Citat:
Ursprungligen postat av
Robin-118
Om man jämför t.ex Carl Cox med Avicii så finns där ingenting att jämföra, Carl Cox representerar en House och Technokultur. Avicii representerar ingen kultur, ett rikemansbarn ifrån Sverige, han såg en chans och tog den, det handlade inte längre om en konst utan det handlade om att vifta med händerna i luften och dricka sig hjärndöd till dålig popmusik i ett förinspelat set.
Ja, Avicii representerar utan tvekan hans generation, en generation som jag beklagar att jag är en del utav. En otroligt förvirrad och opassionerad generation. Supa, knulla, slåss, ladda upp lite bilder på facebook, ladda upp en bild på frukosten, få lite likes. Se på mig se på mig generationen, narcissistiska freak generationen.
Stonebridge är framträdanden jag ser upp till, Airbase är ett framträdande jag ser upp till, Eric Prydz är ett framträdande jag ser upp till. De här svenska framträdandena lade grunden för "vifta med händer i luften" framträdanden som Avicii. Lätt att glömma bort och tappa bort sig i det dekadenta beteendet som medföljer vart Svensken än beger sig. Det har inte något med kultur att göra, det är helt enkelt bara generationer med hjärntvätt av staten och giftet i maten som har gjort att svensken varken kan producera musik eller skilja på könen.
Tro det eller ej, men t.o.m Basshunter var en bättre representant för svensk elektronisk musik än vad Avicii var. Jag ser upp till goda representanter i alla aspekter av livet och Avicii representerade inte bra svensk elektronisk musik.
Jag är mer intresserad av vad som hände med honom, luktar mord eller självmord.
"Ett rikemansbarn ifrån Sverige, han såg en chans och tog den."
Han gjorde det han älskade att göra, är inte det en bra förebild?
Anledningen till att han började dricka så mycket var väl för att han inte ville vara så blyg när han var på scen (Om jag förstod rätt från dokumentären).
"Det handlade om att vifta med händerna i luften och dricka sig hjärndöd till dålig popmusik i ett förinspelat set", säg till mig hur han ska kunna spela varenda instrument själv samtidigt.
Hans musik var inte som annan dansmusik. Om vi jämför The Chainsmokers och Avicii så ser vi en väldigt stor skillnad. Jag skulle säga att Chainsmokers musik liknar mer generisk dansmusiken än vad Aviciis gör.
Jag förstår inte nakdelen med datorer, med en dator får man möjligheten att kunna få ut sin idé själv, utan krångel som man hade fått om man skulle förklara sin idé till flera andra.