Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 09:55
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Förstår inte de som menar att det fanns en väg för Özz att erkänna och ta ansvar. Vad skulle han ha erkänt: "Vi betalade svart, det var dumt, förlåt". Jag tror inte det skulle flyga för en person som är känd för att vara pk-vänster och som tidigare fördömt det han menar är låg skattemoral. Det blir svårt att erkänna att man är den värsta sortens hycklare och sedan bli förlåten. Ingen förlät Ludmila Enkvist efter hon knaprat anabola, det spelar ingen roll att hon erkände och var ledsen. Özz enda chans är förnekelse. Sen kanske inte den rabiata varianten som han visade med JJ var det bästa alternativet men det är en annan sak.

"Sen kanske inte den rabiata varianten som han visade med JJ var det bästa alternativet."

Exakt. Özz valde helt fel strategi för att upprätta sin heder med svenska mått. (Men som andra påpekat valde han rätt strategi för att upprätta sin heder med skamkulturens mått.)

Naturligtvis borde han FÖRSÖKA minimera skadan direkt från början. Så fort förundersökningsprotokollet kom ut och överföringarna avslöjades borde han ha aktivt krishanterat. Alltså sagt att han inte känner till något om detta, men kommer att "sätta sig med" sin projektledare för att gå igenom alla papper. Därefter ta reda på "vad som har brustit" och "se över sina rutiner". Därefter ta kontakt med Skatteverket, så att han kan berätta om "sin dialog" med dem, och att han på grund av den "pågående processen" inte kan säga mer just nu annat än att han "vill göra rätt för sig" och kommer att följa "beslut och anvisningar" från "berörda myndigheter" för att visa att "han tar detta på yttersta allvar". Slutligen när allt detta är kommunicerat och det har gått lite tid så att den värsta kraften i anfallet mot honom är uttömt - pudlar han rejält "jag vill be hela svenska folket om ursäkt för mitt idiotiska slarv, saken är den att jag har haft för många tallrikar i luften/för mycket på mitt bord/annan floskel och helt enkelt inte mäktat med allt den senaste tiden. Det som hände på Drottninggatan var fruktansvärt och ett "nationellt trauma", "jag har aldrig träffat eller haft kontakt med terroristen" men "jag mår väldigt väldigt dåligt av på något som helst sätt, om än indirekt som i det här fallet", kopplas samman med en man som har utfört det vidrigaste terrordådet i hela vår historia. Jag har själv närstående som drabbades och deras berättelser är så skakande att jag ibland ligger sömnlös. TYP. Sen skulle han sjukskriva sig ett tag på grund av att han är överarbetad och "gått in i väggen", sägande att han på sätt och vis är "tacksam över att detta kom fram" för det "har gett honom en chans" att ta itu med sina problem och bara "ägna sig åt sig själv", kanske fila på en bokidé som han länge burit på, bla bla bla.

Kan lova dig att han skulle ha klarat sig bra mycket lindrigare undan då.
Citera
2018-04-30, 09:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Özz re-tweetar som en manisk 13-åring nu. Allt för att peta ner inläggen som handlar om honom själv. Så fort han postar ett eget inlägg så är det svenska folket där och kommenterar: Har du frågat svågern ännu?

Påminner en del om hur Fredrik Virtanen (Våldtäkts-Virre) försökte "krishantera" månaderna efter att han skitit i det blå skåpet.

Det var ingen bra taktik kan man nog säga med facit i hand.

Özz! Du är så jävla rökt!

Hör du vad jag säger? Rökt!
Citera
2018-04-30, 10:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Förstår inte de som menar att det fanns en väg för Özz att erkänna och ta ansvar. Vad skulle han ha erkänt: "Vi betalade svart, det var dumt, förlåt". Jag tror inte det skulle flyga för en person som är känd för att vara pk-vänster och som tidigare fördömt det han menar är låg skattemoral. Det blir svårt att erkänna att man är den värsta sortens hycklare och sedan bli förlåten. Ingen förlät Ludmila Enkvist efter hon knaprat anabola, det spelar ingen roll att hon erkände och var ledsen. Özz enda chans är förnekelse. Sen kanske inte den rabiata varianten som han visade med JJ var det bästa alternativet men det är en annan sak.
Samma dag som namnet Akilov blev känt efter terrordådet så måste dom ha fattat att info om utbetalningarna skulle hittas. Speciellt om man har en advokat i familjen.

