Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 08:35
  #9265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag kan förstå om man går händelserna i förväg om man lider av en sjukdom som snart kommer ta ens liv. Om man inte orkar vänta på det oundvikliga och dödar sig själv. MEN om man är fysiskt frisk, kan se och höra, springa och röra sig så måste man väl kunna inse att det ALLTID blir ljusare. ALLTID!

Ditt tänk är rätt så svart/vitt. Tim mådde dåligt i flera år innan han dog.
Det blir inte alltid bättre enligt dem som tar sitt liv.

Psykisk ohälsa finns det mycket att diskutera om men inte här.

Minns inte vem/ vilka som skrev här att man tror att det var något som hände där och då som påverkade att han begick självmord. Det tror jag på.
Citera
2018-10-15, 09:04
  #9266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Ja, förstår inte heller hur det skulle ha gått till att isolera och manipulera Tim så. Det var ju inte så att han var utan telefon och inte hade någon möjlighet att ha kontakt med omvärlden. Dessutom undrar jag om man inte överskattar "ledarens" intelligens lite. Att mobba i skolan är en sak, det behöver man inte vara särskilt smart för att göra, bara elak i grunden. Tim var en intelligent människa med en väldig massa andra kontakter som han även hade djupare konversationer med, även om han nu hängde mest med bryshen.
Jag tycker inte heller att man ska bli alltför konspiratorisk och se manipulation överallt. Även om Tim var en smart och begåvad kille (och det vet vi ju att han var) så hade han också svårt att säga nej. Dessutom tror jag att gänget odlade grabbig lojalitet, och inget fel på det om det inte blir en alltför sluten gemenskap. En sån gemenskap har ju en tendens att stänga ute de som är nya, tex. flickvänner. Men Tim var vuxen och smart, så kanske var det inget problem för honom. Uppenbarligen filtrerades informationen till Ash (då, på den tiden) men det kan ju Tim ha varit med på.
Citera
2018-10-15, 10:22
  #9267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
I do think Tim called Faby one of those last days, and I do think Faby know who Tim was up to his death. This is why she reacts so strongly, bound by secrecy but about to burst anyway
Yes, and don't forget that in beginning Tim planned to leave Oman after the first week. So he had to inform Faby, when he wanted to extend his vacation. And perhaps she also knows why he wanted to stay longer.
I think there are some hints that Jesse Waits was with him. We have Tim and this group of people from the Uk who are on his friendlist, some of them where also in Muscat during the second week of Tim's vacation and they have close connections to the Royal Oman family. The link between all of them is Jesse Waits. He and Tim were in England (Andover) in October 2017, were they spent time with Arthur Landon, Amit Bhatia and perhaps others of this group, none of Tim's other friends were to see on these photos from october.
Was this the reason why his swedish friends left Tim alone? I think there are good reasons to believe that Tim was in Oman with two different groups of friends.
Citera
2018-10-15, 11:29
  #9268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag kan förstå om man går händelserna i förväg om man lider av en sjukdom som snart kommer ta ens liv. Om man inte orkar vänta på det oundvikliga och dödar sig själv. MEN om man är fysiskt frisk, kan se och höra, springa och röra sig så måste man väl kunna inse att det ALLTID blir ljusare. ALLTID!


Inte om du blir sjuk i depressionen.
Du tappar förmågan att se klart o det mörka tar över både ditt sinne o ditt fysiska mående.
Det blir bara svart... Riktigt svart..

Men detta tillhör nog en annan tråd om psykisk ohälsa
Citera
2018-10-15, 11:43
  #9269
Medlem
Det här är ju bara så underbart LOL

https://twitter.com/Avicii/status/907284511259578369
Citera
2018-10-15, 13:04
  #9270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Det här är ju bara så underbart LOL

https://twitter.com/Avicii/status/907284511259578369
Moahahaha

Humor hade han i alla fall
Citera
2018-10-15, 14:37
  #9271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marimarej
Det här är ju bara så underbart LOL

https://twitter.com/Avicii/status/907284511259578369

Citat:
Ursprungligen postat av Narakaa
Moahahaha

Humor hade han i alla fall

Riktigt roligt!
Han gjorde tydligen detta som en PR-grej för EP'n som kom förra hösten. Det finns fler exempel.
https://twitter.com/Avicii/status/907217049113554946
Citera
2018-10-15, 19:22
  #9272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Jag tycker inte heller att man ska bli alltför konspiratorisk och se manipulation överallt. Även om Tim var en smart och begåvad kille (och det vet vi ju att han var) så hade han också svårt att säga nej. Dessutom tror jag att gänget odlade grabbig lojalitet, och inget fel på det om det inte blir en alltför sluten gemenskap. En sån gemenskap har ju en tendens att stänga ute de som är nya, tex. flickvänner. Men Tim var vuxen och smart, så kanske var det inget problem för honom. Uppenbarligen filtrerades informationen till Ash (då, på den tiden) men det kan ju Tim ha varit med på.

Jag tror på det du säger. Med det menar jag grundtanken att även om Tim var en smart och begåvad kille, hade han svårt att säga nej. Precis som jag tror på det du skriver om grabbig lojalitet och sluten gemenskap. En sådan gemenskap som stänger ute nya, t.ex. flickvänner.

Eftersom jag inte har alla fakta om just det som hände med bruden som känner min tjej litegrann, så har jag förstått att det var borttagna konversationer och meddelanden som gjorde att manipuleringen gick att genomföra. Jag frågade nyss om det var något mer min brud kom ihåg från det att hon hörde om flingen och brytningen, då sa hon något om att det också varit någon sorts konfrontation där entouragets ledare skällde ut bruden ifråga o sagt ngt typ om att Tim ska turnera och inte ha tid för seriöst förhållande. Ngt som Tim själv inte ska ha hållit med om alls och ifrågasatte (han hade bara drygt 1 månad kvar på Ibiza dit han ville ha med sig denna brud, vilket inte blev av pga kommunikationen som togs bort)

Min tjej vet inte mer och vill egentligen inte snacka om saken alls eftersom hon känner är det är fett onödigt idag. Det måste jag fan respektera Sedan kom jag på "True Stories" och just under denna period såg jag hur de i entouraget gick ut med att de tagit ifrån Tim alla möjligheter till kommunikation telefon/mail etc. Kanske finns flera anledningar till det?
Citera
2018-10-15, 19:24
  #9273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanin2018
Jag har lite dålig fantasi, kan någon ge exempel på hur ni tänker att manipulationen skulle ha gått till?

Jag kan inga detaljer alls, utan det jag vet typ ser du i mitt svar ovanför det här svaret. Skulle självklart vilja sitta med alla kort på handen! Då skulle allt typ varit så fucking simpelt och veta idag.
Citera
2018-10-15, 19:30
  #9274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tog en promenad i skogskyrkogården idag. Kom att tänka på tim. Någon som vet i vilket kvarter hans grav finns? Är ju ca 100k gravar där så det är inte direkt så att man kan gå runt och leta... Skulle gärna lägga en blomma...

Bump.
Ingen som vet?
Citera
2018-10-15, 20:15
  #9275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Bump.
Ingen som vet?

Det har inte kommit fram i den här tråden om det över huvud taget finns en grav på Skogskyrkogården.
Citera
2018-10-15, 20:30
  #9276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Bump.
Ingen som vet?
#6914 här sägs att de har en familjegrav, men Tim är inte registrerad där

Birger Bergling är Tims farfar

https://etjanster.stockholm.se/Hitta...s=all-churches
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback