7. Kaskade 149 miljoner kronor

8. Martin Garrix 140 miljoner kronor

8. Zedd 140 miljoner kronor

10. Afrojack 132 miljoner kronor

11. Deadmau5 124 miljoner kronor

11. Diplo 124 miljoner kronor

detta är en lista på världens största stjärnor som dj med egna konserter som Avicii hade samt pengar de drog in under ett år som aktiva.. 2014-2015.

att Avicii kunde göra elektroniskt musik som ungdomar ville dansa till, vad är problemet?

om han blir ihågkommen, ja kanske inte, för de flesta låtar han har är ju just bara ljud, ingen sång som fastna i minnet. däremot så kommer hans shower att finnas för evigt för dem som sett dem live och då även hans musik. om någon drar fram avicii om 30 det tror jag inte. tror heller inte nya hittar nirvana idag om inte föräldrarna spelar dem på sina stereos.

jag själv är helsåld på några av dj tiestos låtar men kan ju gå månader emellan när man spelar dem. när jag upptäckte tiesto gick de dygnet runt.

musik är något som kommer och går fast vissa artister får leva kvar längre. jag tror sång fastnar längre än elektronisk musik, i alla fall på mig.

Grabben lyckades bli en av världens bästa DJ, sen vad en DJ betyder för en person kontra nån som sjunger. tror sång vinner kontra beats som man hoppar till.

Members of mayday var ju stora på 90-talet, ingen spelar dem idag nånstans.

en dj som dör, ja tragiskt. men bråka inte om talang, han hade hur mycket talang som helst mer än att bara sträcka handen i luften på sina shower och dricka ett halvrör. grabben jobbade fan dygnet runt för att bli den han blev. all heder till det.

så snälla lägg nu ner tjatet om talang och nöj er med att Tim Berglin blev större än någon annan artist i sverige utan att behöva sjunga under 2008 och 2017.

lovar att även Sara Larsson önskar att hennes låtar och konserter hade varit i närheten av Aviciis. olika stilar, olika fans. lev med det. vem som är bäst? vem fan bryr sig.

Jag håller med dig att det inte spelar roll om Tims låtar var kommers. Jag kan förstå att folk lyssnar på hans musik även om jag aldrig gjorde det.

Sedan det du skriver om Tiesto har du fått lite om bakfoten. Han hette för det första inte Dj Tiesto utan endast Tiesto. Han var också som störst i slutet av 90-talet och några år in på millennieskiftet. Dock så producerade han inte sina låtar den tiden han spelade Trance utan andra gjorde det åt honom.
Citera
2018-04-27, 00:09
Medlem
Steinarrs avatar
Hade nog varit bättre om han hade varit lite mer anonym. Alltså att han hade ett artistnamn och gjorde låtar men att han höll sig mer i skymundan.

Vissa människor klarar helt enkelt inte den pressen när man blir så pass populär som honom. Måste vara extremt jobbigt mentalt när man inte ens kan ta en promenad ute på stan utan att det samlas hundratals människor runt en.

Han hade antagligen någon typ av diagnos också då han tydligen var väldigt inåtriktad, så det gjorde nog inte saken bättre heller.
Citera
2018-04-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Varför kan ni bara inte enas om 1 enda sak.

Grabben gjorde musik som gjorde denne till världens bästa DJ, han slog DJ tiesto, han slog alla andra under sin tid. turnerade mest av alla, blev också helt utsliten och dog.

sen om hans musik får leva kvar eller ej spelar väl för fan ingen roll.

jämföra med cobain som dog efter 1 eller 2 plattor är väl helt fel.

som att jämföra usain bolt med Mike Tyson, enda kopplingen är att båda håller på med idrott. eller jämföra mike tyson med sara sjöström, eller patrik sjöberg med en trestegshoppare. alla har för fan talang. och alla blev bäst under sin prime. vad är problemet?

1. Calvin Harris 547 miljoner kronor

2. David Guetta 306 miljoner kronor

3. Tiesto 298 miljoner kronor

4. Skrillex 198 miljoner kronor

4. Steve Aoki 198 miljoner kronor

6. Avicii 132 miljoner kronor

7. Kaskade 149 miljoner kronor

8. Martin Garrix 140 miljoner kronor

8. Zedd 140 miljoner kronor

10. Afrojack 132 miljoner kronor

11. Deadmau5 124 miljoner kronor

11. Diplo 124 miljoner kronor

detta är en lista på världens största stjärnor som dj med egna konserter som Avicii hade samt pengar de drog in under ett år som aktiva.. 2014-2015.

att Avicii kunde göra elektroniskt musik som ungdomar ville dansa till, vad är problemet?

om han blir ihågkommen, ja kanske inte, för de flesta låtar han har är ju just bara ljud, ingen sång som fastna i minnet. däremot så kommer hans shower att finnas för evigt för dem som sett dem live och då även hans musik. om någon drar fram avicii om 30 det tror jag inte. tror heller inte nya hittar nirvana idag om inte föräldrarna spelar dem på sina stereos.

jag själv är helsåld på några av dj tiestos låtar men kan ju gå månader emellan när man spelar dem. när jag upptäckte tiesto gick de dygnet runt.

musik är något som kommer och går fast vissa artister får leva kvar längre. jag tror sång fastnar längre än elektronisk musik, i alla fall på mig.

