2018-04-26, 22:41
Medlem
Jofs avatar
Lite märklig rubrik på tråden. Ingen? verkar kunna anpassa sig till den heller. Neither can I.
Intressant att han dog hos sultanens släkting. Som jag skrivit förut så formligen äger sultanen (och hans familj) Oman. Bestämmer ALLT.
Ett land så långt från Sverige som man kan komma. Sultanen styr säkert vad polisen gör och säger.
Vad det skulle betyda för dagens generation? Att inte åka till Oman? Tja. Varför inte. Lag och ordning. Ingen alkohol eller knark. Officiellt i alla fall.
Citera
2018-04-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Givetvis en tragisk händelse för hans familj, men i en vidare kontext så kan Aviciis död föra något väldigt gott med sig.

Se på honom - han var ung och extremt framgångsrik på alla de sätt som vi normalt sett mäter framgång. Trots det så olycklig att han till slut valde att ta sitt eget liv.

Vad det kan lära andra unga i hans och senare generationer är att lycka aldrig kan nås genom att uppfylla någon form av checklista - snygg kropp, bra jobb, sexig partner, status, exklusiv utbildning, få uppleva häftiga resmål etc.

Lycka kan man endast finna inom sig själv. Lycklig kan man vara under närmast vilka omständigheter som helst, oavsett hur rik eller fattig man är. Och för olycklig gäller samma sak.

Som vi alla vet så var han olycklig långt innan han blev känd. Tragiskt att någon ö.h.t ska behöva må så dåligt.
Citera
2018-04-26, 22:46
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Som vi alla vet så var han olycklig långt innan han blev känd. Tragiskt att någon ö.h.t ska behöva må så dåligt.
Vart har du läst det? Hade varit intressant att ta del av. Jag uppfattade det som att tiden innan kändisskapet va de lyckliga åren då han i dokumentären säger att när han slutade turnera så kändes det som när han var 18.
Citera
2018-04-26, 22:49
Medlem
Han spelas ingenting på radio?

Fast det kanske de inte gjorde förr heller
Citera
2018-04-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Märkligt att ni inte har haft någon aning om honom tidigare då han förekommit en massa i MSM sedan 2010~
Att ni inte gillar stilen är precis som att jag inte gillar Picasso, men kan imponeras av ett porträtt av valfri konststudent.
Det säger liksom ingenting.
Skillnaden är att jag inte gick och snackade skit om Picassos livsverk då han dog.
Vet ni varför?
För att jag har ingen kompetens att säga någon om det, jag har inte gjort bättre själv.

Sen ser jag att ni snackar om Cobain.. Och att "Smells Like Teen Spirit" är hans bästa låt... Märks verkligen att ni inte har någon som helst aning om vad ni snackar om. Enda saken med "SLTS" är att den blev "MTV-stor"... Spelades mycket.. Typ som Avicii's "Wake me up", inte den bästa, men den mest kända, tillsammans med Levels/Polly...
Det är NI som är offer för kommersialismen när ni säger så...

Avicii hade mer talang än vad ni två någonsin haft tillsammans, om ni inte håller med så ber jag er visa vad ni producerat, genre kvittar!

Fattar inte att alla puckade människor som får höra att deras största idoler upplevs som dåliga mediokra/upphausade alltid ska köra med "få höra din musik dåå rååå". Ja, för vi leker med tanken att musiken är bra som personen själv gör. Vad hjälper det då dennes credd i argumentationen?. Kan säga av egen erfarenhet. Om jag sågat någon och sen kunnat visa att jag kan göra det dom gör mycket bättre, och dessutom fått medhåll av andra (runtikring som inte känner en.)

Så hjälper det inte ett dugg emot människor som dig. För alla vi som kritiserar Avicii måste själva vara EDM gudar och kunna FL Studio för att ha din respekt, men när sanningen kommer fram så skiter du helt enkelt i dom bakomliggande kunskaperna av kritikerkåren.
Du klarar helt enkelt inte av att folk kritiserar din idol Avicii.
Oavsett vad vi tycker om Avicii så är han död nu, och det är jättesorgligt. Jag blev illaberörd och nästan lika chockad som när Jackson (i mitt tycke en riktig talang/geni, whatever du vill kalla det).
Citera
2018-04-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Vart har du läst det? Hade varit intressant att ta del av. Jag uppfattade det som att tiden innan kändisskapet va de lyckliga åren då han i dokumentären säger att när han slutade turnera så kändes det som när han var 18.

