Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 21:49
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Vill tillägga att diskussionen består uti två fastigheter. Den ena äger Özz 100% via bolag och är VD för bolaget. Det andra äger han till 50%.

Det råder mao inga tvivel om att han är beställare iform av sitt VD skapa för fastigheten som bolaget äger.

I den andra fastigheten är han delansvarig, då han äger hälften av den. Han har dessutom i intervjuer med bla Gotlands tidningen presenterat att han med sig syster (notera ingen svåger i denna intervju) renoverat fastigheten tillsammans med henne under lång tid.. han har alltså känt till och anser sig vara en av de två ansvariga vid renoveringen i intervjuerna, kan man här leta upp betalningströmmarna mellan individerna och se att även Özz betalt delar av denna renovering alternativt betalt pengar till sin syster som betalt Akilov är han lika skyldig i denna fastighet, och kan ej skylla på svågern.

Som jag tidigare noterade hade det enklaste i världen varit att lägga korten på bordet, det gjorde han inte, utan han sminkade upp sig och gick till attack...

Personligen är jag mer intresserad just vilka tjänster utförda under en månad(?) som RA utfört till ÖN som kan vara värt 85kkr.

Om det vore vita pengar och rörde sig om renovering, borde ÖN kunna uppvisa en ansökan om ROTbidrag.
Citera
2018-04-26, 21:50
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Ojdå, du tar det ett steg längre i ditt försök att få mig bli träffad.

Du är väldigt subjektiv, likt alla andra flashbackare. Det är problemet. Hade det varit som ni säger, att han explicit har ansvar och att det skulle vara glasklart, så hade Janne själv påpekat detta. Özz hade även delgivits misstanke.

Ingenting i lagen gör det klart att han är byggherre. Är han byggherre, ja då har han fan i mig ansvar. Men är man delägare och knappast projektlett arbetet, då är situationen ännu mer komplex och behöver tolkas av erfarna jurister. Men att innan dess bara gå till häxjakt är rent ut sagt löjligt.

Jag kommer inte läsa vad du skriver och jag kommer ej heller bemöta din idioti.

Vänligen sluta skriva till mig!
Citera
2018-04-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antropomorf
Tydligen köpte Damm och Nûjen fastigheten 2003 av Nacka kommun för 3,7 miljoner kronor. Huset fungerade tidigare som en fritidsgård.

Om jag var handläggare på Skatteverket, eller grävande journalist, skulle jag intressera mig för att ta reda på vilka arbeten som har utförts på fastigheten och av vem.

Wow vilken grym information du tagit fram! Det skulle inte förvåna mig om det hela är ett svartbygge utan bygglov, med svart arbetskraft.
Citera
2018-04-26, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag kommer inte läsa vad du skriver och jag kommer ej heller bemöta din idioti.

Vänligen sluta skriva till mig!
Det var du som började skriva till mig.

Men om det enda du kunde komma med från början var okvädningsord, så visst, poäng till dig.
Citera
2018-04-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Vi fick i alla fall en intressant uppvisning av det kurdiska manlighetsidealet. Gå till motattack även om du är överbevisad och erkänn ingenting även om det innebär att du måste förneka verkligheten.
...
Ja, och det är det som måste vara skälet till att Nujen själv lägger upp "intervjun" på nätet,
skälet till att han öht "ställer upp".
Han låtsas inte ens greppa vad en intervju är (man svarar på intervjuarens frågor).
Nujen är där för att stärka sin position inom den kurdiska nationaliströrelsen, framstå som den erövrare han är.

Nujen förstår inte att det är han som gör bort sig bland oss,
att han agerar som de lägsta bland människor.
Nujen, som lyfts fram som en förebild, lyckad, har inte ens förstått vilka vi är.

Hans motsvarighet på kvinnosidan är exempelvis den muslimska kvinnan, femtekolonnaren, Suad Ali som Åhléns höstmagasin 2016 lyfte fram, korad som supertalang, raketkarriär på Migrationsverket.
Hon tror att hon sätter svenska män på plats när hon får tala till punkt.

Det här är ett guldläge för Nujen,
han är säker på att han vann.
Kurder, alla tillhörande mena-kulturer, i Sverige ser det som att han vann,
utan att ens kunna svenska.
Alla i hela världen av mena-kultur tycker att Nujen vann när dom ser hur han skäller ut JJ.

Tur för Nujen att JJ inte är kvinna,
för då hade Nujen varit tvungen att fysiskt misshandla JJ för att framstå som trovärdig i den kurdiska nationaliströrelsen, i mena-kultur.

Men det har Nujen förstått,
att hade han misshandlat en kvinna,
hade han varit rökt hos oss svenskar.
Citera
2018-04-26, 21:54
Medlem
Playams avatar
Oavsett om han har nått att dölja eller ej så är hans taktik väldigt retarderad, förutom om hans mål med det hela är att skämma ut sig själv samtidigt som han ökar folks misstänksamhet kring om han döljer något. Jag har aldrig trott han varit någon intellektuell person, då hans resonemang kring saker och ting i hans stand up shower och i media har varit på en väldigt grundläggande 14-årings som-just-blivit-politiskt-aktiv-nivå, men hans strategi här är en ny nivå av tardation.

Dock så gav han ju mig några goa skratt för första gången, så tack för det kära Özz.
Citera
2018-04-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tämligen bra sammanfattning. Dock var det ju helt omöjligt för JJ att ställa några vassa frågor, han blev ju avbruten precis hela tiden.

Detta var ingen intervju, det var en parodi.
Sant. Men Janne sade ju dock att Özz hade haft tid att fråga svågern om hur det hela gått till. Özz svarade då att han var nöjd med de snart som han fått från svågern. Janne borde kanske då ha frågat mer om vad svågern hade sagt till Özz och varför Özz litade på det.
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte man kan tvätta svarta pengar genom att betala ut svarta löner. Men vad vet jag, aldrig jobbat svart eller tvättat pengar.

Du har köpt en fastighet alldeles för dyrt och har svarta pengar.
Du betalar byggjobbare svart för att renovera kåken och sedan säljer du den nyrenoverad utan förlust.
Svarta pengarna är numera vita dessutom genom skattemyndighetens försorg.

Bara ett av oändligt många sätt att tvätta svarta pengar rena genom fastighetsaffärer.
Citera
Avslutad
Har sett de första 8 min. Har jag förstått saken rätt att Özz tycker han gjorde så bra ifrån sig att han ville att alla andra också skulle få se honom ”äga”? Fascinerande, det är som att få se elefantmannens penis i parken.
Citera
2018-04-26, 21:57
Medlem
Intervjun med Janne var underhållande fast den var så ensidig (Özz skyllde ifrån sig och attackerade hela tiden). Han framstår inte direkt som ovetande och oskyldig till skattebrott. Han trodde att han skulle kunna sätta Janne på plats men han framstod som halvgalen och skyldig till något...
Citera
2018-04-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Så här är det nog.

Kurden trodde säkert att det skulle ringa ett par journalister varpå han skulle förneka och sen skulle saken vara ur världen.
Han räknade inte med att ha JJ flåsandes i nacken
När man satt sig i skiten är det svårt att lägga korten på bordet utan man får köra på sin linje och upprätthålla lögnen.
Svågergrejen är såklart en efterhandskonstruktion, den som har minst att förlora tar på sig skiten.

Bjuder på första MEME:n :-D
https://imgur.com/a/KpHWXq3
Sminkösen hann med att noppa ögonbrynen på gorillan. Sådärja, nu inger jag förtroende tänker Özz och går till full motattack mot JJ, som i det här fallet representerar hela svenska folkets funderingar kring Akilov/Gotlands-affären.

Nån som vet om ekobrottsmyndigheten gräver i firma Damm,Nujen&Nujen?
Citera
2018-04-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Är det någon som vet vilket smink Özz använde vid intervjun med JJ?

Natural Eyebrow Pencil GY901 Natural Black

enl en nära vän involverad i händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in