I det läget skulle dom direkt ha hört av sig till Polisen/Säpo & frivilligt inkommit med uppgifter om det hela. När sedan detta blev känt så kunde man bara ha sagt "Vi är redan i kontakt med Säpo i frågan & vill/kan inte uttala oss innan utredningen är klar"

Sen hade man kunnat dra på detta i flera år, för det lär ta så lång tid innan skattemyndigheterna hunnit göra klar en undersökning. Då hade intresset redan svalnat & visst hade Özz skattemoraliska storhet fått sig en törn, men inget som inte hade gått att hantera & skoja bort.

Nu valde man istället, som bekant, en annan strategi. Eller för att travestera "Varnagel". En strategi som egentligen är en total avsaknad av strategi.

Citat:
Vilket är det sämsta alternativet?
Detta.
Då väljer vi det.
Citera
2018-04-30, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Fast han har ju i tidningen Hela Gotland sagt att det är han som tillsammans med systern står för renoveringen.
Till Janne J sa han att det är systern och svågern som står för allt, han har inget med det att göra.
Han är uppenbarligen en lögnare som kör med delad tunga.

Bert Karlsson gillar inte Özz:
https://www.youtube.com/watch?v=9lZ6zK70hVM

Det har du helt rätt i. Özz beter sig som en idiot och står med byxorna nere.
Citera
2018-04-30, 10:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ett flertal flashbackare har kontaktat mig angående denna text och menar att den är stulen från mitt blogginlägg.
.

Var är din text då?
Citera
2018-04-30, 10:07
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samma dag som namnet Akilov blev känt efter terrordådet så måste dom ha fattat att info om utbetalningarna skulle hittas. Speciellt om man har en advokat i familjen.

I det läget skulle dom direkt ha hört av sig till Polisen/Säpo & frivilligt inkommit med uppgifter om det hela. När sedan detta blev känt så kunde man bara ha sagt "Vi är redan i kontakt med Säpo i frågan & vill/kan inte uttala oss innan utredningen är klar"

Sen hade man kunnat dra på detta i flera år, för det lär ta så lång tid innan skattemyndigheterna hunnit göra klar en undersökning. Då hade intresset redan svalnat & visst hade Özz skattemoraliska storhet fått sig en törn, men inget som inte hade gått att hantera & skoja bort.

Nu valde man istället, som bekant, en annan strategi. Eller för att travestera "Varnagel". En strategi som egentligen är en total avsaknad av strategi.

Bra formulerat.

Never, ever, go fullt Özz.
Citera
2018-04-30, 10:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Var är din text då?
http://www.gertrud1.se/2018/04/27/varfor-forvantar-man-sig-att-ozz-skall-bete-sig-som-en-svensk/
Citera
2018-04-30, 10:19
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
"Sen kanske inte den rabiata varianten som han visade med JJ var det bästa alternativet."

Exakt. Özz valde helt fel strategi för att upprätta sin heder med svenska mått. (Men som andra påpekat valde han rätt strategi för att upprätta sin heder med skamkulturens mått.)

Naturligtvis borde han FÖRSÖKA minimera skadan direkt från början. Så fort förundersökningsprotokollet kom ut och överföringarna avslöjades borde han ha aktivt krishanterat. Alltså sagt att han inte känner till något om detta, men kommer att "sätta sig med" sin projektledare för att gå igenom alla papper. Därefter ta reda på "vad som har brustit" och "se över sina rutiner". Därefter ta kontakt med Skatteverket, så att han kan berätta om "sin dialog" med dem, och att han på grund av den "pågående processen" inte kan säga mer just nu annat än att han "vill göra rätt för sig" och kommer att följa "beslut och anvisningar" från "berörda myndigheter" för att visa att "han tar detta på yttersta allvar". Slutligen när allt detta är kommunicerat och det har gått lite tid så att den värsta kraften i anfallet mot honom är uttömt - pudlar han rejält "jag vill be hela svenska folket om ursäkt för mitt idiotiska slarv, saken är den att jag har haft för många tallrikar i luften/för mycket på mitt bord/annan floskel och helt enkelt inte mäktat med allt den senaste tiden. Det som hände på Drottninggatan var fruktansvärt och ett "nationellt trauma", "jag har aldrig träffat eller haft kontakt med terroristen" men "jag mår väldigt väldigt dåligt av på något som helst sätt, om än indirekt som i det här fallet", kopplas samman med en man som har utfört det vidrigaste terrordådet i hela vår historia. Jag har själv närstående som drabbades och deras berättelser är så skakande att jag ibland ligger sömnlös. TYP. Sen skulle han sjukskriva sig ett tag på grund av att han är överarbetad och "gått in i väggen", sägande att han på sätt och vis är "tacksam över att detta kom fram" för det "har gett honom en chans" att ta itu med sina problem och bara "ägna sig åt sig själv", kanske fila på en bokidé som han länge burit på, bla bla bla.