Grabben lyckades bli en av världens bästa DJ, sen vad en DJ betyder för en person kontra nån som sjunger. tror sång vinner kontra beats som man hoppar till.

Members of mayday var ju stora på 90-talet, ingen spelar dem idag nånstans.

en dj som dör, ja tragiskt. men bråka inte om talang, han hade hur mycket talang som helst mer än att bara sträcka handen i luften på sina shower och dricka ett halvrör. grabben jobbade fan dygnet runt för att bli den han blev. all heder till det.

så snälla lägg nu ner tjatet om talang och nöj er med att Tim Berglin blev större än någon annan artist i sverige utan att behöva sjunga under 2008 och 2017.

lovar att även Sara Larsson önskar att hennes låtar och konserter hade varit i närheten av Aviciis. olika stilar, olika fans. lev med det. vem som är bäst? vem fan bryr sig.

Rättar lite här.
Avicii var inte världens bästa DJ, han ville egentligen inte stå där. Han var den snabbast växande DJ:n däremot, han blev den största ett tag också.
Hans styrka låg i produktionen, melodier, det var där han excellerade!
Citera
2018-04-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hade nog varit bättre om han hade varit lite mer anonym. Alltså att han hade ett artistnamn och gjorde låtar men att han höll sig mer i skymundan.

Vissa människor klarar helt enkelt inte den pressen när man blir så pass populär som honom. Måste vara extremt jobbigt mentalt när man inte ens kan ta en promenad ute på stan utan att det samlas hundratals människor runt en.

Han hade antagligen någon typ av diagnos också då han tydligen var väldigt inåtriktad, så det gjorde nog inte saken bättre heller.

Hade varit bättre om han varit en "Max Martin", ja! Håller med!
Citera
2018-04-27, 00:26
Medlem
Steinarrs avatar
(FB) Skvaller om DJ:n Avicii (Tim Bergling), död 2018-04-20

Verkar som att det började se illa ut redan 2014.

Helt sinnessjukt att dom fortsatte att pusha honom. Varningsklockorna ringde så in i helvete

Musikbolagen borde kölhalas.
Citera
2018-04-27, 00:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
En bra musiker för mig är någon som producerar musik som uppskattas av väldigt många människor.

Se jag visste att vi tyckte olika där. En bra musiker för mig är någon som producerar musik som uppskattas av mig.
Citera
2018-04-27, 00:43
Medlem
Tankefrihets avatar
Ni som skrev att ni stod nära familjen och VISSTE dittan och dattan, skäms ni inte nu? Lite ivf?
Citera
2018-04-27, 00:45
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Avicii,en produkt av sin tid. Talanglös medioker artist som blev känd tack vare sociala medier,
i dessa tider kan vem som helst slå igenom med miljontals visningar och likes på youtube.
Skulle Avicii klarat slå igenom för 30 år sedan? Naturligtvis inte.
Är Avicii en större och bättre artist än David Bowie?
Haha Skiter björnar i skogen?Sover påven på rygg?

Snart är han glömd och nån annan tagit hans plats.Så funkar det idag.
Men vi glömmer aldrig Elvis Presley,Beatles,Mozart,Ulf Lundell,Ace of Base,Queen,Zarah Leander.

Men han var säkert en fin och snäll kille Tim.

Om han är så medioker så kan väl du själv börja prodda och tjäna in 800m sek på några år. Vad väntar du på? Visa vad du går för.
Citera
2018-04-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Avicii,en produkt av sin tid. Talanglös medioker artist som blev känd tack vare sociala medier,
i dessa tider kan vem som helst slå igenom med miljontals visningar och likes på youtube.
Skulle Avicii klarat slå igenom för 30 år sedan? Naturligtvis inte.
Är Avicii en större och bättre artist än David Bowie?
Haha Skiter björnar i skogen?Sover påven på rygg?

Snart är han glömd och nån annan tagit hans plats.Så funkar det idag.
Men vi glömmer aldrig Elvis Presley,Beatles,Mozart,Ulf Lundell,Ace of Base,Queen,Zarah Leander.

Men han var säkert en fin och snäll kille Tim.

"Blev känd på grund av sociala medier". Du låter bra dum nu. Så vad menar du egentligen med det här idiotiska påståendet? Att Avicii blev världskänd på grund av sitt utseende? Att det var hans image som gjorde att han slog igenom? Miljontals visningar kan jag gå med på att folk kan åstadkomma med en viral succé. Tim har över 1,5 miljarder visningar på en av sina låtar och fortsatte producera superhit efter superhit. Gubbar på flashback kan fortsätta att kalla honom talanglös, men han drog in mer pengar på ett år än vad ni kommer göra på en livstid. Det gör man inte om man är talanglös. Jag personligen lyssnar inte på Avicii men jag förstår att han var ett geni inom sitt yrke.
Citera
2018-04-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Se jag visste att vi tyckte olika där. En bra musiker för mig är någon som producerar musik som uppskattas av mig.

Och där avslöjade du dig som ett troll... Om du menar allvar så bör du nog söka hjälp för din narcissism, just sayin'...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in