2018-04-26, 19:24
Medlem
Självmord alltså. Fy fan.
Citera
2018-04-26, 19:29
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"Det gör inget om allt jag gör är bajsar så länge bajs går att sälja". Och för att parera comebacken: Jag har troligen knullat mer än Apicii, mest för att jag är lite äldre och inte behövt vara dödstankad för att snacka med tjejer. Vissa har till och med älskat mig för den jag är och inte för att jag är en förvuxen fjortis i fånigt vänd keps som råkar vara miljonär. Apicii är bara tragisk, vilket hans död bevisar.
Du brukar skriva vettiga inlägg men här är det du som skriver som en fjortis. Sluta låta dina känslor styra.

Ont. Du blandar två saker, hans musik(aliska talang) och branschen. Kanske tog han självmord just för att han upptäckte detta (vilket du är inne och nosar på i din slutkläm.) Som familjen skrev i sitt publika brev, han hade stora svårigheter i sin jakt efter lycka och livets mening. Oerhört sorgligt att en sån stor talang gått förlorad, är säker på att han hade kunnat bli nästa Max Martin (förhoppningsvis bättre).
Citera
2018-04-26, 19:39
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Du hade förbjudit din 28(?)-årige son att resa själv? Varför sitter du och raljerar om hans föräldrar hux flux? Känner du dem?

Om ett par ska gifta sig. Där den ene är blind och den andre döv. Så behöver inte jag känna dem för att förstå att det kommer att uppstå kommunikationsproblem.
Citera
2018-04-26, 19:44
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Du hade förbjudit din 28(?)-årige son att resa själv? Varför sitter du och raljerar om hans föräldrar hux flux? Känner du dem?

Det handlar väl fan inte om att förbjuda. Det handlar väl om att ha en relation och dialog? Så du menar när man är myndig då tar allt ansvar slut för föräldrar. Och barn lämnas vind för våg. Särskilt om det barner är helt trasiga och saknar förmåga att klara sig själv?
Citera
2018-04-26, 19:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kan vi försöka hålla tråden på en något högre nivå genom att:

(1) Inte diskutera musiksmak specifikt, och framför allt inte skriva saker som att Avicii var helt talanglös och hans musik var skit. Vi kan lyfta oss ett snäpp och förstå att folk har olika smak. En artist som lyckas nå Aviciis extrema berömmelse, trots att han är blyg, är definitivt inte talanglös. Många miljoner människor älskar hans musik.

(2) Inte skuldbelägga hans föräldrar. Avicii var en superstjärna som tjänade hundratals miljoner kronor per år och reste kors och tvärs med ett enormt följe. Dessutom visste ju hans föräldrar att han faktiskt älskade att skapa musik och hade gjort så i massor av år. Inte helt lätt att då bara ta denna 28-åriga superstjärna och mångmiljonär och sätta honom i pojkrummet igen.

Seså, lite högre nivå tack.
Citera
2018-04-26, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Utveckla gärna? Vadå, hade avicii sagt till dem att han skulle begå självmord etc eller nu hänger jag inte med. Och källa på det tack?
Även jag läste det i den andra tråden men minns inte var det kom från. Via en sekundgoogling hittar jag denna källa, vet inget om sajten eller sanningshalten men någon annan kanske orkar spinna därifrån?

https://stoppapressarna.se/svenskt/aviciis-sista-samtal-med-familjen
Senast redigerad av EffinEjit 2018-04-26 kl. 19:54.
Citera
2018-04-26, 19:52
Medlem
Såg dokumentären för bara någon månad sedan och där framgår det klart och tydligt att grabben mådde piss, men också att några jävla tattare runt omkring honom pressade på ännu mer.
Hela dokumentären var ju för fan en varningsklocka om något.
Citera
2018-04-26, 20:05
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Såg dokumentären för bara någon månad sedan och där framgår det klart och tydligt att grabben mådde piss, men också att några jävla tattare runt omkring honom pressade på ännu mer.
Hela dokumentären var ju för fan en varningsklocka om något.
Verkligen, Ash verkar ju vara en riktig fitta rent ut sagt. Oerhört tragiskt.
Citera
2018-04-26, 20:10
Medlem
LucioFontanas avatar
Nu påannonserades att Isabell Adrian ska komma till Svt studion och hedra Avicii för hon kände honom? Det handlar inte om Avicii utan om Isabell Adrian.

Det är väl bättre att den misslyckade ankläppen som är världsberömd i hela Sverige stannar hemma. Hon har väl gjort bort sig tillräckligt.