Avicii råkade själv outa sig genom att länka till sin Myspace har någon påpekat, gör en search på forumet så hittar du hans deppiga tankar. Tragiskt
Citera
2018-04-26, 22:51
Medlem
Vedträs avatar
Till de ärketöntar som sitter o bedömmer killens musik: det känns betryggande att ni finns, ni får oss andra att framstå mindre menlösa. Jag skiter i vad du anser va "bra musik". Kanske finns de någon 14is brud som blir impad över din skivsamling eller vad du "avnjuter" i dina flashiga lurar eller på ditt hifisystem. Musiksmak är inviduellt. Jag lyssnade inte mkt på Avicii men jag beundrar hans livsverk.
Citera
2018-04-26, 23:04
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Avicii råkade själv outa sig genom att länka till sin Myspace har någon påpekat, gör en search på forumet så hittar du hans deppiga tankar. Tragiskt

Snälla skicka länk till hans profil så man kan läsa. Stackara kille. Jag fick reda på att han tog sitt liv i måndags, jag personligen kände inte honom men har vänner som kände hans vänner. Därifrån bekräftas det du säger, han mådde dåligt länge.
Citera
2018-04-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Snälla skicka länk till hans profil så man kan läsa. Stackara kille. Jag fick reda på att han tog sitt liv i måndags, jag personligen kände inte honom men har vänner som kände hans vänner. Därifrån bekräftas det du säger, han mådde dåligt länge.

Tror det är emot reglerna att outa en medlem, oavsett om han/hon är död, så du får söka själv. Det är inte så svårt, "myspace avicii" tex så dyker det nog upp.
Citera
2018-04-26, 23:18
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Jag hade heller ingen aning vem denna Avicii var innan MSM skrev om hans bortgång. Kollade upp hans alster och lyssnade noga vad han egentligen bidragit med till musiken och insåg snabbt att detta var en totalt irrelevant "artist" med absolut ingen talang som helst. Det är uppenbart som du skriver, att det rör sig om en av MSM uppblåst nolla till artist, som den stora massan sväljer med hull och hår. Detta är ett bra exempel på hur enkelt det är att hjärntvätta den stora massan. MSM kan få den stora massan till att älska att äta bajs, om det är det senaste i modesvängarna och innetrenderna. Det säger ganska mycket om folk i gemen idag.
Haha 😂 Exakt såhär lät dina föräldrar när dem pratade om musiken du lyssnade/lyssnar på. Är du medveten om det?
Citera
2018-04-26, 23:42
Medlem
Det är fruktansvärt tragiskt när en så ung människa inte ser någon annan utväg än att ta sitt eget liv. Man kan aldrig sätta sig in i hur en människa mår och varför det blev som det blev. Själv kände jag till en del av hans musik något jag däremot inte alls kände till var hans engagemang i att hjälpa människor som hade det sämre ställt. Han skänkte miljoner till Radiohjälpen mot svält i Afrika., Feeding America , stred mot trafficing osv. Han konstaterade att han inte behövde alla dessa pengar han tjänade och att det då var naturligt att hjälpa andra. Tror det är få som är så generösa och oegoistiska som Tim var. Må du nu få den frid du sökt så länge efter.
Citera
2018-04-26, 23:54
Avstängd
outback4s avatar
Avicii,en produkt av sin tid. Talanglös medioker artist som blev känd tack vare sociala medier,
i dessa tider kan vem som helst slå igenom med miljontals visningar och likes på youtube.
Skulle Avicii klarat slå igenom för 30 år sedan? Naturligtvis inte.
Är Avicii en större och bättre artist än David Bowie?
Haha Skiter björnar i skogen?Sover påven på rygg?

Snart är han glömd och nån annan tagit hans plats.Så funkar det idag.
Men vi glömmer aldrig Elvis Presley,Beatles,Mozart,Ulf Lundell,Ace of Base,Queen,Zarah Leander.

Men han var säkert en fin och snäll kille Tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in