Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Ponera nu att Özz och advokatsyster är väl medvetna om alla felaktigheter, och att de medvetet anlitat svart arbetskraft och trott att det ska gå obemärkt förbi. Frågan kvarstå ändå. Varför tar inte svågern smällen då det enligt Özz är han som skött det hela, och samtidigt är han den enda som inte direkt har någon karriär att förlora?

Vore det inte smartare att svågern tar på sig allting, ställs inför rätta och därefter offentligt ber om ursäkt till Özz och och sin fru? På så sätt räddar han deras karriärer, och kan få någon slags kompensation under bordet eller liknande.

Jag tror att det antagligen ligger en djupare konflikt mellan Özz och de andra parterna, eftersom detta hade varit det minst skadliga alternativet.

Förstår uppriktigt inte varför du envisas med att pumpa ut nya inlägg när du bara blir överbevisad och sågad gång på gång.

Du skriver att du själv är företagare men har dunkla begrepp om ansvarstagandet. Tror att man kan komma undan oegentligheter genom att betala pengar till en utomstående (lite a’ la en ”målvakt”). Att saken därmed skulle vara utagerad.

Som företagare kan inte Özz och hans syster skylla ifrån sig på utomstående och därigenom ”rädda sina karriärer”. När ska polletten trilla ner?
Citera
2018-04-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det någon som vet om Nujens själva är polisanmälda och om syrran utreds av Advokatsamfundet?

23 februari 2018
Disciplinärende har inletts
I anledning av de uppgifter som förekommit i media rörande påstådda arbets- och anställningsförhållanden m.m. hos en advokat som sysslar med uppdrag som målsägandebiträde har generalsekreteraren i dag inlett ett ärende.
54
https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2018/februari/disciplinarende-har-inletts2/

Inget har framkommit som tyder på att polisen bryr sig. Reagerar dom inte själva på uppgifterna i FUP om Nujens pengaöverföringar till Akilov så förefaller det lönlöst att göra nya anmälningar, risken finns att anmälaren i så fall blir den som framgent blir trakasserad av myndigheten som tydligt signalerat att ärendet är något som man vill begrava i tystnad.

Möjligheten finns att skatteverket kommer titta på saken, annars riskerar svartbetalningar på upp till 85.000 kr årligen betraktas som fribelopp ”Lex Nujen”.
Citera
2018-04-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Någon som har ett bra namn till Youtube-arkivet?

Fastighetsturken, svartbyggeturken, sminkturken, svågerturken?

Kollade lite youtube på ÖN, har aldrig tittta på honom tidigare.
Det som slår mig är att han driver med mig/oss/svenskheten.
Jag skulle ALDRIG göra så när jag är utomlands för det är inte komiskt utan mera att spotta på värdens utsträckta hand.
Han har flyttat till ett land som ska vara räddningen för honom och hans familj och han driver med oss.
Hade jag gjort det i något annat land så hade dom slängt ut mig och absolut inte skrattat.

Hörde något om 9/11 och att hans skämt inte mottogs väl, vad var det?
Citera
2018-04-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag skulle ALDRIG göra så när jag är utomlands för det är inte komiskt utan mera att spotta på värdens utsträckta hand.
Han har flyttat till ett land som ska vara räddningen för honom och hans familj och han driver med oss.
Hade jag gjort det i något annat land så hade dom slängt ut mig och absolut inte skrattat.

Hittade det
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=5356321
Citera
2018-04-27, 08:20
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:

Tokturken
Citera
2018-04-27, 08:21
Medlem
Citat:

Terrorturken?
Citera
2018-04-27, 08:30
Medlem
Citat:

Jag har bott i flera länder under många år, både i unga år och som vuxen, både som studerande och som yrkesarbetande. Jag är skötsam och hederlig i Sverige, men när jag bodde utomlands var jag extra noga med att vara laglydig. Då körde jag knappt för fort. Jag kände att jag på mitt lilla vis var en representant för Sverige. Överallt jag rest har jag alltid fått känna mig stolt över att vara svensk. Så är inte fallet längre enligt de berättelser jag tar del av från de som reser idag.
Citera
2018-04-27, 08:36
Medlem
Varför har trollkurden lagt ut spektaklet på sin youtubekanal? Och varför använde han sig av ett eget filmteam? Resultatet är ju ett episkt fiasko.
Någon borde lägga ut en engelsk översatt version med kommentatorsfältet upplåst, allt under #sverigebilden
Citera
2018-04-27, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag har bott i flera länder under många år, både i unga år och som vuxen, både som studerande och som yrkesarbetande. Jag är skötsam och hederlig i Sverige, men när jag bodde utomlands var jag extra noga med att vara laglydig. Då körde jag knappt för fort. Jag kände att jag på mitt lilla vis var en representant för Sverige. Överallt jag rest har jag alltid fått känna mig stolt över att vara svensk. Så är inte fallet längre enligt de berättelser jag tar del av från de som reser idag.

Jag har bott och arbetat utomlands och jag skötte mig som en representant för Sverige.
Visade att jag var en ambassadör för mitt land och kritiserade aldrig hur de löste saker.
Och jag pratade aldrig svenska högt och ljudligt i min mobil så alla i min omgivning kunde höra det och störas av det. Nu för tiden så kan man inte ens handla mat utan at det går runt folk och skrikpratar i sina mobiler på en massa språk. Såg något program på TV där polisen stoppade folk för kontroller, de fick svar på rinkebysvenska som var så oartiga mot polisen!! Fy fan!
När jag blir stoppad av polisen så är jag artig då de sköter sitt jobb.
Citera
2018-04-27, 08:44
Medlem
Han kan vara glad att han inte är född i Sverige..Då hade han åkt dit så det ryker....
(Gäller även komikern som våldtar kvinnor)
Citera
2018-04-27, 08:57
Medlem
FFL88s avatar
Citat:

Jepp, har väl varit så i måååånga år nu att när våra påtvingade "gäster" "biter handen som föder dom" så ska vi bara tacka och ta emot och le lite generat, fan ta den som opponerar sig och rasist kortet är monterat i samhällsgiljotinen..... Är det dessutom galla och gärna vänsterpolitiserat hat från en av våra "folkkära komiker" (Lözz) så frikort för vederbörande direkt till de fina salongerna och TV sofforna, "det är bara svartskalle som får säga svartskalle...."
Citera
2018-04-27, 09:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
23 februari 2018
Disciplinärende har inletts
I anledning av de uppgifter som förekommit i media rörande påstådda arbets- och anställningsförhållanden m.m. hos en advokat som sysslar med uppdrag som målsägandebiträde har generalsekreteraren i dag inlett ett ärende.
54
https://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2018/februari/disciplinarende-har-inletts2/

Inget har framkommit som tyder på att polisen bryr sig. Reagerar dom inte själva på uppgifterna i FUP om Nujens pengaöverföringar till Akilov så förefaller det lönlöst att göra nya anmälningar, risken finns att anmälaren i så fall blir den som framgent blir trakasserad av myndigheten som tydligt signalerat att ärendet är något som man vill begrava i tystnad.

Möjligheten finns att skatteverket kommer titta på saken, annars riskerar svartbetalningar på upp till 85.000 kr årligen betraktas som fribelopp ”Lex Nujen”.
Lex Mångkultur, för det kommer vara en etnisk lag som bara gäller vissa grupper.
Senast redigerad av HejaFinland 2018-04-27 kl. 09:05. Anledning: ville lägga till något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in