Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Jag är inget större fan av Kurt Cobain, men det är bara att instämma här. Kurt Cobain har bara gjort en enda bra låt, Smells Like Teen Spirit (som för övrigt är en jävligt överskattad låt, den är typ okej att lyssna på om man är på rätt humör, men folk har höjt den låten till skyarna), så lite talang fanns det allt där. Den här Avicii hade jag typ aldrig hört talas om fram tills han dog. Såg hans namn droppas i förbifarten här på Flashback för någon månad sedan eller två, men det var enda gången jag hörde talas om honom. Brydde mig inte att kolla upp honom eller så, eller det kanske jag gjorde (brukar alltid kolla upp det ena och det andra, informationspundare som jag är), men gjorde jag det så glömde jag bort honom lika fort efter att ha insett att han var totalt irrelevant.
Avicii är en sån där typisk modern talanglös "artist" som populariseras av mainstreamtänkare. Så fort han dog så stod det i nyhetsrubrikerna något i stil med, "Avicii, den svenska talangen som har jobbat med Madonna, har dött", jaha? Har han släppt några låtar som blev riktiga hits, och som en bred skara människor faktiskt gillar på riktigt, alltså låtar som man kan beskriva som instant classics?
Säg till den dagen riktiga musiker dör.
Sedan, vad fan gör västerlänningar i Oman av alla ställen? Ha lite självrespekt och åk inte till arabländer; hederliga människor har inget där att hämta.
Citat:
Ursprungligen postat av
goyimcuck
Jag hade heller ingen aning vem denna Avicii var innan MSM skrev om hans bortgång. Kollade upp hans alster och lyssnade noga vad han egentligen bidragit med till musiken och insåg snabbt att detta var en totalt irrelevant "artist" med absolut ingen talang som helst. Det är uppenbart som du skriver, att det rör sig om en av MSM uppblåst nolla till artist, som den stora massan sväljer med hull och hår. Detta är ett bra exempel på hur enkelt det är att hjärntvätta den stora massan. MSM kan få den stora massan till att älska att äta bajs, om det är det senaste i modesvängarna och innetrenderna. Det säger ganska mycket om folk i gemen idag.
Märkligt att ni inte har haft någon aning om honom tidigare då han förekommit en massa i MSM sedan 2010~
Att ni inte gillar stilen är precis som att jag inte gillar Picasso, men kan imponeras av ett porträtt av valfri konststudent.
Det säger liksom ingenting.
Skillnaden är att jag inte gick och snackade skit om Picassos livsverk då han dog.
Vet ni varför?
För att jag har ingen kompetens att säga någon om det, jag har inte gjort bättre själv.
Sen ser jag att ni snackar om Cobain.. Och att "Smells Like Teen Spirit" är hans bästa låt... Märks verkligen att ni inte har någon som helst aning om vad ni snackar om. Enda saken med "SLTS" är att den blev "MTV-stor"... Spelades mycket.. Typ som Avicii's "Wake me up", inte den bästa, men den mest kända, tillsammans med Levels/Polly...
Det är NI som är offer för kommersialismen när ni säger så...
Avicii hade mer talang än vad ni två någonsin haft tillsammans, om ni inte håller med så ber jag er visa vad ni producerat, genre kvittar!