Kan lova dig att han skulle ha klarat sig bra mycket lindrigare undan då.

Möjligtvis är det så mycket mög bakom Nujjens tillgångar att en pudel inte neutraliserar någonting. Iom exponeringen dyker bara nästa möghög upp. Och nästa. Och nästa. Bäst då ur Özz synvinkel att försöka attackera ihjäl frågan så att den inte får fäste. Özz status i mediakretsar har ju delvis varit till hjälp att hålla det nere hittils men någon hegemoni existerar inte, och förr eller senare tvingas även de mest motvilliga att förhålla sig till frågan på ett eller annat sätt. Ingen är untouchable för evigt. Oavsett omfattning av fiffel så är narren förbrukad, går inte längre att använda.
Citera
2018-04-30, 10:21
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det har nu gått ett år sedan polisen hade svart på vitt vad gäller Nujens betalningar till Akilov. Min teori är att dom kommer fortsätta göra sitt yttersta för att förhindra varje utredning rörande vad det handlar om, terrorfinansiering etc och att ordern till att göra så kommer "uppifrån".

Oddset är nog inte i favör för att detta kommer att utredas. Varken avseende eventuell terrorfinansiering eller skattebrott. Tiden lär utvisa för oss. Görs det inget alls påvisar det bara ytterligare en gång åt vilket håll vår nation styrs.
Citera
2018-04-30, 10:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Briljant!! Här har vi allt som behövs för att förstå varför Özz Nûjen agerade så inihelvete primitivt och efterblivet som han gjort. Mycket bra av skribenten Erik van der Heeg.
Özz Nujen, ta och läs detta!
https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Rent lysande. Som jag noterade i ett tidigare inlägg.......Özz är körd.
Josefsson var briljant när han intervjuade Özz.
Varje Svensk kastade upp p.g.a. den ovilja som Özz visade när det kom till att detaljera själva sakfrågan.

Fast jag vill gå längre än ledarsidorna, en vanlig Svensk tar inte enbart avstånd från Özz beteende under intervjun.
Den vanlige Svensken insåg väldigt snabbt att Özz har något allvarligt att dölja med sitt usla beteende.

Josefsson tillät Özz att begå ett moraliskt självmord!

Här finns en mer generell information om klankulturen som förklarar ytterligare det i våra ögon helt vansinniga försvar som Özz gjorde bruk av.
https://kvartal.se/artiklar/hederskultur-under-radarn
Citat:
Mordet på Fadime Şahindal år 2002 blev startpunkten för en långdragen och infekterad debatt om hedersrelaterat förtryck i Sverige. Det var ett uppvaknande till en verklighet som få politiker, journalister eller forskare kände till. Genom åren har olika försök gjorts att förstå det till synes ofattbara. Men ännu saknas viktig kunskap om hederskulturens mekanismer, skriver författaren Per Brinkemo.
Vidare:
Citat:
Hederskultur är ett fenomen som har sin grund i en kollektivistisk samhällsorganisationsform. Detta är det ord jag skulle vilja föreslå i stället för ”kultur”. Det ord som därefter bäst fångar den kollektivistiska samhällsorganisationsformen är, menar jag, klan

Att Özz försöker att slänga sin Svenska svåger till vargarna, det visar ju var svågern står i den "Özziska" klanen!

OT: Rekommenderar varmt kvartal.se där det finns massor med intressant läsning.
Citera
2018-04-30, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det har nu gått ett år sedan polisen hade svart på vitt vad gäller Nujens betalningar till Akilov. Min teori är att dom kommer fortsätta göra sitt yttersta för att förhindra varje utredning rörande vad det handlar om, terrorfinansiering etc och att ordern till att göra så kommer "uppifrån".

Hoppet är snart ute att Svenska "Rättsväsendet" på något sätt ska ha kvar "likhet Inför Lagen"?
Det som tidigare ansågs vara en av grund-principerna har ersatts av totalt olika lagar, beviskrav och straffsatser.
Inget skulle stört rättegången mot Akilov om de väckt åtal, men väntat med den rättegången.

Vad är bästa namnet på denna ordning med full juridisk immunitet för maktens omgullade importkriminella "Herrefolk" och böter / fängelse för den "mindre värda" som pratar sanning om tillståndet i landet?
Sjuk och kriminell Ockupations-Juridik ???

