2018-04-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolaree
Hans föräldrar har nu gått ut offentligt och sagt att han inte orkade längre. Självmord alltså. Miljontals lyssnade på Avicii. Synd att ingen lyssnade på Tim.

Definitivt självmord. Det går inte att misstolka när man läser familjens uttalande. Psykisk ohälsa verkar vara lika vanligt som övervikt nuförtiden.

Om man läser mellan raderna, så får människorna han omgav sig med en känga.
Citera
2018-04-26, 18:13
Medlem
Nya Albumet var på G, han visste att låtarna skulle toppa listorna, han visste att folk då skulle tvinga honom ut på turné trots att han absolut inte ville det återigen, ångesten vart för stor...
Citera
2018-04-26, 18:15
Medlem
Kommer man någonsin fåreda på hur självmordet gått till?
Citera
2018-04-26, 18:16
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag2013
Du har ingen i din omgivning som verkligen tagit livet av sig va? Det har jag... Det behövs bara en obevakad sekund. Vad skulle vännerna gjort? Tejpat fast honom i en pinnstol under pistolhot med munkavel så han inte kan skrika? Livet är ingen actionfilm.

En till två dagar hade man kunnat övervaka honom. Ringt hem, fixat transport till Sverige och sen direkt in på sjukan. Inte för mycket att begära.
Citera
2018-04-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
(FB) Kan ej tänka!

Här är tråden som han själv skrivit om jag förstått rätt?

Vad får er att tro det? Gammal användare, 50 inlägg att döma av. Senast inloggad 2012.
Citera
2018-04-26, 18:17
Medlem
Fan va obehagligt att läsa tråden om "kan ej tänka"

Han skriver om eventuellt självmord i framtiden i vart och vartannat inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetweenTheBars
Sen händer något sånt här, och jag blir livrädd. Livrädd. Har jag helt fel? Är det kanske djupare än så? Vad är lycka då? Vad fan är det??

Lycka är när du känner dig nöjd samtidigt som allt i ditt liv är normalt. Det existerar inte.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Hoppas det här leder till öppen diskussion om psykisk ohälsa. det behövs.
Citera
2018-04-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Pistolhot är nog inte speciellt effektivt mot någon som vill dö... Bara en tanke.

Självklart inte. Men någon tyckte ju att vännerna skulle kidnappat honom och hålla honom under bevakning 100% om det nu var så att han försökt en gång tidigare....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Kommer man någonsin fåreda på hur självmordet gått till?

Spelar det någon roll?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristus
Helt otroligt tragiskt. Jag blev väldigt tagen av allt detta, precis som flera andra beskrivit i tråden.
Hur kunde detta gå så långt? Killen verkade ju vara med polare 24/7 och ha en familj som älskade honom. Varför kunde han inte bli hjälpt ur detta?
Det går inte att nå in till en människas innersta. Uppfattar sinnet att allt är mörkt och hopplöst så kvittar det vad folk omkring en säger eller gör.
Citera
2018-04-26, 18:19
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaela
Tim nämner vetskapen om självmordstankar som en bieffekt av sin overklighetskänsla och existentiella ångest redan 2006, i samma tråd som han även pratar om ”festnojja”. RIP Avicii!

(FB) Kan ej tänka!

Hur vet du att det är Tims konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in