Man måste ha en hjärna för att kunna skämmas.

Inget handlar om Avicii! Allt handlar om mediakåta kändisar som vill visa upp sig själva?

Ser inte folk detta. Världen är efterbliven.
Citera
2018-04-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det handlar väl fan inte om att förbjuda. Det handlar väl om att ha en relation och dialog? Så du menar när man är myndig då tar allt ansvar slut för föräldrar. Och barn lämnas vind för våg. Särskilt om det barner är helt trasiga och saknar förmåga att klara sig själv?

Vilken absurd jävla vantolkning. Sluta fabricera saker jag inte påstått. Vilken information sitter du på som föranleder denna märkliga antipati gentemot hans föräldrar?

Ditt "ansvar" är att finnas där för barnet. Inte mer än så. Du kan avråda från resor och partners men där går gränsen. Vad får dig att tro att de inte förde en dialog? Har Avicii uttalat sig om det? Har du avlyssnat deras samtal?

Det andra du skrev var väldigt svårt att tyda.
Senast redigerad av Lenk 2018-04-26 kl. 20:55.
Citera
2018-04-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ja, jösses. "Musikteorinördsnubbar". Jag får ge dig att du hittar på kreativa sätt att avfärda allt positivt som sägs om Avicii. Incubus-gitarristen Mike Einziger talade sig också varm om Avicii's begåvning, men han kanske inte hade ätit frukost den dagen. Vad vet jag.

Kom igen, han frågade en etablerad producent efter feedback på sina låtar när han var en tonåring och just hade börjat skapa musik. Det där är ju bara löjligt. Jag var själv en frekvent besökare på LBL Forum och det var en fantastisk resurs när jag var en vilsen nybörjare.

Jag tolkar det alltså som att du anser att ingen som producerar eller skriver låtar åt andra någonsin kan ha talang?
När du också anser att en av vår tids största låtskrivare, som har mottagit Polarpriset och har över 20 stycken Billboard-ettor, är talanglös så förstår jag att vår syn på talang skiljer sig så radikalt att det inte ens är värt att diskutera.
Jag uppskattar i alla fall svaret och vi får väl vara överrens om att vara oense.

Haha, blev nog lite fel i den texten, men det jag syftar på är att han kanske inte nödvändigtvis har talang utan bara jobbat hårt och blivit pushad. Tror inte Max Martin skulle säga själv att han är någon jättetalang. Vad är talang? Jag tror Martin skulle peka på Yngwie tex. Vilket han ju också gjorde i nån radiodokumentär. Där har vi en uppenbar talang. Hur mycket gitarr tror du inte John Norum och gubbarna nötte i sina dagar. Varför spelade Yngwie i en helt annan liga? Han gjorde ju allting själv, drog till usa, misshandla frugan, slog sina bandmedlemmar på käften, bråkade, söp hårt osv.
Sen får man tycka vad man vill om Yngwie's musik numera är han bara en parodi på sig själv läser man ofta folk skriva, och får nog hålla med, tyvärr.

Fast det där är ju förenklat. Det är inte han som har 20 stycken listettor, det är ett kollektiv, sen att han alltid är med i just dom låtarna det är ju fantastiskt och tyder antagligen på väldigt stor kunskap i låtskriveri. Skulle du säga att du gjort Volvo lastbilar om du monterar bakaxlarna?
Förstår du vart jag vill komma?
Både Avicii och Martin har ju antagligen bra visioner för hur slutprodukterna ska låta, och därmed har det gått väldigt bra för dessa gosar, tills den ena valde att säga adjöken då dvs.

Nej, för mig är inte det någon speciell talang. Det är hårt ihärdigt jobb.
Citera
2018-04-26, 20:32
Medlem
Avicii. Tim. Så sorgligt allt detta är. En som hade allt i många människors ögon. Men kunde inte finna frid i själen och njuta av sitt liv. Så oerhört tragiskt. Jag blir bara så ledsen, det är just detta som är det vi måste lyfta. Att man måste få hitta sig själv - och omge sig med människor som bryr sig om människan. Blir otroligt upprörd över de som ger sig på hans familj! Låt dem sörja i fred utan allas påhopp. Jag hoppas de väljer att släppa hans skiva och att alla intäkter går till något som Tim brann för. Jag känner honom inte, men han verkade vara en otroligt fin människa. Vila i frid. Jag kommer verkligen sakna din musik. Du var - i mina ögon - brilliant. Och mänsklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in