På något sätt kan man misstänka att Nujen fått löften från den korrupta makten att Skattebrottet inte ska lagföras?
Hur kan han annars ha denna attityd?
Han spottar offren för Akilovs dåd i ansiket.
Han spottar alla Svenskar i ansiktet!
Och Diktaturens Kriminella Kreatur vid makten ger honom full juridisk immunitet!
Citera
2018-04-30, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Rent lysande. Som jag noterade i ett tidigare inlägg.......Özz är körd.
Josefsson var briljant när han intervjuade Özz.
Varje Svensk kastade upp p.g.a. den ovilja som Özz visade när det kom till att detaljera själva sakfrågan.

Fast jag vill gå längre än ledarsidorna, en vanlig Svensk tar inte enbart avstånd från Özz beteende under intervjun.
Den vanlige Svensken insåg väldigt snabbt att Özz har något allvarligt att dölja med sitt usla beteende.
Det intressanta är hur självklart artikeln pratar om Özz och hans svenskhet som inte existerar när det kommer till kritan. Jag har alltid tyckt att Özz är en utlänning oavsett hur mycket han försöker lajva svensk, det verkar som att etablissemanget var vaknat upp ur koman och börjar följa detta spår. Först en, sen två, sen fyra, sen alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Ledarsidorna
...Hade Özz Nujen varit svensk hade han helt enkelt följt alla krismanualer som finns, nämligen att erkänna att det finns ett problem, lova att gå till botten med det inträffade och ta på sig ansvaret. Han hade därigenom bevisat att han var en vuxen individ, som manligt står för det han gjort och som vet vad som är rätt och fel. Som en fri individ hade han talat till andra fria individer som mycket väl hade kunnat känna igen sig i denna situation av moraliskt dilemma.

Nu gjorde han inte det. För en svensk var hans beteende en uppvisning av den mest pinsamma formen av advokatyr. Han svarade inte på frågor, han avbröt sin kontrahent, han gled undan varje form av ansvar, han skyllde på sin (icke-kurdiske) svåger, han talade om ovidkommande saker, han märkte ord och försökte sig på lätt igenkännbara härskartekniker. Han avbröt inte bara Josefsson när denne försökte ställa sina frågor, han avbröt honom dessutom när programledaren försökte ge genmäle på Nujens egna motfrågor. En skribent på internetforumet Flashback (uppenbarligen med allt för mycket fritid) räknade ut att under intervjuns 22 minuter talade Nujen i 18 minuter och Josefsson i fyra. Det patroniserande upprepandet av intervjuarens hela namn (”Janne Josefsson”) skedde inte mindre än 28 gånger, det vill säga en gång var 46 sekund.

För en svensk var det uppenbart att Özz Nujen ”förlorade” denna debatt. Det var uppenbart att han hade något att dölja. Han framstod som lögnaktig, hal och ytterst obehaglig. Hans ansatser till att le förbindligt framstod snarast som påklistrat, falskt och aggressivt. Han framstod heller inte som en man, utan snarare som ett omoget barn. Det är inte att undra på att den senantika filosofi som enklast lät sig inkorporeras med kristendomen var stoicismen. En man tar smällarna stoiskt, erkänner att han har gjort fel, vill komma till botten av problemet, reser sig upp och går vidare klokare och starkare hela samhället till fromma. Det är på så vis som han blir förlåten och återvinner omgivningens respekt. Ingen respekt kunde återvinnas för Özz Nujens vidkommande genom detta spektakel – den aktning han otvivelaktigt hade bland många människor gick i och med denna intervju förlorad för alltid.

Men Özz Nujen anser att han vann debatten och ”avslöjade” Janne Josefsson och SvT. Hur kan det komma sig? Jo det beror på att han faktiskt inte är svensk för fem öre, när det väl kommer till kritan. I hans ögon vann han debatten, genom att tysta Josefsson. Programledarens metod att i god ordning lyssna på sin kontrahent och därefter ställa sina frågor sågs som svaghet. Att Josefsson inte gick i svaromål på direkta utmaningar av typen att han som en ”creepy gubbe” besvärar barn eller tjänar mer än sina kvinnliga arbetskamrater på televisionen, sågs som feghet. Att Nujen aldrig ”erkände” tolkades som en seger, under det att Josefssons försök att resonera sakligt och logiskt sågs som ett bevis på hans bristande manlighet. Här finns den grundläggande generiska modellen inom skuld-, respektive skamkulturerna: enligt den förra var Josefsson mannen och Nujen barnet, enligt den senare var Nujen mannen och Josefsson kvinnan – ett passivt objekt, utan aggressivitet, utan heder...
Det här är viktigt. Så fort man slutar att se dessa ögontjänande parasiter som svenskar, som ”en av oss”, desto snabbare börjar man inse att de är kolonisatörer som enbart är här för att roffa åt sig. Sen går det fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in